Gość hatego Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2007 Witam Mam mały problem w moim Pasacie kombi 1,9 TDi rok prod 1999.A mianowicie bierze mi dużą ilość oleju ok1 litr na 2 tyś km!Czy to jest normalne i jaka jest norma zurzycia???Proszę o pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2007 No raczej nie jest to normalne choć instrukcje podają do litra na 1000km ale jest to tylko zabezpieczenie producenta przed ewentualnymi naprawami. i jaka jest norma zurzycia??? Nie powinien brać Ci przy dobrej kondycji silnika powiedźmy max 0.5l na wymianę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2007 hatego, nie jest to normalne.Mój silnik mimo że stary jak świat i nie wiadomo ile ma przejechane bierze 0,3L między wymianami. A mój znajomy ma audi A4 TDi 110KM i zużycie oleju jest znikome.Między wymianami może z 1mm na bagnecie schodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hatego Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2007 Oprócz tego zauważyłem, ze są male wycieki gdzies z pod spodu silnika!W ktorych miejscach najczesciej cieknie olej w tym silniku,bo nie moge zlokalizowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2007 Zużycie oleju w dużym stopniu jest uzależnione od stylu jazdy. Przy bardzo ciężkiej nodze każdy wypije. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vomer Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2007 Może być tak jak u mnie tzn. turbina jest spsuta i bierze olej albo go wywala dalej do silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gulinski Zgłoś #7 Napisano 5 Stycznia 2007 Proszę sprawdzić stan odolejacza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kurzyn Zgłoś #8 Napisano 5 Stycznia 2007 Jak mialem passata B3 1.6 TD"I" i bral 2xwiecej oczywiscie przy zepsutej turbinie i wymienilem pierscienie to pomoglo. Po remoncie nie bral wiecej niz litr miedzy wymianami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee Zgłoś #9 Napisano 5 Stycznia 2007 Wlasciwie nie powinien brac oleju wogole ale ubytki oleju moga byc przez nieszczelnisci silnika przez turbine w ktorej sa juz nieszczelnosci i zaczyna pompowac olej do cylindrow i w rezultacie sie spala przez pierscienei tlokowe tez moze podbierac i ewentualnie przez glowice tj prowadnice zaworowe jesli juz sa wyrobione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #10 Napisano 5 Stycznia 2007 ciekawe,jeszcze nie słyszałem o takim silniku co by oleju nie brał ale................. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fydaj1 Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2007 Mój 1,9 AFN 81 kW z 1998r nie bierze oleju - ile wyleje zużytego, tyle wleje świeżego. Na wymianę wchodzi 4l - jest to "ciut" poniżej max. na bagnecie. Czy jest to normalne przy silniku którego przebieg nieubłaganie zbliża się do wymiany drugiego paska rozrządu? Olej wymieniam regularnie co 12 000 km (od początku castrol txt 10w40) vw passat 1900 - 81kW AFN - 1998 "jak dbasz - tak masz" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2007 Ja też od wymiany do wymiany nic nie dolewałem ale to nie znaczy że nie bierze oleju. Pogoń go to zobaczysz wtedy czy bierze,szczególnie w trasie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #13 Napisano 23 Kwietnia 2009 Macie jakies pewne zrodlo na zakup oleju z Niemiec (banka 5l)? Leje Castrol Magnatec 10W 40: jak jezdze wolno to zuzycie ok 0,5l na 10000km, jazda autostradowa 140-180km/h ok. 1,5l 10000km silniki TDI vw lubia sabie lyknac oleju, wiec jak ktos pisze ze mu nic nie bieze, to chyba jakis cud... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #14 Napisano 23 Kwietnia 2009 zgadza sie jak pogonicie paszczaka po trasie ze dwie paki to troszke łyknie i nie ma sie co oszukiwać u mnie przy spokojnej normalnej jeździe ok 110 praktycznie moze dwie setki bierze na jakies 12 tysi jak przypomni mi sie zeby wymienić ale ostatnio troszke poganiam po trasie w nocy bo wtedy nikt wolno nie jedzie i tempomat trzyma 200 to nie ma sie co oszukiwać ze juz tego oleju troszke idzie... ten typ tak ma jak każdy diesel i nie ma sie co martrwić tylko regularnie wymieniać i lać dobry olej. mam nastukane 200 tysięcy i nie widzę zeby ten przebieg robił szczególne wrażenie na tym silniku;-)mało pali śmiga jak zwariowany i czasem też dymka puści...spod kół pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kip Zgłoś #15 Napisano 23 Kwietnia 2009 Powiem Wam tak: Moje czarne 3BG (rok 2004) miało na szafie 200kkm, najeżdżone mogło mieć jeszcze o 100 więcej i jak wymieniłem olej "na równo" z kreską max na bagnecie to po 15kkm różnej jazdy - większość po W-wie, część w trasach, Vmax=210km/h przez sto kilkadziesiąt km silnik "zjadł"... 200ml oleju. Niestety drugiej wymiany nie doczekał Ale monitorowałem na bieżąco bo trochę mi ciekło spod EGR-u (jak w prawie wszystkich AVF) i naprawdę byłem zdziwiony. Także nawet TDI nie musi być olejożerny, czego ex-mój czarnuch był idealnym przykładem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igor0111 Zgłoś #16 Napisano 3 Maja 2009 Panowie jak wogóle możecie napisać, że "każdy pali olej"?? Nie bede sie co do tego sprzeczał lecz czy spalanie dosłownie kieliszka na 15 tyś km to spalanie?? Poprzednim moim wozem było Audi A4 2,5 V6 TDI po chipie na 182konie."Latałem" nim codziennie do pracy po 120 km w jedną strone.Dostawał czasami tak w kość, że zastanawiałem sie kiedy padnie.Jak tylko szło to 4300- 4500 obr. na autostradzie było utrzymywane jak najdłużej. Jakież było moje zdziwienie podczas kontroli stanu oleju, gdy stwierdziłem, że nie ubyło dosłownie nic??????( może kieliszek który jest nie do zauważenia) Zamin sprzedałem auto zrobiłem nim 45 tys km i nie dolałem pomiedzy wymianami ani 10ml oleju. Aktualnie od tygodnia jestem posiadaczem AFNa z 99r z przebiegiem licznikowym 175000.Zrobiłem nim 2000 km przy predkosci nie przekraczającej 150 km/h (narazie dbam .Dolałem już 1litr oleju i jestem rozczarowany, bo wylada na to, że do kolejnej doleje jeszcze nie jeden.Dodam tylko, że auto nie kopci na kolorowo,płyn chłodniczy czysty, nie zostawia plam. Zatem kondycja silnika wyznacznikiem zużycia oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HubeRRo Zgłoś #17 Napisano 4 Maja 2009 Aktualnie od tygodnia jestem posiadaczem AFNa z 99r z przebiegiem licznikowym 175000.Zrobiłem nim 2000 km przy predkosci nie przekraczającej 150 km/h (narazie dbam .Dolałem już 1litr oleju i jestem rozczarowany, bo wylada na to, że do kolejnej doleje jeszcze nie jeden.Dodam tylko, że auto nie kopci na kolorowo,płyn chłodniczy czysty, nie zostawia plam.Zatem kondycja silnika wyznacznikiem zużycia oleju. Kolego, mam dokładnie taką samą sytuację. Od poprzedniej wymiany "wypił" około litra oleju. Jednak u mnie tył silnika i spód są wilgotne. Cała płyta pod silnikiem, też jest mokra, i właśnie dlatego nie kapie. W wężach od turbo mam ślady oleju, ale jak intercooler nie bulgoce, to jest ok. Może też brać olej przez zawór erg. Jeśli jednak Twoje autko tak dużo oleju bierze, a mimo tego nie kopci, to musisz mieć jakiś wyciek... Niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leo Zgłoś #18 Napisano 4 Maja 2009 Pojęcie zużycia oleju w silniku spalinowym określa tę ilość oleju, która jest tracona w procesie spalania. W żadnym wypadku nie należy utożsamiać zużycia oleju z wyciekami oleju z powodu nieszczelnego połączenia miski olejowej, pokrywy głowicy cylindrów itd. Normalne zużycie oleju wynika ze spalania małych jego ilości w cylindrze i odprowadzenia jego cząsteczek razem ze spalinami. Olej ulega także starzeniu z powodu wysokich temperatur i ciśnień, którym jest stale poddawany podczas pracy silnika. Na zużycie oleju mają również wpływ warunki eksploatacyjne, sposób jazdy i tolerancje wykonania części silnika. Zużycie oleju nie powinno przekraczać 1,0 dm³/1000km Tyle z teorii zerżnietej z innego źródła, mogę wrzucić jeszcze o ciśnieniu oleju:). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaahuu19 Zgłoś #19 Napisano 4 Maja 2009 (edytowane) jedni piszą że bierze olej drudzy że nie:638: rzeczywiście źródła podają do maks.1l na 1000km... i tego się trzymajmy chociaż i tak wydaje mi się że to dużo... moje auto na szczęście jest w gronie spalających niewidoczny gołym okiem kieliszek oleju- dodam że styl mojej jazdy jest raczej spokojny, ale potrafię wykorzystywać moc mojego furasa :623::629: na mój gust to że bierze czy też nie to zależy głównie od stanu danego silnika i oczywiście użytkowania- jazdy Pozdrawiam Edytowane 4 Maja 2009 przez jaahuu19 błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #20 Napisano 4 Maja 2009 Wydaje mi się, że zużycie zależy też od oleju. Wcześniej zalewałem do dwojego AWXa castrola 5W40 z ASO. Na 12-15 tyś km dolewałem około 0,5l. Teraz zalewam MOTUL 5W40 i muszę dolewać połowę tego co wcześniej. A jeżdżę głównie po Warszawie + krótkie trasy (do 100km). Staram się jeździć w miarę spokojnie ale wiadomo, że po Wawie się tak nie da. A na trasie trzeba "przedmuchać" zawory więc kilka razy 200km/h trzeba osiągnąć. :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach