viper00 Zgłoś #1 Napisano 1 Listopada 2009 Witam!! Jako że irytuje mnie silnik 1.8 ADR który przejechał 190k km i nie polecam tego silnika nikomu myślę nad zmianą na 100% wyremontowaną jednostkę VR6 o symbolu AAA, jak niżej: Silnik przeszedł kapitalny remont, wymienione wszystkie uszczelki i uszczelniacze, a także: - rozwiert na ponad 2.9 L - więcej niż w ABV +polerka tłoków - nowe pierścienie - nowe panewki - planowanie bloku - planowanie głowicy - nowe prowadnice i popychacze - wypolerowane zawory + wyregulowanie przylgnie - wypolerowane kanały wydechowe i wyszlifowane dolotowe - nowe świece - kompletny nowy rozrząd (ślizgi, napinacze i łańcuchy) oraz wiele innych rzeczy - wszystko zrobione na podzespołach najwyższej jakości : glyco, rainz, elring, goetze, swag, febi - zregenerowany rozrusznik oraz alternator Skrzynia biegów została dla pewności rozebrana, dokładnie wymyta i zalana syntetykiem Motul Do kompletu dodaję: - instalację elektryczną silnika i komputera - komputer - mechanizm zmiany biegów - pompkę i wysprzęglik - poduszki silnika i skrzyni - węże wodne - dolot z filtrem stożkowym K&N daje super dźwięk - wykonaną ze stali nierdzewnej dodatkową pokrywę na kolektor wydechowy oraz kolektor dolotowy Moje pytania są takie: 1. Czy silnik VR6 zmieści się pod maską B5? 2. Będę musiał wymienić przeguby na takie które wytrzymają zdecydowanie większy moment obrotowy? 3. Potrzebny będzie nowy układ wydechowy? Nie oczekuję odpowiedzi typu: "lepiej zmien auto" bo nie o to chodzi Chciałbym tylko uzyskać informacje jakie problemy czekają przy zmianie silnika na VR6... o ile taka jest wogole możliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 1 Listopada 2009 Nie oczekuję odpowiedzi typu: "lepiej zmien auto" bo nie o to chodzi lepiej zmień auto, jeśli chcesz wkładać VR6... w B5 masz silnik wzdłuż. A fałerszóstki były poprzeczne. Nie dość, że nie masz skrzyni biegów, którą z tym pożenisz (w B5 wyjście na półosie jest w poprzek). Sprawdź lepiej, czy skrzynia od Twojego 1.8 podejdzie do tego AAA. Strzelam, że nie... Nie lepiej włożyć 1.8T? Jedyną zaletą VR6 jest imo dźwięk. A poza tym to ani to mocne, ani wytrzymałe... (drogie w utrzymaniu, bo wszystko 1,5x droższe ze względu na ilość tłoków, bez możliwości rozwoju, itd). Ale o czym my mówimy w ogóle... AAA jest w poprzek. A może nie mówimy o swapie do B5? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 1 Listopada 2009 Jako że irytuje mnie silnik 1.8 ADR który przejechał 190k km i nie polecam tego silnika nikomu Mój już ma 250 tkm i nie mam z nim żadnych problemów. Nic nie klepie, nic nie rzęzi, pali w normie, oleju prawie nie bierze i jest jeszcze w miarę żwawy. Co prawda gdzieniegdzie się trochę poci ale przecież ma już 12 lat myślę nad zmianą na 100% wyremontowaną jednostkę VR6 o symbolu AAA, jak niżej: A to nie jest przypadkiem silnik z B3-B4? Tak więc wątpię, byś to wpasował w budę B5. Ale nie ma rzeczy niemożliwych. Jak się chce to i z tyłu można silnik zamontować przeciez. Jestem raczej za pomysłem marecka - wstaw sobie 1.8T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper00 Zgłoś #4 Napisano 1 Listopada 2009 (edytowane) Właściwie o 1.8T też myślałem i nadal myślę... w końcu sam fakt, że to jest turbo daje możliwości wyciągnięcia z niego tych kilku KM więcej ;D Jak ma się sprawa półosi w 1.8T do zwykłego 1.8? Czy w wersji turbo były montowane mocniejsze? Czy skrzynie biegów w wolnossącym są takie same jak w turbodoładowanym? Jeżeli trafiłbym na 1.8T po kompletnym remoncie i z całą elektroniką to pewnie długo bym się nie zastanawiał Właśnie pomyślałem sobie jeszcze o jednej kwestii... W ADR jest hydrauliczny (elektrohydrauliczny?) napinacz łańcuszka zmiennych faz rozrządu który kosztuje ponad 1000 zł, a w niektórych wersjach 1.8 były napinacze (tylko?) hydrauliczne, które można kupić dużo taniej. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie Ale do czego zmierzam: silniki turbodoładowane oznaczone jakimi symbolami mają ten tańszy napinacz? Sprawa druga do kontrola Lambda, niektóre silniki 1.8T (a raczej sterowniki tych silników?) ustalają mieszankę na podstawie 2 sond (przed i za katalizatorem), z oczywistych względów jestem za jedną sondą lambda. I znów, które silniki mają jedną lambdę? Za wszelkie nieścisłości i niejasności przepraszam Edytowane 1 Listopada 2009 przez viper00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 1 Listopada 2009 to, co Cię interesuje, to silniczek AEB (jedna sonda, prosty sterownik, nie jestem tylko pewien co do napinacza...). Skrzynia wytrzyma, półosie są identyczne (przynajmniej organoleptycznie) w AEB i ADR... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #6 Napisano 1 Listopada 2009 Wsadzaj 1.8t vr jest nie oplacalny ewentualnie 2.7bt http://www.motorgeek.com/phpBB2/viewtopic.php?t=17457 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek84 Zgłoś #7 Napisano 9 Listopada 2009 :651: 743... KM? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pilsbery Zgłoś #8 Napisano 26 Listopada 2009 witam. a ja mam takie pytanie czy ktos juz robil swapa z adr na awt .. jakie sa komplikacje etc..?mam drugiego dawce czesci wiec nie bedzie problemu ze czegos brakuje . ale chce sie upewnic na co zwrocic uwage... dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach