Skocz do zawartości
zbiniuk

Przycinanie się turbiny - Passat B6 z 2005 roku - 140 KM-diesel

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem (chyba) z moim autem. Przy zmianie biegu z niższego na wyższy i trafieniu dokładnie na przedział obrotów 1900 a 2000 i naciśnięciu znacząco gazu następuje chwila zawahania, szarpniecia i dipiero wchodzi na obroty. Sprawdziłem go na lewo i prawo na komputerach i NIC. Bez błędów. Jeżeli natomiast zmieniam biegi bardzo delikatnie i delikatnie operuję gazem nic takiego nie występuje. O co chodzi??:mad:

Edytowane przez zbiniuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skad wiesz, ze to turbina wlasnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Pytam jako laik. Jest depnięcie potem ( bardzo rzadko ale jest ) szarpnięcie i dalej ogień :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w czasie deptania nie masz ćwierć sekundowych przerw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mam. Ale czuć mimo wszystko takie delikatniutki szarpnięcie, może zawahanie .."pruć czy nie pruć"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie powodem tego był zarypany po sufit filtr paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienimy - zobaczymy. a na razie dzięki zapodpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam podobny problem czasem jest lepiej a czasem gorzej gdy chce szybko przyspieszyc auto jakby jest zamulone jak depne gaz to jest szarpniecie i dopiero idzie. Wymienilem nawet kolo dwumasowe ale nic sie nie zmienilo chyba to jednak bedzie cos z turbina lub moze przepustnica albo cos zapchane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja mam podobny problem czasem jest lepiej a czasem gorzej gdy chce szybko przyspieszyc auto jakby jest zamulone jak depne gaz to jest szarpniecie i dopiero idzie. Wymienilem nawet kolo dwumasowe ale nic sie nie zmienilo chyba to jednak bedzie cos z turbina lub moze przepustnica albo cos zapchane.

 

 

Cześć.

 

Widzę , że jesteś z Zielonej Góry.

Mam taki sam problem co Ty , tylko , że silnik 105 KM BLS. Passat B6 rok. prod. 2006.

 

Szczególnie ta dolegliwość występuje na 1 i 2 biegu, tak jakby przycinała się turbina. Jak depnę mocniej to jest szarpnięcie i auto dopiero ciągnie. Ja wymieniłem zawór N75 , ale bez rezultatu. Myślę , że mogą być lekko zapieczone kierownice w turbinie. Zauważyłem także , że nasila się to przy zimnym silniku.

 

Jakbyś znalazł przyczynę - daj znać.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Ja mialem taki sam porblem... jak zona jechala samochodem to ona oczywiscie spokojnie i nic nie bylo czuc natomiast jak troszke sie chcialo przycisnac to dostawal "czkawki" znaczy przycinalo go gdzies powyzej 2700 obr/min.... problemem byl zapchany filtr paliwa... kiedy w ASO wyciagneli mi (z samochodu) ten filt paliwa.... gosci delikatnie pokazal jak ocieka z osadu, prawie jak smola.... wiec jak pisal api13 w moim samochodzie byl zapchany "Po Sufit" filtr paliwa....

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbiniuk, wyje ci ta turbina? jakiekolwiek inne objawy zwiazane z turbina - nagle przyspieszenia, brak mocy, wpadanie w tryb awaryjny...?

 

najlepszy test na turbine (prawdopodobnie):

- rozgrzej silnik do 90C

- znajdz pusty kawalek wzglednie szerokiej, prostej drogi

- startujesz nisko obroty - jedynka, dwojka, jak wrzucisz trojke obroty maja spasc do okolo 1000 (im nizej tym lepiej)

- wciskasz pedal gazu do ziemi, trzymajac mocno kierownice :-)

- przyspieszasz do czerwonej strefy na obrotomierzu (4500 obrotow)

- jezeli auto nie wpada w tryb awaryjny to raczej nie bedzie to nic z turbina

 

u mnie o ile dobrze pamietam winny byl zle skalibrowany kat wtrysku, czesto przyczyna szarpan sa padajace pompowtryski, z tanszych rzeczy warto podmienic przeplywomierz.

 

usunalem wstawke o vagu - widze, ze juz jestes po.

Edytowane przez bodo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbiniuk, wyje ci ta turbina? - nic nie wyje;

jakiekolwiek inne objawy zwiazane z turbina - nagle przyspieszenia, brak mocy, wpadanie w tryb awaryjny...? - nic sie takiego nie dzieje ;

 

najlepszy test na turbine (prawdopodobnie):

- rozgrzej silnik do 90C

- znajdz pusty kawalek wzglednie szerokiej, prostej drogi

- startujesz nisko obroty - jedynka, dwojka, jak wrzucisz trojke obroty maja spasc do okolo 1000 (im nizej tym lepiej)

- wciskasz pedal gazu do ziemi, trzymajac mocno kierownice :-)

- przyspieszasz do czerwonej strefy na obrotomierzu (4500 obrotow)

- jezeli auto nie wpada w tryb awaryjny to raczej nie bedzie to nic z turbina - nie wpadła w tryb awaryjny - ciągnie do granic mozliwości !

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Odebrałem mojego Paska od Panów z VASS Serwice z Gdyni po kompleksowej wymianie olejów i wszystkich filtrow. W tym także filtra paliwa. Jak do tej pory żadnego szarpnięcia. Na chwile obecną śmiem twierdzić, że przyczyną tego był, cytuję przedmówców:..."zarypany po sufit filtr paliwa".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie filtr paliwa był wymieniony ale był bardzo brudny mimo tego szarpnięcia sa czasem dalej nie wiem czy to nie turbina ale chyba nie bo auto rozpedza sie bez problemu do 200km/h i nic nie wpada w tryb awaryjny. Moze to jakiś przegub wewnetrzny juz sam nie wiem. Czasem jadę silnik pracuje cichutko a za chwile głośniej i słychać przy tym takie chrobotanie i wówczas nie ma auto tej mocy co powinien mieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj azak mam taki sam problem rozwiazales juz go jak tak to podpowiedz co sie dzialo dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Niestety , ale jeszcze nie. Raz jest lepiej a raz gorzej i tak z tym jeżdżę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz na vagu wtryski to typowy objaw jak zaczynają niedomagać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na vagu wszystko ok wtryski ok turbina tez jak pisalem wczesniej a mimo to auto dalej nie ma mocy czasem ma a czasem jest zamulone wowczas silnik glosniej pracuje . Zauważyłem ze jak bylo chlodniej to auto lepiej jezdzilo teraz jak sa juz cieplejsze dni to objawy jakby sie nasilily. Tak samo jesli jezdze po miescie i czesto operuje gazem i zmieniam biegi to objawy sie nasilaja. Czasem tez wystepuje taki dziwny dziwek z wydechu jakby buczenie sowy wowczas auto dostaje mocy i wyraznie to jest odczuwalne ale z wydechu slyszane jest wyrazne buczenie. Najdziwniejsze jest to iz przejechalem juz z tym objawem 40tysiecy km i nic sie nie chce zepsuc caly czas tak samo jest. Zastanawiam sie jeszcze nad wymiana przepływomierza bo przeciez musi byc jakas przyczyna ze tak sie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam to samo tj taki rodzaj buczenia z wydechu,(2.0 tdi 140km. pdf, 123 tys km) tak powiedzmy średnio raz na tydz.Dochodzi do tego właśnie to szarpanie (niewielkie przez ok 10-20 km) ok 2000 obr. Mam też czasami takie wrażenie jakby nie było pełnej mocy, zimno np. wieczór-lepiej, cieplej-gorzej ale nie jest to regułą. Wszystko sprawdzone; turbina, wtryski, przepływka, na hamowni wyszło 143km i 340mn czyli zdrów jak ryba, jak na razie tłumaczę to sobie pdf-em, czyli że właśnie raz na tydz się opróżnia (zwiększona dawka ON) i stąd te dzwięki ale kolega ma auto z 2005r więc nie ma pdf-u a objawy podobne więc już sam nie wiem. Też już z tym jeżdże ok 25 tys km i nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może te szarpnięcia są przez padającą pompę paliwa ?? nie buczy Wam pompa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności