Skocz do zawartości
Cezary

Zawyzone spalanie,falujace obroty,brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem juz co mam robic.Od okolo 2 m-cy jestem posiadaczem Passata 2.3 V5 z 2004 roku,benzyna skrzynia manualna.Problem polega na tym ze autko duzo pali bo w granicach 17l-18l na 100km:eek:, dodatkowo nierowno pracuje na obrotach nie sa ta jakies duze skoki ale wyczuwalne, najgorzej jest przy okolo 1000 obr/min.Ponad to odczuwam spadek mocy mam 170 kucykow a kula sie jak by przynajmniej 50 zdechlo.

Znajomy poradzil mi zebym wymienil swiece i tak tez zrobilem-nie pomoglo, potem wymienilem cewke bo komputer pokazal brak iskry na 1 cylindrze.Ponownie na komputer ale nic tym razem nie wykazalo a objawy te same,przeczytalem na forum o przepustnicy,no to wyczyscilem faktycznie byla lekko zasyfiona,wyczyscilem takze przeplywomierz, i wciaz nic.Wymienilem filtry powietrza,i nic.Wczoraj przeczytalem ze moze termostat jest uszkodzony no to dzis do sklepu i wymienilem na nowy dodatkowo wymienilem czujnik temperatury ten z 4 pinami "cypkami" koszmarna :mad:robota dobre 3 godziny mi to zajelo.Pelen optymizmu odpalilem silnik po wszystkim i wciaz to samo ale teraz zapala mi sie jeszcze komunikat "STOP ENGINE COOLANT SERVICE MANUAL" i znaczek TERMOMETRU

Bardzo prosze o pomoc bo mi sie juz pomysly koncza,pozdrawiam i z gory dziekuje za porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie podłącz vag bo pół auta wymienisz i posprawdzaj co się dzieje.... termostat, czujnik, przepływka to idzie sprawdzić bez wymiany... a co do przepływki, to zapytam tak - co dałoby czyszczenie popsutej przepływki. A co z sondą lambda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytalem twojego posta do końca. Czyszczenie przeplywki nie zawsze daje pożądane rezultaty. mi mulił samochód i to wlasnie ona byla winna a sprawdzilem to poprostu ja odpinaJąc.

Edytowane przez barni5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , ja mialem podobny problem w swoim passku , wszystko sie uspokoilo jak podlaczyl mi fachowiec auto do kompa i poustawial z paozcji laptopa . Wszystko jest ok - wiec podstawa to podlaczenie samochodu pod komputer i zdjagnozowanie wszstkiego--od sondy lambda , przeplywka , i wtryski itp -pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mowisz ze czyszczenie przeplywomierza nic nie da jesli jest zepsuty,masz racje ale komputer nic nie pokazuje podlaczalem dzis i wszystko w pozadku to samo z sada lambda,czy jest mozliwe ,ze sa trafione a komputer nic nie wykrywa? pozdrawiam

 

---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 23:08 ----------

 

Mam pytanko do "barni5" mianowicie jaka powinna byc prawidlowa reakcja silnika w momencie odpiecia przeplywomierza bo ja wypinalem i wpinalem kostke na odpalonym silniku i praktycznie nie bylo zadnej roznicy dopiero jak sciagnolem ta gumowa rure za przeplywka motor zgasl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mowisz ze czyszczenie przeplywomierza nic nie da jesli jest zepsuty,masz racje ale komputer nic nie pokazuje podlaczalem dzis i wszystko w pozadku to samo z sada lambda,czy jest mozliwe ,ze sa trafione a komputer nic nie wykrywa? pozdrawiam

a co ma komputer do przepływki i sondy.... komp wskazuje awarie tylko wtedy gdy wskazania są poza zakresem opisanym w pamięci tj. czujnik może wskazywać np. wartość w zakresie i być zły... np. czujnik temperatury zakres powiedzmy od -30 do 120 stopni, a że popsuty cały czas wskazuje 20 stopni i komputer nigdy nie pokarze awarii. Dlatego kazałem koledze zwrócić na to uwagę, bo że nie wskazuje to nie znaczy że dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka powinna byc prawidlowa reakcja silnika w momencie odpiecia przeplywomierza bo ja wypinalem i wpinalem kostke na odpalonym silniku i praktycznie nie bylo zadnej roznicy

 

To wg mnie świadczy właśnie o zdechłej przepływce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanko do "barni5" mianowicie jaka powinna byc prawidlowa reakcja silnika w momencie odpiecia przeplywomierza bo ja wypinalem i wpinalem kostke na odpalonym silniku i praktycznie nie bylo zadnej roznicy dopiero jak sciagnolem ta gumowa rure za przeplywka motor zgasl.

 

Przedewszystkim samochodzi równiej mi chodził i przestał mulić. Mam tez gaz i na lpg przy podpietej przepływce była dziura gdy gwałtownie dodawałęm gaz a jak odpiołem to jak ręką odjął(wniosek przeplywka zawyzała mi wartosci i zalewała wtryski)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wysokiego spalania,sonda lambda.Falowanie to nieszczelności w układzie dolotowym,a czy czyszcząc przepustnicę wyczyściłeś również potencjometr?Kolejna sprawą jest adaptacja przepustnicy po wszystkich zabiegach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie Panowie za wszystkie podpowiedzi powalcze troche w sobote i dam znac co z tego wyszlo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam witam... mam ta samo jednostke...i tez mi sie wydawalo ze tyle pali ..:confused: i paliło :D ale przy 140-240 :cool: ale przy 80-120 daje rade i bierze okolo od 8.96 do 11.78 wedlug komputera czyli jest w miare...ale z lekka nogą...a co do obrotów tez mialem podobny problem tez wachaly sie obroty nawet do 1500 wiec podłączyłem pod vaga i pokazalo mi pare błędów...wiec skasowalem i dalej kiha..wiec poczytałem na passatworld i wyczysciłem przepustnice , wymieniłem przepływomierz, naładowałem bateryjke, rozgrzlem auto do 70-90 i zrobilem adaptacje przepustnicy mimo wszytsko ze bylo niby w porządku i blędy juz znikły a obroty sie ustabilizowaly po adaptacji.... a co do spadku mocy czy brakujących koników to zalezy czym przedtem jeździłeś ale tez odczówam jakis brak jesli chcesz to moge ci wyslac filmik jak moj przyspiesza ale pamietaj ze to nie jest turbo doładowane 170km tylko wolnossak wiec nie wbije cie w siedzenie jak w s6 quattro:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak poradziłeś sobie z tym mamnkamentem - ja też mam 2,3 vr5 - syncro i też czuje że jest super słaby(mam też golfa 1,8 i on dużo lepiej pryspiesza)

Daj znać co zrobiłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności