Skocz do zawartości
ciichy

Dziwne objawy, czy to modul komfortu?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio jadac opuscilem szybe kierowcy, po czym nie moglem jej juz podniesc slychac bylo tylko odglosc obracania z ocieraniem :)

Rozebralem drzwi zeby mechanicznie zamknac szybe(podpórki itd). Dodam ze szyby dzialaly.

Po skreceniu wszystkiego zadna z szyb nie dziala, nie mam oswietlenia w aucie, zamykanie z pilota nie dziala, a jak zamykam kluczykiem to nie zamyka sie bagaznik, nie dziala takze el. sterowanie lusterkami.

Koledzy z forum twierdza ze to modul komfortu odpowiada za te objawy, jednak ja pod dywanikiem mam zupelnie sucho, poza tym jak powyzej mozna wywnioskowac stalo sie to po rozkreceniu drzwi. Dodam jeszcze ze otwieranie pozostalych szyb przytrzymujac przekrecony kluczyk dziala, a z prowadnik drzwi kierowcy slychac ten sam odglos.

Prosze powiedzcie co robic, czyzby ktorys z kabli prowadzacuych do modulu utlenil sie, padl bezpiecznik? Vag nie ma komunikacji z kanalem 46, za 0ktory jak sie dowiedzialem odpowiada wspomniany modul komfortu.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po 1 sprawdz bezpieczniki od modulu, jesli nadal nie bedziesz mial komunikacji z modulem to rozlacz aku na jakies 10 min i powinno sie naprawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie sprawdź bezpiecznik nr 14 i bodajże 38. Jest opis bezpieczników w FAQ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej miałem to samo, jesli bezpieczniki nr 14 i 38 są całe i sprawne polecam lekturę

 

Centralny zamek, szyby, oświetlenie POMOCY!

 

Zaczyna się od postu nr 7.

 

W skrócie, przetarty/utleniony kabelek od zasilania modułu komfortu, po zlutowaniu wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez bojownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

<jupi>

dzieki panowie, potraficie pocieszyc :)

Jutro zabieram sie za sprawdzanie bezpiecznikow, dzieki jeszcze raz za tak szczegolowe info!!

pzdr :))

 

Edit:

obyscie mieli racje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro zabieram sie za sprawdzanie bezpiecznikow

 

Problemy najczęściej zaczynają się ZA bezpiecznikami, ale oczywiście zaczynamy od ich sprawdzenia. Popatrz też na ich gniazda, czasem są przypalone.

 

Edit:

obyscie mieli racje

To prosty układ i łatwa diagnoza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wszystko działało oprócz zamykania i nie było łączności z modułem przez Wag,wszystko suchutkie jak by wczoraj założone żadnej śniedzi na kablach itp. i niestety najczarniejszy scenariusz padnięty moduł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety najczarniejszy scenariusz padnięty moduł.

Ty to zdiagnozowałeś i samodzielnie wymieniłeś? Czy zawiozłeś do speca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u elektromechanika jednego żeby zakodować piloty ale .nie dało się bo nie było łączności ,pojechałem do drugiego bardziej cenionego auto zabrali na warsztat i po oględzinach diagnoza"moduł komfortu"i że z tym nie da się nic zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem u elektromechanika jednego żeby zakodować piloty ale .nie dało się bo nie było łączności ,pojechałem do drugiego bardziej cenionego auto zabrali na warsztat i po oględzinach diagnoza"moduł komfortu"i że z tym nie da się nic zrobić.

 

Powim Ci tak- brak komunikacji to minimum dziesięć możliwych przyczyn i żeby ruszyć z miejsca trzeba zrobić jakies pomiary.

Jeśli moduł nie ma zasilania to nie będzie gadał z vagiem :)

Pytam kto to diagnozował ponieważ wiele razy miałem klienta, który przyjechał z gotową diagnozą od innego speca- moduł do wymiany- a wyjeżdzał z własnym. To niestety dość częsta praktyka gości, którym nie che się zbadać sprawy, albo nie potrafią. Z mojego doświadczenia wynika, że o totalną awarię komfortu jest ciężko. Jeśli nikt w aucie nie próbował niczego rzeźbić w instalacji i nie narobił zwarć, jeśli na podłodze nie było wody która mogłaby uszkodzić moduł to najczęściej komfort zostaje ten sam (albo awaria jest poza nim, albo go da się naprawić).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bezpiecznik nr 14 padniety, jeszcze nie kupilem nowego, ale zaraz to zrobie, mam nadzieje ze moge liczyc na wasza pomoc gdyby nadal cos nie gralo:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to podmien z innym tej samej wartosci na chwile i zobacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wymianie bezp nr 14 wszystko dziala:)

pozostaje tylko problem z ta szyba kierowcy ktorej nie mozna podniesc, wiecie moze co ten odglos moze oznaczac? linki są cale

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sciagniesz boczek to bedziesz widzial taka blache.Na srodku umieszczone sa wie gumy w ktorych widac zaczepy(mocowanie szyby) kiedy ja opuscisz oczywiscie .Sa to platikowe zaczepy(biale) i wydaje mi sie ze moze byc pekniety.Kiedys tak wlasnie mialem.Nie wiem czy dostaniesz taki uchwyt,ale wydaje mi sie ze tak.Jesli nie to bedziesz musila wymieic cal blache z prowadnicami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej radzi- zrzuć blachę i looknij. Nie słyszałem tego Twojego dzwięku, więc trudno powiedzieć, ale sypią się tam plastiki na prowadnicach, sypie tez się zwijak. Rozbiezrzesz to będziesz wiedział. Co do wymiany to ja nie spotkałem żadnych części zamiennych do tego, vw traktuje to jako całość. Wymieniam więc całe prowadnice (bez blachy oczywiście), kupuje je w zamienniku topran i jakoś chodzą. Możesz kupić używki na allegro, coś koło 150zeta kosztują myślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli to sa te plastiki o ktorych mysle to nie trzeba kupowac calej blachy:)

tu masz linka

http://www.allegro.pl/item790955158_slizgi_podnosnika_podnosnik_szyb_passat_b5_a4.html

 

niech koledzy zobacza czy oto wlasnie chodzi:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stern

Z twoich wypowiedzi wnioskuję ,że jesteś jakimś specem od modułów ok.Dodam tylko że po wymianie modułu wszystko wróciło do normy zakodowałem piloty i wszystko gra ,więcej nic nie robiłem ,żadne bezpieczniki czy tym podobne rzeczy.Też mnie zastanawiało czemu raz zamykał raz nie zamykał aż w końcu przestał.Podczas przekładania modułów i prób zamknięcia pilotem się przysłuchiwałem co się dzieje w module i u mnie w starym nic nie cykało a w tym co założyłem było słychać jakieś cyknięcie .W środku znajduje się czarna kostka z napisem SIEMENS idt. i właśnie w niej nic nie cykało,czy według ciebie jest to do naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z twoich wypowiedzi wnioskuję ,że jesteś jakimś specem od modułów

Nie jestem specem od modułów :) jestem elektronikiem, ukierunkowałem się na samochody a że passaty zajeżdzają dośc często to znam temat dość dokładnie.

Zadałem pytanie kto to diagnozował ponieważ wiem jak to jest w praktyce i jak cięzko trafić na kogoś kompetentnego. Cześć naszych elektro-mechaników zatrzymała się na epoce cienkola, czy poldka caro plus, druga cześć jest zawalona robotą (której nie brakuje w ówczesnych autach) i nie mają czasu na szukanie. Wtedy najczęściej pada hasło- wymiana. Przeciez i tak klient płaci, wieć po co tracić czas.

Co do Twojego modułu to nie mam pojęcia czy da się naprawić. Trzeba go zobaczyć, pomierzyć. Statystycznie jak pisałem moduły nie padają ot tak. Jeśli nie ma wody, ani zwarcia w instalacji to najczęściej problem leży poza komfortem, albo kończy się na zimnych lutach wewnątrz modułu.

Dostałeś starą część, czy została w warsztacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Stern

Część mam u siebie bo sam ją podmieniałem jak kupiłem używkę na Allegro .Na pierwszy rzut oka luty wyglądają ok.Nie jestem laikiem co kompletnie nie zna się, nieco znam się na lutach i podobnych rzeczach.Żebym umiał to naprawić to bym naprawił a tak musiałem wydać 100 za moduł.Mam zasadę ,że jak coś wymieniam ,to stare rzeczy zawsze zabieram ,żeby sobie już nikt z tego nie zrobił użytku skoro jest nie dobre.To był zakład jeden w okolicy co zajmują się tego typu sprawami a nie tam jakiś domorosły elektromechanik,oczywiście nikogo nie urażając.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam zasadę ,że jak coś wymieniam ,to stare rzeczy zawsze zabieram ,żeby sobie już nikt z tego nie zrobił użytku

 

Dobra zasada :)

 

Sto PLN to nie aż taka duża suma, więc jak Ci to wszystko funkcjonuje to jest OK. Jeśli mówisz, że to dobry warsztat to pewnie przemierzyli przekaźnik i jego sterowanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności