BAREEEK Zgłoś #1 Napisano 11 Listopada 2009 Witam, od jakiegoś czasu na ciepłym silniku nie grzeją mi się świece i nie mogę przez to ponownie odpalić auta. Czasem na niskich obrotach również potrafi mi zgasnąć silnik i potem mam znów w/w problem z odpaleniem. Sprawdziłem przekaźniki pod półką koło kierownicy i przekaźnik nr 109 b.mocno się grzeje podczas pracy silnika - wydaje mi się że to może właśnie to ten od świec ale pewności nie mam. Ponadto zaraz nad akumulatorem w przezroczystej skrzynecce mam przerwaną blaszkę numer 506 A 20A Czy ktoś wie od czego to jest??? na forum znalazłem podobne problemy ale z jakimś przekażnikiem przy podszybiu a mój jest zupełnie gdzie indziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #2 Napisano 11 Listopada 2009 Przekażnik nr 109 nie jest od świec. Ale ta blaszka koło akumulatora to jest bezpiecznik i musisz ją zmienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robol Zgłoś #3 Napisano 11 Listopada 2009 przecież na ciepłym silniku nie powinny grzać świece Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mendoza27 Zgłoś #4 Napisano 11 Listopada 2009 (edytowane) Ponadto zaraz nad akumulatorem w przezroczystej skrzynecce mam przerwaną blaszkę numer 506 A 20A Czy ktoś wie od czego to jest??. U mnie wtym miejscu jest bezpiecznik od sprężarki od klimy. Jeśli masz wersje z klimatyzacją to jest właśnie bezpiecznik od klimy.Sprawdź czy Ci klima działa (czy sprężarka wchodzi do pracy po włączeniu klimy). Pozdrawiam. Edytowane 11 Listopada 2009 przez mendoza27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #5 Napisano 11 Listopada 2009 mam przerwaną blaszkę numer 506 A 20A a powiedz mi bo to jest napewno bezpiecznik, jakie kable do tej skrzyneczki ida ? jesli czaerwony taki gruby z bialym paskiem to wlasnie od swiec zarowych,jesli go wywala znaczy ze gdzies masz zwarcie albo na kablu albo swiece do wymiany, bo ktoras robi zwarcie, ja mam to samo, musze wymienic jutro swiece, fakt faktem swiece na cieplym silniku nie maja sie grzac. więc problemy z odpaleniem beda spowodowane czym innym:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BAREEEK Zgłoś #6 Napisano 11 Listopada 2009 Sprawdziłem dokładniej przekaźnik 109 miał w jednym miejscu brzydki spaw trochę słaby i poprawiłem lutem. Efekt - i teraz to już nawet na zimnym świec nie grzeje... Skoro ten nie jest od świec to jest to trochę dziwne. Co do bezpiecznika z przerwana płytką to na razie nie wiem jaki kabelek do niego przechodzi ale można go zobaczyć na: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e5863ffab24974f.html z tego co używałem w lecie to klima chodziła bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #7 Napisano 11 Listopada 2009 no widzę że nie widać kabli. a powiedz mi w którum miejscu dokąłdnie on sie znajduje ? nie tak czasem zaraz za akusiem na lewym blotniku ze to tak ujme. on moze byc od swiec. a powiem Ci ja ten bezpiecznik tak samo mam przepalony a auto czy zimne czy cieple pali od reki to jesst ciekawe zasilania swiec nie ma a czy zimno czy cieplo pali od reki hehe, weź na krótko chwilo zmostkuj te srubeczki, zdejmij plastkikowo oslone z silnika ta gorna jesli ja masz. sciagnij listwe zasilajaca swiece wez zarowke zwykla 12V. i podlacz jeden kabelek do wtyku gdzie wchodzi swieca w listwie a druga strona do minusa na aku i przekrec zaplon jesli sie zaswieci i po chwili zgasnie tzn ze to bezp od swiec i ktoras robi zwarcie-=swiece do wymiany. jesli dalej bedzie "zima" to możliwe ze przekaźnik też do wymiany. i zobacz co sie bedzie dzialo w stanie tak jak teraz, znaczy ze bedzie przerwa (przpalony bezp) prosty sposob na sprawdzenie czy swiece grzeja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BAREEEK Zgłoś #8 Napisano 11 Listopada 2009 Tak ta skrzyneczka jest zaraz przy akumulatorze - jego osłonkę widać na dolnej części zdjęcia i wydaje mi się, że "od nowości" ta płytka była przerwana. Ale dopiero teraz mnie zaczyna to zastanawiać. Co do osłonki silnika to ją mam ale jeszcze ani razu nie musiałem ściągać - kupię i tak nowe świece bo przed zimą warto wymienić a od 1,5 roku czyli od kiedy kupiłem autko nie były wymieniane. Teraz jak sobie tak myślę to po wymianie oleju świeżo jestem i zauważyłem że silnik nie tak pracuje jak powinien. Ponadto świeci mi się teraz lampka oleju od kiedy nie załapuje ta od grzania świec więc może jest za dużo lub za mało oleju bo po wymianie niestety nie sprawdzałem stanu... Czy to możlliwe, że jak jest problem z olejem to auto "celowo" nie grzeje świec?? A i prośba wielka bo autko zostało kilometr od domu ile tych świec jest bo chyba 3... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #9 Napisano 11 Listopada 2009 o chyba 3 naprawde widzialem tylko nieliczne auta z 3 swiecami są 4 po jednej na kazdy cylinder poziom oleju nie ma nic do grzania świec, olej jak najbardziej sprawdz jaki jest poziom, a może tak już masz od kupienia auta ale tak napewno nie powinno być!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #10 Napisano 12 Listopada 2009 BAREEEK ta blaszka to bezpiecznik świec żarowych, a ten 20 amperowy bezpiecznik jest od sterownika wentylatorów i klimatyzacji. Sterownik to te czarne pudełko, na którym masz te bezpieczniki. Mam u siebie tak samo. Wymień bezpiecznik i sprawdź stan świec żarowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karoll Zgłoś #11 Napisano 12 Listopada 2009 Witam Z tym bezpiecznikiem 109 mialem to samo,grzal sie i potrafil zgasic mi silnik podczas jazdy kilkakrotnie, na trasie. A to nie nalezy do najbezpieczniejszych sytuacji na drodze. Zakupilem nowy i po sprawie. co do jego przeznaczenia bylo cos na forum: (dobrze nie pamietam) daje on sygal do ECU, ktory steruje pompa wtryskowa itd. gdy 109 ulega przegrzaniu sygnal zanika a ECU zwyczajnie gasi silnik. Niech mnie ktos popraw moge sie mylic:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BAREEEK Zgłoś #12 Napisano 12 Listopada 2009 no wielkie dzięki za podpowiedzi. Ta blaszka shared piszesz, że to bezpiecznik świec którego szukam w komorze przy podszybiu(większość pisze, że to gdzieś tam jest)a mój jest zaraz przy aku.... poszukam nowej blaszki jutro przy okazji szukania przekaźnika 109 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BAREEEK Zgłoś #13 Napisano 13 Listopada 2009 wymieniłem przekaźnik 109 i wszystko już działa:) co do tego przepalonego bezpiecznika to muszę się zastanowić gdzie to mogę kupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz.k0 Zgłoś #14 Napisano 15 Listopada 2009 witam.W tym silniku są jeszcze dodatkowe trzy świece żarowe podgrzewające wodę w komorze silnika do wymaganej temperatury. Są na silniku po prawej stronie przy wężach idących od chłodnicy.Też mają duży bezpiecznik.Szczegóły na forum.pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach