Skocz do zawartości
Gość mireksp1

Pasek rozrządu...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mireksp1

Witam,wszystkich,jestem tu poraz pierwszy.

Wymieniłem w swoim passacie B5,1.9TDI,silnik AFN pasek rozrządu,

wszystko jest ok.tylko nie wiem jak sprawdzić

poprawnie napięcie paska,dokładniej jak napiąć

rolkę napinającą,piszą w książkach ,że wycięcie i wstęp

na rolce mają się pokryć,próbowałem naciągać,ale nie

chcą się pokryć te dwa znaki,może za słabo to robię,

nie wiem,boję sie mocno naciągać ten napinacz,a może trzeba ciągnąć

a potem cofnąć,nie rozumiem tego,może ktoś miał z tym do czynienia,

proszę o fachową poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_kb

A przeliczyłeś iloś ząbków i założyłeś co tyle samo ząbków? Wiesz co się może dziać jeśli przestawisz chociaż o jeden ząbek?? Troche dziwne pytanie...Bo żeby wymienic pasek rozrządu to trzeba troche wiedzieć i przynajmniej widzieć raz jak ktoś to robi.Poza tym wymieniłeś mam nadzieje obie rolki napinające??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy przed napięciem paska pościągałeś blokady wałka i pompy wtryskowej?

(Oczywiście po wstępnym naciągnięciu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mireksp1

Jeżeli chodzi o wiedze,robiłem to nie jednokrotnie.

Wątpliwości mam co do tej rolki napinającej.

Pytacie koledzy czy wymieniłem rolki napinające,

przedewszystkim jest tam tylko jedna rolka napinająca,

a druga to rolka kierująca,mam na tyle wiedzy i wiem

że należy wymienić to razem z paskiem,ci którzy nigdy nie wymieniali rozrządu

mogeę podać wskazówki jak to zrobić.Odnosimy się oczywiście do

silnika TDI 90 KM 1Z i silnika TDI 110 KM AFN.

Zdejmujemy górna osłonę paska rozrządu,następnie odkręcamy

i zdejmujemy pokrywe głowicy cylindrów ,prościej pokrywe klawiatury zaworów,

ustawiamy wał silnika w pozycji GMP,znak GMP na kole zamachowym powinien

pokrywać się ze znakiem odniesienia w otworze obudowy sprzęgła,zakładając

że wiemy gdzie to jest.W tym położeniu wkładamy liniał regulacyjny w wycięcie

wałka rozrządu,aby zapobiec obracaniu się wałka,zakładając również że

wiemy gdzie znajduję sie wyciecie w wałku rozrządu.Zamiast liniału możemy zastosować

płaskownik o idealnej srednicy jakim jest wycięcie w wałku rozrządu.

Następnie w silniku z jednoczęściowym kołem pompy wtryskowej w otwór znajdujący się w tym kole i wsporniku pompy wtryskowej wkładamy tak zwany trzpień ustalający.

Zamiast trzpienia ustalajacego można zastosować pręt o średnicy 15mm i długości

około 40mm na przykład zwykłe wiertło.W silniku z dwuczęściowym kołem pompy

wtryskowej zablokować to koło ,wkładając trzpień ustalający , zamiast trzpienia możemy zastosować pręt o średnicy 6mm, albo jak w pierwszym przypadku zwykłe wiertło,

następnie wykręcic trzy śruby,pózniej zastąpić je nowymi śrubami i dokręcic je momentem

20N.m.Jeżeli ktoś posiada klucz dynamometryczny,zalecam wymiane wszystkich odkręcanych śrub i nakrętek przy wymianie na nowe.Jeszcze jedna ważna uwaga!!

Nie odkręcać środkowej śruby w piaście koła pompy,gdyż w przeciwnym razie zostanie zmieniona regulacja pompy,a wtedy ratuje was tylko serwis gdzie wezmą duże pieniądze za takową usługę.Teraz bierzemy się za sciągnięcie paska,ale przed tym odkręcamy najpierw rolkę kierującą ,luzujemy jedna druga obrotu śrubę mocującą koło wałka rozrzadu,żeby poluzować teraz koło na stożku wałka rozrządu uderzamy młotkiem w trzpień

wsunięty przez otwór w tylnej osłonie paska zębatego,jezeli to zrobimy będzie łatwiej nam nałożyć pasek,potem odkręcamy rolkę napinającą,na dole odkręcamy koło pasowe wielorowkowe i ściągamy pasek stary,zakręcamy nowy napinacz dokręcając go z siłą 20N.m.nową nakrętką oczywiście,następnie zakręcamy nową rolkę prowadzącą stosując

także nową śrubę dokręcając ją z mocą 25N.m.

Następnie zakładamy nowy pasek na wszystkie koła i rolki pamiętając żeby na dole pod kołem wielorowkowym pasowym małe koło zębate było ustawione w pozycji GMP.

Jeżeli chodzi o duże koło u góry na wałku które zostało poluzowane wciskamy je razem z paskiem na koniec i dokręcamy z mocą 45N.m.śruba nie wymaga zmiany na nową.

Następnie napinamy lekko, zaznaczam lekko rolkę napinającą ,sprawdzając jeszcze raz czy znak GMP pokrywa się ze znakiem odniesienia na kole zamachowym,następnie wyciągamy liniał czy płaskownik,trzpień ustalający ,czy pręt wiertła,napinamy rolkę napinającą w prawo zgodnie ze ruchem wskazówek zegara,na niektórych rolkach jest wycięcie i wpust które teoretycznie mają się pokryć ,jest to niby odpowiednie napięcie paska,ale u mnie nie chce się to pokryć więc z tąd moje obawy i pytania dotyczace co do poprawnego napięcia paska ,teoretycznie powinien być tak napięty aby nie obrucił się o 90 stopni.Mam obawy co do tego napinacza bo mam taki poraz pierwszy.

Myślę że wystarczy tyle wiedzy każdemu aby zmienić pasek,moim zdaniem jest

to dziecinnie proste,ale zawsze po drodze znajdzie się jakić cień wątpliwości.

Więc proszę z góry nie sugerować że ktoś jak pyta o zwykłe napięcie paska to znaczy że nic nie wie,ja chętnie podzielęsię wiedzą z każdym odnośnie naprawy każdego passata i wszystkich silników diesla TDI,a miałem ich wiele i z kazdym sobie poradziłem,pytając

bardzo wiele i napotykając rożne bzdurne teorie i porady,z których nigdy nie z korzystałem

mając w głowie trochę świadomości i myślę ze znajdzie się ktoś tu na tym forum kto podzieli się swoją wiedzą.

Pozdrawiam wszystkich ,Mirosław ,wrazie pytań tel.608421068

GG.1541558

e-mail:[email protected]

W krótce będzie można odwiedzić moją stronę,piszę w krótce ,bo nie wiem jak zostanę przyjęty przez uzytkowników tego forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chodzi o wiedze,robiłem to nie jednokrotnie.

Wątpliwości mam co do tej rolki napinającej.

 

Czyli co ??

:niepewny: - nie jednokrotnie rolka napinająca nie napinała paska lub napinała go za mocno??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mireksp1

Nie rozumiem,są różnego typu rolki napinające,tylko nikt nie potrafi

ich poprawnie napiąć,lub wugóle nie potrafi tego zrobić,to że nie napina paska

wcale to bzdura,a że może go napinać za mocno to prawda.wniosek z tego

że nie znajdzie się nikt na tym forum co będzie wiedział coś na temat

rolek napinających i sposobu ich poprawnego napinania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem że te znaki mają się jednak pokrywać. Zobacz sam:

passatb5079uj1.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mireksp1

Też to wiem,ale kiedy naciągam nie chcą się te znaki pokryć,jest tam nacięcie i wstęp,

może za słabo to robię,boję się mocno naciągać,ale przyszedł mi pewien pomysł do głowy,

mam kilka starych rolek,wezmę je po przykręcam na jkiejś sklejce,tak jak są zamocowane wszystkie koła rozrządu w samochodzie i będe eksperymentował naciagając w prawo i wlewo do oporu,zobaczymy cosie będzie działo z rolką,podejżewam ,że trzeba napiąć do oporu,a następnie popuszczać aż nacięcie i wstęp pokryją się,zobaczymy zdam relację,

a możę zamieszczę fotki,przyda się innym kolegą,jak zabiorą się za wymianę paska

zębatego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:rotfl::rotfl::rotfl: przestań z tymi sklejkami to nie jest dobry pomysł. Jeśli masz dobrany pasek do twojego silnika powinien naciągnąć się wg. opisu. Nie bój się tak bardzo bo ten pasek jest wystarczająco mocny i nie wyobrażam sobie żeby nie naciągnąć go tak jak jest to opisane w procedurze. W słabo naciągniętym rozrządzie pasek może przeskoczyć co grozi poważnym uszkodzeniem silnika. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mireksp1

Zdziwisz się bardzo jak ci wyślę zdjęcie tego co planuje zrobić ,tyle co napisałeś to i ja wiem,zrobiłem tych pasków dziesiątki ,węż taki napinacz do ręki i zamontuj,zmienisz zdanie natychmiast,ale mniejsza oto,robię to dla siebie i u siebie,a jeżeli to dla kogoś jest śmieszne to moim zdaniem jest to nie namiejscu,wiem że jest napewno dużo zainteresowanych którzy sa ciekawi takich doswiadczeń,pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mireksp1

Zapmniałem dodać,że napewno mnie żle zrozumiałeś z tą sklejką,będzie to atrapa odwzorowująca cały mechanizm rozrządu,tak jak jest to w samochodzie,a ty pewnie pomyslałeś ze chcem włozyć gdzieś jakąś sklejkę do samochodu,trzeba dobrze czytać i rozumieć teksty. :hurra::hurra::hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumialem i dalej mnie to śmieszy bo to jest zabawa w Adama Słodowego Nie widzę w tym celu. Co to ci da? Po przykręcasz te kółka do deski i co korbką będziesz kręcił????? Dla mnie dalsza dyskusja nie ma sensu i przestań wypisywać do mnie na GG !!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mireksp1

No pokręce sobie jak Adam Słodowy,tyle mojego,widzę że wiedza twoja ogranicza się tylko do takich poglądów,Polska męntalność,kończymy ten temat bo nie ma to sensu, prowadzić

dyskusję z ludzmi którzy nie mają wiedzy na ten temat,bo wszystko ich drażni,a spowodowane jest to tym że inni maja trochę wiecej wiedzy.pozdrawiam i życzę

wszystkiego dobrego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polska męntalność,kończymy ten temat bo nie ma to sensu

 

Popieram :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mireksp1

Też widziałem to urządzenie do napinania,ale cene facet dowalił ostro,widziałem takie coś w niemczech za 80euro, powiem Ci że sposobem Adama Słodowego tak jak to śmieszyło kturegoś kolegę rozpracowałem zasadę działania takowego modelu napinacza,teraz wydaję się to bardzo proste,jest to napinacz automatyczny ze sprężyną w środku,trzeba zrobić trzy proste operacje gdzie napinacz samoczynnie reguluje naciąg paska i wstęp z wpustem idealnie sie pokrywają,warunek regulację robimy przy zupełnie zimnym silniku i nie są przy tym wymagane ani stosowane żadne specjalistyczne narzędzia,napinacz pracuje jak szwajcarski zegareczek. :offtopic:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdziwisz się bardzo jak ci wyślę zdjęcie tego co planuje zrobić

No to pokaż te fotki tego modelu, bo jestem ciekawy co to ci pomogło. Myślałem że chciałeś naciągnąć pasek a z tego co piszesz chciałeś się dowiedzieć jak działa rolka napinająca.

bo nie ma to sensu, prowadzić

dyskusję z ludzmi którzy nie mają wiedzy na ten temat,bo wszystko ich drażni,a spowodowane jest to tym że inni maja trochę wiecej wiedzy

Ja się nie sram że wiem wszystko, na forum jak coś mnie śmieszy to pisze że śmieszy i tyle. Po to jest forum a ty jak ci się nie podoba co napisałem to nie wal do mnie z pretensjami na GG po północy tylko napisz coś mądrego na forum i przekonaj wszystkich że się mylę.

A poza tym to ty założyłeś ten wątek i pytałeś jak się naciąga pasek więc każdy odpowiada ci jak może a ja nie uważam że robienie modelu rozrządu na sklejce byłoby profesjonalne(chyba że mechanicy tak robią teraz w co wątpię).

Następna sprawa to piszesz że masz wiedzę ok. i właściwie sam sobie odpowiadasz na pytania no to po co ten post? Mądrzy ludzie na tym forum obserwują posty i doradzają innym, więc zgłoś się może do admina może cię zrobi modelatorem.

A mimo wszystko życzę wszystkiego dobrego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności