Noowy Zgłoś #1 Napisano 12 Listopada 2009 (edytowane) Proszę o pomoc!!!! Ostatnio jechałem swoim Paskiem B5fl 1.9 TDI 130km, podjeżdżając pod górkę nagle coś walnęło z przodu auta, byłem pewien no tak za****łem w dziurę, po chwili usłyszałem jakbym coś za sobą ciągnął i niemal automatycznie samochód stracił moc dojechałem jakoś do domu, jako że było juz ciemno i nie posiadam kanału byłem pewien, że oberwałem gdzieś tłumik tym bardziej, że spaliny wogóle nie wychodziły z tłumika końcowego a w aucie dawało lekko spalinami. Na drugi dzień zaprowadziłem auto do mechanika , pomóżcie żeby mnie nie naciągnoł co to może być dodam tylko,że: -auto odpala normalnie -z rana spaliny normalnie słzły z końcówki tłumika -kolor spalin raczej normalny -podczas dodawania gazu słychać,że turbina gwiźdze -mam wrażenie,że łapie gdzieś lewe powietrze -czasami słychać metaliczny dźwięk pod maską Dodam jeszczeże o turbine dbam i wątpie raczej,żeby to ona była przyczyna usterki (tymbardziej,że ładnie gwiżdzę),może coś się rozleciało iktóryś waż od doładowania, ale dlaczego metaliczny dźwięk?? Proszę o pomoc Edytowane 16 Listopada 2009 przez Noowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #2 Napisano 12 Listopada 2009 moze waz intercolera walnał wtedy traci moc wiecej pali i lubi kopcic co do hałasu to nie wiem (pierwsza mysl rozrzad przeskoczył nie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #3 Napisano 12 Listopada 2009 Proszę o pomoc!!!! Proszę o pomoc widze ze w desperacji jestes? z tematem jest cos nie tak, wydaje mi sie ekspertem w mechnice nie jestem, ale poszukalbym jakiegos `weza`, moze sie zsunal? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #4 Napisano 12 Listopada 2009 jakies oględziny wewnątrz pod maską robiłeś na zapalonym silniku? jakieś dziwne dzwięki ? wizualnie wszystko gra pod osłona silnika ? łącznik elastyczny wydechu patrzyłeś ? napinacz paska klinowego nie jest szarpany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Noowy Zgłoś #5 Napisano 12 Listopada 2009 (edytowane) A skąd ten metaliczny dźwięk ?? może pompa wody się rozleciała, ale to ma wpływ na brak mocy?! ---------- Post added at 20:46 ---------- Previous post was at 20:44 ---------- Pod maską o ile mogłem stwierdzić raczej wszystko ok , silnik bez specjalnej wibracji raczej spokojnie chodził. Jadąc do mechanika, a raczej turlając się mam wrażenie,że auto chodzi normalne tak do 1800-1900 obrotów czyli momentu dmuchania turbo, słysze wtedy tylko świst a auto nie jedzie no i te zgrzytanie Edytowane 12 Listopada 2009 przez Noowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #6 Napisano 12 Listopada 2009 I tu widać że żeby jeździć samochodem to lepiej się choć trochę znać.. wróżek na forum nie ma i można tylko się domyślać co się zepsuło. Trzeba na spokojnie podnieść maskę, obejrzeć osłuchać, podgazować, najlepiej z najlepszym kumplem przy fajce Stawiam że rozerwało jakiś przewód w dolocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #7 Napisano 12 Listopada 2009 moze kat w srodku ci sie oberwal i halasuje , ciezko cos powiedzies co to moze byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #8 Napisano 12 Listopada 2009 Jak dla mnie opis pękniętego węża dolotu. Zdjąć obudowę silnika i sprawdzić węże gumowe. Przemawia za tym huk w czasie jazdy oraz strata mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #9 Napisano 12 Listopada 2009 to faktycznie zgadywanka - ale jeśli bardzo chcesz abysmy pomogli to zrób parę zdjęc pod maską bez pokrywy silnika z różnych stron i dodatkowo nagraj ten dzwiny dzwięk i zamieść gdzies w necie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #10 Napisano 12 Listopada 2009 moze kat w srodku ci sie oberwal i halasuje , ciezko cos powiedzies co to moze byc potwierdzam ze fredi1 moze mieć racje jak brzeczy to katalizator i nie ma mocy bo jest zapchany mojemu bratu tak się stało w pasku 2002r jak odpali to oka jak przypierniczy w podłoge to zamula sie i wchodzi w tryb awaryjny .Jedzie w tedy jak zwykły diesel a jak zgasi i odpali to jest ok dopuki nie przygazuje dość ostro i znowu mułek to moja diagnoza taka szma katalizator sie zabił .powymieniasz wszystkie duperele a to dalej muł a w katalizatorze zapycha sie wylot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Christoff Zgłoś #11 Napisano 12 Listopada 2009 potwierdzam ze fredi1 moze mieć racje jak brzeczy to katalizator i nie ma mocy bo jest zapchany mojemu bratu tak się stało w pasku 2002r jak odpali to oka jak przypierniczy w podłoge to zamula sie i wchodzi w tryb awaryjny .Jedzie w tedy jak zwykły diesel a jak zgasi i odpali to jest ok dopuki nie przygazuje dość ostro i znowu mułek to moja diagnoza taka szma katalizator sie zabił .powymieniasz wszystkie duperele a to dalej muł a w katalizatorze zapycha sie wylot takie objawy mogą tez siwadczyc o przeładowaniu turbiny bo kierownice sie zapiekają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Noowy Zgłoś #12 Napisano 13 Listopada 2009 Trochę to się znam,ale sami dobrze wiecie,że w szczególnie w tdi-kach ale i nie tylko można pół auta rozebrać i nie dowiedzieć się przyczyny usterki,dlatego pytam "mega kotów" od passatów czy mają jakieś sugestie. Miedzy innymi chyba po to również jest i te forum!!!! Dlatego nie rozumiem opinii "żeby jeździć trzeba się znać", nie trzeba ale dobrze się znać z wiadomych przyczyn( finansowych głównie). Nie jestem alfą i omegą dlatego pytam! jutro jadę po auto do mechaniora powiem co ten powiedział i samemu trochę pogrzebie opisze rezultaty jak coś porobię fotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #13 Napisano 13 Listopada 2009 Dlatego nie rozumiem opinii "żeby jeździć trzeba się znać" Nie chciałem Cię obrazić, ale zastanów się o co pytasz.. kilka sugestii już masz, na początek zwal obudowę silnika i sprawdź cały dolot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Noowy Zgłoś #14 Napisano 13 Listopada 2009 Chyba znalazłem rozwiązanie problemu, dolny wąż ciśnieniowy(w kształcie litery S) od strony pasażera był wysunięty. Natomiast po zamocowaniu go i przejechaniu rundki znowu wypadł, zdarzyło się to parę razy, po mocniejszym dodaniu gazu słychać było potężny huk (stąd myśl,że wjechałem w dziurę na początku) po przyjrzeniu się bliżej wężowi zauważyłem lekko zdartą bruzdę na jego kołnierzu i myślę ,że dlatego wąż wypada, w poniedziałek lecę kupić nowy i mam nadzieje,że na tym problem się zakończy.Gorzej będzie jak i nowy będzie wylatywał .dziękuje wszystkim za wskazówki , które znacznie pomogły mi zdiagnozować usterkę. Jestem bogatszy o nowe doświadczenie i po części jest i to wasza zasługa .PZDR! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #15 Napisano 13 Listopada 2009 Jestem bogatszy o nowe doświadczenie i po części jest i to wasza zasługa .PZDR! Na forum jest taka funkcja przyznawania punktów za pomocne odpowiedzi, skorzystaj z niej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #16 Napisano 13 Listopada 2009 Na forum jest taka funkcja przyznawania punktów za pomocne odpowiedzi, skorzystaj z niej Sylwek Wyciąg z regulaminu 2.7 Nie upominaj się o punkty pomógł - są dobrowolnie dodawana przez autora danego wątku. Jeśli nie doda punktu sam - nie stawiaj go w niezręcznej sytuacji - widocznie nie ma tego w zwyczaju lub uznał, że jednak nie pomogłeś wystarczająco. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #17 Napisano 14 Listopada 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #18 Napisano 14 Listopada 2009 Ja mialem identyczny problem w ATJ, ... i na bank jest to jeden z przewodów dolotu ... prawdopodobnie w przednim metalowym łączniku ... auto kopciło stracilo moc i słychac było metaliczny dzwiek kiedy turbo gwizdało ... Zdejmij osłonę silnika i sprawdaj ręką lub preparatem do sprawdzania szczelności butli gazowych... ewentualnie woda z mydłem... (oczywiście jesli nie mozesz zlokalizowac miejsca wycieku. Pozdrawiam i życze powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #19 Napisano 14 Listopada 2009 kup nowe obejmy wyczysc szmatka z mydlem miejsce łaczenia sie rury z metalem i dobrze skrec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach