ciichy Zgłoś #1 Napisano 1 Listopada 2009 Witam, ostatnio jadac opuscilem szybe kierowcy, po czym nie moglem jej juz podniesc slychac bylo tylko odglosc obracania z ocieraniem Rozebralem drzwi zeby mechanicznie zamknac szybe(podpórki itd). Dodam ze szyby dzialaly. Po skreceniu wszystkiego zadna z szyb nie dziala, nie mam oswietlenia w aucie, zamykanie z pilota nie dziala, a jak zamykam kluczykiem to nie zamyka sie bagaznik, nie dziala takze el. sterowanie lusterkami. Koledzy z forum twierdza ze to modul komfortu odpowiada za te objawy, jednak ja pod dywanikiem mam zupelnie sucho, poza tym jak powyzej mozna wywnioskowac stalo sie to po rozkreceniu drzwi. Dodam jeszcze ze otwieranie pozostalych szyb przytrzymujac przekrecony kluczyk dziala, a z prowadnik drzwi kierowcy slychac ten sam odglos. Prosze powiedzcie co robic, czyzby ktorys z kabli prowadzacuych do modulu utlenil sie, padl bezpiecznik? Vag nie ma komunikacji z kanalem 46, za 0ktory jak sie dowiedzialem odpowiada wspomniany modul komfortu. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #2 Napisano 1 Listopada 2009 po 1 sprawdz bezpieczniki od modulu, jesli nadal nie bedziesz mial komunikacji z modulem to rozlacz aku na jakies 10 min i powinno sie naprawic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #3 Napisano 1 Listopada 2009 Dokładnie sprawdź bezpiecznik nr 14 i bodajże 38. Jest opis bezpieczników w FAQ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #4 Napisano 1 Listopada 2009 (edytowane) Hej miałem to samo, jesli bezpieczniki nr 14 i 38 są całe i sprawne polecam lekturę Centralny zamek, szyby, oświetlenie POMOCY! Zaczyna się od postu nr 7. W skrócie, przetarty/utleniony kabelek od zasilania modułu komfortu, po zlutowaniu wszystko wróciło do normy. Edytowane 1 Listopada 2009 przez bojownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciichy Zgłoś #5 Napisano 1 Listopada 2009 <jupi> dzieki panowie, potraficie pocieszyc Jutro zabieram sie za sprawdzanie bezpiecznikow, dzieki jeszcze raz za tak szczegolowe info!! pzdr Edit: obyscie mieli racje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2009 Jutro zabieram sie za sprawdzanie bezpiecznikow Problemy najczęściej zaczynają się ZA bezpiecznikami, ale oczywiście zaczynamy od ich sprawdzenia. Popatrz też na ich gniazda, czasem są przypalone. Edit:obyscie mieli racje To prosty układ i łatwa diagnoza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #7 Napisano 2 Listopada 2009 U mnie wszystko działało oprócz zamykania i nie było łączności z modułem przez Wag,wszystko suchutkie jak by wczoraj założone żadnej śniedzi na kablach itp. i niestety najczarniejszy scenariusz padnięty moduł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #8 Napisano 2 Listopada 2009 niestety najczarniejszy scenariusz padnięty moduł. Ty to zdiagnozowałeś i samodzielnie wymieniłeś? Czy zawiozłeś do speca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #9 Napisano 2 Listopada 2009 Byłem u elektromechanika jednego żeby zakodować piloty ale .nie dało się bo nie było łączności ,pojechałem do drugiego bardziej cenionego auto zabrali na warsztat i po oględzinach diagnoza"moduł komfortu"i że z tym nie da się nic zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #10 Napisano 2 Listopada 2009 Byłem u elektromechanika jednego żeby zakodować piloty ale .nie dało się bo nie było łączności ,pojechałem do drugiego bardziej cenionego auto zabrali na warsztat i po oględzinach diagnoza"moduł komfortu"i że z tym nie da się nic zrobić. Powim Ci tak- brak komunikacji to minimum dziesięć możliwych przyczyn i żeby ruszyć z miejsca trzeba zrobić jakies pomiary. Jeśli moduł nie ma zasilania to nie będzie gadał z vagiem Pytam kto to diagnozował ponieważ wiele razy miałem klienta, który przyjechał z gotową diagnozą od innego speca- moduł do wymiany- a wyjeżdzał z własnym. To niestety dość częsta praktyka gości, którym nie che się zbadać sprawy, albo nie potrafią. Z mojego doświadczenia wynika, że o totalną awarię komfortu jest ciężko. Jeśli nikt w aucie nie próbował niczego rzeźbić w instalacji i nie narobił zwarć, jeśli na podłodze nie było wody która mogłaby uszkodzić moduł to najczęściej komfort zostaje ten sam (albo awaria jest poza nim, albo go da się naprawić). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciichy Zgłoś #11 Napisano 2 Listopada 2009 bezpiecznik nr 14 padniety, jeszcze nie kupilem nowego, ale zaraz to zrobie, mam nadzieje ze moge liczyc na wasza pomoc gdyby nadal cos nie gralo:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2009 to podmien z innym tej samej wartosci na chwile i zobacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciichy Zgłoś #13 Napisano 2 Listopada 2009 po wymianie bezp nr 14 wszystko dziala:) pozostaje tylko problem z ta szyba kierowcy ktorej nie mozna podniesc, wiecie moze co ten odglos moze oznaczac? linki są cale pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #14 Napisano 2 Listopada 2009 jak sciagniesz boczek to bedziesz widzial taka blache.Na srodku umieszczone sa wie gumy w ktorych widac zaczepy(mocowanie szyby) kiedy ja opuscisz oczywiscie .Sa to platikowe zaczepy(biale) i wydaje mi sie ze moze byc pekniety.Kiedys tak wlasnie mialem.Nie wiem czy dostaniesz taki uchwyt,ale wydaje mi sie ze tak.Jesli nie to bedziesz musila wymieic cal blache z prowadnicami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #15 Napisano 2 Listopada 2009 Jak kolega wyżej radzi- zrzuć blachę i looknij. Nie słyszałem tego Twojego dzwięku, więc trudno powiedzieć, ale sypią się tam plastiki na prowadnicach, sypie tez się zwijak. Rozbiezrzesz to będziesz wiedział. Co do wymiany to ja nie spotkałem żadnych części zamiennych do tego, vw traktuje to jako całość. Wymieniam więc całe prowadnice (bez blachy oczywiście), kupuje je w zamienniku topran i jakoś chodzą. Możesz kupić używki na allegro, coś koło 150zeta kosztują myślę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecha89 Zgłoś #16 Napisano 2 Listopada 2009 jesli to sa te plastiki o ktorych mysle to nie trzeba kupowac calej blachy:) tu masz linka http://www.allegro.pl/item790955158_slizgi_podnosnika_podnosnik_szyb_passat_b5_a4.html niech koledzy zobacza czy oto wlasnie chodzi:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #17 Napisano 2 Listopada 2009 Stern Z twoich wypowiedzi wnioskuję ,że jesteś jakimś specem od modułów ok.Dodam tylko że po wymianie modułu wszystko wróciło do normy zakodowałem piloty i wszystko gra ,więcej nic nie robiłem ,żadne bezpieczniki czy tym podobne rzeczy.Też mnie zastanawiało czemu raz zamykał raz nie zamykał aż w końcu przestał.Podczas przekładania modułów i prób zamknięcia pilotem się przysłuchiwałem co się dzieje w module i u mnie w starym nic nie cykało a w tym co założyłem było słychać jakieś cyknięcie .W środku znajduje się czarna kostka z napisem SIEMENS idt. i właśnie w niej nic nie cykało,czy według ciebie jest to do naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #18 Napisano 2 Listopada 2009 Z twoich wypowiedzi wnioskuję ,że jesteś jakimś specem od modułów Nie jestem specem od modułów jestem elektronikiem, ukierunkowałem się na samochody a że passaty zajeżdzają dośc często to znam temat dość dokładnie. Zadałem pytanie kto to diagnozował ponieważ wiem jak to jest w praktyce i jak cięzko trafić na kogoś kompetentnego. Cześć naszych elektro-mechaników zatrzymała się na epoce cienkola, czy poldka caro plus, druga cześć jest zawalona robotą (której nie brakuje w ówczesnych autach) i nie mają czasu na szukanie. Wtedy najczęściej pada hasło- wymiana. Przeciez i tak klient płaci, wieć po co tracić czas. Co do Twojego modułu to nie mam pojęcia czy da się naprawić. Trzeba go zobaczyć, pomierzyć. Statystycznie jak pisałem moduły nie padają ot tak. Jeśli nie ma wody, ani zwarcia w instalacji to najczęściej problem leży poza komfortem, albo kończy się na zimnych lutach wewnątrz modułu. Dostałeś starą część, czy została w warsztacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #19 Napisano 2 Listopada 2009 Kolego Stern Część mam u siebie bo sam ją podmieniałem jak kupiłem używkę na Allegro .Na pierwszy rzut oka luty wyglądają ok.Nie jestem laikiem co kompletnie nie zna się, nieco znam się na lutach i podobnych rzeczach.Żebym umiał to naprawić to bym naprawił a tak musiałem wydać 100 za moduł.Mam zasadę ,że jak coś wymieniam ,to stare rzeczy zawsze zabieram ,żeby sobie już nikt z tego nie zrobił użytku skoro jest nie dobre.To był zakład jeden w okolicy co zajmują się tego typu sprawami a nie tam jakiś domorosły elektromechanik,oczywiście nikogo nie urażając. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #20 Napisano 2 Listopada 2009 Mam zasadę ,że jak coś wymieniam ,to stare rzeczy zawsze zabieram ,żeby sobie już nikt z tego nie zrobił użytku Dobra zasada Sto PLN to nie aż taka duża suma, więc jak Ci to wszystko funkcjonuje to jest OK. Jeśli mówisz, że to dobry warsztat to pewnie przemierzyli przekaźnik i jego sterowanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach