Skocz do zawartości
Deca-Durabolin

Pompa wtryskowa B3 1.9 TD / mała moc silnika / itp

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku witam wszystkich. Jestem nowy.

 

Teraz kilka pytań odnośnie „tego czegoś” zaznaczonego na zdjęciu.

 

1. Co to jest i do czego służy ? W serwisówce napisane jest, że do regulacji obrotów.

2. W moim passacie śruby oznaczone nr 1, 2 są tak dokręcone że to coś w ogóle nie wykonuje ruchu. (stoi w miejscu)

„to coś” jest na sprężynce która u mnie była peknięta. Wymieniłem ją i odkręciłem te śruby aby umożliwić jakikolwiek ruch. W trakcie dodawania gazu ten podciśnieniowy wężyk tak steruje linką, że silnik głupieje.Raz obroty rosną a raz maleją. Nie znam zasady działania tego gówienka i pytam ponieważ „dobry mechanik” powiedział mi, że jeżeli wymienię tę pękniętą sprężynkę to zacznie chodzić turbina. Fakt. Prawdopodobnie nie działa gdyż silnik nie ma takiej mocy jak powinien. Jeździłem kiedyś golfem z takim samym silnikiem i różnica jest spora. Wtryski mam dobre, silnik też jest ok. o czym świadczy to że nie wpierdziela oleju i przy – 20 stopniach pali na dotyk… Moim zdaniem nie działa turbina…hmm Ma to wszystko ze sobą jakikolwiek związek ?

 

PS. Sory za błędy :P813274450_2.jpeg

813274450_2.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz pompe na stole? to oddaj na stol probierczy i nie ustawi ktos kumaty. sruby 1 i 2 sluza do zabawy z obrotami, a raczej sa ograniczniki dla wyciagnietego ssania i wsunietego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie wiem czy ja jestem w błedzie czy ty ale co to ma do ssania ? Do ssania idzie linka która jest podpięta niżej . ( zaznaczę na zdjęciu ). To coś jest sterowane podciśnieniowo(tzn linka) i w zależności od obrotów wykonuje jakiś tam ruch...także ze ssaniem nie ma raczej związku, hm...

813274450_2.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego z tego co widac na zdjeciu to od pompy jedt odkrecone ciegielko od przyspieszacza zapłonu (ssania) kiedy wyciagasz je w samochodzie to linka pociaga dzwigienke na dole pompy a ta z koleii popycha ciegło ktorego na zdjeciu nie ma i w ten sposob zwiekszaja sie obroty

 

na zdjeciu pokazane jest zielona strzałką cięgielka którego w twojej pompie brakuje

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d06aa809c466e1e0.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to masz racje ! tak. Nie mam tego ciegna. Tylko że pierwsza pompa rózni się od drugiej ! dzisiaj patrzyłem w innym passacie to nasze pompy się różnią. ! U mnie nie ma tego cięgna a do tego co zwiększa obroty jest podpięta linka która sterowana jest podcisnieniowo przez takie gówienko .. to gówienko włacza sie mniej więcej po dadaniu 1/3 gazu takim małym przełacznikiem który jest z góry pompy... hm o co tu chodzi... ps ma to jakikolwiek związek z mocą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wez zrob zdjecie tej swojej pompy, bo mieszasz. jesli masz wlacznik stykowy na gorze pompy, to mozesz go wypier...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przez takie gówienko .. to gówienko włacza sie...

 

Kolego! staraj sie pisac konkretniej a jezeli nie wiesz jak co się nazywa fachowo to wstawiaj zdjecia i zaznaczaj te elementy tak jest o wiele prosciej bo teraz wiekszość ludzi nie jest pewna o co Tobie chodzi.

 

to gówienko włacza sie mniej więcej po dadaniu 1/3 gazu takim małym przełacznikiem który jest z góry pompy...

 

Tu prawdopodobnie mowisz o włączniku ktory steruje EGRem

 

a do tego co zwiększa obroty jest podpięta linka która sterowana jest podcisnieniowo...

 

hmm tu moge sie mylić ale w nowszych passatach b4 przyspieszacz zapłonu jest sterowany jakimś elektromagnesem a w b3 jedynie co jest sterowane podciśnieniowo to EGR i nic wiecej no ale tak jak mowiez tym moge sie mylić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Recyrkulacja splin nie ma tu nic do rzeczy. zaraz skoczę zrobię fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra to zaczynamy.

Kolor czerwony 1 - Włącznik który włącza się po dodaniu około 1/3 gazu.

 

Kolor zielony - To "gówienko" : P sterujące podciśnieniowo linką

 

Kolor żółty X - Linka która sterowana jest tym zielonym .

 

Jak już rozkminimy co to jest wtedy napiszę konkretniej jaki mam z tym problem.

 

 

Nikt nie odpisał tak więc na caps locku napiszę.

 

CZY MA TO JAKIKOLWIEK ZWIĄZEK Z TURBINĄ BĄDŹ MOCĄ ???

 

P.s sorki za wczesniejsze, niejasne posty :) proszę tylko o konkretne odpowiedzi.

 

Fotki :

S6000177.jpg

S6000178.jpg

S6000179.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze powiedziawszy to pierwszy raz sie spotkalem w passacie z taka puszką podciśnieniową przy pompie, powiedz jeszcze gdzie idzie przewód z tej puszki. A co do mocy to w pewnym stopniu napewno ma wpływ w koncu reguluje to kąt wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to chyba nie jest oryginalna pompa do AAZ ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyk idzie do puszki która przykręcona jest pod akumulatorem do blachy od strony kierowcy. Właśnie. Dlategoteż mam problem bo nikt ze znajomych nie ma takiej pompy :/

 

---------- Post added at 20:45 ---------- Previous post was at 20:43 ----------

 

to chyba nie jest oryginalna pompa do AAZ ??

 

Odpowiem Ci tak :

 

to chyba nie jest oryginalna pompa do AAZ ??

 

Tyle wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten przelacznik mozesz odlaczyc. moze pomoze na twoj brak mocy, bo ma z nia zwiazek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem tak naprawdę tkwi w tym, że to w ogóle nie działa i czy w związku z tym silnik ma nie taką moc jak powinien ? całość nie działa gdyż jest tak wyregulowana, że nie może wykonać ruchu ( patrz zdjęcie )

 

Interesuje mnie jaka jest tego zasada działa i do czego to w ogóle służy.

 

Śruby zaznaczone na żółto są dokręcone na maksa uniemożliwiając ruch tej blachy. Jak odkręcam te śruby żeby to wszystko normalnie pracowało to dla silnika odpierdala. Raz ma wysokie obroty raz małe a moc i tak ta sama.

 

ps. na zdjęciu jest nie moja pompa ale dobrze widać o co chodzi.

15083333_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Śruby zaznaczone na żółto są dokręcone na maksa uniemożliwiając ruch tej blachy. Jak odkręcam te śruby żeby to wszystko normalnie pracowało to dla silnika odpierdala. Raz ma wysokie obroty raz małe a moc i tak ta sama.

 

 

i do tego:

zielona strzalka - sruba dokladne ustawienie obrotow, zmniejsza sie obroty wykrecajac, jezeli juz nie ma regulacji to wtedy sruba z niebieska strzalka

 

niebieska strzalka - obroty na biegu jalowym z wcisnietym przyspieszaczem, wykrecajac zmniejsza sie obroty

 

zolta strzalka - obroty na biegu jalowym z wyciagnietym przyspieszaczem

Nowy Obraz - mapa bitowa.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam inną pompę ! :) Nie ma u mnie tej regulacji ( zielona strzałka ) ! . Ssanie podpięte jest do tylko do tej łapki na dole ! Nie jest połączona z tą na górze. Ta na górze jest sterowana tym podciśnieniowym włącznikiem ! Jest ustawiona na stałe gdyż przy jakiejkolwiek regulacji silnik głupieje ( skaczą obroty ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj pewnie masz przełożoną góre pompy. Ja mam podobną pompe do twojej - zdjęcia - i jest to przekładka od peugota. Co do falujących obrotów to miałem na samym początku podobnie ale wynikało to ze zbyt niskich wolnych obrotów.

To oznaczone pentelką zieloną, pompiarz powiedział mi że i tak to u mnie nie działa i mam się nie przejmować... a co do braku mocy to nadal możesz mieć w środku pompy bolec który ogranicza podanie odpowiednio wysokiej dawki paliwa - do obcięcia. :D

 

EDIT:

Co do cięgna zakreskowanego na czerwono to nie wiem czy jakikolwiek powinien tam być? W/g etki pasuje w tym miejscu tłumnik - połączony ze sprężyną od gazu... no chyba że jest to widok z tyłu pompy (pompa-silnik) to wtedy "cięgno" powinno być śrubą od regulacji wolnych obrotów a ta zielona pentelka odpowiadała by wtedy za przyśpieszenie kąta wtrysku a to już ma znaczenie. Przydałyby się lepsze zdjęcia Kamil, ewentualnie forum golfa a tam znajdziesz odpowiedzi.

Ten włącznik stykowy to elektrozawór egr'a - odpowiada za syf w kolektorze dolotowym i za szybsze nagrzanie silnika - ja bym go zostawił, ewentualnie przeczyścił.

gĂłra LDA 016.jpg

gĂłra LDA 017.jpg

DSC00181.jpg

Edytowane przez pawelfre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest OK, kolega zapewne ma klimatyzację. W tej puszce pojawia się podciśnienie po włączeniu klimy, żeby pasażerom nie zrobiło na biegu jałowym kogel-mogel z ... przyspiesza nieco wtrysk dzięki czemu silnik ma trochę większą moc na niskich obrotach, coby mógł kompresorem kręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności