Skocz do zawartości
hotair

Położenie katalizatora i drgania tłumika środkowego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zmieniałem środkowy i ostatni wydech, spawana też była rurka koło katalizatora. Na wolnych obrotach tłumik środkowy dostaje wibracji i teraz mam pytanie czego się czepić. Może obrucic katalizator bo teraz mam tak ułożony

587.jpg

 

może ktoś zerknąć u siebie jak powinien byc ułozony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam, przy środkowym tłumiku powinien być wieszak, sprawdź czy jest i czy wszystko z nim OK. Przy ostatnim też jest wieszak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

;)

 

Że zapytam.....

A gdzie jest łącznik elastyczny tłumika?

 

Wibracji dostaje z powodu rezonansu tłumika z drganiami silnika.... Proste.

Edytowane przez JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------- Post added at 21:04 ---------- Previous post was at 21:03 ----------

 

Jafo łącznik elastyczny tłumika jest dokładnie nad ławą jeszcze przed katalizatorem dlatego go nie widać, wieszak jest przy środkowym i przy końcowym wszakże stary ale nie widzę by był jakiś pęknięty czy coś w tym stylu. Albo te tłumiki są jakieś lewe albo coś powoduje że wpada mi to w rezonans, trące pedał i ginie, na pewno to środkowa puszka, może jednak tego kata trzeba okręcić bo są jeszcze 2 możliwości montażu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że dobre tłumiki nie powinny wpadać w rezonans, ponieważ ich wykonanie wyklucza taką możliwość. Mata umieszczona pomiędzy warstwami blachy zapewnia cichą pracę tłumika.

 

Przy okazji.......

Założyłem u siebie oba Bosale.... Okazało się, że po ich połączeniu jest problem z uszczelnieniem kielicha. Ot, taki kaprys producenta. Niby obie rury powinny pasować idealnie, ale dopiero nałożenie pasty słusznej ilości oraz skręcenie połączenia niestandardową obejmą (czyt. masywniejszą) rozwiązało problem.

Edytowane przez JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie rezonans dawała blacha, okalająca układ wydechowy. Któreś mocowanie się zepsuło i na jałowych brzęczało. Trzeba było nową śrubkę (mocownik) zamontować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naprawdę nikt nie wie jak fabryka ustawia ten katalizator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to tą najbardziej wysuniętą częścią kata od osi rur wydechu musisz skierować w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie, zanim sie z katem rozstałem ułożony był tak jak u ciebie, też brzeczał ale winna była ta osłona termiczna (blacha) musiałem poprawic jej mocowania i popodginać gdzeniegdzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blacha jest ok, sprawdzałem dzisiaj, jak środkowy tłumik ręka przytrzymam to nie brzęczy a tak na wolnych obrotach jak w ulu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to nie tłumik tylko pęknięta ceramika w kacie Ci dzwoni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spawana była rura przy kacie i był wyciągany, jest w perfekcyjnym stanie, wymieniłem tłumik środkowy i końcowy no i zaczęła się kapela na wolnych obrotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie sprobuj go jakoś zawiesić inaczej eksperymentując z tymi gumami na wieszakach z doswiadczenia wiem ze nowe gumy potrafią zdzialać cuda;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wieszaki zmieniłem i nic to nie dało. Obróciłem katalizator tak jak poniżejDSC00614.JPG

 

 

 

i co ciekawe na wolnych obrotach jest ok a chwilowo cicho brzęczy koło 2000 obrotów, podejrzana jest plecionka bo ma trochę poszarpany oplot zewnętrzny ale jest i tak już całkiem dobrze

Edytowane przez hotair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wstawiacie drugą plecionkę to zaraz za katalizatorem czy może bliżej środkowego tłumika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności