maxam9 Zgłoś #1 Napisano 10 Października 2009 Witam, Jestem świeżo upieczonym posiadaczem paska (B5 1.9TDI 110KM 1999) i mam mały problem. Sprawa dotyczy nawiewu sterowanego poprzez climatronik. Chodzi o to, że gdy ustawię nawiew na szybę, to spod maski / okolic sprężarki klimatyzacji dochodzi dziwny pisk. Jest na tyle głośny, że słychać go wewnątrz samochodu. Problem występuje tylko przy nawiewie na szybę - reszta jest ok. Dodam, że filtr przeciwpyłkowy został wymieniony. Wiecie może co może być nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #2 Napisano 10 Października 2009 Kiedy włączasz nawiew na szybę, to automatycznie włącza się klimatyzacja. Pisk pochodzi pewnie ze sprężarki klimatyzacji. Wina leży po stronie zbyt luźnego paska klimy, zużytego paska klimy albo po prostu sprężarka kończy swój żywot. Zacznij od wymiany i pożądnego naciągnięcia paska klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pastor Zgłoś #3 Napisano 10 Października 2009 przełącz ne econ i zobacz czy też śwista Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxam9 Zgłoś #4 Napisano 12 Października 2009 W trybie ECON nic nie piszczy... Tak się przysłuchałem i problem chyba tkwi w wentylatorze przy chłodnicy - załącza się on od razu po przełączeniu kierunku nawiewu na szybę. Jak jest z jego demontażem? Trudna sprawa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #5 Napisano 12 Października 2009 Nie wiem jak w afn ale umnie w avf wentyl chodzi caly czas na 1 biegu, chyba ze masz na mysli ten od klimy. Jesli na econ jest wsio w ok to masz odpowiedź, że to cos po stronie klimy i jej osprzetu..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxam9 Zgłoś #6 Napisano 12 Października 2009 Na 99% dźwięk dochodzi z okolic wentylatora klimatyzacji, ale przy włączonym nawiewie pracuje on (chyba bez przerwy) na każdym biegu. Pytanie - czy demontaż wentylatora jest mocno problematyczny i czy rozebranie jego silnika jest dobrym pomysłem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #7 Napisano 12 Października 2009 No to pisz od razu wentyl klimy a nie przy chłodnicy Jest też 2 biegowy, chodzi zawsze jak jest odpalona klima. Pewnie szczotki powiedzialy dosc. Przekop forum, było o tym bardzo dokładnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezes2117 Zgłoś #8 Napisano 22 Października 2009 Podepne sie pod temt. Mam troche inny problem, ale moze tez zaciekawi. Kilka dni temu zauwazylem, ze po przekreceniu kluczyka do momentu wlaczenia kontrolek (nie odpalenia) nie dmucha mi z nawiewow. Po odpaleniu auta wszystko gra, dmucha, grzeje, chlodzi. Nic na climatronicu nie mruga, ani nic w tym stylu. Wczesniej jak przekrecilem kluczyk do pozycji zaplonu to klima sie zalaczala i dmuchala a teraz dopiero po odpaleniu Ma ktos jakis pomysl????? ---------- Post added at 13:32 ---------- Previous post was at 13:17 ---------- Juz dziala:D Wystarczylo zrobic resset:p:cool: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #9 Napisano 22 Października 2009 Na 99% dźwięk dochodzi z okolic wentylatora klimatyzacji, ale przy włączonym nawiewie pracuje on (chyba bez przerwy) na każdym biegu.Pytanie - czy demontaż wentylatora jest mocno problematyczny i czy rozebranie jego silnika jest dobrym pomysłem? Kolego...tu masz cały temat dotyczący climatronica http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1046&highlight=problem+nawiewem&page=2 Czy problematyczny czy nie zależy od zdolności i cierpliwości zainteresowanego PS: Szukanie nie boli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BLOKU Zgłoś #10 Napisano 20 Grudnia 2009 też podepne się pod temat U mnie wentylator klimy świszczy w kabinie jak jest wilgotno na zewnątrz bez względy na to czy jest na auto czy econom. Podajcie mi link do tematu w którym jest opisane oliwienie tego wiatraczka. Mam wrażenie że jest on tuż za klimatronikiem bo z tamtąd pochodzą odgłosy. Z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #11 Napisano 20 Grudnia 2009 miałem podobny problem,także piszczał mi pasek.Wymieniłem na nowy i nic.Okazało się iż musze wymienić sprzęgiełko spręzarki.Po wymianie wszystko wróciło do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radoos Zgłoś #12 Napisano 31 Grudnia 2009 Witam.Daj znac czy udalo Ci sie rozwiazac problem.Mam to samo i szukam najbardziej prawdobodobnej przyczyny.Czy to byl luzny pasek ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #13 Napisano 31 Grudnia 2009 Jak piszczy pod maską to 1 wentylator klimy jest go łatwo zdemontować 2 może być sprzęgło spręzarki po 3 jak w środku samochodu słychać popiskiwanie to wentylator trzeba zdemontować schowek i 3szt. srubek odkręcić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LORD SIDIUS Zgłoś #14 Napisano 31 Grudnia 2009 Zgadzam się z (Maik78) ale jeszcze gdy pisk ze srodka to może być sterownik klap przy wentylatorze za schowkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BLOKU Zgłoś #15 Napisano 9 Stycznia 2010 Witam.Daj znac czy udalo Ci sie rozwiazac problem.Mam to samo i szukam najbardziej prawdobodobnej przyczyny.Czy to byl luzny pasek ? Problem został rozwiązany. Mechanik zdemontował filtr przeciwpyłkowy i wprowadził do środka na wężyku środek smarujący, który odpowiednio natłuścił łożysko wiatraka. Jest to procedura doraźna ale prawdopodobnie za jakiś czas trzeba będzie wymienić wiatraczek który znajduje się koło schowka w desce rozdzielczej. Aby się do niego dostać należy zdemontować schowek. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radpaw Zgłoś #16 Napisano 9 Stycznia 2010 mam tak samo niestety to nie pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qweluke Zgłoś #17 Napisano 8 Czerwca 2010 Witam, ja mam dosyc dziwny problem z nawiewem w passacie, otoz gdy wlacze klime wiatraki zaczynaja chodzic normalnie ale po jakims czasie wiatrak z nawiewu srodkowego przyspiesza dmuchajac silnij (jakby do pelnych obrotow) i po chwili znow wraca do prawidlowego tepa (powiedzmy do polowy obrotow). ktos mial taki dziwny przypadek? dzieje sie to tylko na klimie, wymienilem filtr przeciwpylkowy (ten obok aku, taki duzy) i nic to nie dalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #18 Napisano 8 Czerwca 2010 Witam, ja mam dosyc dziwny problem z nawiewem w passacie, otoz gdy wlacze klime wiatraki zaczynaja chodzic normalnie ale po jakims czasie wiatrak z nawiewu srodkowego przyspiesza dmuchajac silnij (jakby do pelnych obrotow) i po chwili znow wraca do prawidlowego tepa (powiedzmy do polowy obrotow). ktos mial taki dziwny przypadek? dzieje sie to tylko na klimie, wymienilem filtr przeciwpylkowy (ten obok aku, taki duzy) i nic to nie dalo Pewnie tak działa w trybie AUTO Normalna rzecz,w końcu po to jest Climatronic żeby automatycznie śmigał,jeżeli jest ciepło achcesz (pewnie) dosyć znacznie schłodzić,choćby do 22 stopni to czasami przyspiesza wentylator nawiewu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qweluke Zgłoś #19 Napisano 9 Czerwca 2010 no tak, tylko ze w audi mi sie tak nie dzialo nawet jesli samochod byl bardzo nagrzany. zrozumialbym gdyby w trybie auto z poczatku wial na max obrotach a potem zmalal do polowy, ale on od samego poczatku wieje na polowie, potem na sekunde przyspiesza i znow spada do polowy dosyc to dziwne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #20 Napisano 9 Czerwca 2010 no tak, tylko ze w audi mi sie tak nie dzialo nawet jesli samochod byl bardzo nagrzany.zrozumialbym gdyby w trybie auto z poczatku wial na max obrotach a potem zmalal do polowy, ale on od samego poczatku wieje na polowie, potem na sekunde przyspiesza i znow spada do polowy dosyc to dziwne Zrób na początek test klimatyzacji: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54&highlight=climatronic+b%B3%EAdy post #2,zobaczymy co klima pokaże.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach