Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest to mój pierwszy post, przyznam szczerze, że przeczytałem bardzo wiele tematów, ale żaden z nich nie podpasowal do mojego. Mam Paska rok 99, silnik AJM 115KM.

Po diagnostyce VAG-iem wykazało mi niesprawność czujnika G71 (czujnik temp. ciśnienia doładowywanego) Zajechałem do serwisu VW i gość powiedział mi że czujnik ciśnienia doładowywanego powietrza jest razem z czujnikiem temperatury doładowywanego powietrza i kosztuje około 300 zl. Jeśli możecie i wiecie to napiszcie mi czy te dwa czujniki naprawdę są połączone i czy można je (go) dostać taniej.

Wszystkim bardzo dziekuję z góry za pomoc.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl

tak, są razem

cena 300 zł chyba ok za nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp. Może ktoś wie czy te czujniki bywają na allegro, bo ostatnio niestety nie widać. A jednak w serwisie pewnie dużo sobie narzucają.....

tak po za tym to jakie skutki za sobą niesie niesprawny czujnik temperatury ciśnienia doładowywanego.. ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia powietrza zassanego G71

Czujnik temperatury powietrza zassanego G72

 

Tu opisałem wszystko co i jak: :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mogę kupić ten czujnik (tzn. 2 czujniki ze sobą połączone) poza ASO ? Może idzie zapłacić mniej niż 300 zł. Dzięki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie tych czujników gdyż jak to u mnie bywa auto po każdym przeglądzie okresowym zaczyna się psuć, ale tak to już jest jak sie auto do "wymieniaczy" z ASO oddaje.

 

Tym razem padło na dolot. Po podpięciu VAG'a wyskoczyły owe błędy:

17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground

P1156 - 35-00 - -

17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus

P1161 - 35-00 - -

 

Chciałbym zapytać czy są jakieś standardowe objawy w/w uszkodzenia?? Spadek ciśnienia doładowania to wiem, z logów widzę, że ciśnienie ECU ogranicza do 2000 mbar i ani grama więcej. W trakcie ich robienia auto w końcu się poddało i przeszło w tryb serwisowy. U mnie jednak pod maską razem z usterką pojawił się cholerny świst, tak jakby gdzieś powietrze uchodziło z dolotu. Niestety świst pojawia się tylko podczas jazdy pod obciążeniem przy dodawaniu gazu. Na postoju, na luzie i podczas jazdy na luzie, świstu z auta nie słychać. Auto podczas robienia logów szarpało i podczas szarpania strasznie kopciło czarnym dymem.

Czy nieszczelność w dolocie może wywołać te błędy??? "Wymieniacze" strasznie się spieszyli więc mogli gdzieś czegoś nie dokręcić, rozłączyć etc. Póki co znalazłem luźno włożoną na przepływkę rurę, która idzie do turbiny - opaska zaciskowa wogóle nie skręcona. Po jej przykręceniu świst był głośniejszy. W związku z powyższym można spodziewać się innych kwiatków. Dodam tylko, że oprócz filtrów wymieniano mi płyn hamulcowy i chłodzący.

Póki jeszcze jasno pójdę się pogałować pod maskę, może coś zobaczę jak ściągnę wszystkie osłony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ps: masz VAG-a i się nie pochwaliłes :?::zdziwko:

 

A bo ja skromny jestem i jeszcze trzeba się nim dobrze umieć posługiwać.

 

Byłem na oględzinach i ewidentnie uchodzi gdzieś powietrze z okolic IC, w weekend będzie trzeba ściągnąć zderzak i sprawdzić dokładnie. Może być to więc powiązane z błędami czujników czy to czysty zbieg okoliczności??

----------------------------------------------------------------

Ściągnąłem dziś zderzak, pogmerałem koło IC i zdziwienie... w dolnej gumowej rurze IC dziura, że dwa palce można wsadzić. Świetnie "przeglądali" mechanicy auto w ASO. Na szczęście od ręki dostałem nową rurę (145 pln), zamontowałem, skasowałem błędy i auto śmiga jak nowo narodzone. Błędy czujników już nie wyskoczyły więc domyślam się, że to kolejne partactwo "wymieniaczy". Przy wymianie filtra paliwa coś pogmerali lub rozłączali i po fakcie nie skasowali błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy czujnik zespolony G71/G72 (cz. ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym i cz. temp. powietrza w kolektorze ssącym) - ten w rurze plastikowej, jest taki sam w 3B i w 3BG???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopię trochę temat. Mianowicie wdarł mi sie jakiś gryzoń pod maske i narobił małe spustoszenie. Wszystko już poogarniałem, pojechałem na kompa by błąd usunąć, a sie okazuje że nie wszystkie sie dało. Zostały mi błędy:

- 18265 (P1857)

- 17569 (P1161)

Auto nie ma mocy powyżej 3200obr/min, u dołu ciągnie ładnie. Na luzie wkręca sie do ok. 5tyś obr bez problemu. Gdzie szukać przyczyny?

 

P.S. tak w ogóle to czemu po wyskoczeniu tego błędu świeci mi kontrolka od ESP, a nie check engine?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności