Skocz do zawartości
Noowy

Wypadający wąż,brak mocy,kopcenie

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc!!!!

Ostatnio jechałem swoim Paskiem B5fl 1.9 TDI 130km, podjeżdżając pod górkę nagle coś walnęło z przodu auta, byłem pewien no tak za****łem w dziurę, po chwili usłyszałem jakbym coś za sobą ciągnął i niemal automatycznie samochód stracił moc dojechałem jakoś do domu, jako że było juz ciemno i nie posiadam kanału byłem pewien, że oberwałem gdzieś tłumik tym bardziej, że spaliny wogóle nie wychodziły z tłumika końcowego a w aucie dawało lekko spalinami.

Na drugi dzień zaprowadziłem auto do mechanika , pomóżcie żeby mnie nie naciągnoł co to może być dodam tylko,że:

-auto odpala normalnie

-z rana spaliny normalnie słzły z końcówki tłumika

-kolor spalin raczej normalny

-podczas dodawania gazu słychać,że turbina gwiźdze

-mam wrażenie,że łapie gdzieś lewe powietrze

-czasami słychać metaliczny dźwięk pod maską

Dodam jeszczeże o turbine dbam i wątpie raczej,żeby to ona była przyczyna usterki (tymbardziej,że ładnie gwiżdzę),może coś się rozleciało iktóryś waż od doładowania, ale dlaczego metaliczny dźwięk??

Proszę o pomoc

Edytowane przez Noowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze waz intercolera walnał wtedy traci moc wiecej pali i lubi kopcic

co do hałasu to nie wiem (pierwsza mysl rozrzad przeskoczył nie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o pomoc!!!!
Proszę o pomoc

widze ze w desperacji jestes?

z tematem jest cos nie tak, wydaje mi sie ;)

ekspertem w mechnice nie jestem, ale poszukalbym jakiegos `weza`, moze sie zsunal?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakies oględziny wewnątrz pod maską robiłeś na zapalonym silniku? jakieś dziwne dzwięki ?

wizualnie wszystko gra pod osłona silnika ? łącznik elastyczny wydechu patrzyłeś ? napinacz paska klinowego nie jest szarpany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd ten metaliczny dźwięk ?? może pompa wody się rozleciała, ale to ma wpływ na brak mocy?!

 

---------- Post added at 20:46 ---------- Previous post was at 20:44 ----------

 

Pod maską o ile mogłem stwierdzić raczej wszystko ok , silnik bez specjalnej wibracji raczej spokojnie chodził.

Jadąc do mechanika, a raczej turlając się mam wrażenie,że auto chodzi normalne tak do 1800-1900 obrotów czyli momentu dmuchania turbo, słysze wtedy tylko świst a auto nie jedzie no i te zgrzytanie

Edytowane przez Noowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu widać że żeby jeździć samochodem to lepiej się choć trochę znać.. wróżek na forum nie ma i można tylko się domyślać co się zepsuło.

 

Trzeba na spokojnie podnieść maskę, obejrzeć osłuchać, podgazować, najlepiej z najlepszym kumplem przy fajce ;)

 

Stawiam że rozerwało jakiś przewód w dolocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze kat w srodku ci sie oberwal i halasuje , ciezko cos powiedzies co to moze byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie opis pękniętego węża dolotu. Zdjąć obudowę silnika i sprawdzić węże gumowe. Przemawia za tym huk w czasie jazdy oraz strata mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to faktycznie zgadywanka - ale jeśli bardzo chcesz abysmy pomogli to zrób parę zdjęc pod maską bez pokrywy silnika z różnych stron i dodatkowo nagraj ten dzwiny dzwięk i zamieść gdzies w necie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze kat w srodku ci sie oberwal i halasuje , ciezko cos powiedzies co to moze byc

potwierdzam ze fredi1 moze mieć racje jak brzeczy to katalizator i nie ma mocy bo jest zapchany mojemu bratu tak się stało w pasku 2002r jak odpali to oka jak przypierniczy w podłoge to zamula sie i wchodzi w tryb awaryjny .Jedzie w tedy jak zwykły diesel a jak zgasi i odpali to jest ok dopuki nie przygazuje dość ostro i znowu mułek to moja diagnoza taka szma katalizator sie zabił .powymieniasz wszystkie duperele a to dalej muł a w katalizatorze zapycha sie wylot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
potwierdzam ze fredi1 moze mieć racje jak brzeczy to katalizator i nie ma mocy bo jest zapchany mojemu bratu tak się stało w pasku 2002r jak odpali to oka jak przypierniczy w podłoge to zamula sie i wchodzi w tryb awaryjny .Jedzie w tedy jak zwykły diesel a jak zgasi i odpali to jest ok dopuki nie przygazuje dość ostro i znowu mułek to moja diagnoza taka szma katalizator sie zabił .powymieniasz wszystkie duperele a to dalej muł a w katalizatorze zapycha sie wylot

takie objawy mogą tez siwadczyc o przeładowaniu turbiny bo kierownice sie zapiekają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę to się znam,ale sami dobrze wiecie,że w szczególnie w tdi-kach ale i nie tylko można pół auta rozebrać i nie dowiedzieć się przyczyny usterki,dlatego pytam "mega kotów" :) od passatów czy mają jakieś sugestie. Miedzy innymi chyba po to również jest i te forum!!!!

Dlatego nie rozumiem opinii "żeby jeździć trzeba się znać", nie trzeba ale dobrze się znać z wiadomych przyczyn( finansowych głównie).

Nie jestem alfą i omegą dlatego pytam!

jutro jadę po auto do mechaniora powiem co ten powiedział i samemu trochę pogrzebie opisze rezultaty jak coś porobię fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlatego nie rozumiem opinii "żeby jeździć trzeba się znać"

 

Nie chciałem Cię obrazić, ale zastanów się o co pytasz..

 

kilka sugestii już masz, na początek zwal obudowę silnika i sprawdź cały dolot ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem rozwiązanie problemu, dolny wąż ciśnieniowy(w kształcie litery S) od strony pasażera był wysunięty. Natomiast po zamocowaniu go i przejechaniu rundki znowu wypadł, zdarzyło się to parę razy, po mocniejszym dodaniu gazu słychać było potężny huk (stąd myśl,że wjechałem w dziurę na początku) po przyjrzeniu się bliżej wężowi zauważyłem lekko zdartą bruzdę na jego kołnierzu i myślę ,że dlatego wąż wypada, w poniedziałek lecę kupić nowy i mam nadzieje,że na tym problem się zakończy.Gorzej będzie jak i nowy będzie wylatywał:( .dziękuje wszystkim za wskazówki , które znacznie pomogły mi zdiagnozować usterkę. Jestem bogatszy o nowe doświadczenie i po części jest i to wasza zasługa .PZDR!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem bogatszy o nowe doświadczenie i po części jest i to wasza zasługa .PZDR!

 

Na forum jest taka funkcja przyznawania punktów za pomocne odpowiedzi, skorzystaj z niej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na forum jest taka funkcja przyznawania punktów za pomocne odpowiedzi, skorzystaj z niej

Sylwek :acute:

Wyciąg z regulaminu

2.7 Nie upominaj się o punkty pomógł - są dobrowolnie dodawana przez autora danego wątku. Jeśli nie doda punktu sam - nie stawiaj go w niezręcznej sytuacji - widocznie nie ma tego w zwyczaju lub uznał, że jednak nie pomogłeś wystarczająco.
;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem identyczny problem w ATJ, ... i na bank jest to jeden z przewodów dolotu ... prawdopodobnie w przednim metalowym łączniku ... auto kopciło stracilo moc i słychac było metaliczny dzwiek kiedy turbo gwizdało ... Zdejmij osłonę silnika i sprawdaj ręką lub preparatem do sprawdzania szczelności butli gazowych... ewentualnie woda z mydłem... (oczywiście jesli nie mozesz zlokalizowac miejsca wycieku.

 

Pozdrawiam i życze powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup nowe obejmy wyczysc szmatka z mydlem miejsce łaczenia sie rury z metalem i dobrze skrec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności