Skocz do zawartości
Gość zllew

Problem z anteną

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zllew

Powiedzcie mi jak to jest ze antena w moim pasku slabo sciaga stacje radiowe, a jak podepne 10 cm drutka do radia to sciaga o wiele lepiej???? :krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje kupic tani wzmacniacz antenowy do radia, u mnie w audi poskutkowalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No zalozylem jakis tam wzmacniacz antenowy. Dalej lipa :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No zalozylem jakis tam wzmacniacz antenowy. Dalej lipa :(

 

Miales tak od poczatku? Czy moze po zmianie radia sie tak zrobilo?? Mialem jeszcze taki motyw ze po zmianie radia w samochodzie (na Blaupunkta) odbior stacji radiowych zmienil sie bagatela o bardzo duzo. Lokalne radio o zasiegu ok 50 km lapalo mi na jakies 10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adrianek31

Mam ten sam problem zaden wzmacniacz nie pomaga, teraz przymiezam sie do wymiany całej anteny i tu moje pytanko czy ktos juz robił cos takiego w jaki sposób najlepiej zdemontować bat ? czytalem ze dobrze jest złaczyc 2 kable i ciagnac za wtyczke przy radiu próbowałem ale wtyczka wyraznie stawia opór, ktoredy leci ten kabel radiowy ?

PS u mnie po zalozeniu wzmacniacza jeszcze gozej odbiera ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

U mine leci od strony pasazera po slupkach. No jedynie mi pozostaje wymienic antene bo przewody sa ok (mierzylem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

A masz radio fabryczne??

Bo fabryczna antena w B4 posiada zintegrowany wzmacniacz i jeśli nie jest odpowiednio zasilony, to będziesz miał taki objaw. Żeby było śmieszniej, zasilanie odbywa się przez środkową żyłę koncentryka (razem leci sygnał i zasilanie). Fabryczne radio jest przystosowane do zasilania wzmacniacza, jeżeli masz inne - masz problem.

Nie ma co jednak szarpać się na życie, da się łatwo przerobić niefabryczne radio. Potrzeba do tego 2 elementów elektronicznych:

- kondensatora 1nF (nanofarad), ceramiczny, wygląda jak mała pastylka z dwoma nóżkami

- dławika 100uH lub więcej (mikrohenrów), są różne wykonania, albo kształt rurki z osiowo wyprowadzonymi końcówkami, albo kształt walca z końcówkami wystającymi z jednej z podstaw tego walca

- ewentualnie kilka centymetrów cienkiego przewodu w celu dokonania połączeń

Aby skutecznie przerobić radio potrzeba ponadto lutownicy, odrobiny cierpliwości, kapkę cyny i może przydać się miernik.

Otwieramy radio i oryginalny przewód łączący środkowy styk gniazda antenowego w radiu wylutowujemy z płytki (lub rozlutowujemy przy gnieździe - zależnie od dostępności płytki/konstrukcji gniazda). Jedno wyprowadzenie kondensatora podłączamy do odlutowanego przewodu a drugie w to miejsce, gdzie poprzednio szedł przewód.

Znajdujemy styk w złączu radia (np po opisie kabelków/złącz lub poprzez pomiar), na którym pojawia się 12V po włączeniu radia i do niego podłączamy jedno z wyprowadzeń dławika. Drugie wyprowadzenie łączymy ze środkowym stykiem gniazda (albo bezpośrednio, albo w miejscu połączenia z końcówką kondensatora).

Jeżeli ktoś nie chce grzebać w radiu, może wykonać całe połączenie w jakimś izolowanym opakowaniu na zewnątrz. Jak przygotuję rysunki ułatwiające montaż, wrzucę je do tego postu.

Gotowe, cieszymy się niezakłóconym odbiorem radiowym. Wypróbowane na radiu kumpla w jego B4 (sam dał radę to wykonać, więc raczej nie jest trudne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

Znalazlem na 4um wzmianke na temat separatora do vw. Czy owe urzadzenie rozni sie czyms od zwyklego wzmacniacza antenowego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest fabryczna antenA W DACHU, PASSAT KOMBI 1,9TDI ROK 94, MIAŁEM PODOBNIE, ROZEBRAŁEM PODSUFITKĘ I OKAZAŁO SIĘ ŻE JEST W TEJ PODSTAWIE OD ANTENY JESZCZE WZMACNIACZ WBUDOWANY. Inaczej mówiąc szedł jeden przewód oprócz koncentryka i kończył się w miejscu gdzie jest schowek, namierzyłem go, podpiąłem do plusa i śmiga jak nigdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Ja również mam antenę fabryczną w klapie tylnej, tam też jest wzmacniacz. Równo z kablem antenowym idzie kabelek do którego jest zapięte +12V po włączeniu radia - do zasilenia wzmacniacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No powiedzmy ze poniekad udalo mi sie rozwiazac problem. Cosik nie laczylo na wtyczce laczacej antene z kablem. Choc szczerze w moim starym malaczu to radio lepiej odbieralo :krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazlem na 4um wzmianke na temat separatora do vw. Czy owe urzadzenie rozni sie czyms od zwyklego wzmacniacza antenowego??

 

Chyba 2 razy opisywałem przeróbkę.

Separator to zwykła wtyczka antenowa OTV przystosowana zo zasilania wzmacniacza np. anteny siatkowej.

U Ciebie mogą być 3 problemy.

1. Zaśniedziałe styki wzmacniacza w stopce anteny. (przerabiałem ten temat u siebie).

2. Przerwany przewód antenowy.

3. Brak zasilania na wejściu wtyczki antenowej (potrzebny separator),

 

 

Z doświadczenia wiem, że najlepszym rozwiązaniem dla użytkownika jest zmostkowanie oryginalnego wzmacniacza (pomimo najkorzystniejszego jego umiejscowienia) i założenie nowego obok radioodbiornika. Konstrukcja oryginalnego wzmacniacza nie udała się za bardzo Volkswagenowi pomimo najlepszej koncepcji umiejscowienia go bezpośrednio pod masztem anteny (rozwiązanie takie praktycznie eliminuje wzmacnianie zakłóceń przenikających do przewodu antenowegoktóre powodowane są pracującym silnikiem).

Zwiększa sie wtedy i to znacznie odstęp sygnał-zakłócenie.

 

 

Temat przenoszę do Car audio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

Tak, ale czy zwykly wzmacniacz antenowy (taki posiadam) bedzie spelnial te sama role co separator? Bo nie wiem czy ma sens sie tym zajmowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Separator -jak sama nazwa wskazuje -odseparowuje stronę radia od anteny. Tylko i wyłącznie.

Wzmacniacz natomiast wzmacnia sygnał radiowy (i nie tylko ;) ).

 

Oba urządzenia spełniają zupełnie inne role.

Jednak w specyficznych warunkach, jakimi są nasze Passki ze wzmacniaczami, ale bez separatorów -w przypadku montowania odbiornika innego, niż fabryczne muszą występować oba urządzenia.

Istnieją wszak odbiorniki inne, niż fabryczne z opcją zasilania wzamacniacza poprzez przewód antenowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-
Ja również mam antenę fabryczną w klapie tylnej, tam też jest wzmacniacz. Równo z kablem antenowym idzie kabelek do którego jest zapięte +12V po włączeniu radia - do zasilenia wzmacniacza.

 

No tak, ale dyskusja tyczy się B4-ek. Tam oryginalnie jest inna instalacja. W moim B3 też jest dodatkowy kabelek, ale w B4 już nie. Swoją drogą ten kabelek nie powinien być na stałe połączony z "+", bo cały czas prąd pobiera z akumulatora. Nie mierzyłem co prawda ile tego prądu bierze, ale zawsze darmozjad. Gdy radio nie działa nie powinien pracować. Podłącz d wyjścia radia służącego do sterowania automatyczną anteną (no chyba, że tak już masz a zastosowałeś "skrót myślowy" :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam właśnie b4 tdi 1,9 kombi (przejściówka) i jest fabrycznie wzmacniacz wbudowany w podstawę anteny na dachu, kabelek ten podłączyłem pod plus ale ten co wychodzi z radia samochodowego do zasilania anteny np elektrycznie wysuwanej, czyli jak włączę radio to dopiero pojawia się plus na tym kabelku, i zgodzę się wpełni że podłączenie pod stały plus mija się z celem, autko od wakacji jest u mnie i przybyło z niemiec więc antena raczej orginał, przepraszam za nieścisłaść w poprzedniej odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności