miras85 Zgłoś #1 Napisano 18 Września 2009 Witam., mam pytanie a zarazem problem. Mam passata b4 19 TDI 90KM , mam go dopiero miesiąc. Podzczas jazdy zauwazyłem ze mam temperature ok 70 C tylko podczas postoju wchodziła na 90 C, przeczytałem wasze posty i doszłem do wniosku ze to termostat, wiec go wymieniłem:) ale po wymianaie zauwazyłem ze cieknie mi płyn spod silnika, cieknie mi chyba z pompy gdzie jest taka jakby okragła wklęsła podkładka , uszczelka,?? tam jest mokre, bo watpie ze z termostatu. Przed wymiana termostatu nie ubywało mi płynu ani nie ciekło. Czy jezeli temostat który wymieniąłem był zepsuty czyli nie otwietał obiegu, gdyz był cały czas otwarty (testował go pod wrząca wodą) to z pompy nie ciełko, a gdy po wymianie termostatu cieknie??? nie wiem co robić, czy idzie go naprawic, czy faktycznie cieknie z tej pompy, czy może to wina temostatu???? czy trzeba tez zmienic rozrząd???????? wg sprzedającego rozrzad był wymieniany niedawno ok 10 tyś,(na pasku widac białe napisy) ale ponoc to było 2 lata temu, nie wiem co robic prosze o POMOC!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2009 czy może to wina temostatu???? A dałeś nowy oring pod termostat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinezcb Zgłoś #3 Napisano 18 Września 2009 Po wymianie termostatu z punktu widzenia pompy nic się nie zmieniło, termostat nie zamyka całkiem małego obiegu, tylko stopniowo "dodaje" chłodniejszego płynu z dużego obiegu. Jak wcześniej nic się nie działo, to raczej pompy nie ma się co czepiać. Samego termostatu wina też to nie jest, wadliwy będzie powodował że auto się nie nagrzeje lub będzie się przegrzewać. 99%to to, co kuczlaw napisał, nie trzyma oring przy termostacie i leje się z jego obudowy. Pompa wody droga nie jest, SKF kosztuje około 90 zł, nie wiem dokładnie jak jest w 1Z ale chyba tak samo jak w 1Y czy AAZ (pompa jest taka sama) napędzana jest paskiem wielorowkowym a nie rozrządu, problem tylko w tym czy dasz rade ją wyciągnąć bez ściągnięcia paska rozrządu w tym silniku. Ale to sobie zostaw na później, najpierw sprawdź ten oring. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #4 Napisano 18 Września 2009 Najpierw sprawdź o-ring, jak koledzy piszą, czy go dobrze i z DOBREJ strony założyłeś. Mogłeś się pomylić i dać o ring pod termostat- często poprawiałem taką usterkę po różnych "mechanikach". Jeżeli natomiast cieknie Ci spod pompy- mogło się to stać zupełnie niezależnie- to owszem pompa jest napędzana paskiem klinowym lub wielorowkowym, zależnie od modelu, ale żeby się do niej dostać trzeba ściągnąć rozrząd. No i trzeba przy tym pamiętać , że to klekot i niestety wszelkie pomyłki przy ustawieniu rozrządu kończą się jego śmiercią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miras85 Zgłoś #5 Napisano 18 Września 2009 TAK. przy kupnie nowego termostatu był w zstawie nowy oring, i własnie to jego dałem, wsadziłem go miejśce starej uszczelki czyli między termostatem a pastikową obudową termostatu, moze macie racje ze oring się przemiescił i sie nie ułozył równomiernie, ale kurde nie ma możliwości tego sprawdzenia, bo nie widac czy przypasował sie oring:(!!!!jest bradzo trudne dojście do niego!!!! Wrrrr..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #6 Napisano 20 Września 2009 Musisz rozebrać, to co jest niepotrzebne- i dojście jest nie najgorsze. Oczywiście najlepiej będzie Ci robić to z kanału lub podnośnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #7 Napisano 20 Września 2009 obejrzyj czy nie masz peknietego tego plastikowego kolanka - wtedy jakiego oringu bys nie dal bedzie cieklo. pompe da sie wymienic bez zdejmowania rozrzadu trzeba wyjac calą obudowe w tym celu - zdejmujesz wspornik alternatora i odkrecasz kolejne 4 sruby - schodzi caly korpus pompy i wklad wymieniasz sobie na stole, zakladajac ze srubki od wkladu pompy lubia sie ukrecac wg mnie jest to lepsze wyjscie niz rozkopywanie calego rozrzadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek Z Zgłoś #8 Napisano 31 Października 2009 Podepne sie pod temat,mnie tez temperature w czasie jazdy pokazuje tylko70 st nawet po przejechaniu 10km,natomiast gdy zgasze silnik i przekrece kluczyk to temp,wzrasta powoli do 90st,ale jak juz rusze to znowu spada do ok 70st.Czy to jest oznaka termostatu czy jeszcze cos moze byc.Zastanawiam sie jeszcze nad czujnikiem temparatury.Latem bylo wszystko ok,trzymal caly czas 90,ale bylo cieplo.Moze ktos mial podobne objawy:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 31 Października 2009 Termostat kolego do wymiany. ps: To już chyba 30 temat o termostacie w tym tygodniu Dopisujcie się do istniejących tematów o termostacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #10 Napisano 31 Października 2009 (edytowane) TAK. przy kupnie nowego termostatu był w zstawie nowy oring, i własnie to jego dałem, wsadziłem go miejśce starej uszczelki czyli między termostatem a pastikową obudową termostatu, moze macie racje ze oring się przemiescił i sie nie ułozył równomiernie, ale kurde nie ma możliwości tego sprawdzenia, bo nie widac czy przypasował sie orin!!!!jest bradzo trudne dojście do niego!!!! Wrrrr..... Ten badziewny element nazywany obudową termostatu lubi pękać(podobnie jak króćce przy głowicy) i może się łatwo odkształcić i wtedy jak byś nie próbował go przykręcić i tak będzie leciało ja profilaktycznie przy wymianie termostatu kupuję zawsze nowa obudowę(koszt 14pln czyli w porównaniu z rozbieraniem wszystkiego na nowo bardzo mały). Edytowane 31 Października 2009 przez kajaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek Z Zgłoś #11 Napisano 1 Listopada 2009 Damian czytalem tu gdzies ze przy wymianie termostatu przy naszym silniku trzeba luzowac lape alternatora bo nie chce wyjsc jedna sruba,przerabiales to moze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 1 Listopada 2009 No przy wymianie termostatu to rozrząd trzeba rozpinac. Bo w ADR pompa wody ma pochrzaniony kołnierz i właśnie jedna ze srub zachodzi pod rozrzad. A inaczej termostatu nie wymienisz, jak nie wyjmiesz pompy, co nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #13 Napisano 1 Listopada 2009 Termostat kolego do wymiany. Słuchaj Danek - czy walnięty termostat może się otwierać/zamykać wskutek drgań auta czy silnika? (np. dziury, przygazówki?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 1 Listopada 2009 czy walnięty termostat może się otwierać/zamykać wskutek drgań auta czy silnika? (np. dziury, przygazówki?) No to by musiał być nieźle rozwalony, żeby pod wpływem drgań lub przygazówki otwierał się lub zamykał. Wychodziłoby na to, że w ogóle nie trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #15 Napisano 1 Listopada 2009 Nie ma takiej opcji, musiałby zgubić sprężynę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 1 Listopada 2009 Nie ma takiej opcji, musiałby zgubić sprężynę To samo miałem na myśli Jeśli miałby latać, to by oznaczało zgon sprężyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #17 Napisano 10 Listopada 2009 Nie, Ok, kabel miałem luźny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach