Skocz do zawartości
falla_x

Delikatne bicie podczas gwałtowniejszego przyspieszania na 3, 4 i 5 biegu

Rekomendowane odpowiedzi

witam zanim podniosłem moc w aucie nie było tego czuć a mianowicie teraz jak na 3 biegu wcisnę na max albo na 4 żeby wyprzedzić coś i to samo z 5 biegiem czuje po lewej stronie tak mi sie wydaje przynajmniej delikatne wibracje czy bicie , po oględzinach w kanale nie stwierdziłem nic podejrzanego , oprócz tego ze wewnętrzny przegub ma luz pionowy jest on wyczuwalny czy to moze być przyczyna przy gwałtowniejszym przyśpieszaniu delikatnego bicia takiego drżenia półosi? przy normalnym wciskaniu pedału gazu jest ok tylko podczas wyprzedzanai mocnym wciśnięciu to czuć

 

ktoś powiedział mi że może dwu masa ale przecież dwu masa to się odzywa przy schodzeniu z obrotów anie podczas przyspieszania jeśli dobrze kojarzę i ciagnie to za sobą też drżenie kabiny na postoju i takie tam

będę wdzięczny za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padnięty przegub wewnętrzny na 100%.

I jeszcze jak pada dwu mas to szarpie przy ruszaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mi sie tak wydawało ale czytałęm sporo na forum nic konkretnego nie znalazłem bo każdy pisał że przegub wewnętrzny bardzo rzadko pada i że praktycznie jest na całe życie samochodu , rozglądałem się trochę za przegubami wewnętrznymi i z tego co widzę to do AFN 110km nie ma ich wcale i to mnie martwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat ostatnio, wszyscy twierdzili że dwu mas. Po zakupie kompletnej półosi i wymianie wibracje ustały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam identyczny objaw w B5 po zrobieniu programu, dostał dość spory strzał momentu 352NM i to załatwiło dwumas, podczas przyśpieszania, szczególnie na 4-tym i 5-tym biegu czuć bicie, ale tylko przy przyśpieszaniu na tych biegach od niskich obrotów, powiedzmy że po przekroczeniu 2800obrotów już nic nie bije

 

więc albo przyszykuj się na zmianę sprzęgła, albo podjedź do tunera żeby ci przesunął moment na wyższe obroty bo tak sobie szybko załatwisz sprzęgło.

 

Co nie zmienia faktu że trzeba i tak i tak szykować się na wymianę

 

nic mi nie trzęsie karoserią na postoju, i podczas schodzenia z obrotów tez żadnych objawów!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przecież dwumasa ma zupełnie inne objawy niż drganie podczas przyspieszania jestes pewny ze u ciebie to dwumasa ?

 

darekj61 dlaczego wymieniałeś cała półośkę ? przegub wewnętrzny nie wystarczył ?

 

nie wiem ale wydaje mi się ze bez chipsa nie bylo tego czuć ponieważ był Dużo słabszy i ten luz na przegubie wewnętrznym jeszcze tak nie byl wyczuwalny nie było właśnie takiego szybkiego przyrostu mocy , ale u mnie nie wiem jak u ciebie adams ale czuć luz pionowy przegubu wewnętrznego sprawdz lepiej u siebie bo myślę ze za przegub zamkneli byśmy się w 500zl z robocizną a jeśli to dwu masa to pewnie ze 2tys

 

---------- Post added at 09:44 ---------- Previous post was at 09:42 ----------

 

darekj61 ile cie kosztował przegub wewnętrzny z robocizną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybciej można znaleźć całą półoś niż sam przegub. Chodzi mi o używki z allegro.

Kompletna półoś 200zł, sam wymieniałem

Edytowane przez darekj61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jakim zakresie obrotów masz bicie podczas przyśpieszania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bicie mam hmm jade dajmy na to 100km/h i wciskam max na 5 biegu no to przy 100km.h mam chyba okolo 2tys. obrotow ale czasami jest tak ze i poczuje cos na 3 biegu ale tez od okolo 2 tys bo chipsa mam tak zrobonego ze najlepij ciagnie od 2 do 4 tys obrotow

 

---------- Post added at 11:13 ---------- Previous post was at 11:10 ----------

 

a co tej półosi to masz racje kurcze nie widzę wogule przegubu wewnętrznego do diesla b5 afn jak sprawdziłem cene orginału w sklepie gajos.com.pl to około 1200zl wiec sam nie wiem gdzie mam sie po niego udać mechanik który tez wyczuł ten luz powiedział ze ciężko dostać ten przegub i ze trzeba szukać na allegro bo bywają nowe ale ja nawet nie wiem jak on wygląda i nie wiem czego mam szukać

 

---------- Post added at 11:16 ---------- Previous post was at 11:13 ----------

 

a co do dwumasy to sam sie tym wystraszyłem przeczytałem forum passata golfa ale objawy u nas występujące wogule nie wskazują na dwu masę , a pozatym szczeze watpie ze przed chipsem bylo ok a w dniu chipsa padła mi dwumasa , poprostu teraz zupełnie inna siła oddziaływuje prawdopodobnie na półośkę i przegub

 

możne jest ktoś jeszcze kto miał z tym doczynienia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szczeze watpie ze przed chipsem bylo ok a w dniu chipsa padła mi dwumasa , poprostu teraz zupełnie inna siła oddziaływuje

 

a widziałeś swój wykres z hamowni? zwróć uwagę na moment obrotowy i na "kreskę" NM

 

u mnie też w dniu chipsa pojawił się problem z drganiami przy przyśpieszaniu, później dokładnie Ci napiszę w jakim zakresie obrotów są wyczuwalne drgania. W moim przypadku na 95% to padający dwumas, przy 265tys km to normalne że sprzęgło się wymienia, a Ty ile masz już nalatane? pytam o oryginalny przebieg :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim przypadku na 95% to padający dwumas

 

a skąd ta pewność ?

 

powiem ci szczerze gdyby nie ten wyczuwalny luz na przegubie tez moze bym tak myślał ale jak narazie obstawiam przegub gdyż on jest w wiekszosci przypadków odpowiedzialny za drganie przy przyspieszaniu ale może się mylę ale wolał bym już ten przegub niż dwumase

 

a powiedz mi u ciebie bardzo trzęsie ?? u mnie wyczuwalne jest to tylko przy "butowaniu" pedału gazu jeśli rozpędzam się normalnie bez dogniatania pedału gazu do ziemi to nie ma żadnego drgania w w jakim kolwiek przedziale obrotowym , ale jak tylko depnę do ziemi jak to powiedział uysy koleś który robił mi chips jesli chcesz poczuć moc chipsa trzeba go kopnąć w pedał gazu wtedy jest największy przyrost mocy wtedy czuć jakieś drganie ale wydaje misie ze jest to drganie półosi napędowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam objaw po podniesieniu mocy, drzenie przy mocnym przyspieszaniu na 4 i 5 biegu w granicach od 2000 do 2300 obr i okazalo sie ze wina bylo zle wywazone kola:D:D:D, brawo dla pana wulkanizatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie to raczej nie to bo zmieniłem teraz na zimówki i jest to samo , no chyba ze to dalej zle wywazone kolo tym bardziej ze zimówki te wywarzane byly ze 2 lata temu jak oponki nowe zakładałem

 

co do tej dwu masy to czytałem jeszcze trochę i faktycznie czasami jest objaw taki ze przy przyspieszaniu cos wali ale to i odrazu jest stukanie na postoju drży kabina jak sie delikatnie wciśnie sprzęgło czuć bicie na nim wiec niesie to za sobą tez inne czynniki

 

---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 13:19 ----------

 

http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080421/WKL03/367823523

 

---------- Post added at 21:33 ---------- Previous post was at 14:34 ----------

 

adams sprawdzałem u siebie dzis zakrs obrotow najbardziej jest to wyczuwalne przy 2000 i ciotkę powyżej później ustaje ,to jest cos takiego ze np. mam poniżej 2 tys wciskam gaz opór rozkręca się i przy 2 tys czuc pukanie wibracje czy jak to nazwać ale juz przed 2500 obrotów juz nic nie czuć wogule, najbardziej wkurzjace jest to na 5 biegu kiedy te wartości obrotowe sa zblizone do 2 tys , bo przy 2 tys masz 100km/h chcesz cos wyprzedzić wciskasz i czujesz przez moment takie podrygiwanie i powyższej 120km/h jest już ok

 

---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:33 ----------

 

a dwu mas podobno sprawdza sie jadać 50 km/h wciskasz 5 bieg i dajesz pedal gazu w podłogę i pozwalasz mu sie rozpędzać jesli nie drga ci cala kabina znaczy jest ok sprawdzałem nie mam tego objawu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a dwu mas podobno sprawdza sie jadać 50 km/h wciskasz 5 bieg i dajesz pedal gazu w podłogę i pozwalasz mu sie rozpędzać jesli nie drga ci cala kabina znaczy jest ok sprawdzałem nie mam tego objawu

 

gdzie to wyczytałes? bo ja mam podobne obiawy i to naprawde denerwuje.....tylko ze u mnie gdy odpalam auto wszystko jest ok(odpala od "kopa")rozpedzam auto na 1 biegu-ok....2 bieg ok....3 bieg ok....pora na 4 bieg i przy 1800obrotow do 2000obrotow/min auto zaczyna drgac.... wpadac w rezonans.. ale jak juz wejdzie na 2000obr/min to wszystko wraca do normy i auto dostaje kopa.....co to moze byc? problem jest przy rozpedzaniu.. dodam ze miałem cos podobnego w busie i okazał sie walniety przegub wew...przy skrzyni po wymianie było ok ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbyszko8406 powiedział to jeden z mechaników ja jednym z forów chyba audi tyle co ja dzis przeczytałem na ten tema to juz mnie głowa rozbolała a chical bym sie z tym uporac w maire szybko bo mnie denerwuje , a lubię kiedy moje auto jest w doskonałym stanie technicznym pewnie tak samo jak wy

 

jak wciskasz 4 bieg to gaz gnieciesz opór ?? czy masz tak przy normalnym przyspieszaniu ?

umnei rezonans tez kończy sie trochę ponad 2tys. obrotów później jest nie wyczuwalny , gorzej an 5 biegu bo wtedy oscyluje caly czas kolo 2tys obrotów i każdy manewr wyprzedzania z wciskaniem gazu mocniej czuć drganie

 

Zbyszko8406 proponuje sprawdzić luz na przegubie wewnętrznym , nie masz moze wrażenia ze to jakos drży bardziej z lewej bądź z prawej strony ?

 

to drżenie jest o tyle dziwne ze na innym forum ktoś powiedział że moze to być np. poduszka pod silnikiem , ale przecież nie ma tu drgania na postoju , a inny znowu mial problem z którymś z wahaczy który miał luz i przy butowaniu powodowało rezonans

 

---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 22:28 ----------

 

ja miałem jeszcze miesiąc temu przypadłość taka iż przy mocniejszym wciskaniu gazu na 2 i 3 biegu czuć było i słychać było normalne walenie co sie okazało wszedłem do kanału po oględzinach zauważyłem ze prawa poduszka silnika nie jest wogule przykręcona do belki nie miała wogule nakrętki , przykręciłem nakrętkę walenie ustało ale teraz jest to wyczuwalne na wyższych obrotach tylko dużo dużo słabiej , wiec może musze sprawdzić górne mocowanie tej poduszki i sprawdzić też lewa poduszkę silnika może to faktycznie luz na poduszkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wciskasz 4 bieg to gaz gnieciesz opór ?? czy masz tak przy normalnym przyspieszaniu ?

 

u mnie bardziej odczuwalne przy butowaniu.....jutro sprawdze przeguby ...poduszki....jak cos znajde to napisze.....ale mowie ze przy busie miałem to samo dobrze ze miałem 2 na czesci najpierw poduszki wymieniłem nie pomogło ...tłumiki były ok no i jeden kolega powiedział mi ze przy golfie miał cos takiego i ze to przegub... wiec wymieniłem cała połos najpierw jedna i znowu to samo po wymianie z drugiej strony jak reka odioł :)dodam ze stary nie miał oznakow na oko zeby skazywał na uszkodzony brak luzów itp ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc tak, u mnie drgania występują na 4-tym i 5-tym biegu przy pełnym bucie w zakresie obrotów 1800-2100, przed korektą softu drgania były też wyczuwalne na 3-ce, teraz moment został przeniesiony na wyższe obroty, drży mi tylko na dwóch ostatnich biegach. Drży = telepie całą budą!

 

dwukrotnie też pośliznęło mi się sprzęgło :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy nasila wam sie drżenie jak aoto jest bardziej obciążone ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobnie miał brat ale w B4 , zwłaszcza na 5 biegu, w dolnym zakresie obrotów. wymiana przegubu wewnętrznego a później lewej półosi załatwiła sprawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie wiem czy umieszczam moje pytanie pod wlaściwy adres.

Mam problem ze swoim passatem 1.9 TDI 115km

Ostanio wymienilem przeguby.

Ale mój passat dziwnie drży.Chodzi o to że jak jade na 3 biegu z nizszą prędkością np 30km i daje gazu to on wtedy drży do momentu aż osiagnie prędkość ok 45km i tak samo jest na 4 biegu prędkość 50km dodaje gazu - drżenie do momentu aż osiągnie prędkość powyżej 60km. Co to może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności