Skocz do zawartości
dunlas

Koszt remontu silnika passat b5 1.9Tdi 90KM 1997r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!! Chciałbym Was spytać ile kosztowałby remont silnika + części a mianowicie:

-regeneracja turbo

-wymiana całego rozrządu

-wymiana wtrysków

-wymiana pompy wody

-wymiana pompy paliwa

-wymiana pierścieni

Interesują mnie tylko nowe części zamienne, oczywiście prócz turbo

Edytowane przez dunlas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 tys? Trudno dokładnie powiedzieć, bo części i mechanicy są rożni ;) Jako nowy użytkownik to użyj wyszukiwarki, na forum znajdziesz informacje ile co kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

watpie oscylowal bym w granicach 3tysi:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa?Masz na mysli pompe wtryskowa?Nowa?-pare tysiecy,lekko.To droga rzecz.A skad taki zakres robot?Wszystko padlo razem?Dziwne.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
watpie oscylowal bym w granicach 3tysi:/

 

kiedy pisałem moją odpowiedź to jeszcze nie było tam pierścieni i pompy paliwa, a pewnie chodzi o pompę wtryskową ;)

 

Przy takiej liście jak teraz, to chyba bym szukał nowego silnika, bo jak pierścienie to i głowice trzeba by planować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko nowy silnik albo auto remont bez sensu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dawaj Dunlas, wyzal sie szto sluczilos? Moze nie jest tak zle:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak kompleksowo zarżnąć TDI to już nie lada wyczyn..

 

Jeśli chodzi o kapitalne remonty to na forum chyba nie trafił się jeszcze ktoś kto by z takiego był zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może gość chce sam zbudować paska....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dorżniety jest. Ja jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o mechanike. Jeżeli chodzi o mojego paska to jego vmax to 140, czasami jak dobrze pójdzie to 150, na 4 i 5 obroty max do 3200 i dalej nie idzie. Przy ok 2800 obrotów czuć spadek mocy i odłączenie całkowite turbo, które i tak ledw zipie Oprócz tego strasznie kopci powyżej 2500 obrotów a przy 2000 obr idzie mała czarna chmurka z rury. Brał olej ale odkąd spokojniej jeżdżę przestał. A byłem dziś u mechanika i po podłączeniu do kompa wyszło że (przepraszam za "coś tam" ale poprostu nie znam się, ale Ci co się znają będą wiedzieli o co chodzi) coś tam na turbinie (chyba ciśnienie) 0,93 a pokazywało, że ma być 1,38, wyszedł jakiś jeden błąd inny także z turbo. Jeżeli chodzi o trzy wartości związane z cylindrami to na jednej było 72, druga to 38 i trzecia 54 chyba, mechanik mówił, że powinno być mniej więcej na wszystkich ok 60. Mówił, że turbo na pewno do regeneracji (800zł) no i rozrząd kompletny już pora zmienic bo ponad 60000 już jeżdże (400zł) + rozbocizna 500zł. Ale mówił, że dodatkowo jeszcze warto ale nie trzeba pompę wody zmienić, no i przy okazji olej+ filtr +wymiana 100zł. Kolega mi jeszcze doradził, że pierścienie i wtryski też by się przydało wymienić przy 360tys a pompe paliwa (tą wtryskową jak ją nazywacie) oddać do regeneracji (ale czy sie da i jaka cena to się nie orientuję). Ale ogólnie ten sam kolega powiedział, że najlepiej silnik wymienic, ale tu się znowu boję o to, ze jakiś shit kupię. Także już sam nie wiem czy warto to wszystko robić, mechanik o pompie wtryskowej nic nie mówił także na razie nie ruszam. Co radzicie bez tej pompy?? Opłaca się? PS Dzięki za wcześniejsze szybkie odp.

Edytowane przez dunlas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedz do jakiegos mechanika,ktory zna sie na TDI i niech zbada co pasiorka boli dokladnie.dziwne,zeby tak od razu wszystko padlo.ale koledzy z forum,ktorzy maja tdi na pewno sie wypowiedza bardziej.wg mechanika to bys musial zrobic remont wartosci auta ktorym jezdzisz,a to sie mija z celem.w najgorszym wypadku bedziesz musial wyhaczyc dobry uzywany silnik.remont calosci jest nieoplacalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega mi jeszcze doradził, że pierścienie i wtryski też by się przydało wymienić przy 360tys

 

360 tys dla TDI to nie jest żaden wyczyn... właśnie to dokładnie sprawdź (sprężanie), bo to przesądzi czy warto remontować Twój silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michale, dam Ci dobrą radę- po pierwsze nie słuchaj kolegi bo widze że zna się tak samo jak Ty, albo jeszcze "lepiej". Po drugie albo przeprowadz z mechanikiem rzeczową rozmowę, albo go zmień. Silnik AHU przy Twoim przebiegu (o ile jest faktyczne) śmiga jakby przed rokiem z fabryki wyszedł :) więc nie panikuj. Jeśli ma taki przebieg jak napisałeś i wszystko w nim było robione na czas to polataj nim jeszcze ze sto tyś a potem sprzedaj. Na teraz musisz ocenić stan silnika a nie od razu go wymieniać z powodu np walniętej turbiny. Zbadaj te błędy, przemyśl. Może rzeczywiscie turbo padło i podlewa olejem -nie da się tego wykluczyć- ale trzeba to dokładnie zbadać. Ocena wizualna turbo plus kontrola luzu na wirniku plus odczyt z map sensora i wszystko będzie jasne jeśli chodzi o turbo. Co do rozrządu- owszem- jesli jest już czas to wymienić komplet. W AHU nie jest aż tak drogi. Potem dopiero zobacz czy spala Ci olej i dlaczego. Z wymianą pierścieni bądz bardzo ostrożny, nie polecam tego jeśli nie jest to absolutnie konieczne. Zrób pomiar ciśnienia sprężania to wiele się wyjaśni. Pompy też się nie regeneruje ot tak sobie.... Aby wykonac tę kosztowną czynność muszą byc ku temu przesłanki. Są takowe? Ja myślę, że potrzebujesz normalnego mechanika i tyle. Szukaj takiego, który jest pewien tego co mówi i unika słów "przydałoby się wymienić". Jeśli taka diagnoza odnosi się do pierścieni to musi być przemyślana i czymś mocnym poparta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popieram wypowiedź kolegi STERN,i przede wszystkim zmień tego "mechanika"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z kolegami Stern i Miron77. Poza tym wedlug opinii mojego mechanika wymiana pierscieni bez zmiany panewek korbowodowych(tzw. zabieg) jest bledem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za rady. Pojadę gdzie indziej i zobaczymy co powiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mam 90 KM kombi i idzie tylko 175 max. czy to tak jest czy też do remontu ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pierścienie trzeba wymienić to daruj sobie remont silnika, policz części, robociznę, planowanie głowicy itp i pamiętaj że jest ryzyko że taki remont może się skończyć fiaskiem..

 

Jeśli remont w co wątpię przy 360 000 km to już lepiej poszukać innego silnika.. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja dałem się namuwić mechanikowi na remont wymiana pierścieni bo rzekomo popękane głowica i cała reszta:bez turba i pompy wtryskowej bo dobre.Koszt naprawy i części 3600 zł pln,efekt żaden jest gorzej nisz przed.Moja rada taka szukaj innego silnika jeżeli jast tak jak piszesz i niedaj się cwaniaczkom co umią tylko wymieniać i kasować.A Tak z innej beczki to autem z silnikem AHU 200 km/h nie pojedziesz, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie mój AHU 90 KM v max 175-180

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności