Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podczas wjazdu na parking byl duzy spad w dol i uslyszalem 3 sygnaly i zapalila sie kontrolka ( prawdopodbnie od ukladu hamulcowego nie zdarzylem zobaczyc ktora dokladnie) zaparkowalem auto. Wrocilem po 10 min i nic juz nie piknelo przy odpalaniu autka ani nic sie nie swiecilo. Pojechalem autkie i wracajac na ten sam parking ta sama sytuacja tylko ze nie zaswiecila sie zadna z kontrolek a jedynie uslyszalem 3 sygnaly.

Jak myslicie co to mzoe byc?

1.Graniczne zuzycie klockow przednich ( ogladalem je miesiac temu wygladaly na 4-5 tys jeszcze).

2 Plyn hamulcowy, przechylil sie w zbiorniczku?

3 Moze cos calkiem innego. Wasze spostrzezenia?

p.s jakie klocki hamulcowe bylby najlepsze passata w korzystym stosunku jakosc/cena?

 

Moj Passat 98 1,9 TDI (AHU) 90KM

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Co do punktów 1 i2 to polecam samodzielne ogledziny i ewentualnie podjąć kroki mające na celu pomiar grubości klocków a najlepiej wymiana bo jeśli jakiś czas temu były na 4-5 tys to nie warto czekać tylko wymieniać. Co do płynu to wykonać oględziny poziomu i ewentualnie uzupełnić stan.

 

O najlepszych klockach to można wiele powiedzieć i kazdy bedzie miał inne zdanie.

W latach produkcji Twego auta klocki pochodziły z firmy TRW-Lucas a od 2000 roku klocki produkowała już firma ATE. Ten pierwszy jest tańszy lecz ja firmy ten zupełnie nie poważam a klocki ATE do tanich nie należą, niestety :( Jednak brać jest napewno warto.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do "piknięć" to wygląda mi na olej - przód auta w dół -> olej w przód -> smok suchy = pip. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

 

Odkopałem dosyć stary temat bo nie mogę znaleźć na forum odpowiedzi na mój problem.

 

Wygląda on następująco:

Wczoraj jechałem po sporych nierównościach i kilku krotnie zapaliła mi się czerwona kontrolka z wykrzyknikiem w środku i był słyszalny trzy krotny dzwięk, po czym kontrolka zgasła i cisza w eterze.

Po przejechaniu paru kilometrów sytuacja się powtórzyła.

 

Dzisiaj natomiast jechałem spory kawałek po prostej nawierzchni, zero zakrętów, stała prędkość i sytuacja z kontrolką się znowu powtórzyła i trzy dzwięki.

 

Czy wiecie może co się dzieje ?

 

Dodam, że pod VAGiem nic nie ma ani jednego błędu, płyn hamulcowy na odpowiednim poziomie, klocki hamulcowe sprawdzane w zeszłym tygodniu przy okazji odkręcania kół. Ręczny hamulec nie był zaciągnięty, olej w silniku na odpowiednim poziomie. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale w zeszłym tygodniu hamulec nagle zrobił się miękki i słabo hamował, po dwóch dniach jazdy podskoczyłem do kolegi i okazało się, że hamulce były zapowietrzone ale teraz jest już ok, hamują jak należy i tak jak pisałem wyżej płyn hamulcowy jest ok.

 

Nie wiem co o tej kontrolce myśleć.

W czym może tkwić problem ?

 

Pozdrawiam

Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie

 

Odkopałem dosyć stary temat bo nie mogę znaleźć na forum odpowiedzi na mój problem.

 

Wygląda on następująco:

Wczoraj jechałem po sporych nierównościach i kilku krotnie zapaliła mi się czerwona kontrolka z wykrzyknikiem w środku i był słyszalny trzy krotny dzwięk, po czym kontrolka zgasła i cisza w eterze.

Po przejechaniu paru kilometrów sytuacja się powtórzyła.

 

Dzisiaj natomiast jechałem spory kawałek po prostej nawierzchni, zero zakrętów, stała prędkość i sytuacja z kontrolką się znowu powtórzyła i trzy dzwięki.

 

Czy wiecie może co się dzieje ?

 

Dodam, że pod VAGiem nic nie ma ani jednego błędu, płyn hamulcowy na odpowiednim poziomie, klocki hamulcowe sprawdzane w zeszłym tygodniu przy okazji odkręcania kół. Ręczny hamulec nie był zaciągnięty, olej w silniku na odpowiednim poziomie. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale w zeszłym tygodniu hamulec nagle zrobił się miękki i słabo hamował, po dwóch dniach jazdy podskoczyłem do kolegi i okazało się, że hamulce były zapowietrzone ale teraz jest już ok, hamują jak należy i tak jak pisałem wyżej płyn hamulcowy jest ok.

 

Nie wiem co o tej kontrolce myśleć.

W czym może tkwić problem ?

 

Pozdrawiam

Arek

która kontrolka http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8844&highlight=opis+kontrolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15 kontrolka (czerwona z wykrzyknikiem w środku)11vt6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okładziny lub brak płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo rozpięty bądź luźny przewód czujnika klocków hamulcowych. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na klockach zrobiłem jakieś 2 tyś, dodatkowo w zeszłym tygodniu sprawdzałem wizualnie i są ok, płyn hamulcowy pomiędzy min -> max, mam gołe klocki bez żadnych kabli ani czujników wiec chyba to odpada, wcześniej też miałem gołe klocki bez żadnych kabli i nigdy mi tak nie zrobiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czujnik ręcznego , układ działa dobrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ręczny wydaje się być ok, kontrolka normalnie gaśnie, żadnych problemów z tym nie ma, nic się nie zacina ani nie blokuje.

 

Nie wiem naprawdę co o tym myśleć.

Czy ta kontrolka może się również zapalić jeżeli jest coś nie tak nie związane w ogóle z hamulcami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam problem, co jakiś czas jak odpalam auto to pika 3 razy. Hamulce normalnie działają płyn jest i wszystko inne też a to pika i pika ... nie wiem jak do tego podejść.

Edytowane przez kalvin
Literówka ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no bo jest właśnie od tego układu więc VAG w łapki sprawdz błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na VAGu kompletnie ani jednego błędu.

Jakiś czas temu miałem 2 błędy informujące o spalonych matach grzewczych w lusterkach, po wymianie i wykasowaniu błędów na dzień dzisiejszy (sprawdzałem 3 godziny temu) nie mam ani jednego błędu na VAGu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wycieku nie masz lub coś z serwem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wycieków nie mam nigdzie.

Jest jednak pewna sprawa, od jakiegoś czasu podczas kręcenia kierownicą słychać taki dziwny dzwięk/lekki pisk jakby jakaś guma tarła o metal, nie zawsze to słychać, najmocniej wczoraj rano jak odpaliłem autko to był to dosyć głośny dzwięk podczas pierwszego skrętu, a potem cisza.

Co najciekawsze, że na wyłączonym silniku jak kręce kierownicą to tego dzwięku nie ma no chyba, że to jakiś nadzwyczajny zbieg okoliczności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podczas kręcenia kierownicą słychać taki dziwny dźwięk/lekki pisk jakby jakaś guma tarła o metal
może na którymś z wahaczy pękła guma na sworzniu i dostał się piach do środka co może właśnie powodować takie piszczenie/skrzypienie podczas skrętu/pracy wahacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.mialm tak samo.w moim przypadku to był płyn hamulcowy.przepuszczał mi elastyczny wężyk od hamulców.sprawdz płyn hamulcowy.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.mialm tak samo.w moim przypadku to był płyn hamulcowy.przepuszczał mi elastyczny wężyk od hamulców.sprawdz płyn hamulcowy.pozdrawiam
do czego ten post się odnosi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam ten sam problem, co jakiś czas jak odpalam auto to pika 3 razy. Hamulce normalnie działają płyn jest i wszystko inne też a to pika i pika ... nie wiem jak do tego podejść.
Przy odpalaniu 3 piknięcia i lampka to 100%, że jest nienaładowany akmulator. Naładuj akmulator i przestanie piszczeć. U mine tak było.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności