marian14 Zgłoś #1 Napisano 6 Października 2009 Witam, jak w temacie,jutro jade wymieniać filtry,oleje,klocki,i ciekawi mnie pasek klinowy(alternatora)mam na nim już 45tys.km.i zastanawiam się czy wiemienić go jutro czy spokojnie można jeździć jeszcze 15tys.km.i wymienić go razem z paskiem rozrządu.Dodam że szukałem tematu w szukajce ale nie znalazłem nic co by mi dało odpowiedź na moje pytanie jeśli coś przeoczyłem proszę usunąć temat ,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 6 Października 2009 No ja też szukałem i nie znalazłem Ja wymieniam co 2 lata paski. Mowa o wielorowkowym i od klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #3 Napisano 6 Października 2009 Ja wymieniam wszystkie paski przy rozrządzie co 60 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #4 Napisano 6 Października 2009 Ja przelatałem poki co 40 ale co przeglad jest wzrokowa kontrola, teraz przy zmianie oleju zmienie na nowy. 45 bedzie mial nalatane i 2 lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #5 Napisano 6 Października 2009 Myślę, że wystarczy sprawdzić wzrokowo. 45tyś to nie jest duży przebieg. Myślę, że 60tyś jest idealnym momentem na zmianę. Jeśli mogę Ci coś doradzić to kup oryginalny w serwisie. Różnica w cenie jest znikoma. Za boscha zapłaciłem w zeszłym roku 48zł. (Piszczał jak zarzynana świnia na zimnym silniku). Po wymianie napinacza i sprzęgiełka alternatora zminiłem nowy pasek na nowy z serwisu. Cena 56zł. Cisza - bezcenna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #6 Napisano 6 Października 2009 Ja wymieniam wszystkie paski przy rozrządzie co 60 tys. Ale km czy mil?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 6 Października 2009 Ale km czy mil?? Lat świetlnych wiolkor mieszka w Polsce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #8 Napisano 6 Października 2009 Panowie nie za często ta wymiana?? pytam bo u mnie był z tego co pamiętam wymieniany jakies 40 tysięcy temu.i tak własnei zastanawiam sie czy na wiosnę nie dofinansować auta i nie wymienić wyżej wymienionych pasków oraz napinacza?? jak sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #9 Napisano 6 Października 2009 Dla mnie bez sensu co 40 tys. Ja swoje paski wymieniałem po 70 tys i dalej wyglądały jak nowe. Nie róbmy paranoi jak ci którzy rozrząd wymieniają co 60 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko 25 Zgłoś #10 Napisano 17 Października 2009 dzis zauwazylem lekkie pekniecia na pasku (ten najdlugi)czy trudno jest zmienic ten pasek? czy trzeba sciagac zderzak? czy jest jakis latwy sposob zeby sobie z tym poradzic. co powinienlem wiedziec aby zabrac sie do tego sam. z gory dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #11 Napisano 10 Kwietnia 2012 Witam! Czy któryś z kolegów może się orientuje czy do silnika AVB pasuje pasek CONTITECH 5PK 1592 ? Szukałem info na necie i znalazłem tylko, że do silnika AFN, AVF pasuje, nic o AVB nie było, a z kolei jeden znajomy mówił mi, że ten pasek pasuje. Coś nie jestem przekonany... Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cygandg Zgłoś #12 Napisano 10 Kwietnia 2012 Witam, zeelazny do twojego paska avb 5pk1435 pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michawar Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2012 Witam W ASO powiedzieli mi że zalecają wymieniać wszystkie paski razem z wymianą paska rozrządu. W moim przypadku silnik 2.0 benzyna 115kM (AZM) co 90 tyś km lub co 5 lat. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeelazny Zgłoś #14 Napisano 11 Kwietnia 2012 Dzięki serdeczne za odpowiedź. No u mnie jak wymieniali "mechanicy" rozrząd, to wymienili tylko pas od rozrządu nic więcej. Zajrzałem pod maskę ostatnio aby zobaczyć co się dzieje i stwierdziłem, że pasek na alternatorze też nadaje się do wymiany, nie wygląda zbyt dobrze. Poza tym silnik jak pracuje nawet na postoju słychać popiskiwanie. Jeśli wymiana paska nie pomoże to pewnie będę szukał przyczyny na kole pasowym i rolce napinacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasatek Zgłoś #15 Napisano 11 Kwietnia 2012 Witam.Ja w moim wymieniam paski z napinaczami ,rolkami razem z rozrządem,co 90 tyś km. Prz tej czynności sprawdzam dokładnie łożysko kierunkowe na alternatorze. Często pada po ok 100 tyś. km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #16 Napisano 11 Kwietnia 2012 Paski osprzętu razem z rozrządem czyli co 90/120 tkm w zależności od silnika lub 5 lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loyd Zgłoś #17 Napisano 15 Lutego 2013 Witam, chcialbym sie podpiac do pytania o wymiane paska klinowego. Wg ksiazeczki serwisowej pasek zębaty napędu wałka rozrządu wymienic co 210.000km. domyslam sie, że żywotność paska klinowego jest nieco krótsza (wiadomo, że przy okazji wymiany paska rozrzadu warto wymienic pasek klinowy, ale do tego mam jeszcze spoooro km). moj pasek zaczal piszczec po 65.000km ale piszczy w taki sposob ze sie nie slizga. w serwisie powiedzieli ze wytarl sie meszek i jak rowki w chodza w kolko to wydaja pisk. Powiedzieli ze gwarancja tego nie obejmuje bo nowy tez moze piszczec. Zastanawiam sie zatem co tutaj robic i jaka jest żywotność takiego paska. czy mial ktos podobny problem ? Dodam ze jak silnik sie rozgrzeje to pasek przestaje piszczec. ale nawet w garazu przy 20st. piszczy, wiec to nie kwestia zimnej gumy czy wilgoci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #18 Napisano 15 Lutego 2013 Miałem podobną sytuacje. Sam pasek to koszt coś około 30zł napewno. U mnie kiedyś w golfie lekko bardzo sie ślizgał ten od wspomagania., przy wymianie paska okazało sie, że od zurzycia paska na krawędziach jak u ciebie zjechało koło bo nie dociskało całej szerokości koła a tylko jakąś tam część, tak, że ja bym na twoim miejscu to sprawdził pożądnie i jak będziesz widział jakieś oznaki nie równości to wymieniaj, bo albo koło porypie, albo problemów jak sie skączy Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loyd Zgłoś #19 Napisano 15 Lutego 2013 Okazuje sie ze co serwis to serwis. We wroclawiu nie chca wymienic na gwarancji, a w Opolu umowili mnie na termini wymiany. Moze i koszt tani, ale chociaz dla zasady jak jest cos wadliwe a jest gwarancja to powinni to wymienic. tym bardziej nie rozumiem ich podejscia, bo kawy w serwisie wypilem wiecej niz 30zl. Zobaczymy za tydzien co powie Opole jak obejzy pasek. dzieki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guti Zgłoś #20 Napisano 15 Lutego 2013 Witam.Ja w moim wymieniam paski z napinaczami ,rolkami razem z rozrządem,co 90 tyś km.Prz tej czynności sprawdzam dokładnie łożysko kierunkowe na alternatorze. Często pada po ok 100 tyś. km. Witam a czy to łożysko kierunkowe na alternatorze można wymienić osobno czy jest ono jakoś zespolone z alternatorem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach