jakszyszka Zgłoś #1 Napisano 15 Listopada 2009 Witam, chciałbym spytać jak wygląda sterowanie wtryskami w silniku AAZ (1.9 TD) - czy jest jakiś elektroniczny układ sterujący? Czy ten sam układ steruje zaworem EGR i świecami żarowymi? Pytam, bo mechanik mi powiedział, że mam to uszkodzone. Ciekawi mnie ile taka część i naprawa mogą kosztować - na razie żadnej informacji w necie nie udało mi się znaleźć - nawet nie jestem pewien jak ten układ się nazywa. Pozdrawiam, js Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #2 Napisano 15 Listopada 2009 W AAZ nie ma zadnego takiego układu elektronicznego do strerowania wtryskami, wszystko ustawia sie na pompie wtryskowej (mechanicznie) jezeli chodzi o wtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakszyszka Zgłoś #3 Napisano 15 Listopada 2009 .. Czy może ktoś jeszcze to potwierdzić? Bo jeśli to prawda, to znaczy, że jestem robiony w balona.. Jeśli wtryski "sterowane" są tylko mechanicznie, to co steruje zaworem EGR i świecami? Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #4 Napisano 15 Listopada 2009 świecami żarowymi steruje przekaznik, zaleznie od temperatury silnika (odpowiada za to czujnik temperatury plynu chłodzącego). A co do EGR to jezeli dobrze rozumuje to w pompie nagórze jest taki przelacznik ktory wlcza sie po wcisnieciu pedalu gazu na maxa i wtedy cos sie dzieje z zaworkiem ktory masz pod filtrem paliwa (taki maly czarny wchodzi tam jedna kostka elektr. i bodajrze 3 przewodziki podciśnieniowe) i on wlasnie steruje EGRem. no i dodatkowo pompa vacum tez po czeci jest odpowiedzialna za dzialanie EGRu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #5 Napisano 16 Listopada 2009 Wtryski sterowane mechanicznie świece przekażnikiem, a egr podciśnieniem za pośrednictwem zaworka. Potwierdzam tak jak sobie życzyłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakszyszka Zgłoś #6 Napisano 16 Listopada 2009 Dzięki za odpowiedzi. W takim razie mam pytanie bonusowe: wśród bezpieczników jest jeden oznaczony jako elektronika silnika (czy jakoś tak) - za co konkretnie odpowiada ta "elektronika" - czym steruje? (Przypominam: silnik 1.9 TD AAZ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #7 Napisano 16 Listopada 2009 dla upewnienia napisz jaki to nr bezpiecznika... Coś mi sie wydaje ze ten bezpiecznik jest pusty, do niczego nie jest podlaczony, ale tego nie jestem pewien na 100%... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakszyszka Zgłoś #8 Napisano 16 Listopada 2009 (edytowane) hmm, nie mogę sprawdzić, bo auto jest w serwisie.. Jest to bezpiecznik 10A i jak go wyjmiesz to samochód nie odpali. O ile dobrze pamiętam świece żarowe też nie będą grzać. Wyjmowałem go kiedyś jak parkowałem w niepewnych miejscach - sposób dość naiwny ale zawsze jakiś -- edit Mam nowe niusy - a więc jednak jest elektroniczny układ który steruje zaworem upustowym ciśnienia w pompie. Numer części 1H0906123A. Znalazłem to na eBayu: http://cgi.ebay.de/Steuergeraet-1H0906123A_W0QQitemZ380061043343QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item587d674a8f Może ktoś wie gdzie szukać takiej części używanej? Bo 150 eur. to trochę sporo.. Edytowane 16 Listopada 2009 przez jakszyszka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czarny_passek Zgłoś #9 Napisano 16 Listopada 2009 na aledrogo widziałem trochę tego, z tym że bez literki A na końcu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #10 Napisano 16 Listopada 2009 (edytowane) Bezpiecznik o którym piszesz odpowiada miedzy innymi za elekteomagnes pompy wtryskowej, dlatego nie odpalisz bez niego,dla pewności podaj numer albo foto. Sterownik silnika diesla- mówi etka o wymienionej cześci ,jest w zakładce przekaźniki obok przekażnika wentylatora chłodnicy.W samochodzie steruje nim przekaźnik oznaczonego jako 109, moze najpierw tam popatrz. klik Edytowane 16 Listopada 2009 przez niwdew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakszyszka Zgłoś #11 Napisano 16 Listopada 2009 Wiecie gdzie mogę znaleźć specyfikację tej części - tzn. za co konkretnie odpowiada? Ja mam 1H0906123A, numer na górze obudowy 136. Wiem też, że są wersje bez literki "A" na końcu o numerze 120 i 140 i mają różne funkcje - np. 120 steruje tylko świecami, a 140 również zaworem regulacji kąta wtrysku (tak piszą tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1158249.html). Tak więc ciekawi mnie za co w końcu odpowiada ten mój.. niwdew, możesz podesłać linka do tej "etki" - nawet nie wiem co to jest - wstyd przyznać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #12 Napisano 16 Listopada 2009 ETKA to elektroniczny katalog części grupy VAG. Tu jest dostępna angielska wersja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gerdi Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2010 Witam podepnę się do tematu ma może ktos taki włacznik EGR na zbyciu ponieważ moj jest uszkodzony a nowy w serwisie jest strasznie drogi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #14 Napisano 10 Kwietnia 2010 taki włacznik EGR Jaki?? O co w ogole chodzi temat jest o czymś innym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #15 Napisano 10 Kwietnia 2010 A po co ci EGR. Zaślep go i problem z głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #16 Napisano 10 Kwietnia 2010 A po co ci EGR.Zaślep go i problem z głowy. Dokładnie;) ja zaślepiłem zaraz przy kolektorze wydechowym i po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #17 Napisano 9 Stycznia 2011 Witam! Czy ten cały zawór EGR jest przy pompie? Macie może jakąś fotkę? Czy wężyk podciśnienia EGR to właśnie ten na zdjęciu ? (strzałka) U mnie jest on zaślepiony. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #18 Napisano 9 Stycznia 2011 to jest wężyk do mechanizmu LDA, EGR masz na tym zdjęciu wyżej,taka okrągła gruszka do której dochodzi wężyk z lewej strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #19 Napisano 9 Stycznia 2011 A wiesz może po co jest ten wężyk? U mnie akurat jest tam zaślepione bo mam ekopompę...Pytam z ciekawości W jaki sposób się zaślepia EGR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #20 Napisano 9 Stycznia 2011 Jak masz ekopompę to nie masz LDA i wężyk jest nie potrzebny, dlatego jest u Ciebie zaślepiony. Żeby zaślepić EGR potrzebujesz zaślepkę z blachy. Ja zaślepiłem przy kolektorze wydechowym i przy ssącym i wywaliłem całe to ustrojstwo EGR-a, i tak mi nie działał a potrzebowałem obrócić kolanko kolektora ssącego w drugą stronę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach