Skocz do zawartości
Pawian

Brzęczące sprzęgło

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku miesięcy, przy dodawaniu gazu podczas jazdy, gdy silnik pracuje w zakresie 1.500 - 2.000 obrotów, słychać brzęczenie. Na początku tylko czasami, teraz niemal cały czas.

Według mnie to rezonujące sprzęgło - potwierdził mi to mechanik, poradził też, żeby to olać.

Co o tym sądzicie? Może sprawdzić docisk? Mieliście taki problem?

Poza tym nie ma żadnych problemów - ani się nie ślizga, ani nie szarpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co o tym sądzicie? Może sprawdzić docisk? Mieliście taki problem?

Poza tym nie ma żadnych problemów - ani się nie ślizga, ani nie szarpie.

jeżeli teraz już jest cały czas to brzęczenie proponował bym sprawdzić co to za przyczyna.Może się okazać,że to coś poważnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na poczatek zmien mechanika.szkoda,zeby cos powazniejszego sie stalo,a w koncu to pasek 2004.moze byc sprzeglo,kolo dwumasowe lub w skrzyni cos.albo po prostu cos z wydechem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydech odpada. To na pewno odgłos jakiejś tarczy - taki, jaki słychać w starych krajzegach. Jestem przekonany, że to sprzęgło - zastanawiam się tylko, co robić: czekać aż się rozkraczy, czy sprawdzać docisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To na pewno odgłos jakiejś tarczy - taki, jaki słychać w starych krajzegach. Jestem przekonany, że to sprzęgło - zastanawiam się tylko, co robić: czekać aż się rozkraczy, czy sprawdzać docisk.
trochę to dziwny dźwięk i trudno coś wiecej podpowiedzieć.Czy na pewno to docisk a może tarcza.

 

Może sprawdzić docisk? Mieliście taki problem?

Poza tym nie ma żadnych problemów - ani się nie ślizga, ani nie szarpie.

No właśnie po za tym żadnych problemów.Tak się zastanawiam czy to na pewno jest problem ze sprzęgłem.

rzy dodawaniu gazu podczas jazdy, gdy silnik pracuje w zakresie 1.500 - 2.000 obrotów, słychać brzęczenie.
Spróbuj przy tej prędkości obrotowej wcisnąć sprzęgło i zobaczyć co się wtedy dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli moge cos zasugerowac to wydaje mnie sie ze to moze byc docisk...zobacz na moj post co mojemu dolegalo i moze cos w nim znajdziesz. mimo, ze nie bylo w Twoim przypadku prolemow z odpalaniem to nie znaczy , ze to cos innego poniewaz znajomego passat mial to samo, ale bez problemow z odpaleniem, robilisimy to u tego samego mechanika i smigamy na tym, jest ok.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63037&highlight=skrzynia+biegow

 

powodzenia

Edytowane przez szynder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu rozpadło mi się koło dwumasowe. Stukało i tłukło się. Wymieniłem cały komplet koła plus sprzęgło (bo auto ma 170 tys) i łożysko dociskowe miesiąc temu. Wszystko 2.300 (robota z częściami z Inter Carsa). Teraz jest OK, ale od jakiegoś czasu zauważyłem szczególnie po szybkiej albo dłuższej jeździe, na luzie, na postoju i po wyłączeniu dmuchawy (żeby nic nie zagłuszało) właśnie też takie leciutkie brzęczenie. Nie zawsze. Czasami. Nie ma reguły. Dodam gazu znika. Na zimnym jest OK. Na razie olewam, ale co to może być? Pawian rozwiązałeś problem? Bo post jest dosyć stary :-)

Edytowane przez Maco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie delikatne brzęczenie dosłownie bardzo ciche. Kupiłem nowy zestaw firmy SACHS czyli dwu mas, tarcza, docisk i łożysko. Po wymianie minęło już pięć lat i nadal cisza. Nic mi nie brzęczy. Jedynie co mogło mi brzęczeć to łożysko dociskowe i sprężyny tzw. tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej. Miały znaczny luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że jeżeli jest dwumas, to nie ma sprężyn w tarczy sprzęgłowej, bo do tłumienia drgań służy dwumas. Wiec albo nie miałeś dwumasy, albo sprężyn w tarczy, albo ja się mylę. Tak czy owak dzięki za odpowiedz. Mam tylko na dzieje, ze znowu nie sypie mi sie dwumas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każda tarcza sprzęgłowa ma tłumiki drgań skrętnych. Nie zależnie od tego czy w danym pojeździe występuje koło dwu masowe czy go nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Każda tarcza sprzęgłowa ma tłumiki drgań skrętnych. Nie zależnie od tego czy w danym pojeździe występuje koło dwu masowe czy go nie ma.

ojj, mylisz się kolego. z tego co mi wiadomo w większości aut, w których jest koło dwumasowe nie ma tłumika drgań skrętnych w tarczy. -> to jest e34 tds.

tarcza.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

77Marek pamiętasz może, czy brzęczenie reagowało w jakiś sposób na naciśnięcie sprzęgła. Bo u mnie nie reaguje, pozostaje bez zmian. Myślę, że gdyby brzęczenie pochodziło od koła masowego, to by znikało, albo zmieniało się po naciśnięciu sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja miałem podobny problem z tym brzeczeniem od 1700 do 2000 obr i wcale to nie było sprzęgło tylko drążki łaczące skrzynie z lewarkiem zmiany biegów ( wyrobione tulejki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie brzęczenie reagowało na naciskanie pedału sprzęgła.

 

---------- Post added at 13:34 ---------- Previous post was at 13:31 ----------

 

golab21 źle sprecyzowałem swoją wypowiedz. Chodziło mi o tarcze sprzeęłowe VW AUDI group.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

passek i audi 1.8T też nie mają sprężyn w tarczy. nie wiem jak z innymi, ale pewnie jeszcze coś by się znalazło.

1.8 t tarcza.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

golab21 masz rację ale tu chodzi o tarcze diesla. Jednak to zdjęcie wiele wyjaśnia. Widocznie w silnikach 1,8 gwałtowne szarpnięcia i tp. przyjmuje dwu mas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam passata B5 3BG AVB, mam pytanie: czy jest regulacja sprzęgła w tym pasku, bo u mnie bierze pod samą górą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam passata B5 3BG AVB, mam pytanie: czy jest regulacja sprzęgła w tym pasku, bo u mnie bierze pod samą górą?

Odpowiedzialem ci gdzie indziej, ale tutaj tez zapodam linka od marecek http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=sprz%C4%99g%C5%82o+wysoko+site:vw-passat.pl&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gówno obstawiam łącznik elastyczny u mnie były identyczne objawy wymieniłem i spokój....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności