Skocz do zawartości
prezes2117

Wentylator od chlodnicy klimy

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowilem zalozyc nowy temat ktory dotyczy wentylatora od chlodnicy klimy.

Przeszukalem cale forum ale nie znalazlem odpowiedzi na moj problem:mad:

Wiec prosze nie przenosic do smietnika bo szukalem po wszystkich mozliwych watkach. Sporo czasu nad tym spedzilem.

 

A wiec: Sprawdzilem bezpiecznik 40A i podociskalem przekazniki. Wyjolem wentylator od chlodnicy klimy (ten maly z lewej patrzac z przodu) rozebralem go, wyczyscilem, podlaczylem na krutko i DZIALA:D:p:cool:.

Ale jak juz podpialem pod wtyczke, odpalilem auto klima na tryb auto i wentylator.......nie dziala:(:mad::confused:.

Macie moze jakies pomysly koledzy co moze byc nie tak:confused:?????

 

Z gory dzieki:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy masz prąd we wtyczce do wentylatora? I na pewno nie wszystko czytałeś co jest na forum kolego :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznij od diagnostyki klimy vag-iem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie posiadam VAG'a ale zrobilem diagnostyke reczna na klime i nie bledow. znaczy nie pokazuje zadnych.

Nie sprawdzalem czy mam prad bo nie mam odpowiednich narzedzi:(.

No dobra, prawie eszystko czytalem ale spedzilem na forum 5 godzin

Edytowane przez prezes2117

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzalem czy mam prad bo nie mam odpowiednich narzedzi:(.

Nie masz kawałka kabla i żarówki na 12V? Nie żartuj :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem podobny problem z tym wentylatorem tzn: w momencie gdy jechałem na trasie było wszystko ok ale gdy wpadałem do miasta klima się wyłączał i włączała ponieważ nie działał wentylator.Wyjąłem nieszczęsne urządzenie rozebrałem wyczyściłem i wymieniłem szczotki gdyż były zjechane pomogło działa do tej pory:).Ale oriętowałem się jaki jest koszt takiego wentylatora, jest zamiennik w cenie 195zł oryginalny kosztuje ok 350zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kolego!

Ja miałem taki problem, że nie było wolnych obrotów i przyczyną była opornica więc i tu może być to samo tylko Ty nie masz ani wolnych, ani szybkich obrotów.

Opornica (rezystor) jest pod lewą podłużnicą z przodu. (nie ciekawe podejście z kluczykiem ).

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo u siebie ale doszedłem u mnie gdzie jest problem otóż przy samym wiatraku od srodka ida kable i one nie łączą myślałem że sie przerwały na zgięciach ale nie u mnie wystarczyło je wepchnąć trochę i działało przez chwile mam pytanko co trzeba rozebrać żeby wymienić ten felerny wiatrak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie masz kawałka kabla i żarówki na 12V? Nie żartuj :D

Jakas zarowka by sie znalazla;)

A jak to jest z zalaczaniem sie jego???? Ma sie zalaczyc od razy po odpaleniu czy po jakims czasie????? Bo na watkach jest kilka wersii.

 

---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:42 ----------

 

Mam to samo u siebie ale doszedłem u mnie gdzie jest problem otóż przy samym wiatraku od srodka ida kable i one nie łączą myślałem że sie przerwały na zgięciach ale nie u mnie wystarczyło je wepchnąć trochę i działało przez chwile mam pytanko co trzeba rozebrać żeby wymienić ten felerny wiatrak?

U mnie byla jedna sruba ktora odkrecilem na samej gorze. Potem odlaczasz wtyk kolo zbiorniczka od wspomagania i wyciagasz kabel (jest zamocowany na paru wciskach).

Wtedy obracasz wentylator w prawo patrzac z przodu i wyjmujesz;). A odkrec jeszcze plastik od wlotu powietrza (latwiejszy dostep)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z zalaczaniem sie jego???? Ma sie zalaczyc od razy po odpaleniu czy po jakims czasie????? Bo na watkach jest kilka wersii.

 

Wersja jest jedna. Wentylator się włącza, jeśłi włączona jest klimatyzacja. Czyli w trybie ECON - wiatrak ci się nie włączy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima jest na auto:).

Dzieki za odp jutro przetestuje zarowka i dam znac:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klima jest na auto:).

Więc wiatrak powinien się właczyć zaraz po odpaleniu silnika. Oczywiście jeśli jutro nie będzie poniżej 4 stopni :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, umnie temperaturka powyzej 14C.:)

A co bedzie jesli np nie bedzie napiecia na tej wtyczce????

Co wtedy moze byc????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co bedzie jesli np nie bedzie napiecia na tej wtyczce????

Co wtedy moze byc????

Szukasz po kablu dalej w góre, czy nie jest gdzieś przerwanya potem jeszcze raz dokłądnie sprawdzasz przekaźnik i bezpiecznik. Moze gdzies przy samych zabezpieczeniach cos nie łączy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukasz po kablu dalej w góre, czy nie jest gdzieś przerwanya potem jeszcze raz dokłądnie sprawdzasz przekaźnik i bezpiecznik. Moze gdzies przy samych zabezpieczeniach cos nie łączy.

Jutro na to jeszcze raz wszystko zerkne i dam znac jak do czegos dojde:).

Dzieki wielkie jak na razie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak nie będzie prądu na kablu to nic innego nie wymyślisz. No sterownik klimy to juz ostateczność raczej, ze sygnału by nie dawał. To się raczej baaaardzo rzadko zdarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kolego prezes , masz wiele szczęścia bo tu na forum jest jeden taki moderator ,że śmietnikuje wszystko co już było kiedys napisane - śmieć mu do grobowej deski i jego passatowi również bo ja po takich pytaniach zarobiłem upomnienie , śmietnik i sam po kablach musiałem dochodzić wszystkiego .

A tobie radzę co następuje :

- wyjąc wtykę od wentylatora (z prawej strony koło zbiornika z płynem hamulcowym pod taką czarną osłoną - dwa grube kabelki czerwony i czarny )

- następnie podłączyć na krótko przewodami wtyk wentylatora do akumulatora -jeśli nie kręci się to masz kłopot z szczotkami na komutatorze wentylatora , u mnie były wyjechane do zera da to się rozebrać i wymienić na nowe , zamawiałem w firmie koszt około 50 zł komplet z przesyłką 7x8x17 mm takie szukaj a byle czego nie wkładaj bo ci pójdą po miesiącu a i jeszcze jedno , delikatnie rozpinaj zaciski aluminiowe na korpusie bo trzeba je ponownie zakuć po wymianie .

- a jeśli wentylator Ci zagra a po podłączeniu do wtyczki nie będzie kręcił to masz opornicę spaloną , kolega Viki pisał powyżej za wolne i za szybkie obroty jest odpowiedzialna opornica pod lewą podłużnicą z przodu patrząc w kierunku jazdy - ciążki dostęp ale da rady ( wsześniej trzeba odpiąc kolanko interculera i spuścić płyn z chłodnicy i wypiąc wężyk z w/w chłodnicy koło opornicy - bo cholernie trudny dostęp.

A wentylator powinien Ci zagrać wówczas kiedy masz sprawne szczotki odpowiednią ilość gazu i sterowanie sprawne wówczas po załączeniu AUTO na panelu i włączeniu silnika powinien wentylator kręcić na wolnych obrotach .

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No kolego prezes , masz wiele szczęścia bo tu na forum jest jeden taki moderator ,że śmietnikuje wszystko co już było kiedys napisane - śmieć mu do grobowej deski i jego passatowi również bo ja po takich pytaniach zarobiłem upomnienie , śmietnik i sam po kablach musiałem dochodzić wszystkiego .

Zajefajny tekst :rotfl::padam:

 

A tobie radzę co następuje :

- wyjąc wtykę od wentylatora , następnie podłączyć na krótko przewodami wtyk wentylatora do akumulatora

Już to przeciez robił - za szybko czytasz :D

a co do reszty to zobaczymy co..... dziś znajdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak, zlozylem calkiem wentylator (sktecilem go ale jeszcze nie zalozylem), podlaczylem na krutko i.....hula jak ta lala:p :cool: .

Podlaczylem do wtyczki i tak jak wczoraj....nie dziala. Mam wlasnorobna listwe z diod na 12V wiec podlaczylem. Prad jest, listwa mocno swieci:D. Ale na wszelkiwypadek wzialem jeszcze zarowke pozycyjna i podlaczylem najpierw w pagazniku i swieci potem pod wtyczke od wentylatora i......nie swieci :confused::eek: .

Wiemy wiec, ze jakies napiecie na tej wtyczce jest :638: . Wykluczam bezpiecznicz czy przetwornik i kable. Pozostaje opornica, ale tez nie jestem pewien czy to moze byc wina opornicy :confused: .

Co myslicie, co dalej :(:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, żeby sprawdzić opornicę bez jej wyciągania musisz wejść pod autko, zdemontować osłone silnika i przy lewej belce jest widoczna opornica. Żaróweczka, dwa kabelki i:

-na odpalonym aucie i trybie ECON napięcie nie dochodzi do żadnego styku (są trzy, bynajmniej u mnie ale ja mam AFN więc może być jakaś różnica) na opornicy (lub tylko jednego, nie pamętam dokładnie bo robiłem to wiosną)

-nastepnie też na odpalonym aucie włanczasz klime i teraz na styku zasilającym musi być napięcie i na jednym wyjściu (1 bieg wentylatora)

Gdyby było ciepło to po pewnym czasie na postoju załancza sie 2 bieg i wtedy napiecie jest na wszystkich stykach ale przy takich temp. zewnetrznych nie wiem czy to możliwe. U mnie wysiadła opornica i nie było 1 biegu.

Niestety, nie podam Ci koloru kabli który jest od czego ale myśle że się połapiesz

Jeśli wogule nie ma tam napięcia to musisz szukać wcześniej(przekażniki, wiązka, itd)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności