rosek11 Zgłoś #1 Napisano 13 Listopada 2009 (edytowane) Koledzy, wiem że był ten temat duzo razy przerabiany ale moj przypadek jest chyba złosliwie inny:( Otoż kupiłem paska jakies 3 tyg temu. Auto salonowe, przebieg 300 tys cały czas serwisowane ( ostatnio 294) Silnik to 130 + modyfikacje tj. pompki AL, turbo oraz program. W dniu zakupu auta było rozgrzane wiec nie stwierdziłem tego problemu. Następnego dnia po zapaleniu, auto zaczęło szaprać i dymić. Szarpanie trwa około 15 sekund po czym przestaje i silnik pracuje bezproblemowo. Koledzy na wcześniejszych wątkach podawali co moze byc przyczyną tego szaprania, tak wiec mając to na uwadze wymienilem świece, wymienilem czujnik temp cieczy,spradzalem na kompie i nie ma żadnych błedów. Kąt wtrysku dobry. Obecnie auto stoi u magika, rano sprawdzał parametry i oświadczył ze jest wszytko dobrze, dodał że prawdopodobnie bedzie potrzebny remont silnika. Dokładnie powie mi jutro jak zbada ciśnienei na cylindrach. Mechanik to Dariusz Łapa z Majdany Sieniawskiego polecany na forum. Koledzy mam cichą nadzieje że jednak nie bedzie potrzeny ten ramont i moja prośba gdzie jeszcze szukać przyczyny tego szarpania. Edytowane 13 Listopada 2009 przez rosek11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #2 Napisano 13 Listopada 2009 A świece grzeją? Skoro szarpie tylko przez pierwsze 15s to jaki remont? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosek11 Zgłoś #3 Napisano 13 Listopada 2009 tak grzeją, Machanik mówi że prawdopodobnie przy zapaleniu nie chodzi na jednym cylindrze. Początkowo myślałem że to moze wina tych modyfikacji ale po przeglądnięciu forum, widze że tamat jest znany. Dodam że auto miało modyfikację przy 280 tys i robiła to firma KINGSOFT z Ostrowca Św. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #4 Napisano 13 Listopada 2009 Filtr paliwa? Skoro samochód już w rękach fachowca to niech sprawdzi wszystko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek-astra Zgłoś #5 Napisano 13 Listopada 2009 moze wtrysk sie zawiesza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosek11 Zgłoś #6 Napisano 13 Listopada 2009 filtr był wymieniany jakies 6 tyś temu. ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #7 Napisano 13 Listopada 2009 Byles u Fachowca,tak?Diagnozowal vag-iem,tak? To czemu nie zwrocil uwagi (moze to zrobil ale Cie nie wtajemniczal albo Ty "zapomniales o tym napisac)na wartosci dawek paliwa dozowanych przez sterownik silnika na poszczegolne cylindry;poprzez to sterownik "rowna" prace cylindrow na biegu jalowym.Na podstawie tej waznej informacji(roznicy poszczegolnych dawek) mozna wyciagnac juz jakies wnioski.Mysle,mam nadzieje,ze nie bedzie tak zle.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #8 Napisano 13 Listopada 2009 (edytowane) Co to znaczy "po odpalenie prawdopodobnie chodzi na 3.." jakie prawdopodobnie? przeciez mozna podłączyc na zimnym Vag'a i po odpaleniu sprawdzic czy to wina pompowtrysku. Ja stawiam na cos innego, być może to czujnik temp, może EGR, na odległośc nie da rady zdiagnozowac autka. Jesli po 15 sek wszystko wraca do normy i silnik działa jak nalezy, ecu nie wywala bładów to po cholere remont?? sprawdz EGR'a, przewody podcisnieniowe, czujnik temp, i pompki vagiem. aha i jakiego koloru jest ten dym? jeśli niebieski to olej, biały to woda/płyn (drobna nieszczelnośc uszczelki/głowicy itd.), szarawy- nie spalone paliwo... Kolor dymu może nakierowac na przyczyne. Edytowane 13 Listopada 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2009 Dziwne...jestem z Ostrowca sw. i nigdy o wspomnianej przez Ciebie firmie nie slyszalem. Piszesz,ze przez 15min szarpie i kopci, na jaki kolor? Do zarzadzajacych Forum:wiem ,ze powiniem uzyc "edytuj" ale pisze teraz z komorki i ta opcja jest dla mnie niedostepna.Dzieki za wyrozumialosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosek11 Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2009 (edytowane) http://www.kingsoft.com.pl/ jesli chodzi o tą firme to ma dwie siedziby w Nowym S. i Ostrowcu Ś. Czujnik wymieniłem bo był uszkodzony, ale niestety nie pomogło. Dal mnie ta diagnoza fachowca była rowniez dziwna bo rzecz rozchodzi sie o około 15 sekund a nie cały czas pracy silnika. Auto kupilem od pierwszego wlasciciela który oswaidczył ze passat napewno nie bieze oleju. Sam zrobilem blisko 2 tys km i nie bylo wogole na bagnecie. Silnik po tym jak przestanie szarpac to pracuje idealnie, i ma sporą moc, BMW 530d 194 ps i Audi A3 1.8T z programem na 200 ps nie daja rady mojemu paskowi. Jutro bede dzwonił do tego fachowca i podpowiem mu to co tutaj mi doradzacie. Edytowane 13 Listopada 2009 przez rosek11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Adrian76 Zgłoś #11 Napisano 15 Listopada 2009 nie wiem na ile to moze być to co myśle, ale zatankuj pare razy jakieś lepsze paliwko, ja miałem przypadek gdzie troche kopcił i przy zimnym silniku falowały wolne obroty, po paru tankowaniach - uspokoiło sie, a też sprawdzałem cały silnik łacznie z pompowtryskami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #12 Napisano 16 Listopada 2009 Auto kupilem od pierwszego wlasciciela który oswaidczył ze passat napewno nie bieze oleju Też mi tak mówił gość od którego kupiłem poprzednie auto, mam nadzieję że każdy samochód który kupi będzie brał olej wiadrami, oszust jeden. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #13 Napisano 16 Listopada 2009 (edytowane) BMW 530d 194 ps i Audi A3 1.8T z programem na 200 ps nie daja rady mojemu paskowi. Z czystej ciekawości zapytam, ile Twój Pasek ma koni? Edytowane 16 Listopada 2009 przez doktor80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosek11 Zgłoś #14 Napisano 18 Listopada 2009 (edytowane) około 190, tak jak pisalem wcześniej ma pompki AL, turbawke od ASZ i program robiony pod tego paska. Jedzie naprawde szybko... a jeszcze szybciej przyśpiesza... na wiosne jak bede wieksze temperatury to założe drugi IC i wtedy pojade również na hamownie. Wracając do mojego tamatu, sprawa okazał się śmieszna:) Magik który sprawdzał mi świec, uczynił to bez ich wykręcenia. Dwie nie iskrzyły wiec kazał mi ich wymienic, co tez uczyniłem. Zawiozłęm auto do drugiego fachowca, ten wysprawdzał auto na maxa i rozkładał ręce mówiac że nie ma pojęcja co może być. A fakt był taki że jedna z dwóch świec której nie wyminiłem nagrzewał się dopiero od połowy i to słabiej. Fachowiec wwymienił mi dwie świece i problemu juz nie ma Dodam że za dwie świece beru oraz sprawdzenie całego silnika zapłaciłem 100 pln. Dziękuję wszystkim za pomoc i sugestie. Edytowane 18 Listopada 2009 przez rosek11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio63 Zgłoś #15 Napisano 18 Listopada 2009 Sprawdzanie świec żarowych na kabelek,może to jest metoda, ale sprawdzenie jak grzeją to tylko po wykręceniu.Ktoś już wcześniej napisał jak wymieniasz swiece to komplet.Myślę że jedyna metoda nie wykęcając i nie sprawdzając poszczególnych świec jak grzeją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosek11 Zgłoś #16 Napisano 18 Listopada 2009 tak jak mówisz, na przyszłość bede mądrzejszy:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #17 Napisano 18 Listopada 2009 Cieszy mnie kolego Rosek11,ze masz problem z glowy i furmanke pieniedzy zaoszczedzona(pierwsza diagoza-remont silnika). Pewnie stad ta szczodrosc w przyznawaniu punktow (zartuje) Dziekujemy. Pozdrawiam. P.S.Niestety tak wlasnie bywaja sprawdzane swiece(kabelek,zarowka),wniosek? W miare mozliwosci radzmy sobie sami! I z pomoca Forum, oczywiscie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #18 Napisano 18 Listopada 2009 Każde dziecko wie że jak dieslem telepie przez kilka sekund po odpaleniu to pierwsze co to sprawdza się świece... Brak słów na takich mechaników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosek11 Zgłoś #19 Napisano 18 Listopada 2009 kabelkiem to można ... dziewczynę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosek11 Zgłoś #20 Napisano 14 Grudnia 2009 Koledzy po wymianie świec było chwilę spokoju tzn 2-3 dni teraz ponownie szarpie zaraz po odpaleniu. Juz nie mam planu gdzie szukac rozwiązania. Vga nie wykazuje błędów. Co jeszcze można zmienic, naprawic itd ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach