Skocz do zawartości
levy.s

b3 (2e) pytanie do znawców silnika, nie mogę dać sobie z nim rady :/

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakiś miesiąc temu zakupiłem paska z silnikiem 2e + lpg i jestem coraz bardziej przekonany że nie był to trafiony zakup..... powiem więcej MUKA

kiedy go kupiłem był w moim odczuciu słaby więc zabrałem się za wymiany i regulacje, a wiec z grubsza:

paski, filtry, olej, płyn, kable, świece, kopułka palec, aparat zapłonowy, zlikwidowane wszelkie wycieki itp,

reasumując rozebrałem silnik do gołego, wymieniłem wszystko co kwalifikowało się do wymiany.

nie ruszałem głowicy bo ciśnienie wynosiło odpowiednio 13, 13, 13, 12 (więc myślę, że jest to niezły wynik)

jeżeli chodzi o gaz to również podobnie nowy parownik plus filterki itd.

 

na koniec spędziłem pół dnia z miernikiem: poza przepływką było wszystko si. Przepływomierz był trochę rozregulowany, zostało wszystko poustawiane tak aby parametry zagadzały się z tymi jakie są podane w procedurach.

 

gaz oczywiście był po całym zabiegu wyregulowany i było ok (poza mocą auta) przez 1.5 dnia pierwsza trasa (50 km) i znów cuda się dzieją takie same jak w dniu zakupu.......

 

reasumując:

 

efekt końcowy jest taki, że za przeproszeniem 1,5 tyg pracy i ponad tysiąc złotych gówno dało....

 

jeździ powiedzmy jak zdrowy 1.6D 150 km/h to juz max i to po długim odcinku, buja obrotami jak bujał i pali dużo za dużo śr w granicach 15 (głównie trasa i to jazda normalna max 110-120 ) a jak mu przykręciliśmy dawkę to już w ogóle nie jechał :(

oczywiście mówimy cały czas o zasilaniu gazem ( gaz jest bez silnika krokowego, prosta konstrukcja, miałem juz kilka aut z takim sterowaniem i w sumie uważam że jest to lepsze rozwiązanie niż instalacje z krokowcami bo tych też kilka miałem , oczywiście nie ma co porównywać do sekwencyjnej instalacji, ale z takim kupiłem i musi taki być/

 

co do PB to kolejna sprawa bo nie mogę dać rady go ustawić, na pewno pompa paliwa jest na wykończeniu ale póki co nadal pracuje, auto cały czas się zalewa, wtryski wyczyszczone, wartości zgodne z tymi z tabeli, zawór działa.... jak już wskoczy na wyższe obroty to popracuje ja spadną to od razu jest zalewany i gaśnie

 

 

co mnie dziwi nie ma w ogóle sondy i tu moje być może trywialne pytanie czy jest to możliwe ????? nie znalazłem nigdzie kostki ani uciętych kabli.

pytam dlatego, że kiedyś miałem jednocześnie 2 sztuki audi 90 jedna była z końca 90r druga z połowy 91 z takim samym silnikiem ale miały zupełnie inne sterowania jedna komp, druga tylko moduł zapłonowy a aparatów zapłonowych ze 3 czy 4 typy były, więc idąc tym tropem chciałbym sie upewnić czy taki stan rzeczy jest możliwy czy po prostu jakiś debil wywalił sondę i skitrał kable tak że teraz będę ich musiał szukać zaczynając od komputera.

 

z góry dziękuję wszelkie pomocne informacje, bardzo chciałbym ogarnąć to "AUTO" zanim zrobi się naprawdę zimno a szczerze mówiąc nie mam już ani czasu ani chęci ani pieniędzy. Szukałem na forum ale post który pasował do moich problemów nie otwiera się, wyskakuje jakiś błąd. Mechanik który nadzorował moje prace i na bieżąco mi pomagał też nie może dać mu rady a to jest chłopak który naprawdę potrafi zdziałać cuda. najwyraźniej ten passat jest wyjątkowo uparty, ewentualnie przeoczyliśmy jakiś drobny niuans który jest odpowiedzialny za to wszystko.

jeszcze raz z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do PB to kolejna sprawa bo nie mogę dać rady go ustawić, na pewno pompa paliwa jest na wykończeniu ale póki co nadal pracuje, auto cały czas się zalewa, wtryski wyczyszczone, wartości zgodne z tymi z tabeli, zawór działa.... jak już wskoczy na wyższe obroty to popracuje ja spadną to od razu jest zalewany i gaśnie

czy w twoim modelu występują dwie pompy paliwa czy jedna?

Może czujnik temperatury "robi" jakieś zamieszanie.

Aha odkręć jeszcze katalizator i sprawdź jak auto zachowuje się bez niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytałem to pompa paliwa jest jedna, katalizatora nie ma, a z tym czujnikiem to może coś być jeżeli wpływa zasadniczo na pracę silnika bo oszukuje mi o ok 10 stopni C tzn zamiast 90 pokazuje 100 a jestem prawie pewien że on przekłamuje bo mam nowy termostat i nowy czujnik w chłodnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
katalizatora nie ma

Powinien być, zresztą jak i sonda być powinna.

a z tym czujnikiem to może coś być jeżeli wpływa zasadniczo na pracę silnika bo oszukuje mi o ok 10 stopni C tzn zamiast 90 pokazuje 100

Ale tutaj chodzi o czujnik temp. do sterownika silnika, a nie wskaźnika na desce, dwa odrębne obwody w czujniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pewno pompa paliwa jest na wykończeniu ale póki co nadal pracuje,
skąd ta pewność?Sprawdź jeszcze cisnienie paliwa.
z tym czujnikiem to może coś być jeżeli wpływa zasadniczo na pracę silnika bo oszukuje mi o ok 10 stopni C tzn zamiast 90 pokazuje 100 a jestem prawie pewien że on przekłamuje bo mam nowy termostat i nowy czujnik w chłodnicy

jaki tam jest ten czujnik i ile ich jest.Jeżeli jeden to pewnie 4-ro pinowy jeżeli dwa to pewnie 2-u pinowe.Jeden by odpowiadał za wskazanie tem. na pulpicie a drugi był by powiązany z jednostką sterującą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a cha czyli szukam kabli, czujniki są dwa dwupinowe, w poniedziałek poszukam i zobacze co i jak. jest jakiś sposób żeby sprawdzić czujnik ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
est jakiś sposób żeby sprawdzić czujnik ??
czujnik do wody i termometr.Dane czujnika musisz gdzieś znaleźć. Pod piny podłączasz omomierz i sprawdzasz w danej temperaturze jego rezystancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten motor jest prosty jak budowa cepa, tu jest prawie wszystko http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21955

Druga sprawa to silnik,,lubi LPG'' jeśli tak można powiedzieć, jednak silnik musi posiadać sondę Lambda - i nie ma tu znaczenia czy ma katalizator czy nie!!!!!! uzupełnij co mu brakuje a odpłaci Ci niezawodnością:)

Poza tym ręczne sterowanie dawką LPG registrem bez silniczka krokowego/ brak sondy uniemożliwia jego zastosowanie/ jest porażką dla tego silnika.

Edytowane przez toldek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autozibi jak sie nie znasz to nie pisz gupot, dwie pomy ma 9A Kr i inne na mechanicznym wtrysku jak potrzebują min 6.1 bara. 2E wystarczy 4 bar i to robi pompa w zbiorniku, sonda być musi jedź po rozpisce ecu a przepływomierz to podstawa aby chodził na benzynie.

REASUMUJĄĆ

- przepływka

- sonda

- ciśnienie paliwa

 

ido dziłeła maci to spokojnie 200 przekraczać jak nie masz automatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Autozibi jak sie nie znasz to nie pisz gupot, dwie pomy ma 9A Kr i inne na mechanicznym wtrysku jak potrzebują min 6.1 bara. 2E wystarczy 4 bar i to robi pompa w zbiorniku

JACU6X6 może pisze głupoty a może nie.Tylko skąd te 6 barów.Na wtrysku jedno punktowym ciśnienie paliwa wynosi 1 bar a na wielopunktowym 3 bary(na elektrycznym oczywiście). Dwie pompy występują miedzy innymi Golf 2 silnik 1.3 wielopunktowy wtrysk , jeden z modeli Seat Toledo rok 1996 wielopunktowy wtrysk motor 1.8 .

Pierwsza pompka jest w baku bardzo małej mocy tylko 0.2 bar zasysa paliwo na zewnątrz do małego zbiorniczka w którym jest zamocowana druga pompa tylko ciśnieniowa.Pompa ta tylko tłoczy paliwo do listwy i zawsze jest cała zanurzona w paliwie.Dziękuję tyle w tym temacie...:))

 

---------- Post added at 16:21 ---------- Previous post was at 16:09 ----------

 

http://www.mechatronika.pl/poradnik_serwisowy/par_ukl_pal.pdf

 

ciśnienia występujące w układach paliwowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet w tym pdf-ie co podałeś jest napisane o mechanicznym wtrysku który potrzebuje 6,1-6,6 bara, i pompa w tych silnikach podaje takie ciśnienie. Przeczytałeś tego pdf-a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet w tym pdf-ie co podałeś jest napisane o mechanicznym wtrysku który potrzebuje 6,1-6,6 bara, i pompa w tych silnikach podaje takie ciśnienie. Przeczytałeś tego pdf-a?
przeczytałem,tylko ja nie pisałem o wtrysku mechanicznym bo się na nim nie znam...:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeczytałem,tylko ja nie pisałem o wtrysku mechanicznym bo się na nim nie znam...:))

A JACU6X6 wyraźnie napisał na mechanicznym wtrysku. Można powiedzieć, takie niedopatrzenie z Twojej strony:D

Edytowane przez yokuze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No włąśnie wysyłam ci skrzynke wódki jak 2E to wtrysk mechaniczny a ja gupi myślałem że to digifant 3 generacji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg etki sonda powinna mieć nr kat. 030906265K dla silnika z katalizatorem lub nr 037906265 dla silnika bez katalizatora. Polecam stronkę http://www.vagcat.com. Tam znajdziesz więcej informacji. Strona wymaga rejestracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie szukaj sądy :) też jej szukałem i nie znalazłem podobno są wersje "bez"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest wtrysk elektroniczny to sygnał z sondy jest podstawą. Coś w końcu musi robić jakieś pomiary w silniku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro digi I i II sąde miały to jak nie moze mieć III przeciez to podstawa do ustawienie składu mieszanki przy nagrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ciekawe bo ja nie znalazlem :)

 

przepatrzyłem cały kolektor wydechowy od silnika po katalizator :) i nic :)

 

ktoś mial dać zdjęcie ale ... nie dostał pomógl :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro jest wtrysk elektroniczny to sygnał z sondy jest podstawą. Coś w końcu musi robić jakieś pomiary w silniku...
LE2-Jetronic , Renix elektroniczne układy wtryskowe,które nie posiadają w ogóle sondy lambda.

 

---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:00 ----------

 

Skoro digi I i II sąde miały to jak nie moze mieć III przeciez to podstawa do ustawienie składu mieszanki przy nagrzanym silniku.
kolego masz tylko częściowo rację. Zgadza się ,że digifant ma sonde lambda.Jednak były modele aut m.in. Golf1 i 2 GTi 1.8 i Jetta 1.8 gdzie sonda nie występowała a miały system digifant.

 

LE2-Jetronic , Renix elektroniczne układy wtryskowe,które nie posiadają w ogóle sondy lambda. Podstawą do ustawienia składu mieszanki wcale nie musi być sonda lambda.... - ustala wtedy taki parametr czujnik spalania stukowego i przepływomierz ...;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności