Skocz do zawartości
janek 4882

problem z pompą wody

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc!!! W VW T2 mam silnik z passata 1.9D,pojawił się problem z pompą wody.Założyłem już trzecią,a ona nie ''bije'' wody tak jak trzeba,mianowicie woda krąży tylko od zbiorniczka przez pompe do bloku na nagrzewnicę(tzw.mały obieg) i z powrotem.Woda nie idzie do chłodnicy,dlaczego?Pompa jest nowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myśle, że termostat wysiadł i nie otwiera na chłodnice

 

---------- Post added at 20:32 ---------- Previous post was at 20:28 ----------

 

termostat można sprawdzić samemu, trzeba go wymontować, zmierzyć wysokość przed podgrzaniem, zawiesić w naczyniu, przy tem. ok 85 st. C powinien się otwierać wymiar powinien się zmienić o ok 7 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat wywaliłem,teraz nowy problem non stopa ze zbiorniczka wali para,jak jest za dużo wody to ją wyrzuca aż do poziomu właściwego a potem znowu para bucha,w korku zrobiłem malutką dziurkę żeby ulatywało ale taka dziurka fi 2mm to za mało.Zresztą jak silnik pracuje bez korka wali para jak cholera.Nie wiem jakieś podciśnienie czy głowica walnęła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jak go odpalisz, jak jest jeszcze zimny, czy bombluje Ci do zbiorniczka? I chwile później jak się nagrzeje? Może być to problem korka, który nie puszcza nadcisnienia. Oczywiście może to być też głowica, ale wtedy widać mętny płyn i wyraźne bąblowanie w zbiorniczku. Na ogół też podnosi sie poziom płynu w zbiorniczku, przy dodawaniu gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak kręcę rozrusznikiem to bąbluje obojętnie czy zimny czy ciepły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
woda krąży tylko od zbiorniczka przez pompe do bloku na nagrzewnicę(tzw.mały obieg) i z powrotem.Woda nie idzie do chłodnicy,dlaczego?

A czy w T2 nie było czasami tak, że silnik był z tyłu a chłodnica z przodu autka ?

Bo z tego co sobie przypominam była to w nich częsta przypadłość i wynikała z zapowietrzonego dużego obiegu (na chłodnicę). Ten układ bardzo łatwo zapowietrzyć i bardzo trudno odpowietrzyć właśnie ze względu na dużą odległość między silnikiem i chłodnicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, w T2 silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu.W chłodnicy u góry z przodu odkręciłem śrubeczkę i tamtędy lałem wodę,pompa jest bardzo obciążona gdyż zbiorniczek jest niżej od chłodnicy,mimo to do niedawna było dobrze.Najgorsze jest ciśnienie,a właściwie para,która wali z węża powrotnego z głowicy(jak go wyciągne ze zbiorniczka).Po prostu lecą a właściwie żygają krople wody, inaczej za dużo wylatuje pary a za mało wody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te bombelki mogą być spowodowane dwiema rzeczami, albo uszczelka głowicy, albo układ się jeszcze odpowietrza. Ostatnio gadałem z facetem który też ma T2 i mówi że poprzedni właściciel jego T2 też miał problemy z układem chłodzenia. Zaprowadził swojego vw do mechanika który sie lubuje w tym modelu.I okazało się że w układzie jest kilka miejesc w których należy odpowietrzyć bo inaczej będą problemy.

 

Odpowietrz dobrze uklad, jeśli to nie pomoże no to pewnie wina leży po stronie uszczeliki.

edit:

acha przypomniało mi się, że mówił że przy dobrze odpowietrzonym układzie powinno wejści bodajrze 15 litrów płynu

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą- odpowietrz dobrze układ, a po drugie sprawdź ciśnienie w cylindrach. Oczywiście zanim wziąłbyś się za głowicę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności