Skocz do zawartości
Gość Bula88

Swap w mk3 tdi silnika z Passata B5 tdi 130 HP PD

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bula88

planuje przekładke silnika z passata B5 130 konnego oznaczenia PD. zastanawiam się co trzeba przerzucic. czy skrzynia od mojego tdi 1z bedzie pasowac do tego silnika?? instalacja elektryczna tez musi być od passka?? a co z kompem tez?? czy np. jak bym zostawic od 1z czy w ogole bedzie chodzic ale bedzie mialo 90 koni?? a jak z przeniesieniem napędu?? potrzebuje wsyztskie informacje na temat swap'u tego silnika. wszelkie uwagi mile widziane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tego nie robilem ale na zdrowy rozsadek - cala elektryka i elektronika musi byc od konkretnego silnika (wiazka i komp). Skrzynia tez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bula88

a czy w silniku 130 konnym jest pompa czy pompowtryski??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompowtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bula88
Pompowtryski.

a czy sąone bardzo awaryjne?? ile moga srednio wytrzymac km??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytrzymac moga duzo, nikt ci nie powie przebiegu. Jednym pada po 20 tys km, innym po 300 tys km. Wszystko zalezy od eksploatacji - jesli nie maja jakiejs wady i pracuja z odpowiednim paliwem to nie bedzie problemow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

;) Powiem w skrócie - przekładaj wszystko silnik ze skrzynią, całą wiązkę i cały osprzęt elektryczny silnika oraz przeniesienie napędu (zawieszenie)

 

:!: Jeśli nie masz doświadczenia w temacie mechaniki pojazdowej - to efekt końcowy może być różny. Nie raz robiłem takie podmianki i eksperymenty, ale bez schematów i katalogów dla porównania parametrów bardzo trudno jest tego dokonać na oko - możesz popełnić wiele niewybaczalnych błędów, które mogą w przyszłości się zemścić.

 

:!: Jak będziesz rozmontowywał poszczególne elementy i elektronikę - zrób dużo zdjęć DOKŁADNYCH !!! (razem z numeracją i połączeniami) - aby móc w razie czego zerknąć na zdjęcie i mieć porównanie. Jest bardzo dużo podobnych elementów, które na pierwszy rzut oka są takie same lecz w środku jest zupełnie co innego. Zdjęcia nie raz mnie uratowały w takich przypadkach. Również będziesz miał pełną dokumentację przy składaniu wszystkiego do kupy lub awariach - a w razie niejasności - zdjęcie możesz pokazać na forum, będzie lepiej wiadomo jak możemy pomóc.

 

:!:Przed rozmontowywaniem: dobrze jest dokładnie umyć silnik i dolne jego elementy oraz zawieszenie - (rozmontowane części będą czyste - można zawsze odsprzedać), również zalecam przed odkręcaniem zawieszenia, poduszek silnika i skrzyni zaznaczyć punkty mocowania - czerwoną (odblaskową) farbą w sprayu. (punkty przydadzą się przy składaniu). zanim zaczniemy rozkręcać - najpierw odkręcamy półosie od kół (specjalnym kluczem przedłużonym metrową dźwignią). Elementy układu wydechowego, turbiny oraz śrub zawieszenia - polecam od razu spsikać WD40 - aby później nie poukręcać śrub. Półosie z przegubami przed montażem należy dokładnie oczyścić w benzynie ekstrakcyjnej. i nakładać nowy (specjalny smar do przegubów). Po spuszczeniu płynu z chłodnicy - również przepłukać cały układ wodą pod ciśnieniem (wypłucze wtedy wszystkie nieczystości a przy demontażu nie będzie się sączył tłusty płyn. Układ hamulcowy i wspomagania (wężyki) po odkręceniu od razu nakładać gumowe kapturki (takie jak do odpowietrzników). Oprócz zmiany numerów silnika w urzędzie drobna uwaga!!! - Komputer sterujący pracą silnika ma zakodowany na stałe numer nadwozia - i również parę innych elementów (upewnij się czy będziesz spał spokojnie!!! 8)

 

:!: Na forum jest wiele opisów dotyczących regulacji i postępowania w przypadkach wymiany elementów i zespołów i płynów - (tak samo należy postępować w przypadku - Zamiany).

 

:568: Książka może również być bardzo pomocna:

http://www.wkl.com.pl/oferta.php?kd=1&dzial=1&id=111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy chcesz to robic sam?musisz tyle wymienic że łeb urywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam laik jestem... ale silnik w Passacie jest ustawiony wzdłużnie... mam pewne obawy czy po wsadzeniu go w poprzek do Golfa mk3 Ci się to zmieści ;). Może lepszą bazą wyjściową będzie silnik i osprzęt z MK4 TDI 130km? Niby to samo, a jednak organizacyjnie wiele rzeczy może być łatwiejszych do zrozumienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności