MłodyWilk22 Zgłoś #1 Napisano 27 Grudnia 2006 Witam Zaczeło ubywac mi płynu z układu chłodniczego. Okazało się, że samochód nieźle sie poci pod spodem. Po wjechaniu na kanał widze, ze zaczyna kapać co raz to bardziej Nie kapie raczej z rzadnego węża, ale dokładnie skąd to naprawdę ciezko zlokalizować.. Chłodniaca zabudowana jakimiś plastikami i wogóle... ledwo co ją widac.... Jedyne co udało mi się zauwazyć to po bokach chłodnicy są pionowe paski metalowe i własnie z tej strony z której cieknie jest on na dole lekko wilgotny no i w dodatku widac na nim slady korozji... Czy możliwę, żeby tak szybko skorodowała chłodnica? A może gdzieś jakieś łączenie ma słaby punkt? Ma ktoś skany jak dostać się do tej chłodnicy, albo chociaż kilka porad proszę??? Bo naprawdę nie wiem z której strony się do niej dostać. Trzeba zdejmować przedni zderzak?? Jesli tak to tez nie wiuem jak Bardzo pilnie prosze o pomoc bo w piątek chce jechać na sylwestar za granice... Z góry wielkie dzięki!!! Pozdrawiam Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 27 Grudnia 2006 Tu będzie tylko wymiana. Trzeba zdjąć atrapę i zderzak, boczne osłony i plastiki chłodnicy a także trzeba zlać płyn. Potem można zacząć lekko i delikatnie wyjąć chłodnicę. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #3 Napisano 27 Grudnia 2006 Jeśli to chłodnica no to niestety ale starsznie mnie VW zawiódł... Żeby chłodnica korodowała po 8 latach Sory ale wcześniej miałe faita UNO z 96r. który był od nowości w moich rękach i chłodnica miała się swietnie do samej sprzedaży czyli przez 9 lat. Co oni za badziewie tam pchają?!?!?! Tego się nie spodziewałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor Zgłoś #4 Napisano 27 Grudnia 2006 Witam, ostatnio miałem podobną sytuację. Co prawda nie ciekło mi nie wiem jak, ale kiedy pojechałem wymienić płyn przed zimą okazało się, że właśnie po bokach (przy łączeniu aluminium z bocznym plastikiem) miałem wycieki. Widać to było wyraźnie nawet bez ściagania chłodnicy, bo płyn chłodniczy był koloru czerwonawego (zapewne G-12) i były wyraźne po nim ślady. Nie pozostawało nic innego jak wymiana (odradzam jakiekolwiek cudowne wypełniacze, bo tylko spowodują całkowite zabrudzenie układu). Aby kupić nową chłodnicę najlepiej najpierw wyjąć starą i wziąć ze sobą do sklepu. Mam taki sam silnik jak Ty (auto rok młodsze), a były dwa typy chłodnic. Oczywiście ja mówię do auta z klimatyzacją. W końcu kupiłem Behra (co marka to marka) i ta była wzmacniana (grubsza). Reszta wymiarów taka sama, po montażu okazało się, że pasuje nawet grubsza (innej opcji z Behra już nie ma). Demontaż i montaż tak jak napisał HHA - trzeba zdjąć osłonę dolną, zderzak, spuścić płyn. Przy wymianie chłodnicy należy zmienić cały płyn, więc musisz wyjąć też termostat w celu spuszczenia starego. W związku z tym musisz też zaopatrzyć się w nowy oring przy termostacie, a także najlepiej w te przy wężach. Po zdjęciu zderzaka pozostaje tylko odkręcić skraplacz od klimatyzacji (mniejsza chłodnica dokręcona do zwykłej) i wyjąć delikatnie chłodnicę. Montaż w kolejności odwrotnej. W razie problemów pisz, to podeślę odpowiednie strony z ksiązki, które mogą Ci pomóc przy wymianie. kenhor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor Zgłoś #5 Napisano 27 Grudnia 2006 Te chłodnice są aluminiowe. Przez to dużo lżejsze, ale też delikatne. Nie wiem jaka jest Fiatach Uno z 96', ale może żeliwna. Tak naprawdę te aluminiowe gną się w rękach. Może była uderzona wcześniej, ciężko powiedzieć. Pozostaje tylko powiedzieć głowa do góry, nie zniechęcaj się tak od razu. Jednak nie porównywałbym Uno z Pasacikiem... kenhor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee Zgłoś #6 Napisano 27 Grudnia 2006 To jest całkiem mozliwe ze zaczyna cieknąc jak tez mam z 1998 i tez mam podrdzewiałą z jednej strony i widac ze tez zaczyna pomalu sie tam sączyc ale jeszcze nie kapie wiec narazie nie ruszam koszt nowej to ok 300 do 350 zl tu masz linka jak sie wymienia rozrząd pokazane tam jest jak sciągnąc zderzak i takie tam moze Ci sie przyda. http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #7 Napisano 27 Grudnia 2006 Jeśli to chłodnica no to niestety ale starsznie mnie VW zawiódł... Żeby chłodnica korodowała po 8 latach Sory ale wcześniej miałe faita UNO z 96r. który był od nowości w moich rękach i chłodnica miała się swietnie do samej sprzedaży czyli przez 9 lat. Co oni za badziewie tam pchają?!?!?! Tego się nie spodziewałem... A co ja mam powiedzieć - pasek 2002 i już mi przekorodowała jakieś pół roku temu. Klasycznie na łączeniu plastiku z aluminium, na dole. Kupiłem oryginalną używkę z Allegro za 160 zeta i jakoś na razie się toczę. Poprzedni właciciel, Niemiec, był maniakiem czystości i regularnie mył silnik. Zresztą całe auto po 3 latach wyglądało jakby maiało 3 miesiące - a nastukane 160 000km Zresztą i tak wszystkie rachunki odpisywał - auto leasingował. Mniejsza o to - jednak do chłodnicy dolega taka gąbka i niestety ona ten środek czyszczący, który jest dosyć agresywny, nieźle wpija. Po spłukaniu silnika niestety z tej gąbki niewiele się wypłukuje - więc sobie żarło, żarło i przeżarło. Taka jest moja skromna teoria. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #8 Napisano 27 Grudnia 2006 Zdemontowałem chłodnicę i niestety ale niezłe z niej sito I właśnie na tych łączeniach po bokach... Konehor - nie mam zamiaru porónywac Fiata UNO z Passatem, ale akurat ten fakt, źle o tej marce świadczy. Chłodnice to bardzo słaby punkt VW-ika Ale mam nadzieję, że reszta częsci już ciutkę odporniejsza na korozję Widze, że te chłodnice to w Paskach normalka. Nic to, biorę chłodnicę w rękę i jade szukać, może akurat się gdzieś trafi(oczywiście nóweczka) Dzięki za pomoc Pozdrawiam Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #9 Napisano 27 Grudnia 2006 mi te cieklo z jednej strony na tym laczeniu alu-platstik. Wlalej jakias formule do chlodnic jezdze rok i jest gitara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Meon Zgłoś #10 Napisano 15 Marca 2011 (edytowane) Witam, przyszedł czas na nową chłodnicę, w związku z czym mam pytanko. Czy chłodnica z 1.9TDI 3B (dokładnie ta: http://allegro.pl/chlodnica-wody-passat-b5-1-9-tdi-i1474757237.html) bedzie pasowała do silnika AVB? Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi. Doczytałem, że nie warto pakować się w używki. Jednak ta przyciągnęła mnie ceną i mam po nią niecałe 50KM. Pytałem w sklepie, 500zł nówka - ja dziekuję:doh Pozdrawiam. _scalone Edytowane 16 Marca 2011 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragon44 Zgłoś #11 Napisano 15 Marca 2011 nie będzie pasowała, w starszych chłodnicach węże wodne są skręcane cybantami, w nowszych jest na szybkozłączki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #12 Napisano 15 Marca 2011 Witam, przyszedł czas na nową chłodnicę, w związku z czym mam pytanko. Czy chłodnica z 1.9TDI 3B (dokładnie ta: http://allegro.pl/chlodnica-wody-pas...474757237.html) bedzie pasowała do silnika AVB? Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi. Doczytałem, że nie warto pakować się w używki. Jednak ta przyciągnęła mnie ceną i mam po nią niecałe 50KM. Pytałem w sklepie, 500zł nówka - ja dziekuję w intercarsie jest za 340 zeta nie wiem skąd jesteś (no wiem,że z Polski) Dla mnie cena jest około 280 zł jak byś był z moich okolic mogę ją wziąć na siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stopik Zgłoś #13 Napisano 16 Marca 2011 Witam też miałem ten sam problem około miesiąca temu i kupiłem u znajomego w slepie za 190zł + czujnik żeby ja zaślepić bo u nas w 3BG czujnik jest na przewodzie. Założyłem i wszystko śmiga bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #14 Napisano 16 Marca 2011 nie będzie pasowała, w starszych chłodnicach węże wodne są skręcane cybantami, w nowszych jest na szybkozłączki ja mam tdi ze stycznia 98 i mam już szybkozłączki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jim Zgłoś #15 Napisano 16 Marca 2011 ja również miałem wyciek,dolewałem co tydzien płynubo potrzebowałem samochód i do tego zima ale będąc na stacji benzynowej kupiłem srodek do uszczelniania chłodnic w płynie firmy STP i już pół roku smigam,płynu nie ubywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #16 Napisano 16 Marca 2011 będąc na stacji benzynowej kupiłem srodek do uszczelniania chłodnic w płynie firmy STP i już pół roku smigam,płynu nie ubywa. jestem ciekawy jak teraz grzeje ci nagrzewnica. Te uszczelniacze to jakaś głupota.Jedno teoretycznie naprawiasz a drugie zaraz psujesz :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 16 Marca 2011 jestem ciekawy jak teraz grzeje ci nagrzewnica.Te uszczelniacze to jakaś głupota.Jedno teoretycznie naprawiasz a drugie zaraz psujesz :) uszczelniacze są ok pod warunkiem że trafią bezpośrednio w miejsce wycieku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 16 Marca 2011 uszczelniacze są ok pod warunkiem że trafią bezpośrednio w miejsce wyciekuGorzej jak trafi na termostat i go sklei. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 16 Marca 2011 Gorzej jak trafi na termostat i go sklei. jeśli sklei go na otwarciu to pół biedy gorzej jak na wpół zamkniętym lub całkiem zaklei przelot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stopik Zgłoś #20 Napisano 16 Marca 2011 takie uszczelniacze zamulacze to tylko na pewnien czas zazwyczaj krótki. Potem i tak trzeba wymienic chłodnice i jeszcze inne rzeczy z układu, a najgorzej jak uszkodzi się nagrzewnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach