Skocz do zawartości
Gość zllew

abs, pytanie o kostkę

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zllew

Witam. Wyczytalem na 4um ze da sie pomierzyc opornosc czujnikow rozbierajac kostke pod tylnym siedzeniem. Wartosc powinna wynosić coś ok. 1200 Ohm. Tak tez zrobilem. Teraz rodzi sie pytanie: ktory kabelek odpowiada za ktory czujnik (na kabelkach sa oznaczenia 1,2,3,4). Pomiary wyszly mi: 1: 1030, 2: 1900, 3: nic, 4: 1030. Prosze o porade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jakubbbb

Najlepiej pojechać podpiąć pod komputer koszt wymiany i podpięcia 140zł. Ja tak zrobiłem walnięty jeden czujnik.

Jak chcesz sprawdzać miernikiem to poprostu zdejmnij koło wyjmnij wtyczke z czujnika i pomierz czy jest głuchy czy dobry. I tak z karzdym po kolei.

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No pomierzylem, dwa mają ten sam opór, jeden ma większy a jeden wcale. Ten wcale to zapewne padnięty, tylko co z tym co ma większy opór?? A co do kompa to byłem i koleś nie poradził sobie, nie wykrył nawet mojego Pasiora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

rezystencja czujnika powinna wynosić od 1000 do 1300

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chazir

Mam tak samo, lewy przód uwalony, prawy tył 1900ohm. Przód już zamówiłem, z tyłem na razie czekam. Jeśli nie będzie działać to zamówię tył, tylko mam problem bo mam okrągłe wtyczki i nie mogę znaleźć w rozsądnej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

A kiedy bedziesz mial przod? Wtedy sie okaze czy tyl tez jest do wymiany. Bede wdzieczny za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chazir

dzisiaj nie dotarł więc dopiero po świętach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jakubbbb

Miałem to samo pojechałem do kolesia na komputer i nie wykrył ABSu. Okazało się że ma za słaby sprzęt jakieś badziewie. Pojechałem gdzie inndziej i się połończył.

Jak wiesz który czujnik padnięty to go wymień bez tracenia kasy na podłańczanie. Popsuty jest ten który nic niewykazuje. Koleś uktórego wymieniałem czujnik też tak sprawdzał jak Ty aby się upewnić czy to aby nie kabel uszkodzony ale naszczęście był to tylko czujnik.

 

 

PASSAT B4 1.8 ABS 94r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No ale jeden tylni czujnik pokazuje mi za duza opornosc okolo 1900, tak wiec nie wiadomo czy jest sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jakubbbb

zllew, Jak chcesz to moge dać Ci namiar na gościa który mi robił. To jest miejscowość 2km od Opola.

Ja za podłończenie do kompa i wymiane czujnika zapłaciłem 140 zł. Czujnik przedni u niego kosztuje 70zł na allegro przedni 25zł a tylni koło 110zł ale niewiadomo co one są warte.

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

ja kupiłem czujnik do przodu na allegro i jestem z niego zadowolony nic złego się z nim niedzieje. zakładałem go pół roku temu i narazie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No przedni kupie bo padniety jest. Problemem jest ten tylni ktory wskazuje tak wysoki opor. Czy bedzie on sprawny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brateczek

Witam!

 

Dolacze sie do dyskusji. Wlasnie mierze sobie opornosci na kazdym czujniku z osobna. LP ok, wiec zabralem sie za LT no i klops, tam nie ma zadnej wtyczki, a kabelek idzie gdzies gleboko i nie wiem jak mam zmierzyc ten opor. Druga sprawa, ze probowalem to mierzyc na kostce, ale u mnie nie ma oznaczen 5,23,7,25,4,22,6,24 wiec nie wiem gdzie mierzyc. Sa niby 1, 2, 3, 4 ale nie wiem do krotych kol odnosi sie ktory kabelek.

 

Bede wdzieczny za kazda pomoc.

 

Pozdrawiam!

 

Passat B4 94t TDI 1z Variant

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

z tyłu kostki od czujników są pod tylną kanapą. takie czarne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jaro803

Wyjście przewodów od tylnych czujników ABS znajdują się pod kanapą z tyłu. Mają takie same wtyczki jak przednie więc można łatwo znalęźć.

 

Odnośnie ABS-u ja także mam problem mam padnięty przedni prawy czujnik. Mam czujniki okrągłe z przewodem który kończy się na błotniku. ABS jest firmy ATE i czujniki też ale są drogie około 200-300zł. Mam takie pytanie czy te czujniki z Allegro za jakieś 30 zł. działałyby u mnie. :?::?::?: Jeśli przerobiłbym mocowanie i podłączył przewód od oryginalnego czujnika do tego złącza, które mają. Czy ma to szansę zadziałać:?: Może już ktoś tak zrobił, bo nie uśmiecha mi się wydawać 300zł. na czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hk48m
Jeśli przerobiłbym mocowanie i podłączył przewód od oryginalnego czujnika do tego złącza, które mają. Czy ma to szansę zadziałać:?: Może już ktoś tak zrobił, bo nie uśmiecha mi się wydawać 300zł. na czujnik

 

W wielu wypadkach wadliwe działanie czujnika spowodowane jest uszkodzeniem samego przewodu. Więc może się okazać lipa jak przełożysz :)

 

Nie wiem jak to jest z montowaniem czujników z b4. Ogólnie pasują ale martwi mnie ten przewód. Bo musi mieć określoną oporowość aby wszystko gładko działało.

 

Czy ktoś na forum wkładał czujnik z b4 do b3 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś na forum wkładał czujnik z b4 do b3 ??

Nie jestem pewien na 100% ale nie pasują te od B4 dlatego do B3 są takie drogie, było juz o tym kiedyś na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hk48m
Nie jestem pewien na 100% ale nie pasują te od B4 dlatego do B3 są takie drogie, było juz o tym kiedyś na forum

 

No właśnie coś mi tak szumiało w głowie ale nie mogłem znaleźć a archiwum.

 

A u mnie ABS się naprawił :). Po wymianie amorków, wszystko wróciło do normy. Może wystarczyło przełożyć przewód i wszystko zadziałało. Czyli teraz to jestem pewny, że to sam przewód, a nie czujnik. I wydaje mi się, że to właśnie większość problemów. Te czujniki są na tyle proste, że raczej nie mogą się zepsuć. Ewentualnie mocno zabrudzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No a jednak mi sie zepsul. Czekam na nowy, po wymianie napisze czy pomoglo. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jaro803

Ja przedwczoraj czyściłem czujnik. Przed czyszczeniem zmierzyłem opór i był dużo poniżej 1000, ale po przeczyśzczeniu pokazał mi 1050, więc myślałem, że będzie OK. Jednak po przejechaniu kilku metrów kontrolka zapaliła się ponownie i już nie zgasła. Jutro wyjmę cały przewód i sprawdzę czy nie ma widocznych uszkodzeń.

Znalazłem na szrocie rozbitego passat z dobrym czujnikiem (sprawdziłem omomierzem) ale podobno nie da się go wyjąć nie uszkadzając. Jeśli ktoś to zrobił to proszę o radę jak :?: :?:. Jeżeli nie to wymienię całą piastę z łożyskiem i nie będę demontował czujnika, facet chce za całość 100zł. właśnie się zastanawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności