Skocz do zawartości
mirek-pas

Płyn chł. G12 a Borygo

Rekomendowane odpowiedzi

W 6 letnim pasku wystąpił wyciek z chłodnicy, a wskazówka temp. nagle

opada do O w czasie jazdy.

Podejrzewam, że G12 ma za zadanie m.in. niszczenie chłodnicy, czujnika temp., termostatu, uszczelki pod głowicą, zapowietrzanie układu i innych. Chodzi tu z pewnością o częste wizyty w ASO.

 

Bowiem w fordzie Scorpio w 1993 r. nową chłodnicę zalałem borygo, który wymieniłem na wszelki wypadek w tym roku. Przez 16 lat dolałem ok. 2 litry

do zb. wyr. Nie wymieniałem nic związanego z układem chłodzenia. Wszystko OK.

 

Teraz mam pytanie, czy ktoś stosuje do paska borygo i jakie są tego objawy.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stosowałem petrygo i wszystko było ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I chyba wyleję to niemieckie dziadostwo G12, a wymieniałem wczoraj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mirek ty miałeś przekładkę silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nie, silnik od nowości przebieg 134 tkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego masz anb przecież one były montowane 99/00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wpisałem tylko 1,8T resztę dopisał automat forum. Pasat po wyjeździe z salonu był

w córki i jest w moich rękach. Zaraz popatrzę w kartę pojazdu i fakturę.

 

Już znalazłem w karcie: VW 3BG 1,8T kat. 110 KW. W karcie pojazdu ani na fakturze salonu

ANB nie ma.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

xxxx za trudne

 

---------- Post added at 21:29 ---------- Previous post was at 12:22 ----------

 

Czy jeszcze ktoś jeździ na borygo ?

Edytowane przez mirek-pas
za trudne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam, że G12 ma za zadanie m.in. niszczenie chłodnicy, czujnika temp., termostatu, uszczelki pod głowicą, zapowietrzanie układu i innych. Chodzi tu z pewnością o częste wizyty w ASO.

I podejrzewam że coś w tym prawdy jest bo mój teściu kupował nówke oktavie z salonu i po 5 latach padła (przegniła) chłodnica właśnie na płynie G12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem mimo to za G12!

 

z tego co słyszałem to petrygo/borygo można do ursusa lać

 

niektórzy popełniają błąd i leją G12+ bez rozcieńczania, a on jest do -40 i żre nam wszystkie uszczelki itp, po zalaniu płynu chłodniczego trzeba sprawdzić temperaturę jego zamarzania jak jest ~ -25 to jest git.

 

I trzeba pamiętać że co jakiś czas płyn chłodzący pasowało by wymienić, bo nic nie jest wieczne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie

ja do swojego przy wymianie rozrzadu i pompy wody tez nalalem oryginal g12 , na butelce jest nawet napisane jak sie go rozciencza, od wymiany czyli 2 lat, zero wyciekow ani zadnych problemow w zime a passek juz nie taki mlody :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.."Bowiem w fordzie Scorpio w 1993 r. nową chłodnicę zalałem borygo, który wymieniłem na wszelki wypadek w tym roku. Przez 16 lat dolałem ok. 2 litry

do zb. wyr. Nie wymieniałem nic związanego z układem chłodzenia. Wszystko OK"...

++++++++++++++++++++++++

Adams, Cycu - proszę o komentarz do powyższego. I czy ford scorpio = ursus, to po pierwsze. Po drugie - żadną zasługą G12 nie jest, że po dwóch latach nie trzeba wymienić, chłodnicy, czujnika temp., termostatu, uszczelki pod głowicą i innych.

Pierwsze wycieki z chłodnicy wystąpiły na dobrze rozgrzanym silniku w czasie jazdy po trzech latach od zakupu paska. Trasa bez przerwy 180 km. Trudno wtedy było się zorientować źródła wycieku, bo pod samochodem było sucho, węże suche, z przodu chłodnicę zasłania klima, a od strony silnika wentylatory. Dopiero w tym roku zorientowałem

się, że to chłodnica po nasileniu wycieków.

Takie problemy mają właśnie też inni forumowicze.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=59463

Edytowane przez mirek-pas
pomylka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam, że G12 ma za zadanie m.in. niszczenie chłodnicy, czujnika temp., termostatu, uszczelki pod głowicą, zapowietrzanie układu i innych. Chodzi tu z pewnością o częste wizyty w ASO.
proszę o komentarz do powyższego. I czy ford scorpio = ursus, to po pierwsze. Po drugie - żadną zasługą G12 nie jest, że po dwóch latach nie trzeba wymienić, chłodnicy, czujnika temp., termostatu, uszczelki pod głowicą i innych.

 

Nie wiem jakim prawem mozesz przypuszczac ze sprawca wszystkich objawow jest plyn ze specyfikacja i zaleceniem grupy VAG. Pewnie mozna sie domyslac ze ktos tepy wlal plyn bez rozcienczania go w odpowiednich proporcjach i plyn po prostu zezarl elementy gumowe i aluminiowe. Przeciez kazde auto na swiecie wypuszczane jest z tym plynem w silniku. Ja mam 10 lat autko i jezdzi na plynie G12 i nie ma zadnych problemow. I tak jest w 99,99% przypadkach. Wiec stwierdzenie ze

Podejrzewam, że G12 ma za zadanie m.in. niszczenie chłodnicy, czujnika temp., termostatu, uszczelki pod głowicą, zapowietrzanie układu i innych. Chodzi tu z pewnością o częste wizyty w ASO.
jest czysko subiektywne.

 

Czy jeszcze ktoś jeździ na borygo ?

Z pewoscia auta jezdza na borygo i jak zalejesz to nic sie nie stanie. Jednak pamietaj ze jakscia Borygo ma sie nijak do G12.

Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Barman, a to:

 

Pierwsze wycieki z chłodnicy wystąpiły na dobrze rozgrzanym silniku w czasie jazdy po trzech latach od zakupu paska [ubytek ok. 1 L ]. Trasa bez przerwy 180 km. Trudno wtedy było się zorientować źródła wycieku, bo pod samochodem było sucho, węże suche, z przodu chłodnicę zasłania klima, a od strony silnika wentylatory. Dopiero w tym roku zorientowałem

się, że to chłodnica po nasileniu wycieków.

Takie problemy mają właśnie też inni forumowicze.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=59463

BARMAN. Może masz rację, że w fabryce wlali G12 bez rozcieńczania. Sam już nie wiem.

Tym stwierdzeniem trochę mnie uspokoiłeś ..." Ja mam 10 lat autko i jezdzi na plynie G12 i nie ma zadnych problemow. I tak jest w 99,99% przypadkach.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej... G12 to etylenoglykol tak napisali na butelce, petrygo to Glikol etylenowy, QAL też glikol etylenowy... i to sa bazy płynów chłodzących czyli to samo. A co je różni... może to co dodają do tego glikolu tzn. dodatki uszlachetniające: inhibitorów korozji, stabilizatorów zapobiegających tworzeniu się osadów, substancji alkalizującej i środków antypiennych.

 

Jedyna różnica to jedynie pH płynu, petrygo ma pH 8, QAL ma pH 9, a ciekawe ile ma G12 może jeszcze bardziej kwasowe ?? i stąd problemy.

 

Ot i cała zagadka.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W VW Polo zrobilismy 180 tysiecy i szczerze mowiac od wyjazdu z salonu nawet korka w zbiorniczku wyrownawczym nie odkrecilismy do momentu sprzedazy, zero problemow z ukladem chlodenia na G12, nigdy nie doszlo do wyzarcia uszczelki, chlodnicy czy czegos w tym stylu, jak ktos chce sie doszukiwac spiskowych teorii to sie napewno doszuka, mnie samemu wyzarlo w pasacie chlodnice, ale trudno, jest nowa od chinczykow i jezdze :), oby tylko takie problemy w zyciu byly... :Dpozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja nie wiem nad czym sie tu rozwodzic. Byc moze cos jest w G12+ (++) ale na milosc Boską - przeciez chlodnica jest z aluminium, które najnormalniej w swiecie się utlenia !

To, ze chlodnica w scropio wytrzymala 16 lat swiadczy o tym, ze aluminium pewnie bylo mocniejsze ;)

Wszystko za przeproszeniem szlak trafia z biegiem lat, tak samo chlodnice w naszych samochodach ;) Tym bardziej , ze narazone sa one na szkodliwe dzialanie m.in soli w zimie, roznej masci gazow w powietrzu, a G12 byc moze dopomaga.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedni mają problemy inni nie i to jest największy problem.

 

---------- Post added at 08:07 ---------- Previous post was at 08:02 ----------

 

Jedyna różnica to jedynie pH płynu, petrygo ma pH 8, QAL ma pH 9, a ciekawe ile ma G12 może jeszcze bardziej kwasowe ?? i stąd problemy.

Ot i cała zagadka.

 

Może należy to odnieść do oleju silnikowego full syntetyk, który w starszych samochodach rozszczelni silnik[wycieki]

 

---------- Post added at 08:09 ---------- Previous post was at 08:07 ----------

 

To, ze chlodnica w scropio wytrzymala 16 lat swiadczy o tym, ze aluminium pewnie bylo mocniejsze

 

Na borygo i nie wymieniane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na borygo i nie wymieniane.

 

A może jeszcze ktoś się odniesie, do wymian płynu, bo podobno z biegiem czasu dodatki antykorozyjne się zmniejszają stąd zalecana wymiana w odniesieniu do utleniania aluminium, ja tego nie potwierdziłem. Co do wytrzymałości chłodnic itd. w escorcie po 18 latach wyciek jest ale na łączeniu chłodnicy z wężami, ale przez 15 lat było spoko, a płyn był zmieniany dwa razy. Oryginał jeździł z 9 lat tak na oko. Ale może to domena forda że tego nie rusza.

Co do zalewania innym, z tym nie ma problemu i nie wierze w bajki że coś się stanie, pod jednym warunkiem trzeba płukać układ przed każdą wymianą płynu na inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności