dunlas Zgłoś #1 Napisano 12 Listopada 2009 (edytowane) Witam!!! Chciałbym Was spytać ile kosztowałby remont silnika + części a mianowicie: -regeneracja turbo -wymiana całego rozrządu -wymiana wtrysków -wymiana pompy wody -wymiana pompy paliwa -wymiana pierścieni Interesują mnie tylko nowe części zamienne, oczywiście prócz turbo Edytowane 12 Listopada 2009 przez dunlas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #2 Napisano 12 Listopada 2009 2 tys? Trudno dokładnie powiedzieć, bo części i mechanicy są rożni Jako nowy użytkownik to użyj wyszukiwarki, na forum znajdziesz informacje ile co kosztuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrut90 Zgłoś #3 Napisano 12 Listopada 2009 watpie oscylowal bym w granicach 3tysi:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #4 Napisano 12 Listopada 2009 Pompa paliwa?Masz na mysli pompe wtryskowa?Nowa?-pare tysiecy,lekko.To droga rzecz.A skad taki zakres robot?Wszystko padlo razem?Dziwne.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #5 Napisano 12 Listopada 2009 watpie oscylowal bym w granicach 3tysi:/ kiedy pisałem moją odpowiedź to jeszcze nie było tam pierścieni i pompy paliwa, a pewnie chodzi o pompę wtryskową Przy takiej liście jak teraz, to chyba bym szukał nowego silnika, bo jak pierścienie to i głowice trzeba by planować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #6 Napisano 12 Listopada 2009 tylko nowy silnik albo auto remont bez sensu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #7 Napisano 12 Listopada 2009 No dawaj Dunlas, wyzal sie szto sluczilos? Moze nie jest tak zle:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #8 Napisano 12 Listopada 2009 No tak kompleksowo zarżnąć TDI to już nie lada wyczyn.. Jeśli chodzi o kapitalne remonty to na forum chyba nie trafił się jeszcze ktoś kto by z takiego był zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #9 Napisano 12 Listopada 2009 Może gość chce sam zbudować paska.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dunlas Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2009 (edytowane) No dorżniety jest. Ja jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o mechanike. Jeżeli chodzi o mojego paska to jego vmax to 140, czasami jak dobrze pójdzie to 150, na 4 i 5 obroty max do 3200 i dalej nie idzie. Przy ok 2800 obrotów czuć spadek mocy i odłączenie całkowite turbo, które i tak ledw zipie Oprócz tego strasznie kopci powyżej 2500 obrotów a przy 2000 obr idzie mała czarna chmurka z rury. Brał olej ale odkąd spokojniej jeżdżę przestał. A byłem dziś u mechanika i po podłączeniu do kompa wyszło że (przepraszam za "coś tam" ale poprostu nie znam się, ale Ci co się znają będą wiedzieli o co chodzi) coś tam na turbinie (chyba ciśnienie) 0,93 a pokazywało, że ma być 1,38, wyszedł jakiś jeden błąd inny także z turbo. Jeżeli chodzi o trzy wartości związane z cylindrami to na jednej było 72, druga to 38 i trzecia 54 chyba, mechanik mówił, że powinno być mniej więcej na wszystkich ok 60. Mówił, że turbo na pewno do regeneracji (800zł) no i rozrząd kompletny już pora zmienic bo ponad 60000 już jeżdże (400zł) + rozbocizna 500zł. Ale mówił, że dodatkowo jeszcze warto ale nie trzeba pompę wody zmienić, no i przy okazji olej+ filtr +wymiana 100zł. Kolega mi jeszcze doradził, że pierścienie i wtryski też by się przydało wymienić przy 360tys a pompe paliwa (tą wtryskową jak ją nazywacie) oddać do regeneracji (ale czy sie da i jaka cena to się nie orientuję). Ale ogólnie ten sam kolega powiedział, że najlepiej silnik wymienic, ale tu się znowu boję o to, ze jakiś shit kupię. Także już sam nie wiem czy warto to wszystko robić, mechanik o pompie wtryskowej nic nie mówił także na razie nie ruszam. Co radzicie bez tej pompy?? Opłaca się? PS Dzięki za wcześniejsze szybkie odp. Edytowane 13 Listopada 2009 przez dunlas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxpasek2.5tdi Zgłoś #11 Napisano 13 Listopada 2009 podjedz do jakiegos mechanika,ktory zna sie na TDI i niech zbada co pasiorka boli dokladnie.dziwne,zeby tak od razu wszystko padlo.ale koledzy z forum,ktorzy maja tdi na pewno sie wypowiedza bardziej.wg mechanika to bys musial zrobic remont wartosci auta ktorym jezdzisz,a to sie mija z celem.w najgorszym wypadku bedziesz musial wyhaczyc dobry uzywany silnik.remont calosci jest nieoplacalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #12 Napisano 13 Listopada 2009 Kolega mi jeszcze doradził, że pierścienie i wtryski też by się przydało wymienić przy 360tys 360 tys dla TDI to nie jest żaden wyczyn... właśnie to dokładnie sprawdź (sprężanie), bo to przesądzi czy warto remontować Twój silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #13 Napisano 13 Listopada 2009 Michale, dam Ci dobrą radę- po pierwsze nie słuchaj kolegi bo widze że zna się tak samo jak Ty, albo jeszcze "lepiej". Po drugie albo przeprowadz z mechanikiem rzeczową rozmowę, albo go zmień. Silnik AHU przy Twoim przebiegu (o ile jest faktyczne) śmiga jakby przed rokiem z fabryki wyszedł więc nie panikuj. Jeśli ma taki przebieg jak napisałeś i wszystko w nim było robione na czas to polataj nim jeszcze ze sto tyś a potem sprzedaj. Na teraz musisz ocenić stan silnika a nie od razu go wymieniać z powodu np walniętej turbiny. Zbadaj te błędy, przemyśl. Może rzeczywiscie turbo padło i podlewa olejem -nie da się tego wykluczyć- ale trzeba to dokładnie zbadać. Ocena wizualna turbo plus kontrola luzu na wirniku plus odczyt z map sensora i wszystko będzie jasne jeśli chodzi o turbo. Co do rozrządu- owszem- jesli jest już czas to wymienić komplet. W AHU nie jest aż tak drogi. Potem dopiero zobacz czy spala Ci olej i dlaczego. Z wymianą pierścieni bądz bardzo ostrożny, nie polecam tego jeśli nie jest to absolutnie konieczne. Zrób pomiar ciśnienia sprężania to wiele się wyjaśni. Pompy też się nie regeneruje ot tak sobie.... Aby wykonac tę kosztowną czynność muszą byc ku temu przesłanki. Są takowe? Ja myślę, że potrzebujesz normalnego mechanika i tyle. Szukaj takiego, który jest pewien tego co mówi i unika słów "przydałoby się wymienić". Jeśli taka diagnoza odnosi się do pierścieni to musi być przemyślana i czymś mocnym poparta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #14 Napisano 13 Listopada 2009 popieram wypowiedź kolegi STERN,i przede wszystkim zmień tego "mechanika" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #15 Napisano 13 Listopada 2009 Zgadzam sie z kolegami Stern i Miron77. Poza tym wedlug opinii mojego mechanika wymiana pierscieni bez zmiany panewek korbowodowych(tzw. zabieg) jest bledem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dunlas Zgłoś #16 Napisano 13 Listopada 2009 Dzięki Panowie za rady. Pojadę gdzie indziej i zobaczymy co powiedzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanon Zgłoś #17 Napisano 13 Listopada 2009 tez mam 90 KM kombi i idzie tylko 175 max. czy to tak jest czy też do remontu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #18 Napisano 13 Listopada 2009 Jeśli pierścienie trzeba wymienić to daruj sobie remont silnika, policz części, robociznę, planowanie głowicy itp i pamiętaj że jest ryzyko że taki remont może się skończyć fiaskiem.. Jeśli remont w co wątpię przy 360 000 km to już lepiej poszukać innego silnika.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deiw Zgłoś #19 Napisano 13 Listopada 2009 Witam ja dałem się namuwić mechanikowi na remont wymiana pierścieni bo rzekomo popękane głowica i cała reszta:bez turba i pompy wtryskowej bo dobre.Koszt naprawy i części 3600 zł pln,efekt żaden jest gorzej nisz przed.Moja rada taka szukaj innego silnika jeżeli jast tak jak piszesz i niedaj się cwaniaczkom co umią tylko wymieniać i kasować.A Tak z innej beczki to autem z silnikem AHU 200 km/h nie pojedziesz, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszcl Zgłoś #20 Napisano 13 Listopada 2009 dokładnie mój AHU 90 KM v max 175-180 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach