Skocz do zawartości
Gość malgosia

Automatyczna skrzynia biegów - nie zmienia biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość malgosia

Witam,

Mam nadzieję, że Wy mi coś doradzicie, bo już sama nie wiem co zrobić.

Małż wyjechał, a facet w zakładzie, w którym zajmują się automatycznymi skrzyniami chce mi wymienić wszystko co się da i skasować za to kupę kasy.

Problem jest następujący:

Samochód źle zmienia biegi, tzn. nie zmienia ich wtedy kiedy powinien. Silnik wyje a bieg nadal nie zmieniony. Dotychczas zmiana biegu następowała przy około 1800 obrotach. Teraz przy 40k/h obrotów jest 2000 i dalej biegu nie zmienia.

Bardzo wzrosło spalanie paliwa, średnio aż do 15l/100 i to na trasie.

Czekam niecierpliwie na jakieś rady, bo zbankrutuje na paliwo ;)

Acha i to jest disel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam tarczki sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczoł od najprostrzej rzeczy.Trzeba pojechać na VAG'a Koszt 50zł i powinno wyjść.Silnikiem steruje komputer i w przypadku skrzyni automatycznej jest tak samo!Trzeba pokasować błędy i wgrać program sterowania skrzynią.Jak wyskoczy błąd na skrzyni,samochód automatycznie przechodzi w stan awaryjny.Czyli taki tryb że autko kosztem paliwa i mocy powinno dotoczyć się do najbliżeszego warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym zaczoł od najprostrzej rzeczy.Trzeba pojechać na VAG'a Koszt 50zł i powinno wyjść.Silnikiem steruje komputer i w przypadku skrzyni automatycznej jest tak samo!Trzeba pokasować błędy i wgrać program sterowania skrzynią.Jak wyskoczy błąd na skrzyni.Samochód automatycznie przechodzi w stan awaryjny.Czyli taki tryb że autko kosztem paliwa i mocy powinno dotoczyć się do najbliżeszego warsztatu.

Zgadzam się pierwszo VAG a potem dokładne sprawdzanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malgosia

Dzięki.

VAG to przypuszczam komputer :zawstydzony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapoznaj sie z tym tematem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem, autko biegi zmienia, tylko że dzieje się to przy wyższych obrotach niż zwykle?? Jeśli tak to może po prostu przełączyłaś na tryb "S".

 

Wiem, że to brzmi banalnie ale najłatwiej o takie najprostsze błędy.

 

Powodzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malgosia
[...]może po prostu przełączyłaś na tryb "S".

 

A może coś bliżej na ten temat?

To nie jest dziedzina, na której się znam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o przełącznik trybu pracy skrzyni.

 

- "E" - tryb ekonomiczny ( zwany trybem emeryt - bardzo mi się nazwa podoba :rotfl: )

- "S" - tryb sport - zmienia biegi przy wyższych obrotach.

 

U mnie jest to pokretło z dwiema pozycjami. Niektóre auta mają ten przycisk na dźwigni. Nie wiem jak dokładnie wygląda to u Ciebie, ja mam starszy model - B3 i . Może ktoś z Forumowiczów podpowie??

 

Może być oczywiście 100 przyczyn, ale eliminacja tej jest najłatwiejsza.

 

Powodzenia

 

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malgosia

Hm, nie mam pojęcia gdzie ten przycisk może się u mnie znadować :/

Ja mam model z '99.

Poszukam, ale może rzeczywiście ktoś mógłby podpowiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli brak "czytelnie" oznakowanego przełącznika oznacza to, że sterownik przełącza się pomiędzy trybami E/S automatycznie na podstawie m. in. dynamiki wciskania pedału przyśpieszenia.

Proszę postarać się o diagnozę stanu oleju (stopień zanieczyszczenia/zuzycia/ilość) w skrzyni zarówno przy silniku zimnym jak i ciepłym. (dobry warsztat nie powinien wziaść za tę usługę wiecej niż kilkanascie zł - diagnoza)

... a tak wyglada odpowiednio olej nowy i przepracowany

atf_05_fluid.jpg

 

Proszę postarać się ustalić jaki rodzaj skrzyni ma Pani ZF 5HPxxxx, ZF 4HPxxxx, być może któryś z kolegów wtedy udzieli bardziej konkretnych porad.

 

PS

jeżeli jest to wina skrzyni to wymiana oleju jest najtańszą możliwą "naprawą", która jednak może kosztowac kilka stówek !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malgosia

Jeżeli chodzi o olej, to on nie może być przyczyną, ponieważ był wymieniany latem.

Do pozostałych rad się zastosuję ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności