Cezary Zgłoś #1 Napisano 18 Listopada 2009 Witam Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem juz co mam robic.Od okolo 2 m-cy jestem posiadaczem Passata 2.3 V5 z 2004 roku,benzyna skrzynia manualna.Problem polega na tym ze autko duzo pali bo w granicach 17l-18l na 100km:eek:, dodatkowo nierowno pracuje na obrotach nie sa ta jakies duze skoki ale wyczuwalne, najgorzej jest przy okolo 1000 obr/min.Ponad to odczuwam spadek mocy mam 170 kucykow a kula sie jak by przynajmniej 50 zdechlo. Znajomy poradzil mi zebym wymienil swiece i tak tez zrobilem-nie pomoglo, potem wymienilem cewke bo komputer pokazal brak iskry na 1 cylindrze.Ponownie na komputer ale nic tym razem nie wykazalo a objawy te same,przeczytalem na forum o przepustnicy,no to wyczyscilem faktycznie byla lekko zasyfiona,wyczyscilem takze przeplywomierz, i wciaz nic.Wymienilem filtry powietrza,i nic.Wczoraj przeczytalem ze moze termostat jest uszkodzony no to dzis do sklepu i wymienilem na nowy dodatkowo wymienilem czujnik temperatury ten z 4 pinami "cypkami" koszmarna :mad:robota dobre 3 godziny mi to zajelo.Pelen optymizmu odpalilem silnik po wszystkim i wciaz to samo ale teraz zapala mi sie jeszcze komunikat "STOP ENGINE COOLANT SERVICE MANUAL" i znaczek TERMOMETRU Bardzo prosze o pomoc bo mi sie juz pomysly koncza,pozdrawiam i z gory dziekuje za porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #2 Napisano 19 Listopada 2009 Chłopie podłącz vag bo pół auta wymienisz i posprawdzaj co się dzieje.... termostat, czujnik, przepływka to idzie sprawdzić bez wymiany... a co do przepływki, to zapytam tak - co dałoby czyszczenie popsutej przepływki. A co z sondą lambda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barni5 Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2009 (edytowane) Nie doczytalem twojego posta do końca. Czyszczenie przeplywki nie zawsze daje pożądane rezultaty. mi mulił samochód i to wlasnie ona byla winna a sprawdzilem to poprostu ja odpinaJąc. Edytowane 19 Listopada 2009 przez barni5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibexo Zgłoś #4 Napisano 19 Listopada 2009 witam , ja mialem podobny problem w swoim passku , wszystko sie uspokoilo jak podlaczyl mi fachowiec auto do kompa i poustawial z paozcji laptopa . Wszystko jest ok - wiec podstawa to podlaczenie samochodu pod komputer i zdjagnozowanie wszstkiego--od sondy lambda , przeplywka , i wtryski itp -pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cezary Zgłoś #5 Napisano 19 Listopada 2009 Witam mowisz ze czyszczenie przeplywomierza nic nie da jesli jest zepsuty,masz racje ale komputer nic nie pokazuje podlaczalem dzis i wszystko w pozadku to samo z sada lambda,czy jest mozliwe ,ze sa trafione a komputer nic nie wykrywa? pozdrawiam ---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 23:08 ---------- Mam pytanko do "barni5" mianowicie jaka powinna byc prawidlowa reakcja silnika w momencie odpiecia przeplywomierza bo ja wypinalem i wpinalem kostke na odpalonym silniku i praktycznie nie bylo zadnej roznicy dopiero jak sciagnolem ta gumowa rure za przeplywka motor zgasl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #6 Napisano 20 Listopada 2009 Witam mowisz ze czyszczenie przeplywomierza nic nie da jesli jest zepsuty,masz racje ale komputer nic nie pokazuje podlaczalem dzis i wszystko w pozadku to samo z sada lambda,czy jest mozliwe ,ze sa trafione a komputer nic nie wykrywa? pozdrawiam a co ma komputer do przepływki i sondy.... komp wskazuje awarie tylko wtedy gdy wskazania są poza zakresem opisanym w pamięci tj. czujnik może wskazywać np. wartość w zakresie i być zły... np. czujnik temperatury zakres powiedzmy od -30 do 120 stopni, a że popsuty cały czas wskazuje 20 stopni i komputer nigdy nie pokarze awarii. Dlatego kazałem koledze zwrócić na to uwagę, bo że nie wskazuje to nie znaczy że dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk83 Zgłoś #7 Napisano 20 Listopada 2009 jaka powinna byc prawidlowa reakcja silnika w momencie odpiecia przeplywomierza bo ja wypinalem i wpinalem kostke na odpalonym silniku i praktycznie nie bylo zadnej roznicy To wg mnie świadczy właśnie o zdechłej przepływce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barni5 Zgłoś #8 Napisano 20 Listopada 2009 Mam pytanko do "barni5" mianowicie jaka powinna byc prawidlowa reakcja silnika w momencie odpiecia przeplywomierza bo ja wypinalem i wpinalem kostke na odpalonym silniku i praktycznie nie bylo zadnej roznicy dopiero jak sciagnolem ta gumowa rure za przeplywka motor zgasl. Przedewszystkim samochodzi równiej mi chodził i przestał mulić. Mam tez gaz i na lpg przy podpietej przepływce była dziura gdy gwałtownie dodawałęm gaz a jak odpiołem to jak ręką odjął(wniosek przeplywka zawyzała mi wartosci i zalewała wtryski) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #9 Napisano 20 Listopada 2009 Co do wysokiego spalania,sonda lambda.Falowanie to nieszczelności w układzie dolotowym,a czy czyszcząc przepustnicę wyczyściłeś również potencjometr?Kolejna sprawą jest adaptacja przepustnicy po wszystkich zabiegach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cezary Zgłoś #10 Napisano 20 Listopada 2009 Dzieki wielkie Panowie za wszystkie podpowiedzi powalcze troche w sobote i dam znac co z tego wyszlo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marmsn Zgłoś #11 Napisano 24 Listopada 2009 witam witam... mam ta samo jednostke...i tez mi sie wydawalo ze tyle pali .. i paliło ale przy 140-240 ale przy 80-120 daje rade i bierze okolo od 8.96 do 11.78 wedlug komputera czyli jest w miare...ale z lekka nogą...a co do obrotów tez mialem podobny problem tez wachaly sie obroty nawet do 1500 wiec podłączyłem pod vaga i pokazalo mi pare błędów...wiec skasowalem i dalej kiha..wiec poczytałem na passatworld i wyczysciłem przepustnice , wymieniłem przepływomierz, naładowałem bateryjke, rozgrzlem auto do 70-90 i zrobilem adaptacje przepustnicy mimo wszytsko ze bylo niby w porządku i blędy juz znikły a obroty sie ustabilizowaly po adaptacji.... a co do spadku mocy czy brakujących koników to zalezy czym przedtem jeździłeś ale tez odczówam jakis brak jesli chcesz to moge ci wyslac filmik jak moj przyspiesza ale pamietaj ze to nie jest turbo doładowane 170km tylko wolnossak wiec nie wbije cie w siedzenie jak w s6 quattro:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lokers Zgłoś #12 Napisano 25 Kwietnia 2010 i jak poradziłeś sobie z tym mamnkamentem - ja też mam 2,3 vr5 - syncro i też czuje że jest super słaby(mam też golfa 1,8 i on dużo lepiej pryspiesza) Daj znać co zrobiłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach