Skocz do zawartości
Gość siwy1981

Dziwne zachowanie_ Silnik 1.9tdi (110KM) AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Gość siwy1981

Witam

Mam pytanko może ktoś mi odpowie na moje pytania.....mam nadzieje:)

Od niedawa jestem wlascicielem pieknego pasacika 1.9tdi w sedaniku 97r i od niedawna dziwnie sie on zachowuje. A mianowicie:

1. Z tego co sie dowiedzalem i zauważylem bo kumpel ma podobne autko tyle ze w automacie, zmienia on automatycznie biegi przy jakis 3000obr, ja normalnie i odruchowo robiłem to na wyczucie bo tak wg mnie jest najlepj a wiec okolo 2300-2500obr bo powyzej silnik staje sie dosc głośny, a ktorego pieknego dnia pomyslalem sobie ze jezeli przy automacie zmienia biegi przy 3000obr wiec to pwnie jest najlepsze dla silnika wiec moze i ja tak sprobuje,mialem nadzieje ze bedzie to mialo wpływ na ekonomike jazdy i bedzie lepsze dla silnika. I wtedy po przejechaniu okolo 20-25km autko zaczelo sie dziwnie zachowywac a mianowice docisnałem na 3 , nastepnie wlozylem 4 i dalem w pedal a autko jak by sie blokowało i zaczelo szarpac tak jak w przypadku wlozenia za duzego biegu, odczucie bylo podobne jak w przypadku benzyny gdy sie układ zapowietrza lub paliwa nie dostaje, wrzuciłem na luz potem znowu na 4 i znowu w gaz i takie samo zachowanie, dopiero po redukcji na 3 i ostrym gazie jakby sie cos odetkalo i pozniej normalnie jechal. I do tej pory jezdze z tym ze zmieniam biegi na czuja jak to sie mowiczyli 2200-2500obr i wszystko jest elegancko.Jednak od tamtej pory nie probowalem już zmieniac biegów przy wyzszych obrotach.

Dodam ze 4000km wczesniej wymienilem filtr paliwa,filtr oleju rozrzad,splanowalem glowice wymienilem wszsytkie zawory, gniazda zaworowe, popychacze.... paski klinowe, świec zarowe, a i weżyki przepływowe na nowe bo ostatnio miałem prawdopodobnie podczas jazdy jeden pekl chyba ze starości i calutki silnik mialem mokrzutki w ropie , zorientowalem sie dopiero po duzym ubytku paliwa i dziwnej pracy silnika.Jednym słowem całą góre zrobiłem idealnie. Chyba ze cos przeoczylem.

Dodam ze tankuje tylko na Shellu i zawsze Diesel V-Power, więc paliwo tez chyba nie ma na to wpływu. Czy ktos wie co moze byc tego przyczyna i jak to moge sam sprawdzic zanim znowu zawitam u mechanika.

2. Wyzej opisalem jeden problem, ale wkurza mnie coś jeszcze, a mianowice na wolnych obrotach głownie przy ruszaniu przez chwile slychac dziwne stukotanie dochodzace z rejonu wydechu. Dodatkowo wydech wpada w dziwne i dosc intensywne wibracje. przy niskich obrotach. Dzis bylem w IPACO firma w warszawie ktora sprzedaje i zajmuje sie rowniez montazem tlumików. Podniesli go sluchali i sami nie wiedzieli co jest. Ja na poczatku myslalem ze to elastyczny łącznik tłumika, wg nich wydech z uszkodzonym elastycznym łącznikiem troszke inaczej sie zachowuje, i bali sie go troche wymieniac bo nie byli pewni ze to akurat to, podejrzewali rowniez katalizator ze moze jest juz zapchany , hamuje spaliny przez co wydech wpada w wibracje, ale tez nie daja sobie krotko mówiąc głowy uciąć ze to akurat to, wiec wymienilem tylko wieszaki na nowe bo tamte byly juz troszke zuzyte(rozciagniete i wyrobione) i postanowilem sie wstrzymac z wszelkimi naprawami. Moze ktos wie co to może byc, ewentualnie jak dokladnie mozna samemu to zdiagnozowac i wymienic co trzeba.może tu wina nie jest zwiazana z układem wydechowym a z silnikiem, może on powoduje drgania ktorych nawet elastyczny lacznik nie jest w stanie wytłumić. Wstępnie pytam bo moze ktos mial podobne problemy. Np jesli to uszkodzony elastyczny lacznik tłumika po czy poznac ze jest to na 100% to. ( U mnie na zewnatrz nie ma zadnej sadzy na nim i jest w porzadku z zewnatrz). Tak ze czekam na wasze porady i diagnozy.

Z góry dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to nie tłumik tylko maglownica - coś mi się wydaje, że o jednych z tych punktów już było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawomir_sz

Jeżeli na wolnych obrotach coś wpada w rezonans albo sie delikatnie tłucze to może być poduszka silnika lub elastyczny łącznik. Ale wcześniej sprawdz czy gumy trzymające tłumik są całe. Mi tez tak sie tłucze a wydech jest dobry. Wiec to poduszka albo łącznik.

Co do mocy to nie pisałeś czy wymieniałeś filtr powietrza a w dieslu to bardzo ważna część. Jak za duzo bedziesz miał syfu to padnie ci przepływomierz chyba ze juz ci padł albo jest na wykonczeniu. Co do tego problemu zalecam wymiane filtra powietrza i podpięcie do kompa. Zwykły filt wymienisz w minute sam bez pomocy. mi padła przepływka juz dwa razy. Raz przez moja nieuwage bo niew wiedziałem ze trzeba dla bezpieczenstwa czesciej wymieniac filtr powietrza (ja wymieniam co 5000km i jest ok juz ponad 30000 km). Wydaje mi sie ze komputer jest wskazany. Pozdrawiam! :vw:

Passat 1.9 Tdi 110KM AFN 98r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja moze podpowiem na 1-sze pytanie. Nie wiem jaka jest pompa wtryskowa w AFN, ale u siebie w audi 1-z mialem identyczna sytuacje. Padl nastawnik na pompie wtryskowej. Jezdzilem do pompiarza, zalecal wymiane (1200zl) Kazalem mu poczyscic i tak tez zrobil. Problem jednak wrocil, wiec sie wkurzylem i w koncu to zrobilem, oczywiscie nie za 1200 tylko za 500zl. Dziala, problem znikl. Takze to tylko moja mala sugestia. Podjedz do jakiegos pompiarza. :ok:

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy1981

Jeśli chodzi w filtr powietrza to rowniez wymienialem zaraz na samym poczatku wiec mysle ze filtr powietrza odpada bo nie możliwe chyba zeby po 4000km juz sie pozapychal, jezdze tylko po miescie a tu raczej duzego zapylenia niema. Poduszke pod silnikiem tez wymienilem tyle ze ta srodkowa "zwykła" Wg mnie jak poduszka sie uszkodzona mozna to latwo sprawdzic zarzucic reczny i zacząć ruszac kilka razy jak bedzie cos stukalo wtedy wiadomo ze ktoras poduszka. Do kompa juz był podpinany i zadnego błedu nie bylo jeyne co to jakis blad zwiazny z akumulatorem z tego co mi mechnik mowil( niskie napięcie ladownia czy jakos tak ale to tylko pojawialo sie przy rozruchu wiec nie kazal mi sie tym przejmowac. Dodam ze wieszaki tez wymienione na nowe (za wyjatkiem ostatniego dorze wgladal wiec wg mnie nie bylo sensu)

Jesli chodzi o drugiego posta, to mam pytanko czy jeśli uszkodzony jest ten nastawnik pompy wtryskowej to wykaze to po podłaczeniu do kompa. Bo jesli tak to zaden blad mi nie wyskakiwal wiec to tez moze nie to ale jak bede u mechanika moze zasugeruje mu zeby na to zwrocil szczegolna uwage.Wiec dzieki za podpoiwedz.

Moze jeszcze ktos ma jakies rady zanim rusze w boj z mechanikami????Z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego komp nie pokazal. Wyszlo to po odwiedzinach dobrego mechanika.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość magnus

Odnośnie drgań tłumika miałem ten sam problem na wolnych obrotach przenosiło drgania na całą budę co było nie do zniesienia. Na początku tez myślałem że to tłumik drgań , na szczęście po zewnętrznych oględzinach wywnioskowałem że tłumik jest jak najbardziej porządku , mechanik wymienił mi wszystkie wieszaki tłumików i zawyrokował że to na pewno pomoże bo stare były stare . Owszem zadziałało jak placebo oczywiście na mnie. Po dwóch dniach stwierdziłem jednak że nic się nie zmieniło poza stanem moich aktywów.

Więc uzbrojony w młotek i rękawice robocze sam wszedłem pod swoje auto oczywiście po wcześniejszym wjechaniu na najazd , auto zostawiłem na wolnych obrotach i zaczełem macanie , dociskanie, naciąganie i doszedłem że wibracje rozchodzą się od środkowego tłumika. Wystarczało podgiąć do góry pręt za który za pomocom gumowego wieszaka podwieszony jest środkowy tłumik trzy uderzenia czujnikiem 0,5 kg i po sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności