Skocz do zawartości
Rohan_666

Podświetlenie licznika b4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zdaję sobie sprawę że temat ten był wielokrotnie wałkowany na forum, ale rozwiązania swojego problemu nie znalazłem. Od wczoraj mam pełne zaciemnienie na liczniku (bez MFA). Na forum znalazłem, żeby sprawdzić bezpiecznik (16), co nie pomogło. Bezpiecznik jest ok. Rozkręciłem też wyłącznik świateł żeby sprawdzić czy nic się nie odłączyło i też nie pomogło. Podświetlanie regulacji nawiewów działa, łącznie ze ściemnianiem. Wszystko wskazuje na żarówki ale wierzyć mi sie nie chce żeby wszystkie żarówki łacznie się przepaliły. Przymierzam się do wyjęcia licznika, choć czytałem też że wystarczy zdjęcie przedniej szybki ale to wyższa technika dla mnie więc jeśli jest jeszcze coś co powinienem sprawdzić to byłbym wdzięczny za pomoc. Dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby dostać się do żarówek licznika, nie musisz wyciągać licznika i bujać się z problemem wtykania linki prędkościomierza. Moim zdaniem powinieneś zacząć właśnie od tego o czym piszę czyli Wyjąć wloty(kratki wentylacyjne które są na wcisk) następnie zamknąć pokrętłami tunele wylotów powietrza spod kratek by ci do dziury śrubki nie wpadły. Odkręcić śrubki które zobaczyłeś po wyjęciu kratek wentylacyjnych. Zdjąć plastikową osłonę. Odkręcić dwie śrubki trzymające szybę licznika. Zmierzyć napięcie na stykach do żarówki. Dalej sprawdzić czy jest napięcie na wyłączniku świateł następująco. Sprawdzasz czy masz napięcie na pinie nr 4 wyłącznika przewód szaro niebieski ma być 12v (oczywiście włączona stacyjka i światła pozycyjne lub mijania). Jeżeli nie masz napięcia to masz uszkodzoną kostkę stacyjki lub przewód na jej odcinku ale zakładamy że masz tu napięcie. Następnie sprawdzasz pin nr 1 przewód szaro niebieski, to jest wyjście po regulacji jasności przez potencjometr i wchodzi dalej już na deskę. Jeżeli masz tutaj napięcie dodatnie i plus też masz na desce a nie świeci to wtedy szukasz braku masy.Ewentualnie może jeszcze być zimny lut na złączu deski zegarów ale pod warunkiem że na pinie 1 włącznika masz napięcie. To chyba wszystko w tym temacie.

Edytowane przez hotair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, instrukcja rewelacja. Proszę wybaczyć zuchwałość ale jeśli jeszcze mógłbym się dowiedzieć w jakie żarówki mam się zaopatrzyć żeby nie rozkręcać kilka razy byłbym niesamowicie zobowiązany. Pozdrawiam i raz jeszcze dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz śmiało kupić zamienniki led zamiast żarówek tyle że trzeba będzie wyjąć z deski rozdzielczej kawałek zielonej folii która robi efekt zielonego podświetlenia zegarów.żarówki do podświetlenia zegarów to 1,2WATT w plastikowej obudowie z dwoma wąsami metalowymi które po włożeniu żarówki w gniazdo i lekkim przekręceniu żarówki stykają się ze ścieżką na miękiej taśmie przymocowanej wewnątrz deski rozdzielczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz niebieskie diody efekt jest fajny ale ja u siebie mialem biale orginalne tarcze wiec ladnie sie komponowalo a u ciebie pewnie sa czarne wiec nie wiem jak to bedzie wygladalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wszystko już razem przeszliśmy. Niech cię nie korci po diody z allegro i nie słuchaj bzdur jaka to rewelacja. Pisałem o tym tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19629

a widzę ponowny powrót do przeszłości w postach:mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem czemu odradzacie podswietlenie led i tyle mieliscie z nim problemow???ja kupilem w elektroniku 3 diody 12v niebieskie juz szlifowane w oprawkach co prawda troche nie pasujacych do vw ale po lekkim dogieciu blaszek styk z tasma jest i swieca juz ponad 1,5 roku,reaguja na sciemniacz i mam do tego czarne tarcze!!!przy okazji jak juz mialem wyjeta cala deske(co zajelo mi 3minuty)i mialem ja w rekach powymienialem tez na biale ledy podswietlenie wyswietlacza od komputera i licznika a zielona folie zostawilem bo ladniej wyglada zielony niz bialy i nie ma efektu podswietlenia punktowego tylko swieci caly wyswietlacz!!!ja akurat polecam i cala wymiana wszystkich zarowek na ledy lacznie z wyjeciem i wlozeniem tablicy rozdzielczej zajelo mi max.40min.ale to juz oczywiscie tylko indywidualna kwestia gustu.pozdrawiam i sam zdecyduj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby to powiedzieć, po prostu nie miałeś porównania do zwykłych ledów z opornikiem, po pierwsze te zamienniki żarówek mają słabsze światło a po drugie inny kąt padania światła, reszty się domyśl bo nie tylko ja miałem te diody więc czekamy na wypowiedzi innych, twój sposób jest gorszy niż fabryka a my dążymy do udoskonaleń ale to tylko moje zdanie więc się nie gniewaj że tak piszę;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ nie ma problemu hotair.wcale się nie gniewam.przy okazji zapytam Ciebie czy wymieniałeś już może podświetlenie zapalniczki bo akurat tam padła mi właśnie żarówka.trzeba do tego rozbebeszać tunel w części gdzie jest lewarek czy jest jakiś inny sposób.pozdro i z góry dzięki za odpowiedź.

P.s.ponieważ pracuję w transporcie to nie będzie mnie teraz do soboty.po powrocie się odezwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety zeby zmienic zaroweczke przy zapalniczce musisz rozebrac cały tunel, i ten tylny i ten gdzie jest lewarek. potem wyciągnąc ten cały tunel, nie pamietam czy sama zapalniczke da sie wyciagnac czy robilem to z zapalniczka zalozona na tunelu. bo samej zarówki nie wymienisz, znaczy da się ale musisz pokombinować ;) bo ona jest wlutowana w te styki tam. tamta musisz wyrwac i wlutowac jakims cudem nowa :) mi sie udalo ale zabawy bylo z tym na prawie cale popoludnie :( ale dać się da :) dla mnie nei ma zwrotu nie da się :D pozdraVWiam :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli reasumując jeśli chce wymienić spalnoną żarókwke z podświetlenia zegarów musze wyjąć kratki nawiewów i odkręcić szybke plastikową??i żarówki benda na wieszchu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zaślepka gniazda diagnostycznego, zresztą powyżej podałem link do tematu w którym to jest;) pod zapalniczkę diód nie polecam, jak ją wsadziłem to mi się już nie chciało rozbierać by ją wyjąć, ogólnie porażka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.już powróciłem do domku.dzięki za opis dostania się do żarówki od zapalniczki.pomału juz mi się odechciało żeby świeciła.może przyjdzie dzień w którym będę miał melodie do jej wymiany.pozdrawiam i musze najpierw rozwiązać problem w mojej taczce z sondą lambda bo mam za wysokie napięcie na impulsie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze dziekuję za pomoc. Zgodnie z opisem dostałem się do licznika, rzeczywiście żadna filozofia nawet dla średnio rozgarniętego technicznie forumowicza. Oprócz spalonej żarówki okazało się że problem leży we wtyku wiązki kabli do licznika. Poruszałem i się naprawiło (choć wiem że to połowiczne rozwiązanie, przyczyny nie usunąłem a licznik już wcześniej fiksował gdyż miałem problem z diodą temperatury płynu), ale musiałem niestety licznik wyjąc (choć sama wymiana żarówki oczywiście możliwa jest bez wyjmowania, jak napisał kolega hotair). Dla tych którzy będą wymieniać żarówki- kupcie je zanim rozbebeszycie autko, ja oczywiście przekombiniowałem, po rozkręceniu zjezdziłem pół miasta i żarówki tej z górny nie znalazłem. Dopasowałem w końcu żarówkę do podświetlania zegarka, okazało się że wprawdzie oprawka jest inna ale wystarczy ją włozyć od tyłu i bedzie w miarę ok. Reasumując.. świeci średnio (prócz żarówki zegarka którą tylko przetarłem a zapodaje jak zestaw diód "a la nowe audi" w lagunie mojego sasiada, ale następny raz to rozkręce już jak kupię pasujące żarówki, będę miał więcej czasu i załatwię garaż. Dziękuję Panowie, kłaniam się nisko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raz jeszcze dziekuję za pomoc.
Dziękuję Panowie, kłaniam się nisko.

Kolego przy każdym poście który Ci dał cenne wskazówki masz taki magiczny klaiwsz Pomógł ( Prawy dolny róg danego posta) ;)

 

beztytuuly.jpg

 

 

Pozdrowionka :vw:

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za odgrzewanie staroci ale ponownie proszę o pomoc,

Problem żarówek dzięki Waszej pomocy rozwiązałem, zdążyłem już się zrazić do diód których szczerze nie polecam, bezpośrednio po wymianie na normalne żarówki pojawił się inny problem, zaznaczę od razu że szukałem na forum i nie znalazłem rozwiązania. Aktualnie nie mam zupełnie podświetlania licznika.. tzn kiedy dobieram się do kostki z wiązką kabli podświetlenie jest, po jakimś czasie nastaje ciemność.. ku mej rozpaczy. Próbowałem kontakt spray-u, pomogło czasowo. Pytanie, czy ktoś z Was miałby rozpiskę pinów w kostce, chcialbym wiedzieć który jest odpowiedzialny za podświetlanie, prucie całej wiązki mi sie nie uśmiecha. Z góry dziękuję za info, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na zimne luty w zegarach, musisz rozebrać i podgrzać lutownicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli się nie boisz to uderz dwa razy od góry w deske rozdzielczą nad zegarami ;) jak pomoże to napewno zimne luty :) wtedy wyciągasz całe zegary i grzejesz lutownicą :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności