piecia Zgłoś #1 Napisano 18 Grudnia 2006 Witam jest to mój pierwszy post, przyznam szczerze, że przeczytałem bardzo wiele tematów, ale żaden z nich nie podpasowal do mojego. Mam Paska rok 99, silnik AJM 115KM. Po diagnostyce VAG-iem wykazało mi niesprawność czujnika G71 (czujnik temp. ciśnienia doładowywanego) Zajechałem do serwisu VW i gość powiedział mi że czujnik ciśnienia doładowywanego powietrza jest razem z czujnikiem temperatury doładowywanego powietrza i kosztuje około 300 zl. Jeśli możecie i wiecie to napiszcie mi czy te dwa czujniki naprawdę są połączone i czy można je (go) dostać taniej. Wszystkim bardzo dziekuję z góry za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl Zgłoś #2 Napisano 19 Grudnia 2006 tak, są razem cena 300 zł chyba ok za nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecia Zgłoś #3 Napisano 19 Grudnia 2006 Dzieki za odp. Może ktoś wie czy te czujniki bywają na allegro, bo ostatnio niestety nie widać. A jednak w serwisie pewnie dużo sobie narzucają..... tak po za tym to jakie skutki za sobą niesie niesprawny czujnik temperatury ciśnienia doładowywanego.. ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2006 Czujnik ciśnienia powietrza zassanego G71 Czujnik temperatury powietrza zassanego G72 Tu opisałem wszystko co i jak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecia Zgłoś #5 Napisano 2 Stycznia 2007 Gdzie mogę kupić ten czujnik (tzn. 2 czujniki ze sobą połączone) poza ASO ? Może idzie zapłacić mniej niż 300 zł. Dzięki za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the_undertaker Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2007 Mam pytanie odnośnie tych czujników gdyż jak to u mnie bywa auto po każdym przeglądzie okresowym zaczyna się psuć, ale tak to już jest jak sie auto do "wymieniaczy" z ASO oddaje. Tym razem padło na dolot. Po podpięciu VAG'a wyskoczyły owe błędy: 17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground P1156 - 35-00 - - 17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus P1161 - 35-00 - - Chciałbym zapytać czy są jakieś standardowe objawy w/w uszkodzenia?? Spadek ciśnienia doładowania to wiem, z logów widzę, że ciśnienie ECU ogranicza do 2000 mbar i ani grama więcej. W trakcie ich robienia auto w końcu się poddało i przeszło w tryb serwisowy. U mnie jednak pod maską razem z usterką pojawił się cholerny świst, tak jakby gdzieś powietrze uchodziło z dolotu. Niestety świst pojawia się tylko podczas jazdy pod obciążeniem przy dodawaniu gazu. Na postoju, na luzie i podczas jazdy na luzie, świstu z auta nie słychać. Auto podczas robienia logów szarpało i podczas szarpania strasznie kopciło czarnym dymem. Czy nieszczelność w dolocie może wywołać te błędy??? "Wymieniacze" strasznie się spieszyli więc mogli gdzieś czegoś nie dokręcić, rozłączyć etc. Póki co znalazłem luźno włożoną na przepływkę rurę, która idzie do turbiny - opaska zaciskowa wogóle nie skręcona. Po jej przykręceniu świst był głośniejszy. W związku z powyższym można spodziewać się innych kwiatków. Dodam tylko, że oprócz filtrów wymieniano mi płyn hamulcowy i chłodzący. Póki jeszcze jasno pójdę się pogałować pod maskę, może coś zobaczę jak ściągnę wszystkie osłony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the_undertaker Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2007 ps: masz VAG-a i się nie pochwaliłes A bo ja skromny jestem i jeszcze trzeba się nim dobrze umieć posługiwać. Byłem na oględzinach i ewidentnie uchodzi gdzieś powietrze z okolic IC, w weekend będzie trzeba ściągnąć zderzak i sprawdzić dokładnie. Może być to więc powiązane z błędami czujników czy to czysty zbieg okoliczności?? ---------------------------------------------------------------- Ściągnąłem dziś zderzak, pogmerałem koło IC i zdziwienie... w dolnej gumowej rurze IC dziura, że dwa palce można wsadzić. Świetnie "przeglądali" mechanicy auto w ASO. Na szczęście od ręki dostałem nową rurę (145 pln), zamontowałem, skasowałem błędy i auto śmiga jak nowo narodzone. Błędy czujników już nie wyskoczyły więc domyślam się, że to kolejne partactwo "wymieniaczy". Przy wymianie filtra paliwa coś pogmerali lub rozłączali i po fakcie nie skasowali błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #8 Napisano 23 Stycznia 2009 Witam. Czy czujnik zespolony G71/G72 (cz. ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym i cz. temp. powietrza w kolektorze ssącym) - ten w rurze plastikowej, jest taki sam w 3B i w 3BG??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzarySzarak Zgłoś #9 Napisano 25 Marca 2017 Witam, odkopię trochę temat. Mianowicie wdarł mi sie jakiś gryzoń pod maske i narobił małe spustoszenie. Wszystko już poogarniałem, pojechałem na kompa by błąd usunąć, a sie okazuje że nie wszystkie sie dało. Zostały mi błędy: - 18265 (P1857) - 17569 (P1161) Auto nie ma mocy powyżej 3200obr/min, u dołu ciągnie ładnie. Na luzie wkręca sie do ok. 5tyś obr bez problemu. Gdzie szukać przyczyny? P.S. tak w ogóle to czemu po wyskoczeniu tego błędu świeci mi kontrolka od ESP, a nie check engine? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach