Skocz do zawartości
Gość marifex

Jak sie sprawuje Passat B5 TDI??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marifex

Witam wszystkich

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem Paska B4 TDI z silnikiem AFN 110 kucy Jestem z tego auta mocno zadowolony

Jednak pora zmienić na coś nowszego, zastanawiam się nad Paskiem B5 (dodam ze interesuja mnie tylko diesle) TDI najmniej 110KM taki rok 1998-99, golf 4, mam nadzieje ze sie nie obrazicie myslałe czy mysle nad mondeo TDDI ale z tego raczej zrezygnuje jak poczytałem o tym ze wtryski padaja, pompy i ze bardzo wrazliwe na tankowane paliwo.

 

Moje pytanie jak sie sprawuja pasaty B5, sam silnik znam chyba ze polecacie jakas ciekawsza jednostka np. 115 KM (choc do roku 99 to raczej ciezko bedzie je znalesc), jakie sa koszty zawieszenia, tam juz przód duzo bardziej jest skomplikowany niz w B4 jak z tyłam tez ma belke skretna jak u mnie. Co o tych autach myslicie jaka jest ich ogolna niezawodnosc Dodam ze ja swoim zrobiłe 50 tys km i wszystko smiga (odpukac) nic sie nie popsuło poza przepływką jakims sworzniem czy gałka kierownicza

Poza tym wsiadam leje i jezdze bez kłopotu, dlatego chcialbym zmienic na równie niezawodny samochód

 

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mag

B4 w AFN-ie są bardzo poszukiwane, wiec powinieneś dostać niezłą cenę za niego. W B5 mam AFN-a i bardzo go sobie chwale. Porównaj sobie masę b4 i b5, bo jeżeli b5 jest cięższe to możesz się trochę rozczarować, ze nowszy model będzie wolniejszy od starego. Wersja 115-konną bym sobie odpuścił, ma cieńsze korby od AFN-a i podobno miał jakieś wady konstrukcyjne, dlatego zrezygnowano z tego silnika w późniejszych latach. Wiec z silników 130 PD albo niezawodny AFN. Zawieszenie przednie kosztuje max 1500zł, wbrew pozorom nie jest takie awaryjne jak wszyscy piszą. Jest na ten temat głośno raczej z powodu ceny. Aluminium zawsze będzie drogie. Wielowahaczowe zawieszenie docenisz podczas szybkiego pokonywania zakrętów, auto prowadzi się nadzwyczaj pewnie. Ogólnie b5 to tak jak poprzednie generacje bardzo toporny samochód, ciężko coś w nim zepsuć. Musisz tylko trafić na dobry egzemplarz i mieć przygotowane 3000zl extra na ewentualne naprawy. Jeżeli B4 masz wychuchane, zadbane, zrobione pod siebie to wstrzymałbym się na Twoim miejcu jeszcze z rok i kupiłbym 3bg. Widze, ze rozważasz tez kupno golfa, a dlaczego zapomniałes o Audi A4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

jak audi to a6 :) bajka autko. Wyższa kalsa i no cuz.... leprze od paska... 35tys.pln i audica przepiekna rok 98/99 z papierkami bez dzwona silnik 110km badz 150 w 2,5tdi. Koszty utrzymania...no wyzsze nie czesci sa droższe... Ale srodek audi.... jeszcze 3ramienna kiera szare wstawki tablica mmmmm jeszcze miec takie quatro.. <marzyciel>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

zgadzam się z przed mówcą; B5 to fajny samochód, ale silnik 110 KM AFN to nie jest silnik do wyczynowych rajdów, ale jak dla mnie wzupełności wystarcza i ma dość przyzwoitą dynamikę (bez problemów mijasz większość samochodów na drodze); sam jestem od 7 miesięcy szczęśliwym posiadaczem B5 AFN z 1998 r. i oprócz wymiany, końcówki drążka kierowniczego z prawej strony, łącznika stabilizatora z prawej strony oraz 4 górnych wachaczy (po dwa na koło) to nic innego dziwnego w nim nie musiałem wymieniać jak na razie, a czas pokaże jak to jest; oczywiście nie liczę zmiany rozrządu oraz wymiany filtrów i płynów, bo to w każdym samochodzie na dzień dobry musisz zrobić; tych samochodów (B5) jest bardzo dużo na naszym rynku i pewnie stąd też dużo się też mówi o ich pewnych dolegliwościach np. zawieszenie, turbina oraz układ elektryczny; sam miałem wcześniej B4 sedan benzyna ABS 1.8 90 KM i gdyby mi nie siadała blacha bardzo to nie wiem czy tak szybko bym zmienił samochód;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marifex

Na poczatek dzieki za zainteresowanie

 

Cały czas się zastanawiam nad tą sprzedaża bo ta B4-ka fajne autko z tym silnikiem, ale ojciec się bardzo napala że coś by zmienił i juz 2 lata tym jezdzi

 

Tak szczerze mówiąć myslałem o A4; A6 super fura ale właśnie to juz trzeba dac kolo 35 koła, myślałem o tym A6 w budzie C4 ale to juz troche starawe, wczesniej miałem audi B4 tylko z TD i tez sobie je chwale super blacha,

ale do rzeczy A4 tez wchodzi w gre nawet ogladalem jedna tylko z tym motorem 2.5 TDI 150KM to juz smiga ale czy warto tyle kaski w to ładowac prawie 30 tysiecy (dodam ze ta miala te gumowe listwy u dolu drzwi perfidnymi wkretami przykrecone, paranoja)

Jak pasata mozna miec w tym samym roku nawet 2-3 tysiace taniej A4 jest w środku duzo mniejsza od audi B4 a co dopiero od passata b4 czy B5. Ludzie mówia ze w A4 zawieszenie drogie bo to aluminium ale to jest to samo co w pasku B5? z tyłu konstrukcja wielowachaczowa tak myślałem sporo tych drążków itp. ale co zrobić jak już w większości aut jest to rozwiazanie

Jesli chodzi o silniki to wlasnie spr konstrukcje to przemawia za pasatem i audi nie zadne wynalazki, na pompowtryskach nie Common Railly. Za Audi przemawia blacha napewno, ja juz widze u siebie kilka małych pryszczy w audi tego nie bylo

 

A jak z blacha w pasku B5?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szefo

w audi jest 100% cynkowanej blachy... w paskach niestety nie ale coś za coś:&gt;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w audi jest 100% cynkowanej blachy... w paskach niestety nie ale coś za coś:&gt;

wiec niby ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

szefo nie strasz kolegi Michal1980;

 

jeśli chodzi o różnicę w ocynkowaniu blaczy pomiędzy Audi, a Passatem to w Audi blacha jest cynkowana podwójnie tzn. ocynk jest po stronie zewnętrzenej i wewnętrznej blachy, a w Passacie tylko na zewnątrz; Passata B5 w przeciwieństwie do swojego poprzednika B4 ma ocynk balchy zewnętrzny, więc jeśli samochód nie miał mocnego dzwona i został dobrze zrobiony to będzie ci służył na lata (Audi od modelu B3 z roku 1986 wprowadziła jako pierwsza na świecie podwójny ocynk blachy);

 

jak sam kupowałem Passata to rozmawiałem z doradcą klienta w salonie VW w Katowicach, który mi mówił że w modelach 3BG zdażyła się partia samochodów gdzie miejscami blacha mogła nie rdzewieć, ale gnić;

 

zawieszenie tylnie w Passacie to jeden wahacz poprzeczny, a co do 4 wachaczy na koło na przodzie to nie mogę ci nić powiedzieć więcej niż że na dzień dobry musiałem wymienić 4 górne i zobaczę jak długo będę na nich jeździł; wymieniłem na wachacze Lemfordera (oryginalnie takie są montowane w Passacie) i na nich po niemieckich drogach możesz zeobić 250 -300 tyś. km, w Polsce podobno tylko 100 tyś. ale to też zależy jak jeździsz i do jakiej dziury trafisz;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marifex

Jaki był koszt wymiany tych wachaczy.

Tzn ile robozcizna (chyba ze sam wymieniales), a najwazniejsze ile taki wachacz górny dobrej firmy kosztuje w sklepie

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

z wymiananą górnych wachaczy nie ma dużego problemu i będziesz to mógł zrobić sam (poczytaj o tym na forum);

 

koszt jednego wachacza górnego wacha się od 80 zł do 350 zł (serwis);

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

1500 zeta wychodzi za komplet. Ale jak masz brac a4 to ja na Twoim miejscu bralbym paska 3b. Bo za 30 tys.... troche ciezko o 3bg... Nie warto sie przesiadac do auta drozszego i jeszcze mniejszego jezeli passat oferuje wiecej wlasnie w tych dziedzinach. Jak juz to a6. Stare 16 sa....em...takie sobie.... troche ladniejsze od audi 80 ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marifex

dzieki za orientacyjne ceny z ewentualna wymiana nie było by kłopotu nie takie rzeczy z ojcem robimy przy autach :evil:

 

A4 fajne autko ale jesli chodzi o ilośc miejsca na tylnej kanapie i wogóle o wielkość wnętrza to nie ma porownania z Paskiem i jednak cena chyba troche zbyt wygórowana, mysle o TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności