Skocz do zawartości
Gość waljo

Problem z nawiewem od B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość waljo

Mam problem z nawiewem w passacie B4 combi polega to na tym, że nie otwiera się klapka pobierająca powietrze z wnętrza pojazdu. Jest to sterowane elektrycznie przy pomocy przycisku.

Rozebrałem osłonę dmuchawy i znalazłem - chyba to jest silnik elektryczny, który uruchamia odpowiednią klapkę do pobierania powietrza z zewnątrz lub z wnętrza pojazdu, i tu problem bo chciałbym go wyjąć i go obejrzeć ale nie wiem jak to zrobić aby nie uszkodzić niczego, czy ktoś wie jak to zrobić?. Znajduje się on w pobliżu pzredniego prawego nadkola.

Dzięki za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj - ja miałem podobny problem, ale w drugą stronę. Klapka była w górze i cały czas pobierał powietrze wyłącznie z wnętrza pojazdu. Wynik był taki, że przy zimowej aurze środek tak parował, że nie dało się jechać. Zmusiłem ją siłą do przejścia w dół (coś strzeliło :(() i teraz da się jechać, ale zamykanie obiegu nie działa. Jak się zrobi cieplej, to spróbuję to naprawić. Klapka jest sterowana ciścieniem (lub podciśnieniem) z silnika - jak silnik nie pracuje, to jest na dole, a jak się uruchomi, to wędruje na górę jeśli jest włączony obieg zamknięty i wszystko działa OK (u mnie bez względu na położenie przycisku zawsze po uruchomieniu silnika klapka wędrowała na górę). Do tego jest elektrozawór uruchamiany przyciskiem na desce, który steruje przez podawanie/zabieranie powietrza podnoszeniem/opuszczaniem klapki. czyli albo Ci padł elektrozawór, albo nie dostaje ciśnienia. Rozbiera się to od wewnątrz (od strony silnika tylko odkręca sie obudowę filtra pyłkowego), zdejmuje się osłonę i poduchę (lub schowek) i tam jest cały dostęp do tego ustrojstwa. Nie wiem, czy niestety nie trzeba zrzucać całej deski, żeby zdjąć silnik dmuchawy, ale mam nadzieję, że nie.

Załączam rysunek konstrukcji (to jest wersja z AC, ale jak piszesz, że masz przycisk do zamykania obiegu, to pewnie klimę też masz)

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

WIELKIE DZIĘKI w wolnym czasie zabieram sie do roboty. Nie mogłem załapać do czego jest ten przycisk zamykania nawiewu skoro jest on sterowany podciśnieniem ale teraz stało się to jasne. U mnie jest tak, że klapka jest cały czas na dole, tej dmuchawy chyba nie trzeba wyjmować bo jest ona obok. W pierwszej kolejności sprawdzę cz czasami nie jest tylko zdjęty przewód z kolektora, może ktoś z kolegów wie gdzie w którym rejonie go można szukać?.

 

[ Dodano: Wto Lut 21, 2006 15:59 ]

Dokonałem naprawy nawiewu w moim passacie, problem tkwił w uszkodzonym elektrozaworze. Znajduje się on w przednim lewym błotniku, takie małe ustrojstwo do którego dochodzi dwa przewody elektryczne i dwa sztywne przewody igielitowe, które sterują zamykaniem albo otwieraniem klapki od nawiewu. Jest tam jeszcze rodzaj zbiornika podciśnieniowego. Wszystko to znajduje się miedzy akumulatorem, a przednim lewym błotnikiem.

Jeden z przewodów brązowy podłączony jest do minusa, a drugi zielono-biały do wyłącznika na desce rozdzielczej, a z wyłącznika do bezpiecznika nr 6. Podciśnienie jest pobierane z miejsca gdzie pobiera podciśnienie serwo hamulców i dostarczane poprzez elektrozawór do siłownika, który uruchamia klapkę.

Piszę to wszystko bo może komuś się przyda czasami szkoda czasu na odkrywanie czegoś co już jest odkryte.

Pozdrawam i służę pomocą.

Chciałbym podziękować MAARCINOWI za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik

Dokonałem naprawy nawiewu w moim passacie, problem tkwił w uszkodzonym elektrozaworze. Znajduje się on w przednim lewym błotniku, takie małe ustrojstwo do którego dochodzi dwa przewody elektryczne i dwa sztywne przewody igielitowe, które sterują zamykaniem albo otwieraniem klapki od nawiewu. Jest tam jeszcze rodzaj zbiornika podciśnieniowego. Wszystko to znajduje się miedzy akumulatorem, a przednim lewym błotnikiem.

-------------

 

Tez mi nie dziala ten obieg zamknięty :( Masz moze fotke tego ustrojstwa? Bo ja znalazlem przy akumie taki jakby bezpiecznik..ale nie wiem czy to jest to. W czarnej obudowie a na gorze widac jakis opornik czy cuś.....

Będę wdzięczny za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Ta czarna rzecz z bezpiecznikiem zabezpiecza chyba elektryczne sterowanie szybami. Ten elektrozawór znajduje się pod tym bezpiecznikiem. Takie małe czarne "coś" z takim małym filterkiem. Jest on przykręcony do lewego przedniego błotnikaJak popatrzysz po przedziale silnikowym to zobaczysz takie sztywne przewody igielitowe. U mnie jest jeden biały a drugi taki lekko niebieski. Schodzą one z podszybia w okolice akumulatora, idz po nich w stronę akumulatora, doprowadzą Cię do tego elektrozaworka. Jeżeli elektrozaworek będzie działał to sprawdz szczelność całego układu od tego siłowniczka, który podnosi klapkę poprzez kolektor dolotowy skąd pobierane jest podciśnienie i te przewody igielitowe.

Wyjmij elektrozaworek sprawdz go na "krótko" jak będzie działał to jest jakiś problem w zasilaniu, sprawdz przełącznik w kabinie i bezpieczniki. Zdjęć nie mam ale to dobry pomysł. Można by je robić zawsze lepiej coś robić jak się rzecz widzi. Nie zamień końcówek tych przewodów igielitowych na elektrozaworku bo nie bedzie CI to wszystko działało.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik

Dzieki za info, a ktory bezpiecznik odpowiada za obieg zamkniety??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Dokładnie nie odpowiem bo nie mam w tej chwili dostępu do notatek ale chyba to był nr 6 lub 8.

Zacznij od sprawdzenie czy do elektrozaworka dochodzi napięcie, odepnij złącze i podłącz żarówkę (12V) i włącz przełącznik obiegu zamkniętego. Powinna się zapalić. U mnie był też skopany wyłącznik, poprostu się rozpadł, musiałem go wyjąć rozebrać i ponownie złożyć. Teraz działa super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aro_i

Witam

Panowie niewiecie gdzie taki elektrozaworek można dostać, bo umnie padł.

:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

W moim przypadku zastosowałem inny elektrozaworek niż ten co był ma poprostu taką samą zasadę działania. Może on być większy bo jest miejsce aby go zamocować.

Ma on po włączeniu napięcia spowodować aby elektrozawór się otworzył, a po odjęciu napięcia ma zię zamknąć. I to wszystko. Gniazdo złącza elektrycznego też da sie przerobić.

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Panowie niewiecie gdzie taki elektrozaworek można dostać, bo umnie padł.

:638:

mozesz go rozbebeszyc, wyczyscic, smarnac WD40 i bedize jak nowy, tylko uwazaj przy rozbieraniu coby ci sprezynka nie wyskoczyla za daleko, ale generalnie 15 min roboty i dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

Wszystko się zgadza w przypadku jeśli jest on brudny ale jeśli jest uszkodzona cewka to klops bo uzwojenia są zalane w plastik, a to się nie rozbierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie udało się kupić na Allegro. Od jakiegoś starszego modelu, bo wtyczka inna, ale da się dostosować i działa. Ale na razie nie montowałem, bo jeśli nie będę wskrzeszał klimy, to dam sobie spokój - obędę się bez obiegu zamkniętego.

 

Próbowałem pytać o ten zaworek w serwisie, ale kolesie kompletnie nie mieli pojęcia o czym mowa... Proponowali mi całą obudowę dmuchawy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waljo

No nie - rewelacja z tą cała obudową.

Za ile go kupiłeś-tak z ciekawości bo ja kupiłem u znajomego też od jakiegoś innego modelu za 30 zł, MADE IN MONACO. Oprócz banków mają też zakłady produkujące elektrozawory :641:

Radziłbym Ci go założyć działa to super w dwóch przypadkach w zimę kiedy trzeba szybko zagrzać wnętrze i w mieście - nie śmierdzą spaliny przy postoju na światłach.

Ostatnio sprawdzałem tez u mnie klimę, kontrola szczelności i całkowite napełnienie plus bezpłatny przegląd za miesiąc. 170 zł, w servisie FORDA bo w vw było drożej. :629:

Gdzie kupić tanio filtr pyłkowy, może ktoś ma jakieś tanie źródło. Byłbym wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtry pyłkowe na Allegro lub Świstaku, ewentualnie chyba ze strony http://www.filtron.pl też można kupić. Cena w okolicach do 40 zeta jak dobrze pamiętam, ewentualnie więcej z węglem aktywnym.

 

Co do założenia zaworka, to ja wiem, że obieg wewnętrzny się przydaje, ale ja mam taki problem, że połamałem zawias tej klapki nad dmuchawą i muszę to jakoś pokleić, a to już lepsza kombinacja alpejska, bo żeby to wymontować trzeba zdjąc deskę rozdzielczą (w to nie zamierzam się bawić), a bez zdejmowania starsznie trudny dostęp. Ech, gdyby tylko chodziło o założenie zaworka, to już bym to zrobił...

 

A klima mi nie działa, bo chodnica do wymiany, do tego nabicie, osuszacz itd. - w sumie ok. 1.000 zeta. Na razie nie ma o czym mówić, ale może niebawem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aro_i
Wszystko się zgadza w przypadku jeśli jest on brudny ale jeśli jest uszkodzona cewka to klops bo uzwojenia są zalane w plastik, a to się nie rozbierze.

 

No tak, ale zauważyłem u siebie że jak włącze obieg zamknięty to po chwili elektrozaworek lekko się nagrzewa.

Także może faktycznie jest brudny.

Dzięki powalcze z tym. :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności