Skocz do zawartości
mrb27

Passat b4 1.9tdi problem na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupiłem sobie b4 1.9tdi 96 rok pacyfic .Mam taki problem auto odpala normalnie z rana bez problemu jak go lekko przegazuję na zimnym silniku spada z obrotów i przez parę sekund tak jak by chodził na 3 cylindrach i kopci na biało tak jak by go zalewało po chwili wskakuje na prawidłowe obroty i chodzi normalnie jest trochę jakby zamulony do 100 km zbiera się nawet nieżle ale od 100 km wyżej to już nie bardzo .Podpinałem pod vaga ale nie wykazał żadnych błędów.Na forum znalazłem tematy podobne ale nie do końca może ktoś miał taki przypadek na zimnym silniku

 

 

Fakt faktem auto postało sobie ok roku nie odpalane dzisiaj wymieniłem olej jest możliwość że zawór się jakoś rozrusza i będzie ok czy tylko zostaje wymiana

Edytowane przez mrb27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak go lekko przegazuję na zimnym silniku spada z obrotów i przez parę sekund tak jak by chodził na 3 cylindrach i kopci na biało

 

Zawiesza sie zawor zwrotny w pompie olejowej, przez co hydraulika sie zawiesza i przestaje chodzic na wszystkie garki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś potwierdzi, że to może być winą tego zaworka, ewentualnie proszę o poradę gdzie go szukać, jak wymienić - tak ogólnie.

Miałem podobny problem w B4 90KM a teraz kolega ma to samo w 110KM AFN

Na zimnym silniku po przegazowaniu zaczynał nagle chodzić jakby na 2-3 cyl

i kopcił, raczej na czarno (widać to było potem na placu-czarna plama sadzy)

po kilku-kilkunastu sekundach wszystko wracało do normy.

Na gorącym silniku problem nie występował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprostu pompa a dokladniej zaworek niewyrabia

 

 

zawór przelewowy nie wyrabia, za duże ciśnienie idzie na hydraulikę i nie domyka zaworów,

 

Wtedy gasi się silnik, czeka chwile aż ciśnienie spadnie i można jechać dalej .

 

Problem nie wystepuje na rozgrzanym silniku, bo goracy olej jest rzadszy, wiec pompa daje mniejsze cisnienie

 

BTW to stary problem w TDI spowodowany przez zaworek ciśnienia w pompie,

miały go AFNy 1Z i konstrukcyjnie podobne silniki. Jedyna rada to wymiana

pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kresek, dzięki za poradę, faktycznie winna była pompa. Aby się upewnić zrobiliśmy pomiar ciśnienia oleju na zimnym silniku. Zabrakło skali....

Po wymianie pompy jest OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja sie zapytam, mądre to zeby gazować auto na zimnym silniku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co, bez gazu da się jechać? Jak zapalisz zimne auto to albo od razu tak skoczy ciśnienie albo jak tylko ruszysz (np 1200-1500obr) czy to gazowanie?

Jak przejedziesz 2-3km to już nie jest zimny? A jednak dalej to się działo.

Zima, ruszasz ze skrzyżowania, lód, zrywa przyczepność i już problem bo obroty wzrosły niechcący i silnik zdycha.

Więc odpowiem, mądre to żeby gazować, bo nie musi to być w pierwszej minucie od uruchomienia a nikt nie czeka aż silnik osiągnie 90 stopni aby ruszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kresek, dzięki za poradę, faktycznie winna była pompa. Aby się upewnić zrobiliśmy pomiar ciśnienia oleju na zimnym silniku. Zabrakło skali....

Po wymianie pompy jest OK

To cieszy mnie to ze pomoglem:)

Powiedz mi jaka pompe wsadziles?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem miałem problem w swoim B4 ale teraz mam B5 i cieszę się z bezproblemowej jak na razie jego pracy.

Ww problem był u kolegi w A6 1,9 AFN, auto w zasadzie to samo, tylko inaczej wygląda. Tylko go diagnozowaliśmy, wymianę dokonał gość który miał gdzie to zrobić, ja oglądałem i przyznam się nie wiedziałem od czego by tu zacząć:), trochę ciężki dostęp aby miskę ściągnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja sie pytalem jaka, a nie jak:D

Pytam bo u mnie tez czasem sie przytnie, a jak szukalem nowej pompy to znalazlem tylko z Harta i tym podobnych badziewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiem teraz, musiałbym się dowiedzieć, wiem, że był to zamiennik

w cenie ok 150zł ( w jednym sklepie było 160 a w innym z rabatem za 120)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie mowie o takim gazowaniu, ale sa niektorzy mądrzy ze auto zimne a gazuja do 2-3tys i nie mow ze sie nie da jechac delikatnie az sie silnik nagrzeje:) pierwsze 5min czy km mozna tego nie robic za bardzo tylko jechac normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówię, że sie nie da. Jak zawór w pompie szwankuje to nawet po odpaleniu czasem już jest problem, nie mówiąc o dodawaniu gazu.

Ze sprawnym autem nie ma problemu, a po już 1 min. mogę dodać gazu tyle ile potrzebuję, nie mówię o zażynaniu silnika ale po to on jest aby jechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po odpaleniu rano też mam wrażenie jakby przez ok 30s chodził na 3 grach.. świece sprawne.. Może wtrysk kuleje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam duzy problem. Otoz w moim b4 1,9tdi jest rano problem z odpaleniem silnika. Wczesniej tego problemu nie bylo, jak odpalalem z rana to tak jak wyzej napisali przez ok 5 sekund silnik kulal ale odpalalem go bez dodawania gazu i po tych ok. 5 sekundach silnik zaskakiwal i pracowal juz normalnie. Teraz jest problem z odpaleniem go w ogole z rana. Krece go na rozruszniku i tak jakby chcial zaskoczyc ale nie moze. Pomozcie panowie, bo nie mam bladego pojecia co to moze byc. Dodam, ze jak druga osoba przy odpalaniu psiknie w filtr powietrza samostartem to jakos da rade odpalic moze nie od razu ale odpali. Na cieplym silniku pali auto na dotyk. Po podlaczeniu pod kompa wykazuje bląd przekaznika 109 i taki przekaznik mam i po odpaleniu silnika ten przekaznik jest bardzo cieply w porownaniu do innych czy moze tkwic problem w tym przekazniku? Ide dla swietego spokoju sprawdzic wszystkie swiece czy ca dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wątek dotyczy czegoś zupełnie innego ale..

moim zdaniem to układ paliwowy ci się zapowietrza kolego

sprawdź czy nie widać pęcherzyków powietrza w przewodach. Mnie to dopadło przy -17 w obydwu autach ale się na marzłem bez garażu

po odpaleniu dym tak dziwnie śmierdzi nietypowo i zapala nierówno po długim kręceniu.

powyżej 5 st C to już świece nie mają nic do gadania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i autko zrobione. Musze powiedziec, ze stresu przezylem naprawde duzo. Bylem u 3 mechanikow, ktorzy powiedzieli mi, ze silnik jest juz padniety i trzeba go wymienic... Zrezygnowany, pojechalem do 4 mechanika, ktorego polecil mi kolega. Ten po 3 godzinach zadzwonil do mnie mowiac, ze auto gotowe. Nie wiedzialem co robic ze szczescia, hehe. Okazalo sie, ze rozrzad byl zle zlozony i kat wtrysku byl zly. Teraz furka pali jak marzenie i mam nadzieje, ze bedzie tak dalej. Do tych 3 mechanikow, ktorzy by mi silnik wymienili juz nigdy nie pojade...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ci się to tak samo przestawiło to zastanów się dlaczego - normalnie to się może zmienić tylko przy zmianie rozrządu

jak to klin na wale to lepiej problem szybko zdiagnozować bo później może być za późno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrzad musial byc zle zlozony. bo ten kolega który mi zmienial rozrzad sprawdzal i powiedzial ze nie przeskoczyl i stwierdzil, ze silnik nie ma kompresji. Jak mi miesiac temu wymienial rozrzad to auto zaczelo mi palic nie za 1 razem tylko za 2-3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności