Skocz do zawartości
jakszyszka

Sterowanie wtryskami - silnik 1.9 TD AAZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym spytać jak wygląda sterowanie wtryskami w silniku AAZ (1.9 TD) - czy jest jakiś elektroniczny układ sterujący? Czy ten sam układ steruje zaworem EGR i świecami żarowymi?

Pytam, bo mechanik mi powiedział, że mam to uszkodzone. Ciekawi mnie ile taka część i naprawa mogą kosztować - na razie żadnej informacji w necie nie udało mi się znaleźć - nawet nie jestem pewien jak ten układ się nazywa.

Pozdrawiam,

js

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AAZ nie ma zadnego takiego układu elektronicznego do strerowania wtryskami, wszystko ustawia sie na pompie wtryskowej (mechanicznie) jezeli chodzi o wtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.. Czy może ktoś jeszcze to potwierdzić? Bo jeśli to prawda, to znaczy, że jestem robiony w balona..

Jeśli wtryski "sterowane" są tylko mechanicznie, to co steruje zaworem EGR i świecami?

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świecami żarowymi steruje przekaznik, zaleznie od temperatury silnika (odpowiada za to czujnik temperatury plynu chłodzącego). A co do EGR to jezeli dobrze rozumuje to w pompie nagórze jest taki przelacznik ktory wlcza sie po wcisnieciu pedalu gazu na maxa i wtedy cos sie dzieje z zaworkiem ktory masz pod filtrem paliwa (taki maly czarny wchodzi tam jedna kostka elektr. i bodajrze 3 przewodziki podciśnieniowe) i on wlasnie steruje EGRem. no i dodatkowo pompa vacum tez po czeci jest odpowiedzialna za dzialanie EGRu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryski sterowane mechanicznie świece przekażnikiem, a egr podciśnieniem za pośrednictwem zaworka. Potwierdzam tak jak sobie życzyłeś;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. W takim razie mam pytanie bonusowe: wśród bezpieczników jest jeden oznaczony jako elektronika silnika (czy jakoś tak) - za co konkretnie odpowiada ta "elektronika" - czym steruje? (Przypominam: silnik 1.9 TD AAZ)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla upewnienia napisz jaki to nr bezpiecznika... Coś mi sie wydaje ze ten bezpiecznik jest pusty, do niczego nie jest podlaczony, ale tego nie jestem pewien na 100%...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, nie mogę sprawdzić, bo auto jest w serwisie.. Jest to bezpiecznik 10A i jak go wyjmiesz to samochód nie odpali. O ile dobrze pamiętam świece żarowe też nie będą grzać. Wyjmowałem go kiedyś jak parkowałem w niepewnych miejscach - sposób dość naiwny ale zawsze jakiś ;-)

-- edit

Mam nowe niusy - a więc jednak jest elektroniczny układ który steruje zaworem upustowym ciśnienia w pompie. Numer części 1H0906123A. Znalazłem to na eBayu: http://cgi.ebay.de/Steuergeraet-1H0906123A_W0QQitemZ380061043343QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item587d674a8f

Może ktoś wie gdzie szukać takiej części używanej? Bo 150 eur. to trochę sporo..

Edytowane przez jakszyszka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na aledrogo widziałem trochę tego, z tym że bez literki A na końcu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik o którym piszesz odpowiada miedzy innymi za elekteomagnes pompy wtryskowej, dlatego nie odpalisz bez niego,dla pewności podaj numer albo foto.

Sterownik silnika diesla- mówi etka o wymienionej cześci ,jest w zakładce przekaźniki obok przekażnika wentylatora chłodnicy.W samochodzie steruje nim przekaźnik oznaczonego jako 109, moze najpierw tam popatrz.

klik

Edytowane przez niwdew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie gdzie mogę znaleźć specyfikację tej części - tzn. za co konkretnie odpowiada?

Ja mam 1H0906123A, numer na górze obudowy 136. Wiem też, że są wersje bez literki "A" na końcu o numerze 120 i 140 i mają różne funkcje - np. 120 steruje tylko świecami, a 140 również zaworem regulacji kąta wtrysku (tak piszą tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1158249.html). Tak więc ciekawi mnie za co w końcu odpowiada ten mój..

 

niwdew, możesz podesłać linka do tej "etki" - nawet nie wiem co to jest - wstyd przyznać ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ETKA to elektroniczny katalog części grupy VAG. Tu jest dostępna angielska wersja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się do tematu ma może ktos taki włacznik EGR na zbyciu ponieważ moj jest uszkodzony a nowy w serwisie jest strasznie drogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
taki włacznik EGR
Jaki?? O co w ogole chodzi temat jest o czymś innym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co ci EGR.

Zaślep go i problem z głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po co ci EGR.

Zaślep go i problem z głowy.

Dokładnie;) ja zaślepiłem zaraz przy kolektorze wydechowym i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Czy ten cały zawór EGR jest przy pompie? Macie może jakąś fotkę?

 

Czy wężyk podciśnienia EGR to właśnie ten na zdjęciu ? (strzałka) U mnie jest on zaślepiony.

 

attachment.php?attachmentid=43443&stc=1&d=1294578737

 

pozdrawiam

EGR.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest wężyk do mechanizmu LDA, EGR masz na tym zdjęciu wyżej,taka okrągła gruszka do której dochodzi wężyk z lewej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiesz może po co jest ten wężyk? U mnie akurat jest tam zaślepione bo mam ekopompę...Pytam z ciekawości :)

 

W jaki sposób się zaślepia EGR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ekopompę to nie masz LDA i wężyk jest nie potrzebny, dlatego jest u Ciebie zaślepiony. Żeby zaślepić EGR potrzebujesz zaślepkę z blachy. Ja zaślepiłem przy kolektorze wydechowym i przy ssącym i wywaliłem całe to ustrojstwo EGR-a, i tak mi nie działał a potrzebowałem obrócić kolanko kolektora ssącego w drugą stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności