Drako1 Zgłoś #1 Napisano 27 Września 2009 witam jak juz wczesniej pisalem moja b3 odmawiala posuszenstwa i tu pytanie znalazlem silnik u mnie w miescie od golfa 1.6D czy jak w passacie miałem TD to czy przy przekladce napotkam jakies problemy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Drako1 Zgłoś #2 Napisano 29 Września 2009 i jeszcze jedno pytanie czy skrzynia z silnika 1.6td bedzie pasowac do silnika 1.9td??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-JaszczomP- Zgłoś #3 Napisano 29 Września 2009 i jeszcze jedno pytanie czy skrzynia z silnika 1.6td bedzie pasowac do silnika 1.9td??? TEgo nie jestem pewien, ale chyba nie. 1.6D czy jak w passacie miałem TD to czy przy przekladce napotkam jakies problemy?? Broń Cie Panie Boże od zakłądania tego silnika ! W tej budzie, będziesz się toczył niczym maluch albo i gorzej! B3 ma zbyt ciężką bude do tego silnika. Najlepiej jak byś znalazł taki sam silnik jak miałeś. Lub 1.9 TD. Ja teraz robie swapa z 1.9D do 1.9 TDI, i są same problemy. zresztą zobacz sobie u mnie w temacie. Mogą nie pasować łapy - ale to możesz przekręcić ze starego silnika - ja tak robiłem. Elektryka może być ciut inna. W 1.6 D nie masz N75 i EGRa, więc już jest inaczej. Niestety takie swapy to jest udręka. najlepiej do takiego silnika jak był, albo podobnego. ---------- Post added at 16:35 ---------- Previous post was at 16:34 ---------- http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35049 tu masz wątek apropos skrzyń biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #4 Napisano 29 Września 2009 i jeszcze jedno pytanie czy skrzynia z silnika 1.6td bedzie pasowac do silnika 1.9td??? skrzynia fizycznie pasuje, bedziesz musial najprawdopodobniej zalozyc swoj zamach i sprzeglo, łapy i pare innych drobiazgow. 1.6td-1.9td to bardzo podobne silniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #5 Napisano 29 Września 2009 ja robiłem przekładkę silnika z 1.6 td na 1.9td. Co musisz zmienić: -kolektor dolot i wydech + turbina zostaje z 1.6td skrzynia może być od 1.6 td, wtedy zakładasz do 1.9td koło zamachowe + sprzęgło od 1.6td W 1.9td jest inaczej przewód olejowy do turbiny - więc to trzeba będzie przerobić - chyba że zostawisz sobie turbo z 1.9td, ale to znowu będzie kombinowanie z wydechem (tak mi się przynajmniej wydaje) Poza tym mogą być drobne niuanse jeśli chodzi o podłączenia elektryczne - chociażby czujniki temp. wody, ale tym się nie przejmuj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matiskater Zgłoś #6 Napisano 15 Marca 2010 Mam pytanie bardzo zblizone do tematu chce wsadzic do swojego passata 1.9d silnik 1.6td od golfa 2 tylko widze ze jest problem ze sprzeglem bo jest inaczej ulozone i nie bedzie pasowac do obecnej skrzyni ktora mam. Wiec mam pytanie czy kolo zamachowe ze sprzeglem podejdzie od mojego 1.9 do do 1.6? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #7 Napisano 15 Marca 2010 Ja też się podłącze pod temat. Dowiedziałem się dzisiaj że znajomy ma 9A w garażu które nigdy gazu nie widziało chce 400zł. Chciałbym wiedzieć co musiałbym przełożyć w sensie skrzynia sprzęgło tłumik początkowy itp itd... Elektryka z mojego PB podobno może zostać bo będzie więcej KaeMów:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 15 Marca 2010 Dowiedziałem się dzisiaj że znajomy ma 9A 9A to inna historia... JACU6X6, o ile się nie mylę chce dopasować digifanta do 9A,,,z nim sie skontaktuj,,,jak sam sie tu nie odezwie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2010 Nio jak bym miał nie napisać Aby 9A banglało w budzie co był PF musisz cały wydech zmienić bo inne tłumniki są, ale ja bym sie pokusił zostawić te jeżeli dwururka podejdzie. Kolektor wydechowy na bank inny jest tu mi klina zabiłeś bo sie nie zastanawiałem bo ma taki i taki. Skrzynia biegów jest taka sama i ma to samo oznaczenie przeguby i reszta też, tylko motory 1,8 90 koni i słabsze mają inne. Jeżeli zostawisz skrzynię to jak ci ma nie pasować sprzęgło? Do samego 9A potrzeba ci tylko listwy wtryskowej z audi lub paska z motorem 1,8 20V z regulatorem ciśnienia, pompy paliwa zostają. Oczywiście trzeba poprzekładać czujniki temperatury krućce, czujnik spalania sondę. Co do mocy to minimum powinno być coś koło 145 tak wszędzie piszą. Jak kupisz taki silnik to też pasuje mu zdjąc głowice zmienić uszczelniacze (chyba że chcesz olej dolewać) dotrzeć zawory wsadzić nowy rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heruur Zgłoś #10 Napisano 4 Kwietnia 2010 czyli digifant II + 9A ? może lepiej poszukać DIGIFANT I ?? z G60 ...... bo koszta i tak już są ... a zawsze można coś więcej dłubnąc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach