Komunikaty
 
Strona 1 z 234 12341151101 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 4661

Wątek: Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

  1. Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion
    #1
    Awatar gino9
    Imię
    Mariusz
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Clifton Campville-Tamworth
    Wiek
    34
    Samochód
    B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4, 2003
    Kupilem wlasnie passata z tym silniczkiem i chcialbym zalozyc temat na jego temat.Spalanie,awaryjnosc,zalety i jak sie go uzywa itd.kazdy kto co wie to prosze pisac bo jest nas malo troszke i ciezko cos znalezc.
     
     

  2. Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion
    #2

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Podhale
    Wiek
    35
    Samochód
    B5(3B) 2.8 V6 193KM (APR) 4x4, 1999
    Troszkę zamieszania na początek Wg mnie bardzo dobry pomysł bo użytkowników V6 2.8 jest niewielu w stosunku do wszystkich użytkowników forum.

    Ja borykam się teraz z takim problemem: Mianowicie po uruchomieniu zimnego silnika strasznie wolno się grzeje. Jednak zauważyłem że po przejechaniu 2-3km jak go zgaszę i zapalę to temperatura od razu pnie się do góry... Wg moich obserwacji termostat do wymiany. I teraz pytanie, czy jak nie zrobię tego "na dniach" to będzie miało to negatywny wpływ na silnik? Bo przy wymianie termostatu wymieniłbym od razu rozrząd, jednak na razie czekam na fundusze które będą dopiero na przełomie styczeń/luty. Czy nie czekać tylko się zapożyczyć i robić od razu? Bo szkoda dwa razy rozbierać samochód u mechanika.
    08.2003-08.2007 VW Golf '90 1.8 8v GTi
    08.2007-VW Passat '99 2.8 30v 4motion <-Klik

     
     

  3. #3
    Awatar Duży
    Imię
    Paweł
    Dołączył
    Oct 2005
    Mieszka w
    Karlino (zachodniopom.)
    Wiek
    42
    Samochód
    B7 2.0 TDI 170KM DSG, 2011
    szneke, a sprawdzałeś czujnik temperatury?
     
     

  4. #4
    szneke, czujnik prawdopodobnie uszkodzony, ten który daje sygnał na zegary. Wskazówka wolno idzie lub wcale bo jest błąd ale jak zgasisz silnik (reset) a płyn jest już wystarczająco zagrzany to po ponownym uruchomieniu (resecie) buja go do góry Takie jest moje zdanie
    Termostat do tego raczej nic nie ma skoro po ponownym uruchomieniu jest ok
     
     

  5. #5

    Imię
    xemit
    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    wrocek
    Wiek
    53
    Samochód
    B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX), 2005
    Kazdy silnik jest tak skonstruowany że układ tłokowo-korbowy ma optymalne luzy przy określonej temp.Dla silnika chłodzonego wodą jest to ok.90 st.Przy niższej temp. pracy odczujesz rowniez większe spalanie gdyż wzbogacanie mieszanki zachodzi automatycznie przy nizszej temp.Kiedyś jeżdzilem z takim problemem benzyna i choć trochę czasu to trwalo to oprócz zużycia paliowa i dyskomfortu w kabinie(niedogrzanie) nie zauwazylem ujemnego wpływu.Ale zrobiłem tylko ok.3 tyś km.
     
     

  6. #6
    Awatar dgasek
    Imię
    Damian
    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Wiek
    38
    Samochód
    Nie passat, 2002
    Hejka

    Mam to samo z tą temperaturą.
    Tez zakładam że to czujnik - zreszta już kupiłem i tylko czekam na wymianę ( 84 pln w ASO).

    Pozdr
     
     

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Podhale
    Wiek
    35
    Samochód
    B5(3B) 2.8 V6 193KM (APR) 4x4, 1999
    Dzięki za podpowiedź. Podjadę do szwagra do warsztatu w wolnej chwili. Tylko zapomniałem dodać że jak już wejdzie na połowę tarczy miedzy 0 a 90 stopni a nie jadę pod górkę (czyli nie jest obciążony silnik) tylko po prostej to wskaźnik zaczyna powoli opadać. Nie miałem okazji przetestować na mrozie na większych dystansach, więc nie wiem czy też tak się dzieje.

    Ok dość o temperaturze

    Jako że to topic o V6 i 4motion, mógłby ktoś coś napisać/wkleić jeśli już było (chyba słabo szukałem) na temat tylnego zawieszenia? Chodzi mi o ewentualne zamienniki amortyzatorów i kwestię reszty części. Znawcą niestety nie jestem, ale jeśli dobrze się orientuję to Passaty z 4Motion maja niezależne tylne zawieszenie zamiast belki.

    08.2003-08.2007 VW Golf '90 1.8 8v GTi
    08.2007-VW Passat '99 2.8 30v 4motion <-Klik

     
     

  8. #8
    Awatar gino9
    Imię
    Mariusz
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Clifton Campville-Tamworth
    Wiek
    34
    Samochód
    B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4, 2003
    czy mobil 0w-40 bedzie dobry.spelnia norme czy wybrac inny??a filtr oleju w moim ubogim sklepiku znalazlem championa co wy na to???wiem ze olej moze brac bo za rzadki ale che wyprobowac moze bedzie inaczej
     
     

  9. #9
    gino9, eksperymenty to sobie rób na silniku 1.6.....

    Cytat Zamieszczone przez gino9
    filtr oleju w moim ubogim sklepiku znalazlem championa
    Znajdź knechta....

    Cytat Zamieszczone przez gino9
    czy mobil 0w-40 bedzie dobry.spelnia norme
     
     

  10. #10
    Awatar gino9
    Imię
    Mariusz
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Clifton Campville-Tamworth
    Wiek
    34
    Samochód
    B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4, 2003
    niestety nie znalazlem knechta i kupilem w ASO originalny za 60pln.olej mobil.nigdy wiecej serwisu w anglii musze wymienic chyba plyn do chlodnicy bo jakis taki mdly i dziwnie pachnie jakby woda przegotowana a po korkiem jest jakby kamien sie osadzil ale to w polsce zrobie,chyba to nic powaznego
     
     

  11. temperatura
    #11
    kosia31
    Gość
    Mam podobny problem z temperaturą w tym modelu.Wskaźnik temp. mi skacze . Trzyma potem temp. 90 st. ale zdarza się ze jak już przejade jakies 20 km i silnik jest już nagrzany to spada temp nawet do zera potem sie podnosi itd. Nie wiem co jest, bo nie zdarza sie to codziennie. Dwa dni jest ładnie temp utrzymana na trzeci tak skacze. Jade jutro na warsztat , zobaczymy...
     
     

  12. Passat 2.8 V6
    #12
    WIKTORKA2000
    Gość
    Sie ma wszystkim.
    Przymierzam sie do kupna paska z 2002 w benzynce 2.8 v6.
    Ciekawi mnie jedna rzecz-ile to polknie paliwka???
    I czy przebieg 200tysiakow powinien mnie martwic??
     
     

  13. #13
    Mad_Mac
    Gość
    Tez myslalem nad tym motorkiem ale jakos mnie straszyli wirem w baku.
    Ostatecznie wybralem 2.3 V5. 20 koni mniej i naped na jedna os.
    Spalanie w miasteczku na dystansach 4-5km o 9 rano w maxymalnym ruchu z zimnym silnikiem to 14-16 litrow z tym ze silnik nagrzewa mi sie dopiero pod robota.
    W trasie przy 140km/h jakies 9-9,2 a przy predkosciach rzedu 110km/h jakies 8,5.
    Najnizej zszedlem do 8 przy okolo setce.
    Przyjemnosc z jazdy nie do opisania. Wyprzedzanie bajka. Wyposazenie w tej wersji bedzie naprawde luxusowe.
    V5 to swietny kompromis jesli nie potrzebujesz napedu na 4 lapy choc pewnie spalanie nie bedzie roznilo sie pewnie jakos kolosalnie.
    Co do przebiegu to nie wiem. Moj ma zaledwie 70000mil i jezdzi swietnie.
     
     

  14. #14
    szymon_uk
    Gość
    Mialem audi a8 z tym silnikiem (jezeli to ten 30-sto zaworowy) i przy jezdzie do130 palila 8-9 litrow .
    Moja miala wlasnie 200tys mil i nie brala ani kropli oliwy a jezdzilem na pelnym syntetyku.
     
     

  15. #15
    Awatar J@ceq
    Imię
    Jacek
    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    okolice Goleniowa czasami Wrocław i Gołdap
    Wiek
    54
    Samochód
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX), 2002
    Cytat Zamieszczone przez WIKTORKA2000 Zobacz posta
    Sie ma wszystkim.
    Przymierzam sie do kupna paska z 2002 w benzynce 2.8 v6.
    Ciekawi mnie jedna rzecz-ile to polknie paliwka???
    I czy przebieg 200tysiakow powinien mnie martwic??
    Książkowe spalanie;
    miasto skrzynia ręczna 15.4 automat 16.5
    poza ---,--- --,-- 8.1 ---,--- 8.0
    całkowite --,-- --,-- 10.8 ---,--- 11,1
    a ile w rzeczywistości pali? Niech się wypowiedzą mądre głowy.
    1.9 TDI , kombi 131 KM (AWX) FL Basic + wlepa, President Harry II cl.+ Elite.106
    Passat miesiąca Lipca 2008 VirusTune-up 171.5 KM, 384.6 Nm
     
     

  16. #16
    Awatar 2,8synchro
    Imię
    Tomek
    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    Smolec DWR
    Wiek
    37
    Samochód
    Nie passat, 2010
    Mam wprawdzie starszy model ale powinno byc podobnie. W zaleznosci od nogi ale srednio (trasa) pomiedzy 10-12 aczkolwiek jak ktos pyrka jak satry dziadek to i ponizej 10 tez sie da Jezeli jest tylko miasto to 14-16; a jak masz cegle pod butem to chyba nie ma gornej granicy
    Oczywiscie spalanie dotyczy kombi z tiptronikiem a jezdze umiarkowanie szybko
    byl zajefajny VW Passat 2.8 v6 r.98 ale mozesz go miec klik
    a jest Lancia Y -kobiety
    i moj sluzbowy VENEZIo-wóz
     
     

  17. #17
    Awatar dgasek
    Imię
    Damian
    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Wiek
    38
    Samochód
    Nie passat, 2002
    Witam

    U mnie w mieście udaje mi się zamknąć w 14 , ale jazda raczej spokojna - w trasie 10-12. Mam kombi i 4x4.

    Pozdr
    STAG300 / 2 x Zavoli / Hana
     
     

  18. #18
    Awatar gino9
    Imię
    Mariusz
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Clifton Campville-Tamworth
    Wiek
    34
    Samochód
    B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4, 2003
    witam ludziska.mam 3 pytania. czy to normalne jak wskazowka zbliza sie do Komornika to czuje male oslabienie a jak zatankuje chociaz do polowy to idzie normalnie???I niewiem czy mi sie tylko wydaje ale jak dam mu po zaworachczasami czuje niemily zapach??przez chwile tylko.filtry wymienione klima dziala jak nalezy, wlaczam klime zimaCzy cos trzeba sprawdzic??co ile rozrzad w tym autku bo z tego co ja wiem to co 90tys ale slyszalem ze co 60tys??to jak to?dzieki i pzdr.
     
     

  19. #19
    sebek30
    Gość
    witam mialem ten sam przypadek i jest to termostat a jest on pod rozrzadem wiec jest to niezly wydatek trzeba zdjac caly przod i pasek od rozrzadu

    witam mam te same objawy nieraz smierdzi tak jak spalony olej najpewniej to uszczelka pokrywy zaworow i leci na wydech i jak odma jest przypchana to tez wywala korkiem

    Szneke zrob to sobie jak nawczesniej bo na taki termostacie to pali jak cholera i silnik cierpi jak mu gazujesz jak wymien caly komplet tzn.termostat, pompe wodna ,napinacze i pasek bo to jedna robota a sam teermostat to te same koszta naprawy bo trzeba caly przod rozebrac robilem to 2 tygodnie temu

    Scaliłem 3 posty! Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki/Duży
    Ostatnio edytowane przez Duży ; 04-02-2008 o 22:51
     
     

  20. #20
    Awatar gino9
    Imię
    Mariusz
    Dołączył
    Oct 2006
    Mieszka w
    Clifton Campville-Tamworth
    Wiek
    34
    Samochód
    B5(3BG) 2.8 V6 193KM (AMX) 4x4, 2003
    cisza?!czasami jak jade i nagle smrod jakby kto baka puscil??przez chwile tylko w normalnej jezdzie.co sie dzieje koledzy???????????
    Ostatnio edytowane przez gino9 ; 09-02-2008 o 19:01
     
     

Strona 1 z 234 12341151101 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •