Skocz do zawartości
Paradoks

Turbina od B5 do B3??

Rekomendowane odpowiedzi

Moje turbo padło, znaczy się rzygneło olejem co w konsekwencji prowadzi do tego, ze nadaje się do regeneracji. I teraz mam pytanie czy można dorwać jakieś inne turbo do passata 1.9 TD silnik AAZ? Nie uśmiecha mi się regeneracja, bo po przeczytaniu naszego forum i poszperaniu troche w necie, dochodze do wniosku, że Polacy nie potrafią jeszcze regenerować turbin a jak już to zrobią to przeważnie źle i trzeba pożniej się z nini zdzierać żeby poprawili to co spaprali. A po za tym koszt regeneracji ktory zaczyna sie w granicach 800zł na dzień dobry.... Nowe turbo to jakieś 2000zł wiec nie jest to tanie. I zastanawia mnie czy nie dało by rady wpakować turbiny od B5, bo koszta sa takie same co regeneracji, troche przeróbek bo widze, że sa inne flansze od wydechu i kolektora wydechowego + przewodu od oleju, ale przeróbka tego nie powinna być aż taka straszna no i pewna nadzieje, że używana turbawka od B5 nie była by tak zajechana jak używana turbawka od B3. Pytanie brzmi czy wpakowanie turba od B5 nie miało by jakiś konsekwencji dla silnika?, bo silnika to ja jeszcze nie chce pruć i naprawiać:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie wlozyc turbo z b5 do b3.

Sterownie inne, wydajnosc inna, flansze, smarowanie, brak u i ciebie komputera to najwazniejsze przeciw.

Zeby wlozyc turbo z b5 musialbys razem z turbo wlozyc silnik, skrzynie, instalacje, komputer i zegary:D

Wiec szukaj uzywki w dobrym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może źle oglądam tą turbinę od B5 ale nie tam żadnej wtyczki od instalacji elektrycznej:p.

Smarowanie powinno być takie same, bo złączki na przewody olejowe są w tym samym miejscu co w T2. Może się myle ale zasada działa turbosprężarki opiera sie na tym ze turbinę połaczoną ze spreżarką sztywnym wałem napędzają spaliny jednocześnie sprężarka tłoczy powietrze do kolektora ssącego czyli im szybciej wylatują spaliny tym szybciej zasysa zimne powietrze. Dlatego nie bardzo rozumiem gdzie i jak tu jest podpięty komp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbosprężarka od passata b5 ma zmienną geometrie łopatek, które sterowane są podciśnieniem, a tym z kolei steruje komputer :)

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to h.... ale dziękuje za odpowiedzi;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbosprężarka od passata b5 ma zmienną geometrie łopatek, które sterowane są podciśnieniem, a tym z kolei steruje komputer

Tak, ale zawsze można zmienić sterowanie łopatek na mechaniczne. Ogólnie jest to możliwe, tylko pytanie Michał czy Ci się to opłaca. O techniczne sprawy to uderzaj do Trochima z forum golfa. Z tego co pamiętam to zrobił tak w swoim nowym projekcie: AudiCoupe B4Quattro AEL.

Powodzonka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedź Pawle;) Zaraz zapytam:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności