SeM@PassatB5 Zgłoś #1 Napisano 6 Października 2009 Witam! Wymieniałem dziś filtry w moim pasku i zaniepokoiły mnie dziwne stuki pod pokrywą zaworów. I mam w związku z tym pytanie, bo nie wiem dokładnie jak ten silnik jest zbudowany. Mam AVF 1.9TDI 131KM. Czy tam są jakieś elementy zaworów które można wyregulować w celu pozbycia się tych stuków? Lub szykuje się coś do wymiany? Lepiej z tym chyba podjechać do mechanika niż czekać aż się całkiem rozklekocze. Stuki dochodzą z środkowej części pokrywy, tak jakby coś zaraz pod pokrywą miało luzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #2 Napisano 6 Października 2009 Kiedyś rozmawiałem z mechanikiem i mowił mi, że wymieniają sporo wałków rozrządu w TDI. Podobno się wycierają po pewnym przebiegu. Jaki masz przebieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #3 Napisano 6 Października 2009 Wybiło już 172000km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #4 Napisano 6 Października 2009 To mały jeszcze. W takim razie to na pewno nie to. Chyba, że nie masz pewności, że autentyczny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #5 Napisano 7 Października 2009 Raczej autentyczny, auto prosto od niemca, jak kupowałem było 131000, zużycie auta nie wskazywało na więcej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #6 Napisano 7 Października 2009 (edytowane) Kiedyś rozmawiałem z mechanikiem i mowił mi, że wymieniają sporo wałków rozrządu w TDI. Podobno się wycierają po pewnym przebiegu. Jaki masz przebieg? ten mechanik to chyba KONOWAL...nie ten typ silnika !! 2,5 TDI !! a nie poczciwe 1,9 TDI Wybiło już 172000km Przy tym przebiegu nalezy wymienic popychacze hydrauliczne, 8 szt. ...a te stuki to po prostu pracuja pompowtryski Edytowane 7 Października 2009 przez zuse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #7 Napisano 7 Października 2009 Przy tym przebiegu nalezy wymienic popychacze hydrauliczne, 8 szt. Jaki jest objaw ich zużycia? Ja mam już 206tyś. i nie zauważyłem ani głośniejszej pracy ani żadnego innego niedomagania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #8 Napisano 7 Października 2009 jak nic nie puka nie wali i nie ma żadnych niepokojących objawów to nie szukaj problemu w popychaczach a póki co dolej do ON jakiś preparat do czyszczenia pompek i jeździj dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #9 Napisano 7 Października 2009 a łolej w jakiej kondycji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat1.8t Zgłoś #10 Napisano 7 Października 2009 Po pierwsze zmien olej , jeżeli to nie pomoże to najprędzej mogą to być popychacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #11 Napisano 7 Października 2009 jak nic nie puka nie wali i nie ma żadnych niepokojących objawów to nie szukaj problemu w popychaczach a póki co dolej do ON jakiś preparat do czyszczenia pompek i jeździj dalej cooza BZDURAA !! w niemczech popychacze wymienia sie co 100tys km !! w Polsce servis na to leje, boo juz jest po gwarancji. ...a popychacze hydrauliczne...chodza chodza i nagle przestaja, ot tak... aa potem jest lament, bo tlok przywalil w zawor i silnik do wymiany !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #12 Napisano 7 Października 2009 (edytowane) A ja powiem, że wymienia się wałki i w 1.9.. już kilka takich widziałem, ale nie przy takim przebiegu, o ile autentyczny. Nie przypominam sobie żeby w instrukcji servisowej było coś o popychaczach co 100tys chyba, że ktoś to tak zapobiegawczo robi. Edytowane 7 Października 2009 przez wojtek_82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #13 Napisano 7 Października 2009 Po przeczytaniu http://www.motofakty.pl/artykul/tajemnicze_stuki_z_silnika.html http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59637 stawiam na popychacze. Bo stuki dochodzą gdzieś z okolic jakby zaraz po samą pokrywą zaworów. Może to i przypadek losu, ze dzień prędzej nalałem pełny bak i dolałem buteleczkę preparatu firmy K2 do czyszczenia pompowtrysków. Wiec silnik raczej zassał już to coś. A stuki usłyszałem jak silnik chodził bez plastykowej osłony, bo wymiałem wentylator i przy okazji zajrzałem pod osłone. Olej miałem wymieniany przy 162000km, więc jeszcze piatka do wymiany. Jeżdzę na Mobil 1 Synt S 5W-30 SPECIAL V. Podjadę do mechanika się upewnić, prawdopodobnie to te hydrauliczne popychacze, lecz ten płyn czyszczący też coś mógł namieszać w pompkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #14 Napisano 8 Października 2009 (edytowane) w niemczech popychacze wymienia sie co 100tys km !! w Polsce servis na to leje, boo juz jest po gwarancji. powem tak nie mam pojęcia skąd wziąłeś wartość co 100kkm???? jak pracują prawidłowo to co mam jechać i wymieniać bo mam ponad 100kkm zrobione na nich!!!??? cooza BZDURAA !! to jest dopiero bzdura ale ok nie jest to post w który mam się sprzeczać co i po ilu km mamy naprawiać... Co do preparatu K2...hmmm może miałeś zasyfiałe i w słabej kondycji pompki a K2 wypłukał syf i są stuki (może pompka jakaś leje). Jeżeli pojedziesz do mechaniora do podłącz pod VAG i sprawdź wartości bloku 13 i liste błędów może to coś wyjaśni. Daj znać co i jak! Pozdrawiam:) Edytowane 8 Października 2009 przez fAZIK8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #15 Napisano 8 Października 2009 Tak myśle żeby podłączyć VAG-a teraz jak jest jeszcze K2 w baku i później też, jak już będzie sama ropa w baku. Pojeżdżę i zobaczymy co będzie dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #16 Napisano 8 Października 2009 powem tak nie mam pojęcia skąd wziąłeś wartość co 100kkm???? jak pracują prawidłowo to co mam jechać i wymieniać bo mam ponad 100kkm zrobione na nich!!!??? to jest dopiero bzdura ale ok nie jest to post w który mam się sprzeczać co i po ilu km mamy naprawiać... Co do preparatu K2...hmmm może miałeś zasyfiałe i w słabej kondycji pompki a K2 wypłukał syf i są stuki (może pompka jakaś leje). Jeżeli pojedziesz do mechaniora do podłącz pod VAG i sprawdź wartości bloku 13 i liste błędów może to coś wyjaśni. Daj znać co i jak! Pozdrawiam ...powiedzmy, ze Twoja wiedza na temat silnikow 1,9 TDI jest conajmniej NIKLA. Dalsze dysputy sa niecelowe z Toba...bo mamy zgola, znaczac inna wiedze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #17 Napisano 12 Października 2009 Co do stuków, jak nie masz doświadczenia z TDI to daj osłuchać ze dwóm innym osobą które już takim jeździły. TDI wydaje czasem dziwne odgłosy i nie zawsze oznacza to ze coś się zepsuło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #18 Napisano 13 Października 2009 Co do stuków, jak nie masz doświadczenia z TDI to daj osłuchać ze dwóm innym osobą które już takim jeździły. TDI wydaje czasem dziwne odgłosy i nie zawsze oznacza to ze coś się zepsuło wreszcie jakaś konkretna odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #19 Napisano 13 Października 2009 Zawartość baku z preparatem K2 wyjeżdżona a stuki jak były tak są. Pod koniec tygodnia mam jechać do mechanika, gadałem z nim o tym i sprawdzi co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #20 Napisano 17 Października 2009 Co do stuków, jak nie masz doświadczenia z TDI to daj osłuchać ze dwóm innym osobą które już takim jeździły. TDI wydaje czasem dziwne odgłosy i nie zawsze oznacza to ze coś się zepsuło. I ty chyba chłopie masz rację, zajechałem do mechanika, on słucha i słucha i mówi że tu wszystko śmiga aż miło TDI po prostu wydaje takie dźwięki. Jak tak musi być to niech bedzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach