Skocz do zawartości
thomass15

Problez z Akumulatorem

Rekomendowane odpowiedzi

Hej mam taki problem:

 

2 dni temu autko mi nie odpaliło wiec podpiełem klemy od kumpla i po 5 min wszystko grało. Dojechałem do domu zgasiłem autko i po 10 min sprawdziłem czo odpali i odpaliło bez zadnych problemów ( wiec wydaje mi się że ładowanie jest ). Akumulator postanowiłem naładować i ładował się wczoraj czały dzień. Autko stało przez całą noc i dziś ok 15 chciałem zapalić a tu ani rusz. Nie wiem dlaczego lampla od świec żarowcyh mruga i "pierdzi" jak najęta ( przez to ze akumulator nie grzeje świec bo jest padnięty ?? ) Swiatła i radio gra wiec kompletne dno nie jest. W aucie nie ma alarmu wiec jak autko stoi to nie powinno pobierać prądu..

 

Czy to znak ze trzeba kupić nowy aku. i nie ma wyjścia czy jest to wina czegoś innego

 

Passat B4 TD 1994 r

 

Z góry dzięki za pomoc

 

P.S

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread...ght=akumulator

 

W tym temacie nie ma żadnych informacji na temat dziwnie zachowywującej się lampce od świec żarowcy wiec proszę o nie usuwanie tego posta !! !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale rozrusznik kręci normalnie? i nie chce odpalić czy nawet nie kręci ? i co masz na myśli że lampka od świec pierdzi, dioda nie może pierdziec ;) wytęż słuch i zobacz co dokładnie pierdzi. jeśli masz kogoś kto ma miernik to zobacz jakie jest napięcie na aku, normlanie i jakie jest gdy próbujesz odpalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrusznik nie kręci nic a nic a dioda poprostu miga ale tak szybko strasznie i słysze taki dzwieć trtrtrtrtrtrtrtrt :)) zaraz ide sprawdzić napięcie

 

---------- Post added at 18:06 ---------- Previous post was at 17:56 ----------

 

A i jeszcze 1 dioda od świec nie gaśnie cały czas się świeci !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdz napięcie. a to co tak tryka to albo przekaznik albo jakis elektrozaworek. spróbuj wybadać co dokładnie tak tryka. to pozwoli na dokładniejsze określenie co to i ewentualne naprawienie usterki, dziwne ze rozrusznik wogole nie kreci, a jak przekrecisz kluczyk na "palenie" to przygasają kontrolki lub podswietlenie zegarów np.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z pewnością aku padł.... dioda mruga sygnalizując zbyt niskie napięcie.

 

Sprawdzanie aku miernikiem bez obciążenia nie ma sensu, na klemach i tak będzie napięcie rzędu ponad 12V.(do rozruchu jest potrzebny prąd..)

Jesli podczas rozruchu napięcie gwałtownie spadnie wtedy na 99% doszło do zwarcia miedzy płytami.

 

Skoro juz raz się samorozładował to jest to wystarczajacy sygnał ze jego zywot doiegł końca.

 

Jesli przy dobrym aku sa problemy to winy szukałbym w stacyjce (kostce), oraz elektrozaworze na rozruszniku oraz fabrycznym alarmie ktory dostaje zimnych lutów i zaczyna blokowac silnik. Objawia sie to stale świecacą kontrolką świec żarowych.

Jeśli uderzymy ręką przy otwartych dzwiach w deskę rozdzielczą i dioda gaśnie wtedy trzeba wyjac moduł alarmu i poprawic luty na płytce.

Dodatkowo przekażnik N95 - 105???(juz nie pamiętam nr, taki wysoki co sie najbardziej grzeje) może niedomagac.

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem własnie napięcie i wyglada to tak :

 

Auto wyłączone nie pobiera prądu nic a nic

 

akumulator ma 10,5 V ( rozrusznik ani drgnie )

 

"doszło zwarcia miedzy płytami." mozesz troche rozwinąć temat ??

 

W aucie nie ma alarmu !!

Edytowane przez thomass15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli masz 10.5V to napewno jedna cela padła w aku. masz aku do wymiany. niestety... jeśli masz możliwość zamien się z kimś na aku albo podepnij się na kable. jeśli odpali to aku trzeba wymienić, ale dla pewności zobacz jeszcze czy czasem nie stało sie coś z alternatorem. jakas przycyzna tego rozladowania musiala byc, wiesz jak to zmierzyć ?

weź odepnij jedna kleme, przelacz miernik na pomiar prądu i włącz go szeregowo miedzy kleme a akumulator. powinno być koło 100-200mA jeśli jest więcej to padły diody w alternatorze. i robiac zwarcie wyssały aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprostu w miare upływu czasu i ładowan/przeładowań z płyt ołowianych wytrąca sie osad ktory zbierajac sie na dnie aku robi zwarcie między plytami przez co aku nagle i szybko tracą zycie...:D

 

a drugi przypadek jest wtedy gdy same płyty się zwichrują i jedna dotknie drugiej pomimo ze zastosowana jest przegródka z izolatora...

 

Jedyna naprawa to.. wymiana na nowy. O widzę że ziomal mnie uprzedził...masz nawet identycznego B4 jak mój..;-) pozdrowka

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"weź odepnij jedna kleme, przelacz miernik na pomiar prądu i włącz go szeregowo miedzy kleme a akumulator. powinno być koło 100-200mA jeśli jest więcej to padły diody w alternatorze. i robiac zwarcie wyssały aku." z tego co pamiętam to było 0 !!

Edytowane przez thomass15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aku ma 10.5 to przy rozruchu spadnie do 5V wiec ani drgnie. zobacz ten prąd spoczynkowy, jeśli możesz oczywiście;) żeby wykluczyć alternator. a dioda moze mrugać z wielu przyczyn, może zbyt niskie napięcie komputer wyłapuje i dlatego miga, tego nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jakieś 10 min temu odczepiłem 1 kleme ( + ) i szeregowo połączyłem kleme z aku. i na mierniku było 0 !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przełączyłeś miernik na mierzenie prądu ? może głupie pytanie ale warto zapytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmmmm wydaje mi się ze tak elektryk to ze mnie nie jest ale sprawdziłem na kazdym mozliwym pomiarze A. i nic nie pokazało chyba ze coś miernik walnięty

 

Warto tu jeszcze zaznaczyć ze jak mi 1 raz nie odpalił kilka dni temu i po przejechaniu 70 km zgaszeniu silniki i ponownym go odpaleniu za ok 10 min odpalił bez zadnych problemów

 

 

 

Ale nic wielkie dzieki z tego co widze to bedzie to aku. bo swoje lata tez juz ma :)

Edytowane przez thomass15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miernik może prądu nie pokazac przy maxymalnym rozładowaniu aku. Zresztą widac po napieciu ze aku padł totalnie, tak się czasem dzieje i nic z tym nie zrobimy. co innego rozładowanie a co innego zwarcie na płytach.

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jeśli ma już swoje lata to bardzo prawdopodobne ze to poprostu aku padł. jeśli pokazał :zero: to znaczy ze nia pobiera prądu, teoretycznie ale jakieś "grosze" powinien pobierać chociażby do pamieci zegarka, pamieci radia, itp, z tąd ten prąd spoczynkowy. wymieć aku i jeśli dalej coś bedzie sie działo to wtedy wal śmiało ;) jak juz kupisz nowy aku to zobacz czy masz dobre ładowanie, zmierz napięnie na aku przy załączonym silniku, powinno wskazac koło 13.7-14.1V bo widze że masz diesla:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w passacie b3 1.9TD z 1993r. i kupiłem nowy akumulator i tez to nic nie pomogło dalej cos rozładowuje akumulator, ale jest taki sam objaw ze rozrusznik wcale nie kręci i dioda od świec mruga..

 

---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 22:30 ----------

 

Musze to zrobić tylko nie mam czasu bo od rana do wieczora pracuje. Robię cos takiego że codziennie zdejmuje klemy na noc i wtedy rano przy odpalaniu jest ok:), czyli w moim przypadku ewidentnie cos rozładowuje akumulator. Ja radziłbym Tobie wstrzymać sie z kupnem nowego akumulatora i spróbowac zrobic tak samo, ale to juz Twoj wybór..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to weź sobie zmierz prąd spoczynkowy, może masz na czymś przebicie i dlatego rozladowuje Ci akumulator, a jesli nie masz pojęcia jak to popros kogoś kto z miernikiem mial juz do czynienia ;) jakiś powód rozładowywania musi być!!,

pozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość konradz

cześć,

Mój pierwszy post na forum :)

 

Podpinam się pod wątek, problem jest dosyć podobny do kolegi thomass15.

 

Z tym, że oprócz dźwięku, który jak mi się wydaje dochodzi z okolicy bezpieczników (jak się je dotknie to czuć wibracje) to jeszcze wariuje obrotomierz - skacze 10 - 0, czasem więcej.

Akumulator był niemal całkowicie wyładowany, radio nie włączyło się, światła ledwo co.

 

Problem pojawił się po raz pierwszy, po trzech dniach postoju. Wcześniej mimo dłuższych postojów i w niższych temperaturach nie było problemu.

 

Z racji tego, że pierwszy raz zostawiłem go z zablokowaną kierownicą zastanawiam się czy gdzieś w tych okolicach nie doszło do zwarcia...

 

Jutro zaopatrzę się miernik i spróbuję coś pokombinować. Może macie jakieś dodatkowe sugestie oprócz tych powyżej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z zablokowaną kierownicą
kieorwnica nie ma nic wspólnego:) blokada kiery to tylko taka metalowa zasówka która zaskakuje w szczeline i przekrecajac kluczyk cofa się dzięki czemu można krecic kierownica:) wiec kiera odpada:) jak bedziesz miec miernik i zalatw jakis inny akuś żeby był sprawny to pomierz co umisz, bedziesz wiedziec czy jest jakies zwarcie... pozdraVWiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ma 1,5 roczny aku. Po trzech dniach jest zupełnie rozładowany. Wiziąłem miernik i wpiąłem go miedzy kleme plusową a akumulator (+) http://i.frazpc.pl/pliki/2002/artykuly/art383/042.JPG ustawiłem miernik na 10 w amperomierzu i mi pokazało 0,18. w jaki sposób sprawdzić jak mi dalej Ciągnie prąd??

Edytowane przez walus501

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności