M.G 1979 Zgłoś #1 Napisano 19 Listopada 2009 Mianowicie jak napisalem pasek klinowy "popiskuje wydaje dziwny dzwiek"a do tego dochodzi jeszcze taki dziwny odglos jakby gdzies cos sie tarlo:(.Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 19 Listopada 2009 to juz chyba sam musisz zdiagnozowac albo jedzi do dobrego mechanika niech posłucha jak to chodzi i powie co go boli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M.G 1979 Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2009 jak mam to zdiagnozowac:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 19 Listopada 2009 odpal auto i podejdz do przodu otwórz maske i posłuchaj skad dochodzi pisk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 19 Listopada 2009 jak mam to zdiagnozowac Kolego nikt przez internet nie słyszy twojego paska. Może to być napinacz lub łożysko napinacza, może to to być sprzęgiełko alternatora lub napinacz paska klimatyzacji. I co ci mamy powiedzieć wszystkie te elementy potrafią popiskiwać. Jeśli sam nie zdiagnozujesz to tylko jedzi do dobrego mechanika niech posłucha jak to chodzi i powie co go boli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M.G 1979 Zgłoś #6 Napisano 19 Listopada 2009 Juz bylem i sluchalem tak jak by od napinacza ale nie potrafie tego dokladnie zlokalizowac ten silnik jest za glosny rechocze.Dodam ze pasek podskakuje dziwnie na napinaczu i na alternatorze:confused:Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 19 Listopada 2009 to go wymien bo pewnie to jest przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M.G 1979 Zgłoś #8 Napisano 19 Listopada 2009 To ze nikt nie slyszy mojego paska Jacku to ja wiem ale pytam sie moze ktos mial taki problem.Pzdr dla ciebie ---------- Post added at 20:49 ---------- Previous post was at 20:45 ---------- Rafal ryzyk fizyk jade jutro po nowy ja tez mysle ze to samouciagacz.Pzdr dla ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #9 Napisano 19 Listopada 2009 ale pytam sie moze ktos mial taki problem. Ja miałem podobny i moja diagnoza też była napinacz. Pojechałem do mechaników, posłuchali i wydali diagnozę sprzęgiełko alternatora. Po wymianie sprzęgiełka okazało się że jednak i napinacz szwankuje. Niestety napinacz to koszta w granicach 500 zł pln. Mechanik wiedział że może wymienić całość i po zawodach ale podjął decyzję że wymieni same łożysko napinacza. Koszty się zmniejszyły i dzięki mu za to. Dlatego Marcinie zanim zaczniesz wszystko wymieniać niech fachowcy go osłuchają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZL17 Zgłoś #10 Napisano 19 Listopada 2009 A ja stawiam na sprzęgiełko alternatora (bardzom typowy mankament "Paszczaka"). Już kiedyś pisałem o tym i rdzawym nalocie na obudowie alternatora wokół sprzęgiełka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M.G 1979 Zgłoś #11 Napisano 20 Listopada 2009 Chlopaki dzisiaj kupilem rolke napinajaca z tym teleskopem wydalem 163Euro firma INA jutro wymieniam napisze co i jak.Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remiczek13 Zgłoś #12 Napisano 20 Listopada 2009 Daj znać jak będziesz po wymianie bo chyba mam ten sam problem co ty. Rano na zimnym silniku świergoli i to ładnie im większy pobór prądu tym mocniej. Jak się rozgrzeje jest ok. Na mojej rolce napinacza wyczuwam znaczny luz więc też jest do wymiany, ale chyba kupię samą rolkę za 90 zł. A może mi ktoś odpowiedzieć jak w prosty sposób sprawdzić to sprzęgiełko alternatora? Na forum wyczytałem, że w lewo w ogóle nie powinienem go ruszyć-prawda to ?. Ma chodzić tylko w jedną stronę w prawo. Jak zrzuciłem pasek wielorowkowy to kręcę kołem i w lewo i w prawo. Ale w prawo jak zakręcę energicznie i natychmiast przytrzymam to słyszę przez moment jak coś się w środku obraca ale dosyć głośno i z lekkim tarciem ...czyżby sprzęgiełko się kończyło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek72 Zgłoś #13 Napisano 20 Listopada 2009 kolego dokładnie jest tak jak piszesz,jeżeli kończy się kółko alternatora obraca się w dwie strony,a powinno tylko w prawo,koszt wymiany jakieś 150zł.+ 40min. roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remiczek13 Zgłoś #14 Napisano 20 Listopada 2009 Ostatnio to tak go złapało, że bardzo mocno zaświszczało aż światła przygasły na moment. Po ok 2 sek. już tylko świergoliło lekko. Czyli sprzęgiełko jak nic !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #15 Napisano 21 Listopada 2009 Panowie a możecie powiedziec jak wymontowac alternator w AFN'ie dzisiaj zabrałem się za demontaż, ale nie mogłem wyjąc jednej śruby przeszkadzał mi wentylator - da się do wykrecic bez zdejmowania przodu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach