Skocz do zawartości
patrick031992

Problem z nawiewem (b4 climatronic)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z nawiewem w passacie b4. Problem wygląda tak, iż powietrze wydostaje się tylko z kratek, a z otworów przy szybie i przy nogach niestety już nie. Proszę o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odczytaj błędy z climatronik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. A, zapomniałem dodać, ze czasami w kratkach pojawiają się kawałki czarnej, klejącej gąbeczki. Czy to może mieć związek z awaria?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gabka to z klapek i raczej nie powinna byc tego przyczyna choc jak gdzies wlazla i zaklinowala klapke ale malo prawdopodobne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy dochodzi podcisnienie do silniczka regulacji klapy o to chodzi i wogole czy dochodzi do modulu podcisnienia i czy sam modul jest sprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to co mateusz napisał ale nie rowijałem bo było już wielokrotnie na ten temat na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale podciśnienie nic do tego nie ma, rozdziela tylko powietrze na nogi lub szybę. Silniczek elektryczny steruje powietrzem na kratki lub nogi/szyba

 

---------- Post added at 10:12 ---------- Previous post was at 10:07 ----------

 

patrick031992 przyjrzyj się silniczkowi klapy głównej, tutaj masz zdjęcie gdzie go szukać:

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=246077&postcount=33

 

A najlepiej odczytaj błędy z climatronika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie znałazłem dokładnie takiego samego problemu podepnę się tutaj.

 

Mam dwa błędy w climatronicu:

 

4131 - silnik nastawnika klapy spiętrzajacej

3224 - wyłącznik ciśnieniowy klimatyzcji

 

Znalazłem i przeczytałem to: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=246077&postcount=33

 

Jednak niewiele wniosło to do sprawy? Gdzie szukać tych rzeczy w aucie?

 

Dodam, że niewiem ile jest czynnika w klimie (dopiero się wybieram na test i nabicie);

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyłącznik ciśnieniowy jest mniej więcej w miejscu w którym przewody od klimy wchodzą z komory silnika do kabiny (wkręcony w jeden z przewodów ma kostkę 4 pinową) -wskazuje ciśnienie w układzie klimy. może oznaczać brak gazu w klimie

silnik nastawnika klapy spiętrzającej steruje klapką która jest pod filtrem przeciw -pyłkowym a silniczek jest z boku tej klapki - od środka auta patrząc - po zdjęciu osłony przykrywającej dmuchawę nawiewu; silniczek jest po prawej stronie skrzynki nawiewu

coś nie potrafię się wysłowić - tu masz obrazkowo -element nr1

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=246077&postcount=33

ale nie wiem czy wyciągniesz go bez wyjmowania całej skrzyni nawiewu (sprawdź kostkę łaczeniową). Po przekręceniu kluczyka klapka pod filtrem przeciwpyłkowym powinna się poruszyć (procedura sprawdzenia sprawności układu)

nie spiesz się z napełnianiem układu najpierw raczej musisz zrobić silniczek klapy

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to właśnie chodziło. Przyajmniej wiadomo czego szukać. Dzięki wielkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam może mi ktoś powiedzieć jak sie dostac do silnika nastawienika klapy do regulacji temperatury w passacie b4 dodam ze mam climatronic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam może mi ktoś powiedzieć jak sie dostac do silnika nastawienika klapy do regulacji temperatury w passacie b4 dodam ze mam climatronic

Czytaj wyżej i odwiedź zamieszczone linki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potrzebuje silnika nastawienika klapy do regulacji temperatury jezeli ktoś ma niech pisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem kilka tematów tutaj na forum - wiem już, co oznacza błąd 4131, gdzie jest owy silniczek, gdzie jest klapka, jak się do tego dostać. Ale zapytam jeszcze inaczej - mam ten błąd od samego początku, czyli ponad dwa lata i klima normalnie działa, więc czy za wspomnianym tutaj "sprawdzeniem" układu po zapłonie owy silnik i klapka mają jakieś zadanie? Powiem wprost - skoro normalnie układ działał, to nie wiem, czy mam to robić już, czy sobie mogę poczekać ileś tam czasu i się nie martwić (tak - wiem, nie martwiłem się już dwa lata :P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności