Skocz do zawartości
SeM@PassatB5

Stuki pod pokrywą zaworów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wymieniałem dziś filtry w moim pasku i zaniepokoiły mnie dziwne stuki pod pokrywą zaworów. I mam w związku z tym pytanie, bo nie wiem dokładnie jak ten silnik jest zbudowany. Mam AVF 1.9TDI 131KM. Czy tam są jakieś elementy zaworów które można wyregulować w celu pozbycia się tych stuków? Lub szykuje się coś do wymiany? Lepiej z tym chyba podjechać do mechanika niż czekać aż się całkiem rozklekocze. Stuki dochodzą z środkowej części pokrywy, tak jakby coś zaraz pod pokrywą miało luzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś rozmawiałem z mechanikiem i mowił mi, że wymieniają sporo wałków rozrządu w TDI. Podobno się wycierają po pewnym przebiegu. Jaki masz przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mały jeszcze. W takim razie to na pewno nie to. Chyba, że nie masz pewności, że autentyczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej autentyczny, auto prosto od niemca, jak kupowałem było 131000, zużycie auta nie wskazywało na więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś rozmawiałem z mechanikiem i mowił mi, że wymieniają sporo wałków rozrządu w TDI. Podobno się wycierają po pewnym przebiegu. Jaki masz przebieg?

 

ten mechanik to chyba KONOWAL...nie ten typ silnika !! 2,5 TDI !! a nie poczciwe 1,9 TDI :)

 

 

Wybiło już 172000km

 

Przy tym przebiegu nalezy wymienic popychacze hydrauliczne, 8 szt.

 

...a te stuki to po prostu pracuja pompowtryski

Edytowane przez zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy tym przebiegu nalezy wymienic popychacze hydrauliczne, 8 szt.

Jaki jest objaw ich zużycia? Ja mam już 206tyś. i nie zauważyłem ani głośniejszej pracy ani żadnego innego niedomagania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nic nie puka nie wali i nie ma żadnych niepokojących objawów to nie szukaj problemu w popychaczach a póki co dolej do ON jakiś preparat do czyszczenia pompek i jeździj dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zmien olej , jeżeli to nie pomoże to najprędzej mogą to być popychacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak nic nie puka nie wali i nie ma żadnych niepokojących objawów to nie szukaj problemu w popychaczach a póki co dolej do ON jakiś preparat do czyszczenia pompek i jeździj dalej

 

cooza BZDURAA !!

 

w niemczech popychacze wymienia sie co 100tys km !! w Polsce servis na to leje, boo juz jest po gwarancji.

 

...a popychacze hydrauliczne...chodza chodza i nagle przestaja, ot tak...

aa potem jest lament, bo tlok przywalil w zawor i silnik do wymiany !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem, że wymienia się wałki i w 1.9.. już kilka takich widziałem, ale nie przy takim przebiegu, o ile autentyczny.

 

Nie przypominam sobie żeby w instrukcji servisowej było coś o popychaczach co 100tys chyba, że ktoś to tak zapobiegawczo robi.

Edytowane przez wojtek_82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu

 

http://www.motofakty.pl/artykul/tajemnicze_stuki_z_silnika.html

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59637

 

stawiam na popychacze. Bo stuki dochodzą gdzieś z okolic jakby zaraz po samą pokrywą zaworów. Może to i przypadek losu, ze dzień prędzej nalałem pełny bak i dolałem buteleczkę preparatu firmy K2 do czyszczenia pompowtrysków. Wiec silnik raczej zassał już to coś. A stuki usłyszałem jak silnik chodził bez plastykowej osłony, bo wymiałem wentylator i przy okazji zajrzałem pod osłone. Olej miałem wymieniany przy 162000km, więc jeszcze piatka do wymiany. Jeżdzę na Mobil 1 Synt S 5W-30 SPECIAL V.

Podjadę do mechanika się upewnić, prawdopodobnie to te hydrauliczne popychacze, lecz ten płyn czyszczący też coś mógł namieszać w pompkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w niemczech popychacze wymienia sie co 100tys km !! w Polsce servis na to leje, boo juz jest po gwarancji.

 

powem tak nie mam pojęcia skąd wziąłeś wartość co 100kkm???? jak pracują prawidłowo to co mam jechać i wymieniać bo mam ponad 100kkm zrobione na nich!!!???

cooza BZDURAA !!

to jest dopiero bzdura ale ok nie jest to post w który mam się sprzeczać co i po ilu km mamy naprawiać...

Co do preparatu K2...hmmm może miałeś zasyfiałe i w słabej kondycji pompki a K2 wypłukał syf i są stuki (może pompka jakaś leje).

Jeżeli pojedziesz do mechaniora do podłącz pod VAG i sprawdź wartości bloku 13 i liste błędów może to coś wyjaśni.

Daj znać co i jak! Pozdrawiam:)

Edytowane przez fAZIK8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak myśle żeby podłączyć VAG-a teraz jak jest jeszcze K2 w baku i później też, jak już będzie sama ropa w baku. Pojeżdżę i zobaczymy co będzie dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powem tak nie mam pojęcia skąd wziąłeś wartość co 100kkm???? jak pracują prawidłowo to co mam jechać i wymieniać bo mam ponad 100kkm zrobione na nich!!!???

 

to jest dopiero bzdura ale ok nie jest to post w który mam się sprzeczać co i po ilu km mamy naprawiać...

Co do preparatu K2...hmmm może miałeś zasyfiałe i w słabej kondycji pompki a K2 wypłukał syf i są stuki (może pompka jakaś leje).

Jeżeli pojedziesz do mechaniora do podłącz pod VAG i sprawdź wartości bloku 13 i liste błędów może to coś wyjaśni.

Daj znać co i jak! Pozdrawiam

 

...powiedzmy, ze Twoja wiedza na temat silnikow 1,9 TDI jest conajmniej NIKLA. Dalsze dysputy sa niecelowe z Toba...bo mamy zgola, znaczac inna wiedze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do stuków, jak nie masz doświadczenia z TDI to daj osłuchać ze dwóm innym osobą które już takim jeździły. TDI wydaje czasem dziwne odgłosy i nie zawsze oznacza to ze coś się zepsuło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do stuków, jak nie masz doświadczenia z TDI to daj osłuchać ze dwóm innym osobą które już takim jeździły. TDI wydaje czasem dziwne odgłosy i nie zawsze oznacza to ze coś się zepsuło

wreszcie jakaś konkretna odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawartość baku z preparatem K2 wyjeżdżona a stuki jak były tak są. Pod koniec tygodnia mam jechać do mechanika, gadałem z nim o tym i sprawdzi co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do stuków, jak nie masz doświadczenia z TDI to daj osłuchać ze dwóm innym osobą które już takim jeździły. TDI wydaje czasem dziwne odgłosy i nie zawsze oznacza to ze coś się zepsuło.

I ty chyba chłopie masz rację, zajechałem do mechanika, on słucha i słucha i mówi że tu wszystko śmiga aż miło :) TDI po prostu wydaje takie dźwięki. Jak tak musi być to niech bedzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności