Skocz do zawartości
GrzegorzEP

świece żarowe 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy,

 

Chcę przestrzec wszystkich, którzy w swoich dieslach nie wymieniali świec żarowych. Zastosowanie zamienników powoduje, że wydajemy pieniądze 2 razy. W moim przypadku oryginały, kiedy padła jedna, zostały wymienione na zamienniki ( auto jest już po gwarancji ) i zamienniki Denso działały... 2 dni.

Konsekwencji nie ma żadnych, auto odpala bez problemu, jednak ma to jakiś podobno wpływ na mieszankę, no i na podgrzewanie silnika.

Zatem tylko oryginały, koledzy, a te dostępne są tylko w autoryzowanych serwisach !

Te auta nie akceptują zamienników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości to jaki jest koszt wymiany świec? Ile kosztują oryginały a ile zamienniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe oryginalne do b6 produkuje NGK i wszystkie inne niestety nie pasują. Istotne jest też to, że świece żarowe do b6 są o nominale 7 voltów, więc jakiekolwiek inne palą się dosć szybko. A świece TRW są również zamiennikami.

Cena zamienników wacha się od 60 do 100 zł, oryginały podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem i wymieniłem jakieś pół roku temu na zamienniki beru po 50zł./szt i jakoś się jeszcze nie upaliły, ale rozruch na zimnym silniku nie jest taki jak powinien być, rozrusznikiem trzeba zakręcić ok.3-5 sekund, przed wymianą tak samo było, tyle że teraz vag już żadnego błędu ze świecami nie widzi, może przyczyna w czym innym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ile w ogole VW zaleca wymiane swiec w B6?

Bo moj ma 2,5 roku, przebieg 91000km i ciezko przy -10oC zapala. Kreci ale jakby nie zalapywal. Akumulator jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zalacanej wymiany, padna to nalezy wymienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi przy przebiegu około 160tys.km zapaliła się kontrolka silnika, VAG pokazał że upalone są dwie świece żarowe, po wymianie skasowałem błąd i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

To moze u mnie tez wymiana sie klania Auto garazuje ale jak rano wyjechalem i stal na luzie pare min w pewnym momencie zaszarpalo silnikiem nierowne obroty po chwili juz ok bylo Potem po postoju ze 2h na mrozie przy zalaczeniu zaplonu komunikat "engie workshop.." jakos tak i migajaca kontrolka swiec, moze to oznaka padania swiec? chociaz chcialem zwalic na mroz ale kiedys raz juz tak mialem przebieg 164kkm

koszt wymiany w ASO ze 400?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NGK (7 Volt) ok 70,-zł/szt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Volt

Pasuja, ale ponoc wszystkie inne upalaja sie po paru dniach i w gre wchodzi tylko oryginal do B6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam w tym watku by nie tworzyc nowego bo byc moze o swiece chodzi. Konkretnie zdazylo sie ze trzy razy tak ze jak rano odpale (garazuje wiec nie marznie) i wyjade zanim zamkne garaz i rusze chwile stoi i zdazylo sie ostatnio ze przez kilka sekund silnik jakby szarpal lekko slycahc to wyraznie lekko tez wibruje potem jak zagrzeje sie nie zauwazylem juz tego. Przebieg 165kkm pompa fabrycznie na kolach zebatych Zdarzylo sie pare razy ze migala mi kontrolka swiec wczesniej ale nie wtedy gdy szarpal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie to początki zużywającej się dwu masy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sie ubawilem w ASO Zielona Góra komplet dwumas + sprzeglo itp 3500 :eek: swiece 120 robocizna + swiece pewnie kolo 600 razem Moze zna ktos jakis dobry serwis tu lub w okolicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

To moze u mnie tez wymiana sie klania Auto garazuje ale jak rano wyjechalem i stal na luzie pare min w pewnym momencie zaszarpalo silnikiem nierowne obroty po chwili juz ok bylo Potem po postoju ze 2h na mrozie przy zalaczeniu zaplonu komunikat "engie workshop.." jakos tak i migajaca kontrolka swiec, moze to oznaka padania swiec? chociaz chcialem zwalic na mroz ale kiedys raz juz tak mialem przebieg 164kkm

koszt wymiany w ASO ze 400?

Świece żarowe są używane przy rozruchu silnika i nie mają wpływu na jego późniejszą pracę gdy jest już ciepły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapytam w tym watku by nie tworzyc nowego bo byc moze o swiece chodzi. Konkretnie zdazylo sie ze trzy razy tak ze jak rano odpale (garazuje wiec nie marznie) i wyjade zanim zamkne garaz i rusze chwile stoi i zdazylo sie ostatnio ze przez kilka sekund silnik jakby szarpal lekko slycahc to wyraznie lekko tez wibruje potem jak zagrzeje sie nie zauwazylem juz tego. Przebieg 165kkm pompa fabrycznie na kolach zebatych Zdarzylo sie pare razy ze migala mi kontrolka swiec wczesniej ale nie wtedy gdy szarpal

ja miałem takie objawy a potem wymiana czujnika V157,potem czujnik położenia wału G28 i kosztowało mnie to troszkę oczywiście podjedz jak coś do kogoś kumatego z Vagiem.A świeca mi się upaliła wymieniłem 1 szt Beru i jest ok.Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mojego silnika oryginalne swiece sa markowane przez BERU (silnik BKP) a swiece zarowe BERU GE101 (4.4V).

Edytowane przez Lcf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A no chyba cos u mnie sie takiego stalo dwa dni temu.Silnik niezbyt zimny ,temperatura na dworze jakies trzydziesci stopni,a tu zonk,jak zawsze chcial odpalac bez problemu ,nawet na sporych minusowych temperaturach,to nagle odmowil.Objawy troche dlamnie dziwne ,bo po wlaczeniu zaplonu start i delikatnie gasnie,musialem tak kilka razy startowac silnik,az odpalil.Zawsze ,a bylo kilka tego razy ,chyba cos mu sie nie podobalo,to jak odpalil to odrazu gasl po polowie sekundy z wielkim uderzeniem,jakby natychmiast stawal silnik i bez zadnych komunikatow,a tu calkiem inaczej,start i delikatne wylaczenie no i pozatym,komunikat ,,engine fauld garage,, i mrugajaca kontrolka swiec zarowych.Zaraz zawijam sie na warsztat podlaczyc pod kompa i zobaczymy co tam piszczy

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bylem na warsztacie,swiece wszystkie w porzadku,komp tak pokazal i mechanik kazda wyciagal i sprawdzal po kolei.Mialem dziwny blad glownego kompa 1570.Po skasowaniu jak narazie dziala normalnie,po zatym przestaly mi ciagle wyc na parkingu przednie sensory,tylko zaczely normalnie dzialac,nie mam bladego pojecia co ma piernik do wiatraka.Co dale to okarze sie w praniu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serwis oferuje swiece żarowe do 2.0 140KM 413 zł za sztuke ja kupiłem po 99zł w intercarsie pracuje tam kolega i swiece miały znaczek vw i nr serwisowe tylko były zapunktowane ale widoczne za wymiane aso woła 160zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności