diabelski66 Zgłoś #1 Napisano 15 Października 2009 Witam Mam taki problem ze wspomaganiem, a mianowicie, odczułem to podczas ostrzejszych skrętów np parkowanie czy skręcanie podczas wolniejszej jazdy, to tak jakby wyłanczalo mi sie wspomaganie i jest to tylko przez chwile, tak jakby wspomagania w ogóle nie było. Nie mam pojęcia co to może być. proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #2 Napisano 15 Października 2009 na początku sprawdź olej i pasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #3 Napisano 15 Października 2009 po kolei 1) sprawdz poziom oleju w zbiorniczku 2) sprawdz pasek napedowy pompy wspomagania 3) czy pompa jeczy przy dochodzeniu do skrajnych pozycji? JEZELI TAK- wymiana pompy JEZELI NIE goto 4 4) czy latwosc skrecania sie poprawia jak silnik ma ~2000rpm? JEZELI TAK- wymiana pompy wspomagania JEZELI NIE- goto 5 kto napisze 5,6,7,8,....,1337? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #4 Napisano 15 Października 2009 Sprostowanie do ad3 jęczenie na końcach skretu nie zawsze oznacza koniec pompy chociaż często tak bywa, Może być też uszkodzenie zaworków przelewowych w maglownicy o czym pisał już JAFO. Jeżeli chodzi o twój problem to miałem to samo, odkręć dolną plastikową osłonę. Potem zluzuj śruby przy pompie wspomagania klucz 13mm, następnie kluczem 20 lub 21 podciągnij pompę by naciągnął się pasek wspomagania i zakręć śrubki. Teraz mamy wilgotne powietrze i chlapę na podwórku, rozciągnięty pasek i woda to właśnie chwilowa utrata wspomagania w nieoczekiwanych chwilach przeważnie przy mniejszych prędkościach, czasem przy maks skręcie pompa staje bo ma największe obciążenie a ślizgający się po kole pasek wydaje dźwięki porównywalne do orkiestry w rzeźni:(. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #5 Napisano 15 Października 2009 jęczenie na końcach skretu nie zawsze oznacza koniec pompy - dokładnie, zgadzam się. Jęczenie podczas kręcenia kierownicą to już inna sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach