Gregtrix Zgłoś #1 Napisano 13 Października 2009 Witam wszystkich. Mój problem pojawił się zeszłej zimy ale w czasie wyższych temperatur zanikł całkowicie. Po nastaniu znów niższych temperatur powrócił jak bumerang. Po porannym rozruchu występuje silny opór przy skręcie kołami w prawo (w lewo tego nie ma). Po dość opornym skręcie kołami po chwili słychać taki metaliczny dżwięk i wszystko wraca do normy. Zauważyłem że opór ten jest ściśle powiązany z temperaturami na zewnątrz. Objaw jest podobny do tego jakby coś przymarzło i pod wpływem mojego nacisku przy skręcaniu po chwili ustąpiło. Zaznaczam że dzieje się to tylko w jedną stronę. Proszę o sugestie lub ewentualną pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #2 Napisano 13 Października 2009 Na początek moze wymień płyn na nowy, od czegos trzeba zacząc. Jesli to nie pomoze to pozostaje wymiana pompy bądz jej regeneracja lub co moze byc winne i dosyc drogie przy wymianie to listwa ale to zostawiłbym sobie na końcu. wraz z obnizeniem sie temp rośnie gęstosc płynu, jak sie zagrzeje to wszystko jest w porządku.... u mnie w B4 było odwrotnie na zimnym było OK ale jak się zagrzał i płyn zrobił sie cieplejszy to zgrzytało i szarpało kierownicę przy skrecaniu w jedna strone:D pomogła tylko... wymiana samej pompy. aha sprawdz jeszcze czy gdzies nie jest zagięty wąż wysokocisnieniowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregtrix Zgłoś #3 Napisano 13 Października 2009 -myślę ze to nie jest jednak płyn bo wymieniłem na nowy. Pompa raczej też nie bo ani nic nie drga, ani nie hałasuje a jeśli byłaby to pompa to objaw ten występowałby w obydwie strony. Wszystko chodzi delikatnie i cichutko. Tak jak napisałem jest to tylko na początku z rana i tylko do czasu dopóki nie skręcę kołami w prawo aż do wyczuwalnego oporu. Po przełamaniu tego oporu wszystko chodzi miodzio. Może jest tam coś co by przymarzało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #4 Napisano 13 Października 2009 No co ty tam nie ma co przymarzać , może faktycznie to pompa .. a dlaczego tylko w 1 stronę to nie mam pomysłów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #5 Napisano 13 Października 2009 może....to jedź do mechanika i ten prawde CI powie. może magiel juz niedomaga... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregtrix Zgłoś #6 Napisano 14 Października 2009 Jakby mechanik jakikolwiek mi pomógł to bym nie zaśmiecał forum. Najpierw pomyśl potem pisz! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rmaro Zgłoś #7 Napisano 14 Października 2009 (edytowane) Witam Może masz do wymiany górną guma z łożyskiem na amorku, zapiekła się i są takie objawy przy skręcaniu metaliczny dźwięk ,a to się sprężyna obraca. No chyba ze płyn od wspomagania musi nabrać temperatury. Pozdrawiam Edytowane 14 Października 2009 przez rmaro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #8 Napisano 14 Października 2009 to słabych mechaników kolego odwiedzasz widocznie bo co to za mechanik który naocznie nie może stwierdzić o co chodzi?? to tym bardziej tutaj nikt Ci zdalnie problemu nie rozwiąże więc pomyśl sam!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregtrix Zgłoś #9 Napisano 14 Października 2009 Dzięki za taką radę! Obyś ich otrzymywał jak najwięcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #10 Napisano 14 Października 2009 U mnie również występuje podobny problem i jak narazie mechanicy nie wiedzą o co chodzi zawsze jest tylko a może to to a może to tamto nikt nie potrafi postawić konkretnej diagnozy a jak wiadomo mało kogo stać na takie zabaw. Więc przyłączam się do pytania kolegi może akurat ktoś z forum miał już taki przypadek i wie jak to zlikwidować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregtrix Zgłoś #11 Napisano 15 Października 2009 Właśnie oto chodzi na forum żeby sobie pomagać. Może właśnie ktoś miał kiedyś podobny problem i pomoże uniknąć niepotrzebnych kosztów. Wiadomo że mechanicy a szczególnie ci z ASO, czekają tylko na takich z problemami aby wymienić im przy okazji pół samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #12 Napisano 18 Stycznia 2010 Dalej nikt sie nie spotkał z takim objawem? Może ktoś coś wie jak to naprawić lub co jest przyczyną takiego zachowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach