Skocz do zawartości
Drako1

przekladka silnika passat b3 - kilka pytan

Rekomendowane odpowiedzi

witam jak juz wczesniej pisalem moja b3 odmawiala posuszenstwa i tu pytanie

 

znalazlem silnik u mnie w miescie od golfa 1.6D czy jak w passacie miałem TD to czy przy przekladce napotkam jakies problemy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno pytanie czy skrzynia z silnika 1.6td bedzie pasowac do silnika 1.9td???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jeszcze jedno pytanie czy skrzynia z silnika 1.6td bedzie pasowac do silnika 1.9td???

TEgo nie jestem pewien, ale chyba nie.

1.6D czy jak w passacie miałem TD to czy przy przekladce napotkam jakies problemy??

Broń Cie Panie Boże od zakłądania tego silnika ! W tej budzie, będziesz się toczył niczym maluch albo i gorzej! B3 ma zbyt ciężką bude do tego silnika. Najlepiej jak byś znalazł taki sam silnik jak miałeś. Lub 1.9 TD. Ja teraz robie swapa z 1.9D do 1.9 TDI, i są same problemy. zresztą zobacz sobie u mnie w temacie.

Mogą nie pasować łapy - ale to możesz przekręcić ze starego silnika - ja tak robiłem.

Elektryka może być ciut inna.

W 1.6 D nie masz N75 i EGRa, więc już jest inaczej.

Niestety takie swapy to jest udręka. najlepiej do takiego silnika jak był, albo podobnego.

 

---------- Post added at 16:35 ---------- Previous post was at 16:34 ----------

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35049 tu masz wątek apropos skrzyń biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jeszcze jedno pytanie czy skrzynia z silnika 1.6td bedzie pasowac do silnika 1.9td???

skrzynia fizycznie pasuje, bedziesz musial najprawdopodobniej zalozyc swoj zamach i sprzeglo, łapy i pare innych drobiazgow. 1.6td-1.9td to bardzo podobne silniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem przekładkę silnika z 1.6 td na 1.9td. Co musisz zmienić:

-kolektor dolot i wydech + turbina zostaje z 1.6td

skrzynia może być od 1.6 td, wtedy zakładasz do 1.9td koło zamachowe + sprzęgło od 1.6td

W 1.9td jest inaczej przewód olejowy do turbiny - więc to trzeba będzie przerobić - chyba że zostawisz sobie turbo z 1.9td, ale to znowu będzie kombinowanie z wydechem (tak mi się przynajmniej wydaje)

Poza tym mogą być drobne niuanse jeśli chodzi o podłączenia elektryczne - chociażby czujniki temp. wody, ale tym się nie przejmuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie bardzo zblizone do tematu chce wsadzic do swojego passata 1.9d silnik 1.6td od golfa 2 tylko widze ze jest problem ze sprzeglem bo jest inaczej ulozone i nie bedzie pasowac do obecnej skrzyni ktora mam. Wiec mam pytanie czy kolo zamachowe ze sprzeglem podejdzie od mojego 1.9 do do 1.6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też się podłącze pod temat. Dowiedziałem się dzisiaj że znajomy ma 9A w garażu które nigdy gazu nie widziało chce 400zł. Chciałbym wiedzieć co musiałbym przełożyć w sensie skrzynia sprzęgło tłumik początkowy itp itd... Elektryka z mojego PB podobno może zostać bo będzie więcej KaeMów:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dowiedziałem się dzisiaj że znajomy ma 9A

9A to inna historia... JACU6X6, o ile się nie mylę chce dopasować digifanta do 9A,,,z nim sie skontaktuj,,,jak sam sie tu nie odezwie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nio jak bym miał nie napisać :) Aby 9A banglało w budzie co był PF musisz cały wydech zmienić bo inne tłumniki są, ale ja bym sie pokusił zostawić te jeżeli dwururka podejdzie. Kolektor wydechowy na bank inny jest tu mi klina zabiłeś bo sie nie zastanawiałem bo ma taki i taki. Skrzynia biegów jest taka sama i ma to samo oznaczenie przeguby i reszta też, tylko motory 1,8 90 koni i słabsze mają inne. Jeżeli zostawisz skrzynię to jak ci ma nie pasować sprzęgło? Do samego 9A potrzeba ci tylko listwy wtryskowej z audi lub paska z motorem 1,8 20V z regulatorem ciśnienia, pompy paliwa zostają. Oczywiście trzeba poprzekładać czujniki temperatury krućce, czujnik spalania sondę. Co do mocy to minimum powinno być coś koło 145 tak wszędzie piszą. Jak kupisz taki silnik to też pasuje mu zdjąc głowice zmienić uszczelniacze (chyba że chcesz olej dolewać) dotrzeć zawory wsadzić nowy rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli digifant II + 9A ? może lepiej poszukać DIGIFANT I ?? :) z G60 ......

 

bo koszta i tak już są ... a zawsze można coś więcej dłubnąc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności