Pawian Zgłoś #1 Napisano 10 Października 2009 Witam, od kilku miesięcy, przy dodawaniu gazu podczas jazdy, gdy silnik pracuje w zakresie 1.500 - 2.000 obrotów, słychać brzęczenie. Na początku tylko czasami, teraz niemal cały czas. Według mnie to rezonujące sprzęgło - potwierdził mi to mechanik, poradził też, żeby to olać. Co o tym sądzicie? Może sprawdzić docisk? Mieliście taki problem? Poza tym nie ma żadnych problemów - ani się nie ślizga, ani nie szarpie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #2 Napisano 10 Października 2009 Co o tym sądzicie? Może sprawdzić docisk? Mieliście taki problem?Poza tym nie ma żadnych problemów - ani się nie ślizga, ani nie szarpie. jeżeli teraz już jest cały czas to brzęczenie proponował bym sprawdzić co to za przyczyna.Może się okazać,że to coś poważnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxpasek2.5tdi Zgłoś #3 Napisano 10 Października 2009 na poczatek zmien mechanika.szkoda,zeby cos powazniejszego sie stalo,a w koncu to pasek 2004.moze byc sprzeglo,kolo dwumasowe lub w skrzyni cos.albo po prostu cos z wydechem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawian Zgłoś #4 Napisano 10 Października 2009 Wydech odpada. To na pewno odgłos jakiejś tarczy - taki, jaki słychać w starych krajzegach. Jestem przekonany, że to sprzęgło - zastanawiam się tylko, co robić: czekać aż się rozkraczy, czy sprawdzać docisk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #5 Napisano 10 Października 2009 To na pewno odgłos jakiejś tarczy - taki, jaki słychać w starych krajzegach. Jestem przekonany, że to sprzęgło - zastanawiam się tylko, co robić: czekać aż się rozkraczy, czy sprawdzać docisk. trochę to dziwny dźwięk i trudno coś wiecej podpowiedzieć.Czy na pewno to docisk a może tarcza. Może sprawdzić docisk? Mieliście taki problem?Poza tym nie ma żadnych problemów - ani się nie ślizga, ani nie szarpie. No właśnie po za tym żadnych problemów.Tak się zastanawiam czy to na pewno jest problem ze sprzęgłem. rzy dodawaniu gazu podczas jazdy, gdy silnik pracuje w zakresie 1.500 - 2.000 obrotów, słychać brzęczenie. Spróbuj przy tej prędkości obrotowej wcisnąć sprzęgło i zobaczyć co się wtedy dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #6 Napisano 11 Października 2009 (edytowane) jezeli moge cos zasugerowac to wydaje mnie sie ze to moze byc docisk...zobacz na moj post co mojemu dolegalo i moze cos w nim znajdziesz. mimo, ze nie bylo w Twoim przypadku prolemow z odpalaniem to nie znaczy , ze to cos innego poniewaz znajomego passat mial to samo, ale bez problemow z odpaleniem, robilisimy to u tego samego mechanika i smigamy na tym, jest ok. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63037&highlight=skrzynia+biegow powodzenia Edytowane 11 Października 2009 przez szynder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maco Zgłoś #7 Napisano 11 Stycznia 2010 (edytowane) Jakiś czas temu rozpadło mi się koło dwumasowe. Stukało i tłukło się. Wymieniłem cały komplet koła plus sprzęgło (bo auto ma 170 tys) i łożysko dociskowe miesiąc temu. Wszystko 2.300 (robota z częściami z Inter Carsa). Teraz jest OK, ale od jakiegoś czasu zauważyłem szczególnie po szybkiej albo dłuższej jeździe, na luzie, na postoju i po wyłączeniu dmuchawy (żeby nic nie zagłuszało) właśnie też takie leciutkie brzęczenie. Nie zawsze. Czasami. Nie ma reguły. Dodam gazu znika. Na zimnym jest OK. Na razie olewam, ale co to może być? Pawian rozwiązałeś problem? Bo post jest dosyć stary :-) Edytowane 11 Stycznia 2010 przez Maco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 11 Stycznia 2010 Miałem takie delikatne brzęczenie dosłownie bardzo ciche. Kupiłem nowy zestaw firmy SACHS czyli dwu mas, tarcza, docisk i łożysko. Po wymianie minęło już pięć lat i nadal cisza. Nic mi nie brzęczy. Jedynie co mogło mi brzęczeć to łożysko dociskowe i sprężyny tzw. tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej. Miały znaczny luz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maco Zgłoś #9 Napisano 11 Stycznia 2010 Myślałem, że jeżeli jest dwumas, to nie ma sprężyn w tarczy sprzęgłowej, bo do tłumienia drgań służy dwumas. Wiec albo nie miałeś dwumasy, albo sprężyn w tarczy, albo ja się mylę. Tak czy owak dzięki za odpowiedz. Mam tylko na dzieje, ze znowu nie sypie mi sie dwumas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #10 Napisano 11 Stycznia 2010 Każda tarcza sprzęgłowa ma tłumiki drgań skrętnych. Nie zależnie od tego czy w danym pojeździe występuje koło dwu masowe czy go nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #11 Napisano 12 Stycznia 2010 Każda tarcza sprzęgłowa ma tłumiki drgań skrętnych. Nie zależnie od tego czy w danym pojeździe występuje koło dwu masowe czy go nie ma. ojj, mylisz się kolego. z tego co mi wiadomo w większości aut, w których jest koło dwumasowe nie ma tłumika drgań skrętnych w tarczy. to jest e34 tds. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maco Zgłoś #12 Napisano 12 Stycznia 2010 77Marek pamiętasz może, czy brzęczenie reagowało w jakiś sposób na naciśnięcie sprzęgła. Bo u mnie nie reaguje, pozostaje bez zmian. Myślę, że gdyby brzęczenie pochodziło od koła masowego, to by znikało, albo zmieniało się po naciśnięciu sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniutek84 Zgłoś #13 Napisano 12 Stycznia 2010 Witam ja miałem podobny problem z tym brzeczeniem od 1700 do 2000 obr i wcale to nie było sprzęgło tylko drążki łaczące skrzynie z lewarkiem zmiany biegów ( wyrobione tulejki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #14 Napisano 12 Stycznia 2010 U mnie brzęczenie reagowało na naciskanie pedału sprzęgła. ---------- Post added at 13:34 ---------- Previous post was at 13:31 ---------- golab21 źle sprecyzowałem swoją wypowiedz. Chodziło mi o tarcze sprzeęłowe VW AUDI group. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #15 Napisano 12 Stycznia 2010 passek i audi 1.8T też nie mają sprężyn w tarczy. nie wiem jak z innymi, ale pewnie jeszcze coś by się znalazło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #16 Napisano 12 Stycznia 2010 golab21 masz rację ale tu chodzi o tarcze diesla. Jednak to zdjęcie wiele wyjaśnia. Widocznie w silnikach 1,8 gwałtowne szarpnięcia i tp. przyjmuje dwu mas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milimetr Zgłoś #17 Napisano 16 Stycznia 2010 Witam, mam passata B5 3BG AVB, mam pytanie: czy jest regulacja sprzęgła w tym pasku, bo u mnie bierze pod samą górą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #18 Napisano 16 Stycznia 2010 Witam, mam passata B5 3BG AVB, mam pytanie: czy jest regulacja sprzęgła w tym pasku, bo u mnie bierze pod samą górą? Odpowiedzialem ci gdzie indziej, ale tutaj tez zapodam linka od marecek http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=sprz%C4%99g%C5%82o+wysoko+site:vw-passat.pl&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milimetr Zgłoś #19 Napisano 16 Stycznia 2010 Dzięki!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #20 Napisano 16 Stycznia 2010 Gówno obstawiam łącznik elastyczny u mnie były identyczne objawy wymieniłem i spokój.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach