Grzego Zgłoś #1 Napisano 16 Października 2009 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów! Chciałem zwrócić sie do Was z moim problemem, gdyż w tym temacie jestem calkowicie zielony. Krótko mowiąc ... nie moja dziedzina Szczerze mówiąc jest to pytanie do Elektryków, lub osób bawiących się prądem w naszych Passacikach ... Ostatnio kupiłem Diody do Paska, ale za fiksa nie wiem jak je podłączyć do świateł postojowych. W Maluszku moze nie miałbym takiego problemu ale tutaj już mam opory, gdyz nie chce aby mi sie cos sfurało pod maską! Chodzi dokładnie o: 1. Gdzie najlepiej podłączyć te kabelki [widoczne na zdjęciu z diodami poniżej]? 2. Czy można bezpośrednio pod wtyczke do reflektora? 3. Jeżeli tak, to czy mogę podłaczyc obie listwy z diodami pod jeden reflektor? Umieściłem na zdjęciu widok wtyczki, na niej zaznaczyłem strzałkami, przy którym "otworze" po podłączeniu kabelków świeci listwa [diody]. /{ZIELONY-CZERWONY} oraz {ŻÓŁTY-CZERWONY} Jeżeli ktos sie na tym zna, bardzo prosze o wytłumaczenie, w które otwory wpiąc kabelki z listwy? Z góry za wszystko bardzo dziekuje. Mam tylko nadzieje że dobrze to wytłumaczyłem i bedziecie wiedzieli o co mi chodzi. Jeżeli bedzie cos nie jasne, postaram się to wytłumaczyc w jakiś lepszy sposób ... nie jestem elektrykiem i nie mam o tym zielonego pojecia POZDRAWIAM _ Grzechu!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zundapp750 Zgłoś #2 Napisano 16 Października 2009 Witam kolegę, najrozsądniej było by podłączyć ledy pod światła postojowe przynajmniej u mnie w moto jest w ten sposób. Z wtyczką pokazaną na zdjęciu się nie baw, popełnisz błąd i może paść elektryka, przecież tam są silniczki sterowania wysokością świateł. Ja jeszcze parę latek wstecz o mało całego auta nie spaliłem bo zrobiłem zwarcie w przedniej lampie ( będąc mądrym inaczej podłączyłem żarówkę postojowych z kierunkowskazem o efektach pisać nie muszę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzego Zgłoś #3 Napisano 16 Października 2009 No tak kolego, ale... Jak to dokładnie podłączyć? Bo ja nie mam zielonego pojecia, a koniecznie chce to sam zrobić! Jeśli możesz mi to dokładniej wytłumaczyć to bedzie ok GDZIE i JAK? Pozdrawiam ---------- Post added at 16:50 ---------- Previous post was at 16:46 ---------- ... a tak swoją drogą, to jak patrzyłem na podłączenie, to do reflektora prowadzi jeszcze jedna wiązka kabelków. Zaraz obok [nie widać ich na zdjęciu, jest za dłonią]. Wydaje mi się że to ona odpowiada właśnie za regulacje wysokości swiatel. Ale moge sie mylić ... w kazdym razie czekam na jakies wskazówki! POZDRAWIAM _ Grzechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
royal90 Zgłoś #4 Napisano 16 Października 2009 a ja kupiłem takie coś http://moto.allegro.pl/item765274520_listwa_diody_48_led_postojowe_dzienne_diodowe_48cm.html podłączyłem do pozycji ale i tak używałem świateł mijania normalnie cały czas. ale cóż, po 2 tygodniach pięknego cieszenia się diodami - kontrola policji. no i mówią mi: czy mam homologacje uzyskana od volcwagena?? no nie mówie i już lipa. mówią mi tak: każdy samochód wychodzący z fabryki ma cały rozpis jak i co - tak jak by ustawa - i skoro w ustawie takich świateł nie ma dla danego modelu to znaczy że takich ma nie być. i co? i gdyby nie to że pod maską przy podłączeniu do masy miałem wyłączniki to zabrali by mi dowód ale skończyło się upomnieniem. wyłączyłem diody i pojechałem dali.... a o to screen przedstawiający moje BYŁE diody. (kupiłem 48 ale po 6 diodek z każdego paska musiałem uciąć.) http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=17648&stc=1&d=1255705390 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzego Zgłoś #5 Napisano 16 Października 2009 O prosze, a im to wszystko juz przeszkadza. Szkoda tylko ze nie zatrzymują pajaców z właczonymi halogenami jak mgły nie ma ...! No i jak dalej, widze ze chyba dalej ich używasz Możesz podesłac jakiś opis gdzie to dokładnie podłaczyles i w jaki sposób? Policajami to ja sie akuratnie nie przejmuje, bezmuzgi [moze nie wszyscy]. Wczoraj o 5:00 rano mojego szwagra zatrzymali, bo im żekomo z dachu śnieg spadający przeszkadzal! A praktycznie go na ni nie bylo Pionki mieli koło 30lat! A na osiedle do nas nie przyjada w nocy, jak sie ich prosi ladnie przez telefon, a dlaczego ...? Ja chce zamontowac je w taki sposób, aby móc włączac i wyłączac je zza kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #6 Napisano 16 Października 2009 (edytowane) Jak ktoś jeździ na halogenach to się nie czepiają, jak ktoś ma światła zwykłe źle ustawione to też jest ok, a jak ktoś ma hiidy dobrze ustawione to dowód odbierają bo nie ma spryskiwaczy i samopoziomowania pomimo, że nie raz takie reflektory są czystsze od tych ze spryskami. Mi osobiście nie podobają się takie diody, ale wg. mnie to nie przeszkadza, ktoś sobie chce jeździć to niech jeździ, jego sprawa (ale nie zamiast mijania, czy do jazdy dziennej), powiem nawet więcej ktoś taki jest dla mnie nawet bardziej widoczny, a światła są na tyle słabe, że nie oślepiają i nie dezorientują. Edytowane 16 Października 2009 przez bojownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzego Zgłoś #7 Napisano 16 Października 2009 Chce zalozyc, poniewaz nie mam halogenow w pasku, tylko z tylu. A duzo jeżdżę i chce byc widoczny podczas mgły, które w naszym rejonie są bardzo często i nie byle jakie A diody chce zamontować na kratkach pod zderzakiem! Mysle ze nie bedzie to nikomu przeszkadzalo i rozpraszało. ... Na wakacje bardzo wczesnie rano wracalem do domu i byla zaj..... mgła. Ledwo cos bylo widac. Gosc ktory jechal z przeciwka mial wlasnie takie diody zamontowane w Audi. Szczerze mowiac nie widzialem zblizajacego sie auta, ale diodki bylo widac. Zapytalem kolesia na CB co to za swiatla i gdzie kupil, to odparl ze na Allegro. Diody za kilkanascie zlotych za listwe. Wiec i ja kupilem ---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 17:42 ---------- Czy ktoś mnie jeszcze wspomoże wiedzą, pomysłami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #8 Napisano 16 Października 2009 Co tu dużo gdybać. Ja bym się podpiął równolegle pod pozycyjne, albo mijania. Myślę, że nic złego stać się nie powinno jak dobrze podłączysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #9 Napisano 17 Października 2009 No tak tylko problem tkwi w tym jak się podpiąć aby nic nie zepsuć? Może jakiś mały manual ktoś zapoda? Tez jestem zainteresowany takimi diodami:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #10 Napisano 17 Października 2009 ...volcwagena... WTF??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #11 Napisano 18 Października 2009 Nikt nie pomoże w podłączeniu? Nie chce jechać z tym do elektryka bo jego robocizna będzie droższa niż te diody:D Liczę na pomoc szanownych kolegów z forum:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzego Zgłoś #12 Napisano 18 Października 2009 Dokładnie, Elektryk jak zobaczy ze ma doczynienia z kims kompletnie zielonym, to zaczyna czarowac Moze ktos opisac instruktarz dla ZIELONYCH ELEKTRYKOW Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #13 Napisano 18 Października 2009 Grzego, jeśli pozwolisz to przyłącze się do tematu:) Mi też cały czas chodzą po głowie te diody ale chce je zamontować sam. Ładnie te diody świecą? Na jakiej aukcji je kupiłeś? Maiły one taśmę klejąca aby przykleić na gotowo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #14 Napisano 18 Października 2009 Panowie lece do garażu znaleźć kabelek od pozycyjnych przy włączniku pstrykne fote i rozpisze jak podłączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #15 Napisano 18 Października 2009 Będziemy bardzo wdzięczni:) Tylko jak możesz to rozpisz to prosto bo kompletnie zielony jestem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #16 Napisano 18 Października 2009 Panowie... I po kiego ch... Wam te diody??? Napisał Wam już royal90, jak się skończyła jego przygoda z diodami i panami w mundurach. W innych wątkach też parę razy padło, ze niehomologowane światło jest zabronione i można mieć tylko więcej szkody niż pożytku z niego przy spotkaniu z policją - albo demontaż na poboczu albo utrata dowodu rejestracyjnego + dodatkowe koszty. A poza tym to zajebistą "wiochą" zalatuje i garażowym "tjuningiem". Jeśli już chcecie diody legalne to zaczynają się mniej więcej od takich pieniędzy - http://www.allegro.pl/item769923525_swiatla_dzienne_rl_led_diody_black_modul_wawa.html A kończą na takich - http://www.allegro.pl/item787218607_swiatla_dzienne_hella_germany_plaskie_led.html Chociaż drożej też można. Moja rada - dajcie sobie spokój z badziewiem za kilka złotych. Nielegalne, nieładne, tandetne i wsiowate. Tyle ode mnie, a Wy róbcie jak uważacie. Amen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #17 Napisano 18 Października 2009 Kolego Łukasz to co opisali koledzy moze i jest tandetne chodzi mi o kabelki podłączeniowe ale świeci naprawde super miałem takie coś jak sprowadziłem samochód na sprzedaż BMW E46 .Myslałem ze teo duża lipa ale jak włączyłem na wieczór to byłem pod dużym zdziwieniem jak ładnie świeći. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #18 Napisano 18 Października 2009 OK Maik78. Wyraziłem tylko swoją opinie o tych listwach diodowych i napisałem "róbcie jak uważacie". Jeśli komuś się to podoba i ma za dużo kasy to proszę bardzo. Niestety nie podpowiem jakich kabelków szukać i gdzie się wpinać, bo podobnie jak Wy jestem "zielonym elektrykiem" Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #19 Napisano 18 Października 2009 (edytowane) Panowie...I po kiego ch... Wam te diody??? Napisał Wam już royal90, jak się skończyła jego przygoda z diodami i panami w mundurach. W innych wątkach też parę razy padło, ze niehomologowane światło jest zabronione i można mieć tylko więcej szkody niż pożytku z niego przy spotkaniu z policją - albo demontaż na poboczu albo utrata dowodu rejestracyjnego + dodatkowe koszty. A poza tym to zajebistą "wiochą" zalatuje i garażowym "tjuningiem". Jeśli już chcecie diody legalne to zaczynają się mniej więcej od takich pieniędzy - http://www.allegro.pl/item769923525_swiatla_dzienne_rl_led_diody_black_m odul_wawa.html A kończą na takich - http://www.allegro.pl/item787218607_swiatla_dzienne_hella_germany_plaski e_led.html Chociaż drożej też można. Moja rada - dajcie sobie spokój z badziewiem za kilka złotych. Nielegalne, nieładne, tandetne i wsiowate. Tyle ode mnie, a Wy róbcie jak uważacie. Amen. Troche pojechałeś po bandzie ze swoim językiem, można było kulturalniej to napisać... Co do ledów to wszystko zależy od gustu, a jak wiadomo nad tym się nie dyskutuje... Obiecałem i byłem w garażu, opis jak podłączyć dodatkowe światła, niekoniecznie ledy: Ja proponuje podłączenie z wykożystaniem przekaźnika za 4 zł oraz dodatkowego bezpiecznika w razie "w". Przekaźnik PRE0004 : góra dół: Dodatkowy bezpiecznik na kablu np taki: Najpierw rozbieramy osłonkę nad nogami kierowcy żeby dostać się do kostki od włączania świateł: Przewód który nas interesuje to drugi od lewej w górnym rzędzie, inaczel ten jasno niebieski z lewej strony czerwonego. Do tego przewodu trzeba przylutować przewód idący do pinu nr 86 od przekaźnika. Następnie przewód od pinu nr 85 przekaźnika łączymy z masą pojazdu, np brązowe przewody przykręcone do karoserii na słupku obok nóg kierowcy- trzeba zdjąć plastiukową końcówkę progu. Następnie pin nr 87 od przekaźnika łączymy poprzez bezpiecznik z jakimś plusem, np nad nogami kierowcy grube czerwone przewody są przykręcone- tam można to przykręcić Przewód dochodzący do pinu 30 przedłużamy i wyprowadzamy no komory silnika, najlepiej przez puszke od komputera- czarna na podszybiu z lewej strony w 3BG pod osłoną, a tam łączymy ten przewód z + od LEDów albo innych światełek, a minusy od LEDów albo innych światełek łączymy do karoserii pojazdu w dogodnym miejscu- można razem, a można każdy oddzielnie. Dla ułatwienia jeszcze schemacik: Jak ktoś chce zrobić dodatkowy włącznik którym będzie można LEDy wyłączyć to trzeba go dać na przewodzie idącym do pinu 86. Sprawdzę jeszcze jutro czy przewód od włącznika świateł dobry podałem bo sprawdzałem napięcie przy włączonych pozycyjnych, ale bez kluczyka w stacyjce, więc możliwe że ten przewód co podałem włącza brzęczyk Mam nadzieję że pomogłem. Edytowane 18 Października 2009 przez Slaweeek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #20 Napisano 18 Października 2009 (edytowane) Jeśli Slaweeek i inni poczuli się urażeni tym, co napisałem to przepraszam. Nie taki był zamysł. A co do gustów to masz rację, nie ma co dyskutować i dlatego już się nie "wymądrzam" Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz wielkie SORRY... za OT również. Edytowane 18 Października 2009 przez Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach