mirekobi Zgłoś #1 Napisano 9 Października 2009 (edytowane) posiadam passata b4 z roku 1994 kombi syncro silnik 2.0 115km ady zagazowany na sterowniku gazu stag 50 manualna skrzynia biegów.walczę już drugi miesiąc z sonda i może ktoś mi coś doradzi.zakupiłem ostatnio nowa uniwersalna sonde firmy ntk ngk bo bylem przekonany ze stara również ntk ngk na której przejechałem juz 50000km po prostu padła.mam takie objawy które mnie już po mału denerwują po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłonu sonda czteroprzewodowa która powinna podawać napięcie na czarnym przewodzie impulsowym max.1v wykazuje napięcie 0,2v które bez uruchomionego silnika samoczynnie rośnie do napięcia 1,35v po około 2 minutach od włączenia zapłonu.pomiary robione vagiem.w efekcie tego gdy uruchomię silnik to na wolnych obrotach sonda wykazuje wzbogacenie mieszanki i w ogóle nie spada napięcie do 0,2v(jest cały czas napięcie od 1,12v do 1,18v).w momencie gdy silnik ma 2500obr/min sonda dopiero jakby budziła się do pracy i zaczyna pracować w zakresie od 0,2 do 1,2v!!!gdy przełączę się na gaz to sonda pracuje normalnie na wolnych i wysokich obrotach poza tym ze górna granica napięcia wyskakuje cały czas ponad 1,1v.czy sa to normalne objawy czy raczej czeka mnie wymiana programu w sterowniku albo całego sterownika firmy siemens???dodam jeszcze ze pomiary robiłem przy podłączonym jak i odłączonym sterowniku gazu.reset sterownika silnika poprzez zdjęcie klem z akumulatora też nie przyniósł pozytywnych rezultatów i robiłem to już 3 razy.z góry dzięki za pomoc!!! Edytowane 9 Października 2009 przez mirekobi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #2 Napisano 10 Października 2009 Poczytaj tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20482 Może okaże się pomocne Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekobi Zgłoś #3 Napisano 10 Października 2009 Dzięki polarek za ten link.jest tam wiele mądrości i jak tylko przestanie padać to idę jeszcze raz z miernikiem pomierzyć te wszystkie wartości.pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekobi Zgłoś #4 Napisano 11 Października 2009 Witam ponownie.właśnie dokonałem pomiarów na kostce od sondy jak i zapiętej do sondy tak i odpiętej od sondy.na przewodzie czarnym(impulsowym) przy odpiętej kostce mam napięcie 1,26v a na zapiętej 1,22v(to i tak za dużo bo ma być 0,45v).przesunięcie masowe mieści się w normie gdyż na odpiętej kostce mam napięcie 11,96v a na aku 12,06v a na zapiętej kostce 11,98 a na aku dalej jest 12,06(więc przesunięcie masowe akurat mieści się w normie do 0,8v).i niestety w dalszym ciągu mam taki błąd według vaga 00537-oxygen sensor regulation 18-00 upper limit.czy jest jakaś mądra głowa która coś doradzi co z tym fantem zrobić??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #5 Napisano 14 Października 2009 sprawdz czy przewody z sondy(czteroprzewodowa?) nie maja zwarcia ze soba lub plusem albo minusem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekobi Zgłoś #6 Napisano 15 Października 2009 Witam kristof.przewody sa wszystkie o.k.sprawdzałem je już kilka razy bo dokonywałem pomiary na odpiętej kostce i zapiętej do sondy.coś mi to wygląda na to że cały problem tkwi w sterowniku silnika firmy siemens bo to on podaje już za wysokie napięcie(1,18-1,22v)a powinno nie przekraczać 1v?szlag mnie już trafia i chyba została mi ostateczność-wymiany programu w sterowniku!!!tylko na jaki???chyba że przyjdzie mi wymienić cały sterownik!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #7 Napisano 16 Października 2009 Napięcie wysyłane przez ECU na włączonym zapłonie mierzone na pinie 3 do 4 wtyczki od steru do sondy winno zawierać się w granicach 1,3 do 1,4 Volta, oscylacja sondy dla silników 2.0 typu ADY 0,1 do 1,1V Podczas pracy na LPG widzisz w parametrach sygnał sztuczny/emulowany. Coś mi się wydaje że szukasz dziury w całym, bo nie doczytałem się abyś skarżył się na złą pracę silnika, cóż szukaj dalej, tylko że Vag tylko czyta a Ty musisz znać prawidłowe wartości specyficzne dla tego silnika a z tym widzę masz problem. Zmierz sygnał bezpośrednio z 17 pina sterownika napięcie jak wyżej-zapłon włączony. Pinologia dla sondy w sterze oprócz sygnałowego 17 jeszcze 20,42,21 tylko trzeba wiedzieć czego się szuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekobi Zgłoś #8 Napisano 16 Października 2009 (edytowane) Witam toldek.dzieki za podpowiedz.głównym powodem szukania dziury w całym jest właśnie to że odkąd wykryłem za wysokie napięcie na sondzie auto spala 16-17l litrów gazu gdzie nigdy nie spalało więcej jak max.12,5l-13L.nie wiem jak na benzynie wychodzi bo nigdy jeszcze nie lałem go do pełna bo to koszt 400zeta.staram się utrzymywać poziom paliwa ok.20l w zbiorniku i to wystarcza.nie mogę powiedzieć żeby silnikowi brakowało mocy bo wydaje i się że idzie dobrze.nie mam też efektu dziury w pedale przyspieszenia bo reaguje na każde najmniejsze dotkniecie.ubiegłej zimy auto nie wzięło mi wiecej jak 13l gazu a teraz przecież nie ma jeszcze mrozu.nie wiem do końca jak jest z tą emulacja bo do przewodu impulsowego (czarnego) jest podpiety przewód do sterownika gazu stag 50 i poniewż posiadam wskaźnik diodowy w środku w aucie który działa na zasadzie voltomierza i pokrywaja sie jego wskazania z normalnym voltomierzem wychyłowym TO na tymże wskaźniku widzę cały czas jak pracuje sonda.CZASAMI ALE NIE ZAWSZE JAK PRZELACZY SIE NA LPG SILNIK DOSTAJE TAK JAKBY CZKAWKI I NAPEWNO W MOMENCIE PRZEŁĄCZENIA SIĘ NIE DOCISKAM PEDAŁU PRZYSPIESZENIA TYLKO ODCZEKAM TEN MOMENT AŻ PRZEJDZIE NA LPG I WTEDY DELIKATNIE PRZYSPIESZAM.POSZARPIE TROCHE OK 1 MINUTY I SIE USPOKOI.PO ZGASZENIU SILNIKA PO TAKIEJ CZKAWCE PÓŹNIEJ CIĘŻKO ODPALA.ALE TAKIE RZECZY DZIEJĄ SIE 1 RAZ W MIESIĄCU WIĘC DO TEGO JUŻ PRZYWYKŁEM I NIE ZAWRACAM SOBIE TYM GŁOWY BO JAK JUŻ ODPALI TO WIEM ŻE MAM OKOŁO MIESIACA ZNOWU SPOKÓJ.skoro już tyle ci wyjaśniłem to może znasz przyczynę rosnącego napięcia na sondzie przy wyłaczonym silniku.patrz na mój 1 post w którym jest opisany przezemnie problem.jeżeli jestes w stanie sprawdzic u siebie jak jest z tym napięciem to byłbym wdzięczny za pomoc.pozdrawiam. Edytowane 16 Października 2009 przez mirekobi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #9 Napisano 17 Października 2009 (edytowane) wylutuj Staga ze sondy lambda bo moze sterownik gazu nie dziala dobrze i jeszcze raz sprawdz, mase ze Staga daj na silnik a nie na nadwozie lub aku sprawdzaj na kostce ze sterownika a nie na kostce ze sondy czy przewody nie maja przebicia Edytowane 17 Października 2009 przez cristof Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekobi Zgłoś #10 Napisano 17 Października 2009 Dzieki cristof za kolejna podpowiedz.jutro sprobuje jeszcze raz zrobic kolejne pomiary.pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #11 Napisano 17 Października 2009 to może znasz przyczynę rosnącego napięcia na sondzie przy wyłaczonym silniku to jest zupełnie normalny objaw - grzałka w sondzie działa, tak samo jak 'budzenie' się sondy po przegazowaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MELON197 Zgłoś #12 Napisano 18 Października 2009 "monter" ma rację,sonda działa prawidłowo w tem.300 *.nagrzewając się maleje rezystancja a co za tym idzie rośnie napięcie.jedz lepiej do dobrego gaziarza,niech sprawdzi szczelność i regulacje instalacji.tylko nie do takiego ,który potrafi tylko zamontować gaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekobi Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2009 Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu i myślę że ten temat można uznać już za zakończony.W opisanym przeze mnie problemie nowa sonda lambda potrzebowała dość sporo czasu na zgranie się(tzw.adaptację) ze sterownikiem silnika a w przypadku gazu i niewłaściwej jej pracy przyczyna leżała w ustawieniu za bogatej mieszanki gazu i po zmniejszeniu jej dopiero sonda pokazała normalną pracę w swoim zakresie napięć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach