nem0 Zgłoś #1 Napisano 4 Października 2009 Witam. od pewnego czasu zauważyłęm żę auto dymi mi na niebiesko...i to dosyć widocznie. Rano przy odpalaniu jest ok ale gdy sie zagrzeje to dymi...olej bierze ale nie wiele 1 litr na 10tyś mi wychodzi...płynu chłodniczego nie ubywa...wymieniłęm ostanio olej bo myślałem ze ten juz jest za bardzo przepracowany i moze dlatego ale i to nie pomogło co moze być przyczyną...???czy bede musiał robić głowice uszczelniacze itp....??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #2 Napisano 4 Października 2009 Uszczelaniacze jak padaja to dymi na niebiesko po odpaleniu, a po zagrzaniu sie uspokaja. U ciebie prawdopodobnie juz pierscienie puszczaja, najlepiej zrob probe olejowa i bedzie wszystko jasne:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #3 Napisano 4 Października 2009 niema dolu olej gesty jest ok a jak rzadki to wlazi wszedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #4 Napisano 4 Października 2009 w moim poprzednim passku tez byl problem z kopceniem na niebiesko. bral olej i to dosyc duzo (litr oleju na 500 km jazdy po miescie, na trasie bylo okolo 1l/1000 km) okazalo sie ze to uszczalniacze. sprawdzane bylo cisnienie sprezania na cylindrach i na wszystkich bolo takie same. w 2E jeszcze nie wiem czy jest tak samo ale tez mialem problem z kopceniem... po wymianie sondy lambda nic nie dymi. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MsKondri Zgłoś #5 Napisano 1 Maja 2010 Odgrzebuje Witam, jest źle... kopci mi strasznie w korkach na niebiesko i nie dawno się o tym przekonałem, że aż tak bardzo to widać. Bierze oleju 3l/10tys. Jak sie zagrzeje pod 100st. to wtedy najbardziej, nie wiem czy cos z termostatem jeszcze sie nie dzieje, bo w ogole nie spadala temperatura z tej 100st., a wentylatora też nie było słychać. Na ten niebieski dym to do wymiany uszczelniacze czy pierscienie ? Jestem zielony w tym temacie ile za to i od czego zacząć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #6 Napisano 1 Maja 2010 Najlepiej i to i to zmienić mój 9A brał 2l na tysiaka po remoncie 0l na 1000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nem0 Zgłoś #7 Napisano 10 Maja 2010 a u mnie niestety teraz w ogóle robi się kaszana z motorem... najpierw problemy z obrotami...4500/obr to były moje wolne obroty...szukałem przyczyny w czujniku położenia przepustnicy bo jak tak delikatni pukałem nogą w gaz to obroty spadały na 1000/obr a przy wciśnięciu pedału gazu znów były bardzo wysokie...myłem silniczek krokowy też nic nie pomogło...w końcu go odłączyłem i na razie jest ok jak jest zimny to ma bardzo niskie obroty 200-500/obr ale jak się trochę zagrzeje to ma 1000-900/obr ale już mi nie podnosi do 4500/obr...czyli wydaje mi się że to jego wina widocznie jest do wymiany..póki co jest odłączony...ja wiem ze tak nie może być ale na razie musi...a co do dymienia dymi nadal strasznie...oleju ile brał tyle bierze...ale ostatnio na wolnych nie przepala mi jednego cylindra...bo czuć ze silnik ma drgania i nie zbiera się tak od dołu...i pojawia się czarny dym który zostawia czarny osad na ścianie...nawet przy wkręceniu auta na wysokie obroty to dosyć ostro dymi na czarno...i uszczelka pod głowica się poci...dodam ze auto nie ma gazu od zawsze na benzynie...co sadzicie o tym...??? generalny remont silnika...??? jak tak to jaki mniej więcej koszt części...??? i czy nie lepiej kupić jakiś drugi....???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #8 Napisano 10 Maja 2010 ja tak miałem wydech aż biały okazało się że to sonda lambda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
changer Zgłoś #9 Napisano 10 Maja 2010 mem0 jak masz problem z obrotami to mozesz miec uszkodzony czarny czujnik plynu chlodniczego, ten, ktory jest w kroccu wychodzacym z glowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 11 Maja 2010 okazało się że to sonda lambda Całkiem możliwe... Zamiast... silniczek krokowy też nic nie pomogło...w końcu go odłączyłem i na razie jest ok ...to odłącz sondę na jakiś czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MsKondri Zgłoś #11 Napisano 11 Maja 2010 A jakie koszty remontu ? bo jest jakoś ze góra i dól. Pierścienie plus uszczelniacze u mnie 600 zł koszt. a dół silnika osobno jakoś ? Całkowity remont pewnie z 1200zł, bo Saint pisał w którymś temacie. Po remoncie przynajmniej wiesz co masz i ze było warto, a to zalezy od Ciebie ile chcesz jeszcze pojezdzic, u mnie buda zdrowa i wszystko, tylko o ten silnik sie martwie teraz, poki co sama trasa to trzyma ładnie 80st., nawiew na 2 lub 3, bo to też ma jakieś znaczenie raczej. I nie kurzy, gorzej jak mu skoczy temperatura to jest poprostu niebieski dym, momentami ostry w zapachu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nem0 Zgłoś #12 Napisano 11 Maja 2010 mem0 jak masz problem z obrotami to mozesz miec uszkodzony czarny czujnik plynu chlodniczego, ten, ktory jest w kroccu wychodzacym z glowicy. taka opcje tez brałem pod uwage ale w tedy auto nie wiedziało by czy silnik jest juz zagrzany czy nie ...wiec pewnie cały czas chodził by na ssaniu...ale na pewno obroty nie skoczyły by na 4500/obr.... ...to odłącz sondę na jakiś czas. czyli podłaczyć krokowca a sonde wyłączyć i zobaczyć co sie bedzie działo...tak??? to jest poprostu niebieski dym, momentami ostry w zapachu. no u mnie to samo... ale dzis rano jak był zimny to nie dymił normalny dymek cos w rodzaju pary...ale tylko złapał temp. i juz niebiesko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #13 Napisano 11 Maja 2010 nem0, u mnie to była przepływka-bardzo szalał z obrotami, często wolne ustawiały się koło 4-4,5 tyś Benzyna ekstrakcyjna załatwiła sprawę definitywnie, tylko trzeba się przyłożyć do mycia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nem0 Zgłoś #14 Napisano 13 Maja 2010 Benzyna ekstrakcyjna załatwiła sprawę definitywnie, tylko trzeba się przyłożyć do mycia. czyli co...??? przepływke mam umyć...??? czy krokowca...??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #15 Napisano 13 Maja 2010 Klapkę z góry ściągasz i myjesz ścieżki, jeno delikutaśnie potem klapka poszła na silikon co by syf nie leciał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #16 Napisano 13 Maja 2010 dodam jeszcze ze warto wyczyscic ten drucik za oslonką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MsKondri Zgłoś #17 Napisano 14 Maja 2010 aha. To można to ściągnąć i nic sie nie stanie ? bo to strasznie mocno trzyma. To jakiś sposób delikatny na to rozklejenie ? Bo pewnie tam syf jak nie wiem. Drucik czyściłem ostatnio ale nie pamiętam czym, bo był troche taki ciemny, aż sie rozjaśnił od razu. Chciałem do blachy wyczyścić te klepke i tam gdzie to powietrze przechodzi, ale strasznie długo by to zeszło, bo tam jest taki jakby klejący sie kurz, nie tak dużo, ale jest. Próbował ktoś zrobić skrzela w błotnik od mercedesa sprintera lub transportera ? Ładnie by wyglądało i pewnie dużo dawało jakby zrobić dopływ świeższego powietrza do filtra i przepływomierza. Może ktoś ma foto ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #18 Napisano 14 Maja 2010 Zastanawiam sie co ma przepustnica do dymienia na niebiesko napisałem co trzeba zrobić w sprawie dymienia. Powiem jeszcze że jak sie za tobą jedzie to śmierdzi jak za starym fordem lub polonezem ale ty ślepy lusterka elektryczne założyłeś a i tak ..... widzisz :D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nem0 Zgłoś #19 Napisano 14 Maja 2010 oj no wiem ze dymi i śmierdzi jak stary ford albo stary poldek... i chce cos z tym zrobic...moze juz nie długo bedzie remont(zbieram fundusze)...a lusterka trafiły sie okazyjnie to kupiłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #20 Napisano 14 Maja 2010 To też na okulistę zbieraj :D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach