Skocz do zawartości
Szagrat

Zawór sterujący cisnieniem turbo

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z wyciem tego zaworu... gdy odepne od zaworu wezyk podcisnienia to wycia nie slychac... co moze byc tego przyczyną ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to "wyciem?" mówimy o tym samym zaworze N75?

 

tam nie bardzo ma co "wyć" ;) to jest prosta konstrukcja, która przepuszcza ciśnienie z jednego krućca na drugi pod wpływem działania pola elektromagnetycznego. Opisz problem - czy masz spadek mocy, czy przeładowanie? Strzelam, ze albo nie o tym samym rozmawiamy, albo problem nie dotyczy N75, tylko coś Ci drży/ociera/wibruje... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór n75 to zawór odpowiedzialny za powrót spalin do komory spalania... chyba ze sie myle ? ten zawor o ktorym mowie to taki grzybek na turbinie cholera nie wiem jak go opisac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mylisz. N75 to zaworek (w sumie to część wykonawcza regulatora) odpowiedzialny za pracę turbiny -> dobra, grunt, że chodzi Ci o tzw. "gruchę", czyli siłownik, który steruję pracą kierownic (turbina o zmiennej geometrii) lub zaworu wastegate (klasyczna), w zależności do typu turbiny. A turbo pracuje bez problemu? I czy hałas występuje tylko na luzie? bo to dość dziwne, tymbardziej, że w tych rurkach na luzie nie występuje żadne ciśnienie... [w silniku benzynowym podczas pracy na biegu jałowego jest dość spore podciśnienie, to jeszcze bym coś powiedział, ale w tdi?]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawor n75 sluzy do sterowania geometria lopatek w turbinie i tak jak kolega wczesniej napisal tam nie ma co wyc to jest taka mala kostka z biala czapka obok turbiny z najlepiej jak bys napisal kiedy to wycie wystepuje na wolnych obrotach ,czy podczas jazdy bedie mozna lepiej cos zdjagnozowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

otóż hałas slychac na biegu jałowym... i przy dodowaniu gazu (slysze to wtedy gdy manewruje na parkingu badz wjezdzam do garazu z otwartymi szybami bo to nie jest jakies zaje**** głosne) podczas normalnej jazdy jest to wogole nieodczuwalne, auto jest jak najbardziej sprawne nie ma spadku mocy turbo działa jak trzeba, gdy wyłączam silnik to słychac to jakby jakis wirnik powoli zwalniał swe obroty i gasł i co kurde dziwne to gdy odepne przewód to cholerstwa nie słychac......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodz mi dokładnie o ten element

780426349.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nom, tak jak koledzy pisza. To tzw gruszka od turbiny, ktora steruje n75. Zawor o ktorym wczesniej wspomniales - kierujacy spaliny z powrotem do silnika to EGR strowany przez zawor n18, wyglada tak samo jak n75 ale ma inny kolor glowki (czarna a nie biala - przewaznie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Witam, jaka jest różnica pomiędzy zaworkiem N75 z białą główką, który steruje turbiną a drugim zaworkiem z czarną główką, który steruje EGR-em?? i czy można je zamieniać między sobą (bo numery mają identyczne)?? z góry dzięki za odpowiedź

 

---------- Post added at 19:48 ---------- Previous post was at 19:40 ----------

 

Podepnę się pod temat. Witam, jaka jest różnica pomiędzy zaworkiem N75 z białą główką, który steruje turbiną a drugim zaworkiem z czarną główką, który steruje EGR-em?? i czy można je zamieniać między sobą (bo numery mają identyczne)?? z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepnę się pod temat. Witam, jaka jest różnica pomiędzy zaworkiem N75 z białą główką, który steruje turbiną a drugim zaworkiem z czarną główką, który steruje EGR-em?? i czy można je zamieniać między sobą (bo numery mają identyczne)?? z góry dzięki za odpowiedź

Podmienić można, ale czy na dłuższy czas to się sprawdzi to nie wiem, ale raczej tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale na obydwu zaworach są identyczne dane. a Ty może to przerabiałeś czy tylko tak teoretycznie piszesz? chodzi o to, że mam zepsuty z białą główką. jeździłem po szrotach i widziałem taki sam tylko był czarny i nie wiem zbytnio co robić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie to tylko podmiana zaworu N75 z N18, aby sprawdzić czy N75 działał poprawnie. Ale to tylko na krótką metę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasiek napisał:

bo numery mają identyczne
Witaj. Wyżej piszesz ze niema różnicy w oznaczeniu zaworu podciśnienia sterującego kierownicami turbiny potocznie zwanym N75, a zaworem podciśnienia sterującym zaworem recyrkulacji spalin(EGR) potocznie zwanym N18.

W Twoim silniku jest oznaczenie takie:

- zawór sterujący turbiną 1H0906627A (w ETKA nazwany przetwornik ciśnienia)

- zawór sterujący EGR 1H0906627 (w ETKA nazwany przetwornik ciśnienia o oznaczeniu EPW-ABGAS)

 

Różnica pomiędzy nimi jest w ostatnim znaku w N75 występuje litera A, zaś w N18 jest jej brak.

 

Zawór N75 w oryginale kosztuje około ---->http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ 530,00 zł brutto.

 

Zawory N75 sprzedawane na Alledrogo od 80 zł w górę, oczywiście używki.

 

Nowy zawór 1J0906627A ( różnica pomiędzy tym co masz jest w 2-ej literze H a J) w serwisie Skody we Wrocku kosztuje 190 zł brutto + 30 zł za oprawkę przyłącza elektrycznego)

 

Różnica pomiędzy zaworami 1H... a 1J... jest taka że ten pierwszy ma przyłącze elektryczne w kształcie prostokąta, a ten drugi jeden bok ma owalny.

Łatwo policzyć, że koszt nowego zaworu 1J... z gniazdem elektrycznym wynosi 2 x taniej niż 1H...

Masz wolny wybór:

a. kupić na allegro używkę, i brak pewności co do sprawności działania,

b. kupić oryginał ( 1H...), koszta mordercze,

c. kupić w Skodzie 1J...+ gniazdo+ 1godz pracy własnej, masz gwarancję i nowy zawór za najtańsze pieniądze.

 

Niestety nie podpowiem czy zamiana pomiędzy N75 i N18 wyjdzie na zdrowie Twojemu Paskowi, nie robiłem takich eksperymentów.

Uważam, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

 

Pozdrawiam i życzę trafnego wyboru.

Edytowane przez panther2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie, może to nie do końca w temacie ale mam takie pytanko. Czy ktoś kto posiada AFN-a mógłby sprawdzić jakie jest napięcie w kostce zasilającej N75 po włączeniu zapłonu i ewentualnie na biegu jałowym? Bo u mnie jest 7,2V i zastanawiam się czy tak ma być czy powinno być 12V? Mam problem z przeładowaniem turbiny, zaworki zamienione, turbina po czyszczeniu, przewody podciśnienia po wymianie i nadal to samo. Zastanawiam sie czy problem nie leży w zasilaniu N75. Gdyby ktoś mógł to sprawdzić na swoim autku to byłbym bardzo wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo u mnie jest 7,2V i zastanawiam się czy tak ma być czy powinno być 12V?

 

IMHO powinno być zbliżone do napięcia akumulatora, będę niedługo wymieniał N75 to sprawdzę dokładnie, ale raczej zbliżone do napięcia akumulatora, 7,2V to coś za mało - zresztą zauważ, ze na zaworku jest nadruk 12V,

 

pozdrowienia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra, halo, panowie, chwila... N75 to nie żarówka. Jak mierzycie napięcie? Pod obciążeniem czy po odpięciu wtyczki? Jakie napięcie? zmienne czy stałe? bo n75 zasilany jest napięciem zmiennym o stałej amplitudzie i zmiennym wypełnieniu... nie wiem jak to chcecie zmierzyć multimetrem... ?

 

propozycja do Pana martinS, żeby pokazał logi, to będzie można powiedzieć czy regulator w ogóle działa i pokazał błędy, jakie występują na sterowniku (już w nowym temacie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marek. Czyli tego napiecia nie zmierzę multimetrem?

Na Vagu wyświetla mi słynny tu już błąd 00575. Problem w tym ze sprawdzałem już chyba wszystko o czym można przeczytać na forum. Nie chciałbym znów wyciągać turbiny. Logi postaram się zrobić w weekend i umieścić gdzie trzeba, bo tylko wtedy jestem w domu. Nie wiem tylko czy dam rade bo ostatnio nie specjalnie mi to wychodziło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słynny tu już błąd 00575

skoro taki słynny, to pewnie wiesz, że występuje w dwóch odmianach mogących oznaczać dwie różne ścieżki diagnostyczne... numerek to nie wszystko ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, teraz już to wiem. W moim przypadku jest:

00575 Intake Manifold Presure: Control Difference

17-10 Intermittent (nie pamietam, ale jeszcze jakeś słowo oprócz tego)

W kazdym razie wygląda na to ze bez logów się nie obejdzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
00575 Intake Manifold Presure: Control Difference

 

pokaż logi - ten błąd mówi, ze regulator w którymś momencie nawala. Błąd nie definiuje przeładowania czy "niedoładowania". Po prostu nie jest osiągana wartość zadana... kierowniczki to pierwszy podejrzany. N75 - drugi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności