Skocz do zawartości
Turbolot

Sprawdzenie przebiegu interfejsem - Passat B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Czytałem swego czasu (na pewno w tym dziale) opis jak sprawdzić przebieg fejsem w sterowniku (o ile był zmieniony tylko na liczniku).

Niestety nie mogę znaleźć tego tematu.

Może ktoś ma link lub napisze raz jeszcze.

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vag Com: wybierasz [Funkcje dodatkowe]-: [kontrola przebiegu (EDC-15)] a następnie przycisk [Odczytaj]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam vag com'a i takiej opcji.

 

Z tego co pamiętam to opis był dużo bardziej skomplikowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Vag Com: wybierasz [Funkcje dodatkowe]-: [kontrola przebiegu (EDC-15)] a następnie przycisk [Odczytaj]

niestety ale EDC 15 tego nie obsługuje w passku B6 i innych po CANie ;)

VCDS od wersji 908.0, narazie do 908,1 ma już EDC 16.

Pozdrawiam

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EDC16 miały najnowsze diesle na PD. CR w Passacie 3C to już EDC17.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EDC16 miały najnowsze diesle na PD. CR w Passacie 3C to już EDC17.

mój VCDS (EDC16) bez problemowo łączy się z moim i wieloma innymi passkami 3C, a troszkę, zanim kupiłem swojego się tego nasprawdzałem ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki oparte na CR montowano w Passatach dopiero od ok. 2008 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

czy ktoś może mi powiedzieć czy można jakoś sprawdzić przebieg swojego auta???

słyszalem ze w serwisie nie chcą udzielić tej informacji

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

czy ktoś może mi powiedzieć czy można jakoś sprawdzić przebieg swojego auta???

słyszalem ze w serwisie nie chcą udzielić tej informacji

 

pozdrawiam

 

 

 

 

temat przeniesiony-połączony. Blop

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

czy ktoś może mi powiedzieć czy można jakoś sprawdzić przebieg swojego auta???

słyszalem ze w serwisie nie chcą udzielić tej informacji

 

pozdrawiam

 

slyszales tak w serwisie czy slyszales ze ktos tak gdzies mowil?

moze po prostu przedzwon do jakiegos aso i sam zapytaj bo nie widze powodu dla ktorego nie mieliby udzielac takiej informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś może mi powiedzieć czy można jakoś sprawdzić przebieg swojego auta???

słyszalem ze w serwisie nie chcą udzielić tej informacji

Bzdury-jeśli auto jest na Ciebie zarejestrowane (możesz udokumentować dowodem rejestracyjnym), to nie ma problemu z uzyskaniem historii serwisowej-koszt to 50zł za wydruk, z tego co pamiętam. Jeśli w najbliższym Tobie ASO tego nie zrobią, to szukaj w kolejnym.

A jeśli chodzi o odczyt ze sterownika, to jak koledzy wyżej już pisali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam,czasem lepiej żyć w nie świadomości...:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak się zastanawiam,czasem lepiej żyć w nie świadomości...

 

No dokładnie!!

To tak jak z żoną - jest inna niż wszystkie :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czyli jak moze byc tak ze wartosci na zegarach a w sterowniku sa rozne?

Nie ma mozliwosci zmiany tego?

chociaz moze lepiej tego nie wiedziec ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest taka możliwość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KOledzy to napiszcie jaki interfejs nalezy miec i gdzie nalezy szukac tej opcji - aby zobaczyc ile km jest w sterowniku.

Z gory dżinks!.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VCP+k odczytuje przebieg ze sterownika EDC 16 i EDC 15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W VCDS(wer.106): Applications>EDC15-16 milage

Tam można sprawdzić kilometraż w sterowniku silnika i może się on nieco różnić od wskazań licznika(podają, że ok. 5%). Jeżeli różnica jest większa to na bank coś było kombinowane. Ale jeżeli licznik "korygował" spec to z całą pewnością "ustawił" też w sterowniku silnika. VCDS'em tego nie zrobisz a jedynie sprawdzisz przebieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B6 2.0 TDI-PD ma tylko przebieg w ECU, dlatego jest tyle Passatów z małym przebiegiem :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W VCDS(wer.106): Applications>EDC15-16 milage

Tam można sprawdzić kilometraż w sterowniku silnika i może się on nieco różnić od wskazań licznika(podają, że ok. 5%). Jeżeli różnica jest większa to na bank coś było kombinowane. Ale jeżeli licznik "korygował" spec to z całą pewnością "ustawił" też w sterowniku silnika. VCDS'em tego nie zrobisz a jedynie sprawdzisz przebieg.

 

 

Czyli jak ktoś kto się na tym zna cofnął licznik, nie można sprawdzić rzeczywistego przebiegu?

A czy można to jakoś mniej więcej oszacować w VW zczytując np. motogodziny pracy czy inne dane?

 

Znalazłem gdzieś w necie taki artykuł:

"Nowoczesne samochody mają wiele urządzeń elektronicznych, które zapisują na potrzeby serwisantów (a czasem producenta - analizuje on różne informacje statystyczne zbierane podczas przeglądów gwarancyjnych) szereg informacji, które wprost lub pośrednio mówią o prawdziwym przebiegu auta. Stacyjka pamięta, ile razy uruchamiano silnik, a pompa hamulcowa rejestruje każde dotknięcie pedału hamulca. Jeśli wiemy, że statystycznie kierowca korzysta z hamulca dwa razy na kilometr jazdy, a pompa zarejestrowała 600 tys. hamowań, można oszacować, że auto pokonało 300 tys. km.

Ale to nie wszystko! Układ kontroli emisji spalin wie, ile zużyto dodatku paliwowego i kiedy należy wymienić filtr cząstek stałych. Sterownik silnika zapisuje każdą dolewkę oleju i każde podłączenie diagnoskopu - zarówno zarejestrowanego, jak i wyposażonego w ukradzione oprogramowanie. Radioodtwarzacz przechowuje dane o błędach, np. zacięciu się płyty, i powiązuje je z przebiegiem. "

 

Czy któreś z takich rozwiązań stosuje może VW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności