Skocz do zawartości
Kristof

VW Passat 1,9TDI 130KM 2002r wyje skrzynia biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś spotkał się z takim problemem - od kilku tygodni wyje mi skrzynia biegów (6-biegowa) bez względu czy jadę na luzie czy na biegach. Na początku nie było to zbyt głośne ale teraz słyszę już to wewnątrz auta. Podnosiliśmy auto na podnośniku i na wolnych obrotach na 3 biegu koła się kręciły - mechanik stwierdził że to może być coś w mechaniźmie różnicowym bo właśnie z tego miejsca dobiegał hałas.

Czy opłaca się to naprawiać czy lepiej wymienić całą skrzynię biegów ???

Stan oleju w skrzyni biegów oczywiście jest właściwy.

Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem wyjącą w Galancie i wymieniłem na używkę. Koszt 1500zł z robocizną.

Ale VW z 2002r. hmm poszukaj używki z montażem i gwarancją uruchomieniową tak jak ja zrobiłem żeby nie mieć niespodzianek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Mozna naprawiać bo to bardzo dobre skrzynie i wyjątkowo rzadko zdarzają się im usterki.

Używka to koszt około 600zł a nowa to 1100-1200zł.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że zastanawiam się nad naprawą tej skrzyni w ASO VW - tylko zastanawiam się ile może to kosztować. :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Napewno dużo więcej niż zakup nawet nowej skrzyni na rynku spoza ASO. Pozatym gwarantuję, że w ASO będą "próbowali" naprawić Ci tę skrzynię ludzie, którzy nie potrafią prawie niczego naprawić. Potrafią tylko wymienić. Zwróć uwagę na to, że w ASO specjalistów i fachowców mechanikó już daaawno nie ma. Ci, którzy byli tam przez lata obecnie działają na swój rachunek.

 

Poszukaj lepiej w swojej okolicy dobrego warsztatu, który zajmuje się remontami silników, skrzyń i zawiasów. Jak nie ma to pokuś się nawet o dalszy wyjazd lub naprawę wysyłkową w specjalistycznym zakładzie. Poszukaj np. zakładu Bodex Bogumiła Wargenaua (jeden z lepszych mechaników w kraju odtakich robót) i zapytaj jego o możliwość naprawy.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko żebyś nie zwlekał zbyt długo,bo skoro wyje to na 99% jest to któreś łożysko.Jak łożtsko się rozleci,a części z niego dosatną Ci się między choinki lub inne zębatki,to raczej nie będzie czego naprawiać. :kwasny:

Ps.Wymiana łożyska to nie jest jakiś wielki problem,więc raczej naprawiać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dokładnie takie same objawy miałem u siebie

Rozebraliśmy skrzynię u mechanika - padło łożysko na koszu mechanizmu różnicowego

Koszty to ; łożysko 225zł

wymiana z olejem i uszczelniaczami 650zł

Finał - zupełna cisza w samochodzie - polecam zrobienie skrzyni a nie wymianę

W ASO koszt remontu to 1700zł + części lub wymiana skrzyni 12000zł (starą trzeba zostawić w ASO ) PASSAT 1,9 TDI 130KM 2003r(skrzynia 6)

Pozdrawiam Waaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za zainteresowanie moim temeatem, więc jeżeli to możliwe to proszę jeszcze polecić mi jakiś dobry warsztat na dolnym śląsku a najlepiej w okolicy Jeleniej Góry.

 

WSZYSTKIEGO DOBREGO W NOWYM 2007 ROKU !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt nie może mi polecić dobrego warsztatu w mojej okolicy więc dzisiaj podzwoniłem po serwisaach ASO - najtaniej jest we Wrocławiu u Wojtanowicza.

Demontaż, montaż i naprawa - 800zł + części. I chyba tam pojadę.

Jak autko będzie naprawione to opiszę co dokładnie było uszkudzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Odebrałem swojego Passata z :vw: ASO VW z Wrocławia. Jestem zadowolony z naprawy bo wszystko znowu śmiga jak należy, tzn. w aucie jest cichutko.

Faktycznie powodem wycia skrzyni biegów były łożyska na mechanizmie różnicowym.

Zastanawiam się co było powodem tego, że te łożyska tak szybko się zmęczyły (przebieg 136500km). Serwisant w ASO VW też nie potrafił mi odpowiedzieć na to pytanie.

Jedyne co mi się nie spodobało to cena: całkowity koszt naprawy (demontaż, naprawa,montaż) + częsci + olej = 2500zł no i dostałem 24 miesiące gwarancji.

 

Gdybym kupił używaną taką skrzynię to koszt 1500zł niby z gwarancją rozruchową sprzedającego i małym przebiegiem + opłata za wysyłkę jakieś 100zł + demontaż i montaż skrzyni w zwykłym warsztacie samochodowym kolejne 300zł = 1900zł.

Niby 600zł mniej, ale co by było gdyby okazało się że "nowa" skrzynia też nie działa jak należy?? Oczywiście mógłbym ją oddesłać sprzedającemu, ale od tego momentu zaczęły by się wielkie nerwy :mur: a koszta przewyższyłyby remonnt w ASO VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam paska z 2002 131KM skrzynia 6-biegowa i też mi wyje, coraz głośniej. Na świeta wracam do PL i w tym tygodniu musze wymienić skrzynie, bo aktualnie jestem w Holandii i tu nie znają takiego czegoś jak wymiana łożyska. Skrzynia używana - koszt ok 500-700euro:/ Nic nie poradze, raz sie żyje, mechanik stwierdził ze skrzynia do wymiany. Okaże sie pod koniec tego tygodnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mam paska z 2002 131KM skrzynia 6-biegowa i też mi wyje, coraz głośniej. Na świeta wracam do PL i w tym tygodniu musze wymienić skrzynie, bo aktualnie jestem w Holandii i tu nie znają takiego czegoś jak wymiana łożyska. Skrzynia używana - koszt ok 500-700euro:/ Nic nie poradze, raz sie żyje, mechanik stwierdził ze skrzynia do wymiany. Okaże sie pod koniec tego tygodnia.

a skąd wiesz,że nie kupisz takiej samej jaką masz;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czwartek wracam do Polski - 1200km przedemną :/ I to mnie troche martwi. Po powrocie mam tydzień czasu, dużo spraw do załatwienia i wymiana skrzyni na inną wydaje się najlepszym wyjściem w takiej sytuacji. Jak bede mieć więcej wolnego czasu to dam moją obecną skrzynie do remontu, prawdopodobnie te łożyska sie posypały. Wymienie ją spowrotem a tą kupioną opcham gdzieś dalej. Oby to nie był kot w worku...A pozatym dostaje chyba 3 miesięczną gwarancję rozruchową, sprawdzimy po montażu, jak coś bedzie nie tak, to przyjade powoli na mojej do PL i wtedy auto w warsztat :/// Części są pewne, mechanik który zamówił skrzynie zawsze bierze części od tych gości i nigdy sie nie zawiódł, oby tak było z skrzynią.

Edytowane przez SeM@PassatB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne! Jeśli ktoś ma te same objawy, to łożyska w skrzyni do wymiany, wymieniłem całą skrzynie i cisza! Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też coś wyje ze skrzyni, tylko, że wyje tylko podczas hamowania silnikiem, przy przyspieszaniu lub wciśnięciu sprzęgła wycie ustaje. Wycie tym głośnijesze im większe obroty silnika i prędkość auta i im wyższy bieg.

 

Czu to także wina jakiegoś łożyska w skrzyni?

 

Ile jest typów łożysk w takiej skrzyni (6-bieg GVS, silnik 131KM TDI, rocznik 2004) i jakie są orientacyjne ceny takich łożysk. W serwisie z ciekawości pytałem o nową skrzynię to wypalili, że 14300zł pod warunkiem, że starą oddam :D

 

Czy jeśli mam skrzynię GVS to może ktoś mi podać jakiś numer katalogowy takiej skrzyni, żeby pomóc mi w ewentualnych poszukiwaniach skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jeśli mam skrzynię GVS to może ktoś mi podać jakiś numer katalogowy takiej skrzyni
Proszę bardzo 01E 300 049 TX w/g ETKI część wymienna czyli musisz przywieźć starą i za nią dostajesz nową. Ale myślę że nie będziesz szukał nowej. ;) Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też coś wyje ze skrzyni, tylko, że wyje tylko podczas hamowania silnikiem, przy przyspieszaniu lub wciśnięciu sprzęgła wycie ustaje. Wycie tym głośnijesze im większe obroty silnika i prędkość auta i im wyższy bieg.

 

Czu to także wina jakiegoś łożyska w skrzyni?

 

Ile jest typów łożysk w takiej skrzyni (6-bieg GVS, silnik 131KM TDI, rocznik 2004) i jakie są orientacyjne ceny takich łożysk. W serwisie z ciekawości pytałem o nową skrzynię to wypalili, że 14300zł pod warunkiem, że starą oddam :D

 

Czy jeśli mam skrzynię GVS to może ktoś mi podać jakiś numer katalogowy takiej skrzyni, żeby pomóc mi w ewentualnych poszukiwaniach skrzyni?

tu raczej mechaniz róznicowy kola talerzowe atak i bierne maja za duzy luz i wyja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam jak zdecydujesz się na skrzynkę to kup od 2,5 tdi,bardzo fajna skrzynka i dłuższe biegi,daj znać to podam symbol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To skrzynia z 2.5 pasuje do 1.9 i na odwrót ?:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdaje mi się że nie, a pozatym to chyba silnik bedzie miał problemy żeby rozhulać pasiaka, inne momenty obrotowe itp. Ekspertem nie jestem, ale coś mi się o uszy obiło że źle wróży taka zamiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności