Skocz do zawartości
marian14

Wymiana paska klinowego.Co ile?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak w temacie,jutro jade wymieniać filtry,oleje,klocki,i ciekawi mnie pasek klinowy(alternatora)mam na nim już 45tys.km.i zastanawiam się czy wiemienić go jutro czy spokojnie można jeździć jeszcze 15tys.km.i wymienić go razem z paskiem rozrządu.Dodam że szukałem tematu w szukajce ale nie znalazłem nic co by mi dało odpowiedź na moje pytanie jeśli coś przeoczyłem proszę usunąć temat ,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja też szukałem i nie znalazłem :D Ja wymieniam co 2 lata paski. Mowa o wielorowkowym i od klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam wszystkie paski przy rozrządzie co 60 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przelatałem poki co 40 ale co przeglad jest wzrokowa kontrola, teraz przy zmianie oleju zmienie na nowy. 45 bedzie mial nalatane i 2 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wystarczy sprawdzić wzrokowo. 45tyś to nie jest duży przebieg. Myślę, że 60tyś jest idealnym momentem na zmianę. Jeśli mogę Ci coś doradzić to kup oryginalny w serwisie. Różnica w cenie jest znikoma. Za boscha zapłaciłem w zeszłym roku 48zł. (Piszczał jak zarzynana świnia na zimnym silniku). Po wymianie napinacza i sprzęgiełka alternatora zminiłem nowy pasek na nowy z serwisu. Cena 56zł. Cisza - bezcenna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wymieniam wszystkie paski przy rozrządzie co 60 tys.

 

Ale km czy mil?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale km czy mil??

 

Lat świetlnych :rotfl:

wiolkor mieszka w Polsce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie za często ta wymiana??

pytam bo u mnie był z tego co pamiętam wymieniany jakies 40 tysięcy temu.i tak własnei zastanawiam sie czy na wiosnę nie dofinansować auta i nie wymienić wyżej wymienionych pasków oraz napinacza??

jak sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bez sensu co 40 tys. Ja swoje paski wymieniałem po 70 tys i dalej wyglądały jak nowe. Nie róbmy paranoi jak ci którzy rozrząd wymieniają co 60 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis zauwazylem lekkie pekniecia na pasku (ten najdlugi)czy trudno jest zmienic ten pasek? czy trzeba sciagac zderzak? czy jest jakis latwy sposob zeby sobie z tym poradzic. co powinienlem wiedziec aby zabrac sie do tego sam. z gory dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Czy któryś z kolegów może się orientuje czy do silnika AVB pasuje pasek CONTITECH 5PK 1592 ? Szukałem info na necie i znalazłem tylko, że do silnika AFN, AVF pasuje, nic o AVB nie było, a z kolei jeden znajomy mówił mi, że ten pasek pasuje. Coś nie jestem przekonany...

Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zeelazny do twojego paska avb 5pk1435 pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W ASO powiedzieli mi że zalecają wymieniać wszystkie paski razem z wymianą paska rozrządu. W moim przypadku silnik 2.0 benzyna 115kM (AZM) co 90 tyś km lub co 5 lat.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za odpowiedź. No u mnie jak wymieniali "mechanicy" rozrząd, to wymienili tylko pas od rozrządu nic więcej. Zajrzałem pod maskę ostatnio aby zobaczyć co się dzieje i stwierdziłem, że pasek na alternatorze też nadaje się do wymiany, nie wygląda zbyt dobrze. Poza tym silnik jak pracuje nawet na postoju słychać popiskiwanie. Jeśli wymiana paska nie pomoże to pewnie będę szukał przyczyny na kole pasowym i rolce napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja w moim wymieniam paski z napinaczami ,rolkami razem z rozrządem,co 90 tyś km.

Prz tej czynności sprawdzam dokładnie łożysko kierunkowe na alternatorze.

Często pada po ok 100 tyś. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paski osprzętu razem z rozrządem czyli co 90/120 tkm w zależności od silnika lub 5 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

chcialbym sie podpiac do pytania o wymiane paska klinowego. Wg ksiazeczki serwisowej pasek zębaty napędu wałka rozrządu wymienic co 210.000km.

 

domyslam sie, że żywotność paska klinowego jest nieco krótsza (wiadomo, że przy okazji wymiany paska rozrzadu warto wymienic pasek klinowy, ale do tego mam jeszcze spoooro km).

 

moj pasek zaczal piszczec po 65.000km ale piszczy w taki sposob ze sie nie slizga. w serwisie powiedzieli ze wytarl sie meszek i jak rowki w chodza w kolko to wydaja pisk. Powiedzieli ze gwarancja tego nie obejmuje bo nowy tez moze piszczec. Zastanawiam sie zatem co tutaj robic i jaka jest żywotność takiego paska. czy mial ktos podobny problem ?

 

Dodam ze jak silnik sie rozgrzeje to pasek przestaje piszczec. ale nawet w garazu przy 20st. piszczy, wiec to nie kwestia zimnej gumy czy wilgoci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuacje. Sam pasek to koszt coś około 30zł napewno.

U mnie kiedyś w golfie lekko bardzo sie ślizgał ten od wspomagania., przy wymianie paska okazało sie, że od zurzycia paska na krawędziach jak u ciebie zjechało koło bo nie dociskało całej szerokości koła a tylko jakąś tam część, tak, że ja bym na twoim miejscu to sprawdził pożądnie i jak będziesz widział jakieś oznaki nie równości to wymieniaj, bo albo koło porypie, albo problemów jak sie skączy

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazuje sie ze co serwis to serwis. We wroclawiu nie chca wymienic na gwarancji, a w Opolu umowili mnie na termini wymiany. Moze i koszt tani, ale chociaz dla zasady jak jest cos wadliwe a jest gwarancja to powinni to wymienic. tym bardziej nie rozumiem ich podejscia, bo kawy w serwisie wypilem wiecej niz 30zl. Zobaczymy za tydzien co powie Opole jak obejzy pasek. dzieki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Ja w moim wymieniam paski z napinaczami ,rolkami razem z rozrządem,co 90 tyś km.

Prz tej czynności sprawdzam dokładnie łożysko kierunkowe na alternatorze.

Często pada po ok 100 tyś. km.

 

Witam a czy to łożysko kierunkowe na alternatorze można wymienić osobno czy jest ono jakoś zespolone z alternatorem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności